Kesäharjoittelutopic 2012

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Lievestuoreen rata avataan huomenna.

Lauantaista alkaen vuokra-autot käytettävissä -> la pelipaikalle.

Aurinkoa lupaa sääennusteessakin. :cool:
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Täytyy varmaan käydä kokeilemassa myös.
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
No nii, hienoa että tulee muitakin. Minähän aion olla torstaina paikalla jo ennen neljää :) Mites noissa menee vaihteden vaihto, että onko noissa kytkinpoljinta, vai pystyykö käyttämään vasemman jalan jarrutusta?
 

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
No nii, hienoa että tulee muitakin. Minähän aion olla torstaina paikalla jo ennen neljää :) Mites noissa menee vaihteden vaihto, että onko noissa kytkinpoljinta, vai pystyykö käyttämään vasemman jalan jarrutusta?
Ylöspäin pitää käyttää kytkintä, mutta alaspäin voi runtata raakana (jos tietää mitä tekee sanovat varikolla). Itse kävin talvella kokeilemassa ja silloin käytin kyllä kytkintä molempiin suuntiin.
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Jaahas, yksi rahareikä lisää. Ostakaapa pojat multa monitoimilaitteita, niin on varaa sitte tulla huristelemaan. :D
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Ylöspäin pitää käyttää kytkintä, mutta alaspäin voi runtata raakana (jos tietää mitä tekee sanovat varikolla). Itse kävin talvella kokeilemassa ja silloin käytin kyllä kytkintä molempiin suuntiin.
Ok. Eli taitaa siis ihan perinteinen H-lovinen vaihdekeppi olla kyseessä? Siinä sai sitten varmaan olla hämmentämässä vipua melko tiuhaan.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Ylöspäin pitää käyttää kytkintä, mutta alaspäin voi runtata raakana (jos tietää mitä tekee sanovat varikolla). Itse kävin talvella kokeilemassa ja silloin käytin kyllä kytkintä molempiin suuntiin.
Se tekemisen tietäminen varmaan tarkoittaa rev matchingia. Mikään ei muuten estä sekä käyttämästä sitä tekniikkaa, että kytkintä myöskin, jos noissa polkimet on vaan sijoitettu siten, että oikea jalka ylettyy kaasulle ja jarrulle yhtä aikaa.
 

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Ok. Eli taitaa siis ihan perinteinen H-lovinen vaihdekeppi olla kyseessä? Siinä sai sitten varmaan olla hämmentämässä vipua melko tiuhaan.
Nuissahan on siis moottoripyörän kone ja laatikko, eli eteen/taakse liikkuu vaihdekeppi. Pienempää eteen ja isompaa taakse.
 

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Se tekemisen tietäminen varmaan tarkoittaa rev matchingia. Mikään ei muuten estä sekä käyttämästä sitä tekniikkaa, että kytkintä myöskin, jos noissa polkimet on vaan sijoitettu siten, että oikea jalka ylettyy kaasulle ja jarrulle yhtä aikaa.
Juurikin niin, eli kierrosluku pitäs osua aika kohdalleen ettei riko laatikkoa kun raakana lyö vaihteita sisään.
En kokeillut ilman kytkintä vaihtamista, mutta oli niin kiva laite ajaa että varmaan onnistuis tuo hajottamatta vehkeitä.
Olihan siinä jo muutenkin hytti täynnä käsiä ja jalkoja, eli pikkasen tarttis kierroksia alle että rupeis homma oikeesti sujumaan :D
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Juurikin niin, eli kierrosluku pitäs osua aika kohdalleen ettei riko laatikkoa kun raakana lyö vaihteita sisään.
En kokeillut ilman kytkintä vaihtamista, mutta oli niin kiva laite ajaa että varmaan onnistuis tuo hajottamatta vehkeitä.
Olihan siinä jo muutenkin hytti täynnä käsiä ja jalkoja, eli pikkasen tarttis kierroksia alle että rupeis homma oikeesti sujumaan :D
Raakanahan ainakin Crossikoneella varustetuissa Karting autoissa vaihdetaan poikkeuksetta. Kaasulta toki jalkaa pois vaihdettaessa. Ja tiuhaan varmaan saa mättää uutta pykälää, ainakin siellä toisella puolella tietä vaihdettiin alle 2 sek välein keskimäärin per kierros.
 

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Raakanahan ainakin Crossikoneella varustetuissa Karting autoissa vaihdetaan poikkeuksetta. Kaasulta toki jalkaa pois vaihdettaessa. Ja tiuhaan varmaan saa mättää uutta pykälää, ainakin siellä toisella puolella tietä vaihdettiin alle 2 sek välein keskimäärin per kierros.
n.2 sek välein. Sehän on kun Monacossa ajais.... :ahem:

En tiedä mistään mitään, mutta kuvittelisin että crossikoneet on hiukan jykevämpää tekoa. Noissa crosskart autoissa käytetään kuitenkin katupyörän moottoria (Suzuki 750, 150hv) joka ei ehkä(?) kestä niin kovaa käyttöä.
Varmaan kyllä toimii siinäkin molempiin suuntiin raakana vaihtaminen, mutta tämmösille tavan tallaajille eivät sitä vaihtoehtoa edes mainostaneet :doubtful:
Kestääpähän vehkeet ehkä hieman pidempään :eek:
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Varmaan kyllä toimii siinäkin molempiin suuntiin raakana vaihtaminen, mutta tämmösille tavan tallaajille eivät sitä vaihtoehtoa edes mainostaneet :doubtful:
Kestääpähän vehkeet ehkä hieman pidempään :eek:
No en tiedä niin, ovatko KKWCS-sarjalaiset niin tavallisia tallaajia, mutta jonkun toisen vähän kalliimmalla kilpapelillä ajaessa on kivempi käyttää sitä kytkintä, ja vaikka vielä varmuuden vuoksi välikaasuakin silti.
 

Jonkki

Press Play ►
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
Kiinnostusta on, mutta ensi torstai voi tehdä tiukkaa.
Kiitos kuitenkin Nastylle linkkivinkistä, olisi jäänyt huomaamatta muuten! :)
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
n.2 sek välein. Sehän on kun Monacossa ajais.... :ahem:

En tiedä mistään mitään, mutta kuvittelisin että crossikoneet on hiukan jykevämpää tekoa. Noissa crosskart autoissa käytetään kuitenkin katupyörän moottoria (Suzuki 750, 150hv) joka ei ehkä(?) kestä niin kovaa käyttöä.
Varmaan kyllä toimii siinäkin molempiin suuntiin raakana vaihtaminen, mutta tämmösille tavan tallaajille eivät sitä vaihtoehtoa edes mainostaneet :doubtful:
Kestääpähän vehkeet ehkä hieman pidempään :eek:
Eli ne on nelareita joissa vääntöä piisaa? No torstainahan tuo selviää, tuntuu siltä että ei malta olla käymättä paikalla.
 
Ylös