Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri - kaudella 2012

hercules

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
119
voisiko coca-cola rahat tuoda Heikin Lotukselle...Renaultilla kyllä ymmärretään Heikin vahvuudet :) Grosjean saa sitten mennä toiseen ranskalais talliin eli caterhamille:thumbup:..riehumaan
Älkää nyt Lotusta ja hessua keskenään sotkeko, eiköhän se Heikin ura ala olemaan tässä.
Totuus on että mclarenilla oli lähes täydelliset mahdollisuudet menetyä mutta hessu sitä mahdollisuutta ei käyttänyt.

Niinkuin joku tuolla aikaisemmin kommentoikin niin ei muutaman bensa-litran piikkiin voi laittaa sitä että jäi täysin Hamiltonin jalkoihin.
Jos toinen voittaa tallista mestaruuden ja toinen on MM-Vitonen lähes puolet vähemmän pisteitä keränneenä niin kyllä siinä täytyy jostakin muusta olla kyse kuin muutamasta kilosta bensaa.

Ikävä kyllä olen tyytyväinen jos se ura vihdoin päättyy, alkanut Kovalainen ärsyttämään vuosien aikana noilla kommenteillaan ja videoillaan:
"Tällä osalla päästään sekuntti kovempaa" Ja kuinkas taas kerran kävikään.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2657
Minun mielestäni Heikki muistuttaa hyvin paljon Mika Saloa, F1-uratkin ovat melko samanlaisia: Heikillä yksi voitto, Salo lahjoitti ainoan voittonsa Eddie Irvinelle. Molemmat nopeita kuskeja, mutta eivät kuitenkaan samanlaisia lahjakkuuksia kuin Mika tai Kimi, tai jopa Keke. Jos Heikin ura tähän loppuu niin jossitteluja ei jää. Kaksi kautta Mclarenilla, kausi Renaultilla. Noissa talleissa tulosta olisi tullut jos lahjakkuutta olisi ollut riittävästi. Kakkoskuski yms. spekulaatiot voi unohtaa.
Meni Heikin kannalta sikäli väärin päin nuo tallit, että eteni kahdesta hyvästä tallista häntäpään talliin. Kovalainen on sanonut ajavansa nyt paremmin kuin McLaren-vuosinaan, mikä saattaa hyvinkin pitää paikkansa, koska kyllähän se kokemus yleensä kaikissa hommissa taitoja parantaa. Nykyisin Heikki voisi ehkä pystyä McLarenilla Buttonin tasoisiin suorituksiin, vaikkei välttämättä edelleenkään yltäisi Hamiltonin tasolle.

Täällä tuntuu olevan suosittu näkemys, että jos Kovalaisen F1-ura päättyy tähän viikonloppuun, niin syynä voi olla vain häviäminen Hamiltonille McLarenilla. Kyllä minäkin uskon sen osaltaan vaikuttavan edelleen Heikin osakkeisiin kuskimarkkinoilla -- samoin kuin uskon kakkoskuskiaseman huonontaneen Kovalaisen tuloksia McLarenilla. Toisaalta uskon myös, että jos Caterham olisi saanut kehitettyä autoaan tällä kaudella Toro Rosson tasolle, niin Heikillä olisi nyt huomattavasti Petrovia parempi pistesaldo, ja Kovalaisen osakkeet kuskimarkkinoilla olisivat aika lailla nykyistä korkeammalla.

Caterhamin CT01-auton hitaudesta johtuen Heikki ei ole pystynyt taistelemaan radalla keskikastin autoja vastaan. Talleissa katsotaan kuskivalintoja mietittäessä etupäässä tuoreita tuloksia, ja niissä aivan liian moni kuski on jatkuvasti sijoittunut tulosliuskalla Kovalaista korkeammalle. Olen vakuuttunut, että mikäli Heikki olisi tämän kauden toisella puolikkaalla ollut Caterhamillaan jatkuvasti maalissa ennen Toro Rosson kuskeja, niin useassa tallissa oltaisiin nyt valmiita palkkaamaan Heikki ilman sponsoritukeakin.

Caterhamin hitaus on myös saanut Petrovin näyttämään tasavahvalta Kovalaiseen verrattuna. Keskiryhmän vauhtiin pystyvällä autolla Kovalaisen Petrovia paremmat aika-ajot ja kisastartit olisivat kuitenkin kääntäneet sijoitukset selkeästi Kovalaisen eduksi. Näennäinen tasaväkisyys Petrovin kanssa on osaltaan pudottanut Kovalaisen osakkeita kuskimarkkinoilla, luulemma.
 

Hakkis

Hitain hämäläinen
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
2450
Niinpä niin. Jos Caterhamilla olisi viime tai tällä kaudella ajeltu pistesijoista, Heikillä olisi taatusti ollut monta väläytyspaikkaa. Osakkeet nousevat, jos ajat sijoille 5-8. Mutta sijat 13-16 ovat yhtä tyhjän kanssa.
Tosin eipä Kobayashin väläytyksetkään riittäneet osakkeiden nousuun. Osakkeet mitataan nykyään rahana, ei suorituksina.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Talleissa katsotaan kuskivalintoja mietittäessä etupäässä tuoreita tuloksia, ja niissä aivan liian moni kuski on jatkuvasti sijoittunut tulosliuskalla Kovalaista korkeammalle.
Ei katsota. Kyllä siellä katsotaan asioita paljon laajemmin, ja kuskin suoritukset ovat paljon tärkeämmässä roolissa kuin tulokset. Heikin tulokset johtuvat autosta. Keskikastin autolla tuloksetkin olisivat aivan jotain muuta, ihan samantasoisilla suorituksilla.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2657
Ei katsota. Kyllä siellä katsotaan asioita paljon laajemmin, ja kuskin suoritukset ovat paljon tärkeämmässä roolissa kuin tulokset. Heikin tulokset johtuvat autosta. Keskikastin autolla tuloksetkin olisivat aivan jotain muuta, ihan samantasoisilla suorituksilla.
Heikkipä sanoi juuri pari päivää sitten jossain haastattelussa, että kuskipaikoista neuvotellessa hänelle on ollut haitaksi, että muilla samoista paikoista kilpailevilla kuskeilla on ollut näytettävänä parempia sijoituksia tulosluetteloissa. Eli kyllä ne tulokset vaan tuntuvat käytännössä vaikuttavan, kun kuskien suorituksia on niin vaikeaa suhteuttaa auton tarjoamiin mahdollisuuksiin.

Lisäys: Muistelin siis MTV3:n julkaisemaa haastattelua torstailta. Tällaista Heikki kertoi siinä neuvotteluistaan:
Kovalainen kertoo käyneensä myös huipputallien kanssa sopimusneuvotteluja, mutta Caterham-vuosien vaisut tulokset veivät mahdollisuudet palata huipulle. Kovalaisen paras tulos viimeksi kuluneen kolmen kauden ajalta on 12. sija.

- Loppujen lopuksi kun katsotaan, mistä sijoista olemme ajaneet, niin ne näytöt eivät vaan riitä. Kun kävimme keskusteluja monen huipputallin kanssa ja itsekin istuin pöydässä monen tallipäällikön kanssa, niin fakta on vain se, että kun katsomme tulospapereita, niin meillä on sijoja 14-16-19 ja monella muulla kaverilla on sijoja 7-8-9, niin se on vaan karu tosiasia. Sille ei voi itse oikein tehdä mitään. Vaikka olen omasta mielestäni ajanut monia hyviäkin kisoja, niin se ei vaan näy tarpeeksi hyvin paperilla. Se vaan vaikuttaa tallien päätöksiin. Heillä on paljon kumppaneita ja ihmisiä, jotka niitä papereita tutkivat ja päätöksiä ovat tekemässä, isoissakin talleissa, niin jotkut eivät osaa lukea niitä tulosliuskoja kuin yhdellä tavalla. Kun eri papereita laitetaan vierekkäin, niin minun tulokset eivät vain ole tarpeeksi hyviä, Kovalainen myöntää.
 
Viimeksi muokattu:

Nasu

Tollona Tollereihin
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
984
Sijainti
Keski-suomi
Älkää nyt Lotusta ja hessua keskenään sotkeko, eiköhän se Heikin ura ala olemaan tässä.
Totuus on että mclarenilla oli lähes täydelliset mahdollisuudet menetyä mutta hessu sitä mahdollisuutta ei käyttänyt.

Niinkuin joku tuolla aikaisemmin kommentoikin niin ei muutaman bensa-litran piikkiin voi laittaa sitä että jäi täysin Hamiltonin jalkoihin.
Jos toinen voittaa tallista mestaruuden ja toinen on MM-Vitonen lähes puolet vähemmän pisteitä keränneenä niin kyllä siinä täytyy jostakin muusta olla kyse kuin muutamasta kilosta bensaa.

Ikävä kyllä olen tyytyväinen jos se ura vihdoin päättyy, alkanut Kovalainen ärsyttämään vuosien aikana noilla kommenteillaan ja videoillaan:
"Tällä osalla päästään sekuntti kovempaa" Ja kuinkas taas kerran kävikään.
Lotus aikoo kamppailla tallien maailmanmestaruudesta ensi kaudella..Grosjean ei sovi kuvioon..joku VARMA pisteiden tuoja nopealla autolla on parempi..vähä niinkuin 'double Räikkönen'...
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Lotus aikoo kamppailla tallien maailmanmestaruudesta ensi kaudella..Grosjean ei sovi kuvioon..joku VARMA pisteiden tuoja nopealla autolla on parempi..vähä niinkuin 'double Räikkönen'...
Heikillähän onkin vallan mainio tilasto pisteilleajamisesta McLarenilla: vuonna 2009 alle puolet kisoista pistesijoille. Puhumattakaan niistä viimeisestä kolmesta vuodesta...
 

Weksi

Well-known member
Liittynyt
18.9.2012
Viestit
609
Sijainti
Finland
Heikillähän onkin vallan mainio tilasto pisteilleajamisesta McLarenilla: vuonna 2009 alle puolet kisoista pistesijoille. Puhumattakaan niistä viimeisestä kolmesta vuodesta...
mutta pitää auton varmemmin ehjänä, joten halvempi kuski sitä kautta ::thumbup:
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Taitaa olla ikävä kyllä uran loppuminen todennäköisempää kuin jatkuminen.
Joo, no toisaalta Caterham kortti on aikalailla nähty nyt. Kannattaa siellä toki jatkaa jos se on mahdollista, mutta voi olla niinkin että muutos, mikä tahansa muutos, on hyvästä. Nyt se muutos voisi tulla sitä kautta että talli vaihtuu tai jää vaikka ilman ajopaikkaa kokonaan, mutta tuollainen suhteellisen kokenut kuljettaja on kuitenkin mahdollinen tuuraaja/korvaaja jos ensi kaudella joku törttöilee urakalla tai loukkaantuu ja sitä kautta voi tulla yllätäväkin tilaisuus uran uudelle nousulle kuten Mika Salolle tuli 1999. Ei Salosta toki mestaria tullut, mutta ura sai joka tapauksessa uutta nostetta ja jatkoaikaa jota ei ehkä muuten olisi tullut.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Aika kovaa teoriaa :D Noh, mikäpä siinä...
Täyttä totta kuitenkin. Lisäisin vielä, että McLaren halusi nimenomaan Hamiltonista mestarin, totta kai, britti ja tallin oma poika kaikin tavoin ja sponsoreiden lemmikki. Ei siinä joku Kovalainen paljoa vaakakupissa paina.

Se on ihan sama oliko Heikillä periaatteessa standardisopimus McLarenilla. Ei mikään paperinpala estä tallia toimimasta toisen kuljettajan eduksi. Tuskin Massan tai Barrichellonkaan sopimuksessa lukee selvästi "kakkoskuljettaja."
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jos ajopaikkaa ei löydy, mies voisi hyödyntää vanhoja suhteita Enstonen ja Wokingin suuntaan ja mennä kolmoskuskiksi/testikuskiksi. Grosjeanin ja Perezin kanssa on olemassa se mahdollisuus, että ovat liian kovia pettymyksiä odotuksiin nähden ja kuskinvaihto menee harkintaan.

Tosin, ei taida Heikille itselleen kolmoskuskin paikka napata.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4217
Jos ajopaikkaa ei löydy, mies voisi hyödyntää vanhoja suhteita Enstonen ja Wokingin suuntaan ja mennä kolmoskuskiksi/testikuskiksi. Grosjeanin ja Perezin kanssa on olemassa se mahdollisuus, että ovat liian kovia pettymyksiä odotuksiin nähden ja kuskinvaihto menee harkintaan.

Hyvä pointti, ennenkaikkea Perezin viime otteet ovat olleet suorastaan luokattomia enkä usko millään että kaveri olisi enää Mclarenin sopparia saanut.

Mutta luutavammin Heikki löytyy ensivuonna Pirellin testiauton penkiltä.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
IMG:n kädettömyys hoitaa Hekelle pallia kertoo kyllä sinänsä noiden "managerien" turhuudesta. Kuuluvat samaan kastiin ns."konsulttien" kanssa, tyyppejä joista ei ole mitään hyötyä, keksineet vain kuinka typerät nykyihmiset/firmat voidaan huijata maksamaan isot rahat tarpeettomista palveluista/neuvoista. Pelkkää saastaa koko sakki.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
IMG:n kädettömyys hoitaa Hekelle pallia kertoo kyllä sinänsä noiden "managerien" turhuudesta. Kuuluvat samaan kastiin ns."konsulttien" kanssa, tyyppejä joista ei ole mitään hyötyä, keksineet vain kuinka typerät nykyihmiset/firmat voidaan huijata maksamaan isot rahat tarpeettomista palveluista/neuvoista. Pelkkää saastaa koko sakki.
Eipä yleistetä. Konsulttien suhteen olet toki oikeassa, mutta managerien saralla on vähän sama juttu kuin monella muullakin alalla: yrittäjistä joutuu yrittäjiä, osaajia ja kaikkea tuosta välistä.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4217
IMG:n kädettömyys hoitaa Hekelle pallia kertoo kyllä sinänsä noiden "managerien" turhuudesta. Kuuluvat samaan kastiin ns."konsulttien" kanssa, tyyppejä joista ei ole mitään hyötyä, keksineet vain kuinka typerät nykyihmiset/firmat voidaan huijata maksamaan isot rahat tarpeettomista palveluista/neuvoista. Pelkkää saastaa koko sakki.
IMG:llä on hyvin vähän kokemusta manageroinnista F1-maailmassa ja pidin Heikin valintaa käsittämättömänä koska varikolla merkkaa aiemmat henkilösuhteet ja vanhat managerit ja kuskit on paljon paljon arvostetumpia tässä hommassa.
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1294
IMG:llä on hyvin vähän kokemusta manageroinnista F1-maailmassa ja pidin Heikin valintaa käsittämättömänä koska varikolla merkkaa aiemmat henkilösuhteet ja vanhat managerit ja kuskit on paljon paljon arvostetumpia tässä hommassa.
Samaa mieltä. F1-maailma on varmaan täysin erilainen kuin esim tennis- tai golf-maailma. Kun joku jenkki menee varikolle powerpointit ja markkina-analyysit kainalossa, tallipääliköt nauraa ne ulos saman tein :eek:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Eiköhän konsultin hyvyys/huonous ole pitkälti ihan konsultista itsestään kiinni. Ihan kuten kaikkien muidenkin työntekijöiden osalta.
 
Ylös