Kiinnostus olisi kovaa.Jos on halua kesätreenamiselle ni näillä sit tietysti.:ahem:
https://hyua.fi/content/croskartit-hyvinkäällä-joka-torstai#overlay-context=content/ajankohtaista
varmaankin käytävä kokeilee...:thumbup: (ainakin kerta... tai pari...)
Täähän on ihan must!Jos on halua kesätreenamiselle ni näillä sit tietysti.:ahem:
https://hyua.fi/content/croskartit-hyvinkäällä-joka-torstai#overlay-context=content/ajankohtaista
varmaankin käytävä kokeilee...:thumbup: (ainakin kerta... tai pari...)
Ylöspäin pitää käyttää kytkintä, mutta alaspäin voi runtata raakana (jos tietää mitä tekee sanovat varikolla). Itse kävin talvella kokeilemassa ja silloin käytin kyllä kytkintä molempiin suuntiin.No nii, hienoa että tulee muitakin. Minähän aion olla torstaina paikalla jo ennen neljää Mites noissa menee vaihteden vaihto, että onko noissa kytkinpoljinta, vai pystyykö käyttämään vasemman jalan jarrutusta?
Ok. Eli taitaa siis ihan perinteinen H-lovinen vaihdekeppi olla kyseessä? Siinä sai sitten varmaan olla hämmentämässä vipua melko tiuhaan.Ylöspäin pitää käyttää kytkintä, mutta alaspäin voi runtata raakana (jos tietää mitä tekee sanovat varikolla). Itse kävin talvella kokeilemassa ja silloin käytin kyllä kytkintä molempiin suuntiin.
Se tekemisen tietäminen varmaan tarkoittaa rev matchingia. Mikään ei muuten estä sekä käyttämästä sitä tekniikkaa, että kytkintä myöskin, jos noissa polkimet on vaan sijoitettu siten, että oikea jalka ylettyy kaasulle ja jarrulle yhtä aikaa.Ylöspäin pitää käyttää kytkintä, mutta alaspäin voi runtata raakana (jos tietää mitä tekee sanovat varikolla). Itse kävin talvella kokeilemassa ja silloin käytin kyllä kytkintä molempiin suuntiin.
Nuissahan on siis moottoripyörän kone ja laatikko, eli eteen/taakse liikkuu vaihdekeppi. Pienempää eteen ja isompaa taakse.Ok. Eli taitaa siis ihan perinteinen H-lovinen vaihdekeppi olla kyseessä? Siinä sai sitten varmaan olla hämmentämässä vipua melko tiuhaan.
Juurikin niin, eli kierrosluku pitäs osua aika kohdalleen ettei riko laatikkoa kun raakana lyö vaihteita sisään.Se tekemisen tietäminen varmaan tarkoittaa rev matchingia. Mikään ei muuten estä sekä käyttämästä sitä tekniikkaa, että kytkintä myöskin, jos noissa polkimet on vaan sijoitettu siten, että oikea jalka ylettyy kaasulle ja jarrulle yhtä aikaa.
Raakanahan ainakin Crossikoneella varustetuissa Karting autoissa vaihdetaan poikkeuksetta. Kaasulta toki jalkaa pois vaihdettaessa. Ja tiuhaan varmaan saa mättää uutta pykälää, ainakin siellä toisella puolella tietä vaihdettiin alle 2 sek välein keskimäärin per kierros.Juurikin niin, eli kierrosluku pitäs osua aika kohdalleen ettei riko laatikkoa kun raakana lyö vaihteita sisään.
En kokeillut ilman kytkintä vaihtamista, mutta oli niin kiva laite ajaa että varmaan onnistuis tuo hajottamatta vehkeitä.
Olihan siinä jo muutenkin hytti täynnä käsiä ja jalkoja, eli pikkasen tarttis kierroksia alle että rupeis homma oikeesti sujumaan
n.2 sek välein. Sehän on kun Monacossa ajais.... :ahem:Raakanahan ainakin Crossikoneella varustetuissa Karting autoissa vaihdetaan poikkeuksetta. Kaasulta toki jalkaa pois vaihdettaessa. Ja tiuhaan varmaan saa mättää uutta pykälää, ainakin siellä toisella puolella tietä vaihdettiin alle 2 sek välein keskimäärin per kierros.
No en tiedä niin, ovatko KKWCS-sarjalaiset niin tavallisia tallaajia, mutta jonkun toisen vähän kalliimmalla kilpapelillä ajaessa on kivempi käyttää sitä kytkintä, ja vaikka vielä varmuuden vuoksi välikaasuakin silti.Varmaan kyllä toimii siinäkin molempiin suuntiin raakana vaihtaminen, mutta tämmösille tavan tallaajille eivät sitä vaihtoehtoa edes mainostaneet :doubtful:
Kestääpähän vehkeet ehkä hieman pidempään
Eli ne on nelareita joissa vääntöä piisaa? No torstainahan tuo selviää, tuntuu siltä että ei malta olla käymättä paikalla.n.2 sek välein. Sehän on kun Monacossa ajais.... :ahem:
En tiedä mistään mitään, mutta kuvittelisin että crossikoneet on hiukan jykevämpää tekoa. Noissa crosskart autoissa käytetään kuitenkin katupyörän moottoria (Suzuki 750, 150hv) joka ei ehkä(?) kestä niin kovaa käyttöä.
Varmaan kyllä toimii siinäkin molempiin suuntiin raakana vaihtaminen, mutta tämmösille tavan tallaajille eivät sitä vaihtoehtoa edes mainostaneet :doubtful:
Kestääpähän vehkeet ehkä hieman pidempään
Niinpä tietysti. Parempi näin.Nuissahan on siis moottoripyörän kone ja laatikko, eli eteen/taakse liikkuu vaihdekeppi. Pienempää eteen ja isompaa taakse.