Renngeist
Soldiers of Antisthenes
Onhan nää Tilken suunitelmat loppujen lopuksi aika konservatiivisia, varsinkin kun veraa erään hollantilaisen suunnitelmiin 60-luvulta:
Täytyy myöntää, ettei kaverilta ole ainakaan mielikuvitusta puuttunut tätä tehdessä Kahdeksikko kahdeksikon sisällä!Onhan nää Tilken suunitelmat loppujen lopuksi aika konservatiivisia, varsinkin kun veraa erään hollantilaisen suunnitelmiin 60-luvulta:
Hollanti 60-luvulla... Oi sitä hapon määrääOnhan nää Tilken suunitelmat loppujen lopuksi aika konservatiivisia, varsinkin kun veraa erään hollantilaisen suunnitelmiin 60-luvulta:
Visuaalisesti hieno tapahtuma. Sääli vaan että rata on niin mitäänsanomaton ekasta shikaanista alkaen (5 ja 6 mutkat).Aika huono rata toi Apu Tapi. Parasta siinä on auringonlasku.
Tuohan näyttää ihan Suzukalta. Tuosta neulansilmästä lähtien Spooniin ja sitten suoraa vain ekaan mutkaan.Onhan nää Tilken suunitelmat loppujen lopuksi aika konservatiivisia, varsinkin kun veraa erään hollantilaisen suunnitelmiin 60-luvulta:
Siinä on Tilke laittanut GPS_än lintukoiran persuksiin sorsametsällä ja laittanut hauvan kulkeman reitin Bernielle muutaman miltsin hintalapulla :alppu:Tuohan näyttää ihan Suzukalta. Tuosta neulansilmästä lähtien Spooniin ja sitten suoraa vain ekaan mutkaan.
Onko tuo joku alkuperäinen versio koska muistaakseni Hollantilanen suunnitteli Suzukan.
On joo, eka suunnitelma Suzukasta.Tuohan näyttää ihan Suzukalta. Tuosta neulansilmästä lähtien Spooniin ja sitten suoraa vain ekaan mutkaan.
Onko tuo joku alkuperäinen versio koska muistaakseni Hollantilanen suunnitteli Suzukan.
Niinkuin Lötkö ja sanoikin niin ensimmäinen versio suzukasta on tuo.Tuohan näyttää ihan Suzukalta. Tuosta neulansilmästä lähtien Spooniin ja sitten suoraa vain ekaan mutkaan.
Onko tuo joku alkuperäinen versio koska muistaakseni Hollantilanen suunnitteli Suzukan.
Suunnittelu on tehty tekemällä narusta lenkki ja heittämällä sitä sattumanvaraisiin asentoihin lattialle. Hyvä tulee. Suosittelen samaa Tilkelle.Onhan nää Tilken suunitelmat loppujen lopuksi aika konservatiivisia, varsinkin kun veraa erään hollantilaisen suunnitelmiin 60-luvulta:
No toivottavasti tulee edes romua. Kilvanajoa on turha toivoa.Tekivät radasta vielä huonomman.:nope:
Niin tai ohita niin aikaisessa osassa ensimmäistä DRS-aluetta, että pääsee jo sillä suoralla karkuun.Abu Dhabiin kaksi DRS aluetta, ja jostain syystä taas kaksi detection pointtia.
Elikkä jos ekassa on mahdollisuus mennä ohi, niin luultavasti ei kannata jos ei saa paljon parempaa ulostuloa toisesta shikaanista.
Ei olla nähty tähänkään asti, joten tuskinpa nähdään nytkään. Sitäpaitsi, tallit halusivat DRS:n, koska se on halvin tapa avittaa ohittamista.Nyt oikeasti toivon että nähdään hitonmoista kyttäilyä noissa DRS-alueissa niin että koko laite näyttää naurettavalta.
Järkevämpää olisi laittaa toinen DRS-alue (jos sellainen välttämättä halutaan) vaikka pääsuoralle. Nythän tuossa netto-ohituksia tapahtuu nolla, kun hitaampi pääsee kuittamaan heti seuraavalla suoralla. Tuo nähtiin jo viime vuonna, minkä takia pitää vielä enemmän ihmetellä tuota päätöstä.Mutta on tuo silti järkevämpi noin (mistä lähtien kontrausmahdollisuus on ollut huono asia?), kuin että mentäisiin yhdellä detection pointilla, jolloin ensimmäisellä suoralla ohittanut saisi edelläajavana DRS-edun toiselle suoralle. Se olisi DRS:n idean vastaista.
DRS onkin hyvä esimerkki siitä, miksei talleille pitäisi antaa päätäntävaltaa säännöistä.Ei olla nähty tähänkään asti, joten tuskinpa nähdään nytkään. Sitäpaitsi, tallit halusivat DRS:n, koska se on halvin tapa avittaa ohittamista.
Juu ja Villeneuve ja Arnoux ohittelivat toisiaan monta kertaa. Netto-ohitus jäi tekemättä.Järkevämpää olisi laittaa toinen DRS-alue (jos sellainen välttämättä halutaan) vaikka pääsuoralle. Nythän tuossa netto-ohituksia tapahtuu nolla, kun hitaampi pääsee kuittamaan heti seuraavalla suoralla. Tuo nähtiin jo viime vuonna, minkä takia pitää vielä enemmän ihmetellä tuota päätöstä.
Eikö DRS tullut siksi että nopeampi pääsisi hitaamman ohitse?Juu ja Villeneuve ja Arnoux ohittelivat toisiaan monta kertaa. Netto-ohitus jäi tekemättä.
Kyllä tuossa nähdään sellaisiakin ohituksia, joita ei kontrata heti seuraavalla suoralla. Ja tilanteita, joissa ensimmäistä DRS-aluetta käytetään kiinniottoon ja toista ohitukseen. Väite että nähtäisiin vain merkityksettömiä paikanvaihtoja on perusteeton.
Abu Dhabissa oli tunnetusti vaikea ohittaa, mistä kaksi DRS-aluetta johtuu. Eikä muut suorat ole riittävän pitkiä, joten ainoat paikat olivat nuo. Pääsuora (oletan: lähtösuora) on niin lyhyt, että DRS:llä ei olisi mitään merkitystä.
Niin ja yleensä ohittamisen helpottamiseksi ja ohitusten lisäämiseksi (F1-fanien suuri enemmistö halusi lisää ohituksia). Tavoite ei ollut pelkästään urheilullinen, vaan myös viihteellinen.Eikö DRS tullut siksi että nopeampi pääsisi hitaamman ohitse?
En sinällään pidä sitä epätoivottavana, että kahdella peräkkäisellä suoralla nähdään sijanvaihtoja. Sitä pidän, että jo valmiiksi edelläolevalle annetaan karkuunpääsyetu DRS:n muodossa.Eikö sitten tämä yksi detection pointti olisi järkevämpi, sillä kahdella voi tulla juuri näitä tilanteita että se hitaampi voikin sitten kuitata toisella kun saa DRSsän siihen.
Yhdellä detection pointilla ohittaja voi ekan zonen sikaanissa saada paremman linjan kun edellä ajava joutuu peittämään.
Kahdella detection pointilla peittäminen on turhaa, sillä paremmalla linjan ajolla ohituksen kuittaa helposti seuraavalla suoralla.
Kaksi detection pointtia siis lopulta ehkäisee kilvanajoa kun peittäminen on turhaa ekassa sikanissa. Vasta toisen zonen päässä sitä peittämistä tapahtuisi.
Sitäkö tässä halutaan? Katsotaan kuka pelleilee enemmän detection pointeilla jotta saisi maximaalisen edun.
Tuolla, kun olisi ajanut, olisi tullut pää kipiäksiTäytyy myöntää, ettei kaverilta ole ainakaan mielikuvitusta puuttunut tätä tehdessä Kahdeksikko kahdeksikon sisällä!