Diffuusorit 2012 ja pakokaasujen hyödyntäminen

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Vastaavaa on lukenut muuallakin ja maininnan kera, jotta Mäkkärillä ovat asian kanssa painineetkin testeissä... Siksi RB:n päätöstä lähteä kauteen uusitulla putkistolla pidetäänkin riskinä, koska eivät siitä kovin paljoa kokemusta ehtineet kerätä testeissä... Mäkkärihän sen sijaan ajoi koko talvikauden omalla systeemillään...
McLarenin lopullinen systeemihän tuli vasta testien lopussa.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
McLarenin lopullinen systeemihän tuli vasta testien lopussa.
Jaa niin, olikos niillä jotain pientä muutosta kans? Nyt kun sanoit, niin muistelen, että jotain muuttivat katteissa... Mutta pakoputkien ulostulo pysy ainakin samana muodoltaan.
Kuvien kanssa saa laittaa, jos on kuvia saatavilla. Siis muutkin kuin oldez.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Jaa niin, olikos niillä jotain pientä muutosta kans? Nyt kun sanoit, niin muistelen, että jotain muuttivat katteissa... Mutta pakoputkien ulostulo pysy ainakin samana muodoltaan.
Kuvien kanssa saa laittaa, jos on kuvia saatavilla. Siis muutkin kuin oldez.
Kyllä toi muuttui aikalailla..

 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
A vai B kiistely ei kuulu tähän juttuun, mutta koska siitä puhuttiin, niin lisään tämän, kun uutta tietoa (tai "tietoa") on tarjolla...
Mun mielestä on aivan turha puhua red bullin auton b-versiosta kun kyseessä oli aivan suunniteltu päivitys, eikä mikään paniikkinappula tyylinen ratkaisu.
Jos Mustakiikari tietää yhtään mistä puhuu, niin hänen mukaansa RB:n uus versio on rungoltaankin uusi ja siis vaatinut kolaritestien uusinnan. Jos näin, niin pitäisin runkoa ja siis autoa B-versiona. Olkoonkin, että se oli ilmeisen harkittu päivitys. Toki lopullista totuuttahan me ei tiedetä. Kenties RB oli tuomassa alkuperäiseen autoonsa jotain saman tyylistä, mutta lopulta totesi, että tehdäänkin isommat muutokset...

Red Bullin uuden RB8/a-runko oli sellainen, johon ei voinut istuttaa uusinta pakosarjapakettia joka työntää ilmaa enemmän alasuuntaan. Siksi viimeiseen testiin piti kiireellä tuoda kolaritestin läpäissyt RB8/b-runko.
Koko juttu Urheilulehdestä
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Kyllä toi muuttui aikalailla..
No niinhän se olikin. Hyvä lisäys ja nopea reagointi. :thumbup:

Putkien ulostulo ja ympäröivät katteet näyttävät olevan kuitenkin hyvin pitkälti samalla idealla ja putkien sijaintikin lienee ihan sama. Putkille johtavia katteita on vain muutettu.

Muutokset on muuten tosi väkinäisen näköisiä. Toi pakoputkelle johtava monttu on vaan silpaistu katteisiin... Liekö Melbourneen tulossa joku vähän "siistimpi" versio?
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Jos Mustakiikari tietää yhtään mistä puhuu, niin hänen mukaansa RB:n uus versio on rungoltaankin uusi ja siis vaatinut kolaritestien uusinnan. Jos näin, niin pitäisin runkoa ja siis autoa B-versiona. Olkoonkin, että se oli ilmeisen harkittu päivitys. Toki lopullista totuuttahan me ei tiedetä. Kenties RB oli tuomassa alkuperäiseen autoonsa jotain saman tyylistä, mutta lopulta totesi, että tehdäänkin isommat muutokset...
:D

Christian Horner sanoi:
It’s amazing how these things get construed. We introduced another car in Barcelona because it had an update package which was always the plan. All the major teams introduced quite a major update prior to the first race and you leave it late because you don’t want the concepts to be copied by your competitors.

Those upgrades seem to be working okay and they’ll certainly be on the car in Australia in 10 days’ time.
http://www.jamesallenonf1.com/2012/03/horner-confirms-b-spec-rb8-ready-to-race-in-melbourne/
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Jep, mutta jos RB:n päivitys vaati uuden rungon on auto teknisesti toinen. Oli muutos sitten suunniteltu tai ei. ;)

Lisäksi ei Horner sitä meille kertoisi, jos olisivatkin suunnitelmaansa viilanneet hieman radikaalimmaksi kuin oli alunperin suunniteltu.

Eli ratkaiseva kysymys on, joutuiko RB uusimaan törmäystestit ennen kuin uusi versio tuli radalle?
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Eli ratkaiseva kysymys on, joutuiko RB uusimaan törmäystestit ennen kuin uusi versio tuli radalle?
Eihän sitä tarvitse tehdä kuin muutoksia johonkin törmäyssuojaan niin joutuu uusimaan törmäystestit. Monokokkiin ei tarvitse koskea. Oletko muista lähteistä kuullut tuosta törmäystestien uusimisesta? Mustakari on kumminkin Mustakari.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Eihän sitä tarvitse tehdä kuin muutoksia johonkin törmäyssuojaan niin joutuu uusimaan törmäystestit. Monokokkiin ei tarvitse koskea. Oletko muista lähteistä kuullut tuosta törmäystestien uusimisesta? Mustakari on kumminkin Mustakari.
Totta tuokin. Törmäyssuojat on kuitenkin osa monokokkia, joten johonkin se viiva vaan täytyy piirtää.

En ole nähnyt, siksi asian heitinkin tänne, jotta jos joku olis nähny tai tulee näkemään. Samaa mieltä viimeisestä. :p
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Totta tuokin. Törmäyssuojat on kuitenkin osa monokokkia, joten johonkin se viiva vaan täytyy piirtää.
Siis puhuin "impact structureista". Nehän on ihan irrotettavia ja uusittavia osia. Takaosan impact structurehan ei ole edes millään tavalla kiinni monokokissa.
 
Viimeksi muokattu:

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Olihan niillä samankaltainen kanava jo talvitestien lopussa.
Barcelonan testien lopussa esitellyssä versiossa pakoputken "jatke" aukeni paljon enempi ja nopeammin. Se jopa puhkaisi sivuponttoonin reunan erikoisen näköisesti. Tämä versio on paljon tiiviimpi ja ohjannee pakokaasujakin aika lailla tarkemmin kuin se edellinen tussari.
 
Ylös