Moottoriratakeskustelu

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Tekisi Tilke uuden radan, jossa ei ole neulansilmiä eikä suorat olisi piirretty viivoittimella, olisi loistava semmonen vauhtirata, jossa ei tiputettaisi kertaakaan kakkoselle (lähtö ja verikkopysähdykset poislukien ofc).

Vähän ollut tapana piirtää ne suorat viivoittimella, jos on saanut tyhjästä suunnitella radan ilman jo olemassa olevia tieosuuksia. Tylsän näköstä semmonen. :thumbdown
Joku tän tyylinen?
http://www.youtube.com/watch?v=ZpsrVRpArTY
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Intiassa on näköjään poistettu se pieni ruohontynkä missä Massa aiheutti hämmennystä viime vuonna. Nyt siitäkin voi ajaa tuhatta ja sataa läpi.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Minusta noita oransseja kanttareita on madallettu, viime vuonna niihin ei saanut osuakaan, nyt saa ajaa vaikka niiden yli. :thumbfh:
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4359
Kanttari ei ole enää niin "teräviä" ovat pidemmät ja loivemmat muodoltaa, ripustuksiin ei kohdistu enää niin suura voimia vaikka osuu.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Alkaa pikkuhiljaa vituttaa tuo kuskien paapominen. Koskahan ne laittaa rallipoluille pehmusteet tai vie ne autot jonnekin parkkipaikalle pyörimään?
Tuota parkkipaikalle viemistähän tässä ollaan viime vuodet jo tehtykin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mikä taitaa johtua pitkälti FIA:n säännöksistä?
En muista erityisiä säännöksiä turva-alueista tai niiden materiaaleista sinänsä, mutta turvallisuusstandardit ovat nousseet myös ratasuunnittelussa, kuten kaikessa muussakin. Ratojen turvallisuustekijät tarkistetaan ennen niiden hyväksymistä kalenteriin, joten ne pyritään tekemään sellaisiksi, että ne menevät tarkistuksista läpi (ilman korjausvaatimuksia).
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Oon melkein pystynyt ajamaan katsomoon Intian radalla siitä kakkosmutkan kummusta. Pleikkarilla. Eipä siihen tosielämässäkään tarvittaisi kuin alle taittunut etusiipi, kaasun kiinnihirttäminen ja siinä on saumat lentää verkkoihin ja viedä kasa autoja mukanaan. Todella vaarallinen paikka.
 

tmekt

Well-known member
Liittynyt
23.7.2012
Viestit
475
Oon melkein pystynyt ajamaan katsomoon Intian radalla siitä kakkosmutkan kummusta. Pleikkarilla. Eipä siihen tosielämässäkään tarvittaisi kuin alle taittunut etusiipi, kaasun kiinnihirttäminen ja siinä on saumat lentää verkkoihin ja viedä kasa autoja mukanaan. Todella vaarallinen paikka.
Vaikuttaa aika epätodennäköiseltä skenaariolta :doubtful:
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2216


Saas nähdä paljonko esimerkiksi Massa oikoo tuolla COTA:ssa noita mutkia. Tuomaristo voi sitten jälkikäteen arpoa kuka oikoi liikaa. Suuntaus on se, että tehdään 50 metriä leveä asvaltti ja siihen maalataan sopivasti kavennettu rata.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Abu Dhabissa pieniä muutoksia kanttareihin: One welcome change to the track for 2012 is the addition of higher kerbs to discourage corner-cutting. These were used at turns eight and nine last year (the chicane between the two longest straights) and have been added at turns five, six, twelve to fourteen, eighteen and nineteen.

Eli siis kaikkiin kolmeen shikaaniin ja hotellin ali kulkeviin ysikymppisiin on ilmestynyt nämä korotetut kanttarit. Saas nähdä miten paljon kuskit itkevät niistä perjantain jälkeen...
 

Lobosaurus

Jopefani
Liittynyt
23.4.2009
Viestit
528
Sijainti
Suamesa
Samaa mieltä..kuskit joutuu veivaamaan rattia eestaas vaan enemmän.. :thumbdown
Oletan ettei tää kommenttisi ollut ironiaa :p ...
Mun mielestä korkeat kanttarit on ihan jees. Niiden yli kuitenkin hyppii joku Toro Rosso ja se näyttää hyvälle ruudulla. Ja kuskit joutuu koville kuten kuuluukin.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Aika huono rata toi Apu Tapi. Parasta siinä on auringonlasku.
 
Ylös