Michael Schumacher 2012

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Mielestäni Schumacher sai ihan hyvin pidettyä pokkansa ja viileytensä kahden ensimmäisen kuivan kauden jälkeen, mutta nyt kiehuu yli. Nicon voitto on selvästi saanut pahalle tuulelle tällä kaudella kaksi MM-pistettä ja kolme keskeytystä keränneen kuplamestarin. Haukutaan Pirellin renkaita kun ei osata niillä ajaa, haukutaan Sennaa sen jälkeen kun ajetaan tämän takaluukusta sisään jne. Nyt nähdään aitoa tunnetta, teeskennelty PR-ilme on heitetty roskikseen. Hanaa!
 

nikale

Banned
Liittynyt
27.3.2011
Viestit
467
Mielestäni Schumacher sai ihan hyvin pidettyä pokkansa ja viileytensä kahden ensimmäisen kuivan kauden jälkeen, mutta nyt kiehuu yli. Nicon voitto on selvästi saanut pahalle tuulelle tällä kaudella kaksi MM-pistettä ja kolme keskeytystä keränneen kuplamestarin. Haukutaan Pirellin renkaita kun ei osata niillä ajaa, haukutaan Sennaa sen jälkeen kun ajetaan tämän takaluukusta sisään jne. Nyt nähdään aitoa tunnetta, teeskennelty PR-ilme on heitetty roskikseen. Hanaa!

Kuka on kuplamestari?

No... kyllä se kiehahtaminen on ihan ymmärrettävää niillä jotka menestystä janoavat. Kypärät, hanskat ja ratit lentää, joillakin jopa kädet heiluu ihan mitättömistä asioista lähes kaikissa kisoissa.

Schumin peräänajo oli kyllä ihan kerppeniläisen oma vika. (Lähes kaikissa peräänajoissa vika on siinä joka perään ajaa.)
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Lähinnä siitä, että nuo nykyiset lumiaurat ovat aivan hanurista (puhkovat myös renkaita aivan liian herkästi), mutta tämänpäiväinen ei tuohon liittynyt millään tavalla.
.
No mut schumi tuhoaan etusiipensä aika suurella prosentilla. Ei siitä lumiauraa voi syyttää pelkästään. Kyllä siinä pitää kuskin katsoa välillä jo peiliin. Hyvin sielä näyttää porukka osaavan pitää ehyenäkii "lumiauransa" ? Jossain on vikaa. Luulen itse et hermostossa ;)
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Vali vali. Luulisi tuolla kokemuksella ja menestyksellä Schumin pystyvän myöntämään omat mokansa. Vika on renkaissa ja rengasvalmistajassa kun ei pärjää tai peräänajettavissa kun tulee kolari, ei koskaan itsessä. Senna ei millään olisi voinut väistää niin paljoa, että ei olisi osunut. Schumi arvioi imun ja jarrutuspaikan väärin.
paljon faktaa !! Schumi kyllä tykkää renkaita ja muita syytellä. En äkkisiltään muista et olisi myöntänyt itse topänneensä ! Ei sillä et schumi erityisemmin seuraisin kuten joitakii kuskei, mutta luen kyllä ja katselen sinne tänne aina sillon tällön. Olisi syytä kurkkia peiliin välillä
 

Montana

Well-known member
Liittynyt
11.7.2010
Viestit
552
paljon faktaa !! Schumi kyllä tykkää renkaita ja muita syytellä. En äkkisiltään muista et olisi myöntänyt itse topänneensä ! Ei sillä et schumi erityisemmin seuraisin kuten joitakii kuskei, mutta luen kyllä ja katselen sinne tänne aina sillon tällön. Olisi syytä kurkkia peiliin välillä
Michael Schumacher on voittanut maailmanmestaruuden seitsemän kertaa, joten jos Schumacher ei voita niin vian on pakko olla autossa tai renkaissa. Ei maailmanmestaruuksia voiteta istumalla hiljaa penkissä, vaan valittamalla asioista, joissa vika on. :rolleyes:;)
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Michael Schumacher on voittanut maailmanmestaruuden seitsemän kertaa, joten jos Schumacher ei voita niin vian on pakko olla autossa tai renkaissa. Ei maailmanmestaruuksia voiteta istumalla hiljaa penkissä, vaan valittamalla asioista, joissa vika on. :rolleyes:;)
Ferraria ajoikin Schumi, mersua Schumin veli, ei se Ralffi.
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Michael Schumacher on voittanut maailmanmestaruuden seitsemän kertaa, joten jos Schumacher ei voita niin vian on pakko olla autossa tai renkaissa. Ei maailmanmestaruuksia voiteta istumalla hiljaa penkissä, vaan valittamalla asioista, joissa vika on. :rolleyes:;)
Renkaissa vika ei voi olla, koska ne on samat kaikille ;)
 

Montana

Well-known member
Liittynyt
11.7.2010
Viestit
552
Renkaissa vika ei voi olla, koska ne on samat kaikille ;)
On kuitenkin kohtuullista, että rengas valmistaja kuuntelee Schumacherin kaltaista taituria, jotta renkaista saataisiin entistä paremmat. Vain typerys tyytyy huonompaan kuin mitä olisi mahdollisuus saada.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
On kuitenkin kohtuullista, että rengas valmistaja kuuntelee Schumacherin kaltaista taituria, jotta renkaista saataisiin entistä paremmat. Vain typerys tyytyy huonompaan kuin mitä olisi mahdollisuus saada.
Renkaista ei haluta parempia. Niistä nimenomaan haluttiin "huonot", eli nopeasti kuluvat.

Schumacherilla toki on oikeus olla mitä mieltä haluaa, mutta Pirelliin sillä ei ole vaikutusta.
 
Viimeksi muokattu:

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
On kuitenkin kohtuullista, että rengas valmistaja kuuntelee Schumacherin kaltaista taituria, jotta renkaista saataisiin entistä paremmat. Vain typerys tyytyy huonompaan kuin mitä olisi mahdollisuus saada.
Väärin! Pirellihän on tsiljoonaan kertaan kertonut yleisöllekin, että renkailla ja niiden nopealla kulumisella pyritään jännittäviin kisoihin. Luuletko todella, että Pirelli ei pystyisi tekemään renkaita, jotka kestäisivät koko kisan ajan?
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
On rengas millainen hyvänsä, niin aina joku kuski hyötyy siitä ja toinen kärsii.
Ja onhan tuossa sekin aspekti, että kun kerran paremmuudesta kilpaillaan niin sellaisen joka mahdollisimman hyvin epäsopiviin renkaisiin kykenee sopeutumaan kuuluukin hyötyä.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
On rengas millainen hyvänsä, niin aina joku kuski hyötyy siitä ja toinen kärsii.
Jeps. Nykyisestä rengas ja aika-ajo säännöistä hyötyvät eniten ne, joilla ei vain riitä kykyä kuin pintakaasulla säästelemiseen. :thumbdown
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Jeps. Nykyisestä rengas ja aika-ajo säännöistä hyötyvät eniten ne, joilla ei vain riitä kykyä kuin pintakaasulla säästelemiseen. :thumbdown
Älä nyt viitti, oli säännöt ja laitteet mitkä tahansa, kyllä parhaat kuskit erottuu aina edukseen.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Jeps. Nykyisestä rengas ja aika-ajo säännöistä hyötyvät eniten ne, joilla ei vain riitä kykyä kuin pintakaasulla säästelemiseen. :thumbdown
Älä nyt viitti, oli säännöt ja laitteet mitkä tahansa, kyllä parhaat kuskit erottuu aina edukseen.
Niin vähintään yhtä hyvin perustein voi sanoa, että nykytyyli suosii kuskeja, jotka eivät tarvitse jatkuvaa välineistön muokkausta ja harjoittelua testauksen muodossa menestyäkseen.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Ja nykyisellään nimenomaan parhaimmat eivät erotu, vaan ns. yllätysnimiä ja yllätystuloksia tulee jatkuvasti kuin kenon pikkuvoittoja. Aina säästellään renkaita ja polttoainetta ja mikäli on hyvä hetki niin riittää kun vain säästelee moottoria. Muiden säästellessä sitten joku urpo kokeilee onneaan ja riuhtoo kaksi sekuntia kovempia kierroksia kuin kärki kunnes renkaat sulaa alle tuloksena arpaonnen mukaan määräytyen joko yllätystulos tai romahdus.

Taso on matalin sitten vuoden 1982 jolloin mestaruus ja menestys yleensäkin arvottiin samaan tapaan lottokoneella turbomoottorien räjähdellessä ja hitaiden Hannu Hanhien pomppiessa podiumilla.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Ja nykyisellään nimenomaan parhaimmat eivät erotu, vaan ns. yllätysnimiä ja yllätystuloksia tulee jatkuvasti kuin kenon pikkuvoittoja. Aina säästellään renkaita ja polttoainetta ja mikäli on hyvä hetki niin riittää kun vain säästelee moottoria. Muiden säästellessä sitten joku urpo kokeilee onneaan ja riuhtoo kaksi sekuntia kovempia kierroksia kuin kärki kunnes renkaat sulaa alle tuloksena arpaonnen mukaan määräytyen joko yllätystulos tai romahdus.

Taso on matalin sitten vuoden 1982 jolloin mestaruus ja menestys yleensäkin arvottiin samaan tapaan lottokoneella turbomoottorien räjähdellessä ja hitaiden Hannu Hanhien pomppiessa podiumilla.
Joku tosin voisi väittää, että tälläisessä tilanteessa kuljettajan kyky sopeutua tilanteeseen ja ottaa irti jokaisesta kisasta ne pisteet mitä otettavissa on.

Saattaisi jopa joku sanoa, että juuri nyt kuljettajan merkitys on suurempi kuin vaikka kymmenen vuotta sitten.

Ja näin voisi sanoa ihan hyvin perustein.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Joku tosin voisi väittää, että tälläisessä tilanteessa kuljettajan kyky sopeutua tilanteeseen ja ottaa irti jokaisesta kisasta ne pisteet mitä otettavissa on.

Saattaisi jopa joku sanoa, että juuri nyt kuljettajan merkitys on suurempi kuin vaikka kymmenen vuotta sitten.

Ja näin voisi sanoa ihan hyvin perustein.
Eli ensimmäistäkään poikkeuksellisen hyvää kuljettajaa ei ole vaan kaikki ovat ihan tavallisia ihmisiä ja täysin onnettaresta riippuvaisia. Ei ole ketään kenenkä voittamista tavoitella. Jokaisessa kisassa uusi arvottu voittaja, eikä kukaan erotu selkeästi edukseen pistetaulukossa.
 
Viimeksi muokattu:

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Eli ensimmäistäkään poikkeuksellisen hyvää kuljettajaa ei ole vaan kaikki ovat ihan tavallisia ihmisiä ja täysin onnettaresta riippuvaisia. Ei ole ketään kenenkä voittamista tavoitella. Jokaisessa kisassa uusoi arvottu voittaja, eikä kukaan erotu selkeästi edukseen pistetaulukossa.
Ei, vaan on monta erittäin hyvää kuljettajaa ja jokainen sijoitus ylöspäin on ansaittava. Esimerkiksi Pastorin ajossa viime sunnuntaina ei moitteen sijaa ole, vaikka kyseessä ei ollutkaan mikään kovasti arvostettu kuljettaja ennen tätä kilpailua.

Tälläistähän kuninkuusluokan tuleekin olla. Parhaat kuljettajat ajavat toisiaan vastaan ja lopussa potin korjaa se, joka kykenee parhaaseen kokonaissuoritukseen vaihtelevissa olosuhteissa kyeten parhaiten sopeutumaan kalustojen suorituskykyvaihteluihin.
 
Ylös