Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2012, 3. kisa, Forssa 1

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Eka huomio: monen auton suorituskyky muuttui paljon settien aikana, esim. #2 oli aivan rupi ekassa a-a setissä wopen alla, mm. totke meinas tulla lentämällä ohi #7:lla.
Sitten B-finaalissa #2 ja #7 menivät ihan tasapäin, 4stroke pysyi hyvin Dickin #7:n kyydissä.
Iso heitto parin erän välillä vaikkei radan olosuhteet hirveemmin muuttuneetkaan.
(#2:een vaihtoivat eturenkaan, ei kai muuta)
DW:llä viime vuonna #2een vaihdettiin kanssa B- ja A-finaalien välillä rengas, ni se oli paljon parempi sitten A:ssa. Mutta eilen B:ssä näytti että DW kruisailee vain stroken edellä maaliin, kierrosaikakaan ei erikoinen ollut mutta riittävä.
 

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Kisarapo

Ennakko
Turun kisan jäädessä väliin alko jo viikkoja sitten ajofiilis polttelemaan. Vihdokin kisapäivä :). Odotukset ei kuitenkaan ollut kauheen korkeella koska Forssa kokemus on omalta osalta huomattavasti vähäisempi kuin suurimmalla osalla tästä porukasta ja kovia kuskeja löytyy runsaasti.
Rupes viikolla näyttämään että sadekisa tiedossa joten eikun kattelemaan sadekisavideoita josko jotain ideoita löytyis. Ei niistä mitään apua ollu...

Aika-ajo
Arpa osui auton #6 kohdalle jolla Nasty oli ajanu ihan kohtuu ajan ekassa ryhmässä. Eikun ekan kerran ulkoradalle tänä vuonna. Pari kiekkaa vähän rauhallisesti ja sitten rupesin ajamaan. Auto tuntu ihan kivalta ja totesin että Wopella ei wehkeet kulje kun ei ole tulossa ohi. No, se ei omaa ajoa haitannut.
Yllätys oli suuri kun sain lapun kouraan ja olin vain n.0,1 Nastya jäljessä :eek!:

A-Finaali
Auto #5 osui finaaliin ja siitä oli vähän ristiriitaiset fiilikset ollu aiemmissa lähdöissä. Sammutusnapin piuha oli irronnut joka runkoon osuessaan pätki sytkää ja sekös oli aiheuttanut PeePeelle verenpaineen kohoamista ja sykkeen nousua edellisessä lähdössä. Autossa odotellessani huomasin että rupee vettä ripsimään enempikin. Lämppärillä oli tilanne selvä, rata on liukas eli riittävän märkä sotkemaan kuviot :wall:
Sadekokemus kun on kerran 10vuotta sitten ja kerran viime kesänä Jyväskylässä, niin tiesin kuinka tulee käymään. Eihän mulla ollu mitään hajua missä pitäs ajaa ja kuinka kovaa :D
Yksi spinni tuli lusikkamutkan jälkeisessä vasurissa kun "se vaan lähti". Nipsu päätti jostain kumman syystä parkkeerata perässä nurmikolle ja Totke pääsi rytäkässä ohi. Eikun äkkiä ylös autosta ja radalle.
Sijalla 6 maaliin mikä jokatapauksessa ylitti omat odotukset Forssassa.
Hyvä fiilis jäi ja muutama kokemus rikkaampana seuraavaan kisaan :alppu:

Kiitos kisajärjestelyistä ja Forssan henkilökunnalle aina niin hyvästä palvelusta.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Meillä on ainakin meidän tiimissä henkien taisto McStadin kanssa, vaikka mitään virallista vetoa ei tänäkään vuonna ole, mutta siinä suhteessa meni hyvin. Totke päihitti Nipsun ja PeePee BMW:n. Minä olin ainoa, joka feilasi.
[kurski]Mulla ei ole henkien taistoa minkään tiimin kanssa eikä tiimipisteet kiinnosta.[/kurski]
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kisarapo

Ennakko:

Alkukauden sisäratasetin missasin lain päällekkäisten menojen vuoksi joten kausi alkoi suoraan ulkoradalla. Pohjana Spinneri 200 kisa (KiC), 1 kpl Jyväskylän sisäradan ja 1 kpl Kaanaan ulkoradan harkkoja.

Kuntopohjaa paranneltu suht menestyksekkäästi ja painoa pudonnut ~18kg viime kesän huippulukemista, joten ei pitäisi ainakaan tehdä huonoa menestysmahdollisuuksille.


Aika-ajot: #1

Forssan tutun röykkyinen rata vaati runsasti totuttelua silkosileän Kaanaan jälkeen. Radoilla ja autojen ajotuntumalla ei ole kovinkaan paljoa yhteistä. Kaanaassa käytin kanttareita menestyksekkäästi, Forssassa vähemmän menestyksekkäästi.

Sain kuitenkin kohtuullisen kierrosajan ja se johti C:n paalulle lupaavan kokelaskuski Scyberin pudottua sääntölinjauksen mukaan viimeiseen ruutuun.


C-finaali: #3

Paalulla olo hermostutti ennakkoon koska tästä ei ole aiempia kokemuksia. Letkan veto lämppäreilläkin meni vituiksi kun eräät sankarit vetivät pöpelikköön ja ei tiennyt alkaako ajot vai ei kun rupesi kestämään. Letka myös venyi käsittämättömän pitkäksi varikolta lähdettäessä vaikka ajoin todella hiljaa. Ilmeisesti letkan häntäpää ajoi vielä hitaammin :p

No, liikkeellehän siinä lopulta päästiin, mutta takana vaaninut kopla sai pään kääntyilemään herkeämättä sivuille. Osin tästäkin johtuen muutama apex meni suteen (joko kanttarille tai muuten vaan pitkäksi) ja takaa lappasi porukkaa ohi kuin Räikkösestä Kiinassa.

Bemarin ja Jonkin kanssa oli hyvää vääntöa alkukierroksilla, sääli että nopeus ei riittänyt kärkiporukan mukana ajamiseen. Olisi mielellään jatkanut taistelua pitempäänkin.

Radalla ei ollut montaa kohtaa jossa olisin pysynyt kärkiryppään vauhdissa, niin sekaisin oli ajo. Ensimmäinen mutka meni ok, ihme kun ajetaan läppä tiskissä. Lopulta sain jonkunlaisen ajorytmin aikaiseksi. Mutta se ajorytmi sisälsi pitkäksi ajettuja mutkia, sivuluisuja ja kanttareilta pomputtelua liki joka kierroksella, avutonta!

Sijaksi erän neljänneksi viimeinen, kiitos yksikätisen Follon ja Scyberin spinnin. Muuten olisin ollut toiseksi viimeinen.


Jälkilöylyt:

Ajotuntuma oli täysin hukassa näihin kevyisiin kaksitahtiautoihin. Tosin Forssa on aina ollut itselleni ehkä se hankalin paikka joten Hyvinkäällä toivottavasti menee jo paremmin. Mutta treeniä 2t vehkeillä täytyy saada alle, muuten ei onnistu ajaminen.

Plussat
+FW08:n kehityskäyrä ei näytä taittumisen merkkejä
+Jonkin nopeus ja varmuus on ihan eri tasolla kuin viime vuonna
+Olosuhteet olivat loppujen lopuksi tasapuoliset kaikille
+Kilpailu oli kovaa mutta rehtiä

Miinukset
-Oma rosoinen suoritus C-finaalissa


Kiitokset järjestäjille ja Forssan henkilökunnalle hyvistä kisoista.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Kyllä ulkoradalla vain on kiva ajaa. Varsin hauskat kisat saatiin aikaiseksi tälläkin kerralla.

Aika-ajoihin tuli auto #5. Vasen eturengas näytti kärsineen pahasta grainingista, mutta pientä tärinää lukuunottamatta se käyttäytyi varsin hyvin, varsinkin kun ylimääräiset kuminpalaset lensivät irti. Tehoa olisi ehkä voinut olla silti enemmänkin. Pari kohtalaisen onnistunutta kierrosta tuli tehtyä, parhaalla irtosi viimeinen suora B-finaalipaikka, mihin olin varsin tyytyväinen.

Kisa-autoksi sain nelosen, johon oli hetkeä aiemmin vaihdettu eturenkaat. Auto kääntyikin tosi nätisti ja muutamaan otteeseen se pääsi vähän yllättämäänkin kun osuin sisäkurvin kanttareihin. Kisan alussa kyttäsin edellä ajavien virheitä ja pääsinkin Andystä ohi tämän vedettyä viimeisessä mutkassa turhan leveää linjaa. Edellä olleet PeePee ja Cmoney eivät yllätyksekseni päässeet karkaamaan horisonttiin, joten hanaa vaan. Keskittymistä ja sitä kautta menoa häiritsi kuitenkin kypärän visiiri, joka ei pysynyt raollaan vaan meni jatkuvasti kokonaan kiinni aiheuttaen huurtumista. Tämän takia ajoin kaikki suorat ja monet mutkatkin yhdellä kädellä tai huonolla näkyvyydellä, mikä aiheutti muutamia virheitä ja vei parhaan terän ajosta. Bemari pääsi osin tämän vuoksi lähelle enkä vastustellut kaverin ohitusyritystä, sillä ajattelin hänen ajavan PeePeen kiinni ja pääsisin näin ehkä itsekin hyötymään. Kisa oli kovaa, mutta ohituspaikkaa ei tullut vaikka kerran ulkokurvissa rinnalle pääsinkin. En kuitenkaan ollut B-finaalin viimeinen, joten kohtalainen suoritus kai. Vauhti olisi voinut kuitenkin riittää parempaankin.

Hyvät kisat olivat ja ihan viihdyttävää vääntöäkin oli finaalissa. Hyvinkäälle tuskin ehdin muiden menojen takia, mutta viimeistään seuraavaan kisaan olisi taas tarkoitus tulla. Onnittelut vielä voittajalle, nähdään taas!
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Kisarapo

Kiirastuli
Saavuttiin radalle nippa nappa, kun edellinen ajoryhmä jo kurvasi varikolle. PeePee viittoi, että nyt pirun nopeesti kamat niskaan, siellä oottaa autojen kuningas. Parkkipaikalla housut nilkkaan, nopea hölkkä radan ympäri ja ajovarusteet päälle. Keskimmäistä eivät muut paikallaolijat huomanneet, koska olin niin pirun nopea!

Aika-ajo #7
PeePee ei valehdellut, seiska oli sairaan hyvä. Peesailin koko aika-ajon Wopea, välillä jättäytyen tai pikkuvirheiden seurauksena jääden. Ja joka kerta ajoin miehen helposti kiinni. Mieletön fiilis! Aika riitti "vain" kolmosruutuun, Nipsun ajen samalla autolla 0,04 sekuntia nopeammin. Ois pitänyt jättää se jätski syömättä... Väliin kiilasi vielä suht uskomattomalla suorituksella Haikki #1:llä. Parhaaseen kierrokseen mahtui pari pienenpientä virhettä, mutta Wope antoi pääsuoralta imut. Samalla kierrokella FW08 antoi hienosti tietä molempia häiritsemättä.

Odottelua...
Katselin huolestuneena Andyn hidasta vauhtia autolla #1. Sama oli tulossa mulle kisaan. Andy puukokovartalona ei ymmärtänyt mikä autossa oli vialla.

A-finaali #1
Spinnasin lämppärikierroksella ekaan mutkaan, jostain syystä olikin liukasta. Liekö sen takia, että satoi. Auto pätki jo varikolta tullessa ja sammuikin sitten samantein. Saatiin starttikammesta vauhtia ja ajelin turhautuneena odotelleen porukan kiinni.

Startissa meinasin ohittaa ennen ohituskiellon päättymistä, kun jätkät hidasteli suoralla. Onneksi muistin asian nippa nappa ajoissa. Alussa oli sähläystä ja taisin menettää pari sijaa ja poimia yhden, sitten spinnasinkin ekaan jarrumutkaan kaasua avatessa ja jäin joukon hännille. Vähän aikaa koitin ajaa kiinni Nipsuhuulta, mutta sitten kaveri tajusi jutun juonen ja ajoi karkuun. Kone ei enää pätkinyt niin pahasti, mutta mutkista lähti tahmeasti ja pääsuoralla ei mun mielestä ottanut ihan huippuja. Onneksi sade tasoitti tätä ongelmaa. Tyydyin ajelemaan "perusvarmaa" loppukisan. Se taktiikka toimikin, kun Slug spinnasi nurmikolle ja Nipsuhuuli teki sympatiapiruetit perässä. Nousin vailla omia ansioita viidenneksi ja kauden paras tulos oli sillä selvä.

Ruutulipulla hymyilytti, vaikka aika-ajotuloksesta tulikin takkiin. :)
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Haista paska, tiedetään ilman että sitä on vittu pakko jankuttaa!
Miten sulla noin niinkuin muuten menee?
Ihan hyvin. kostoksi kommentoin pelkkien tulosten perusteella. ;) itse olisin ollut viiminen joten relax!

Meillä on ainakin meidän tiimissä henkien taisto McStadin kanssa, vaikka mitään virallista vetoa ei tänäkään vuonna ole, mutta siinä suhteessa meni hyvin. Totke päihitti Nipsun ja PeePee BMW:n. Minä olin ainoa, joka feilasi.
voitithan säkin jonkin? kaikki hyvin.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Meillä käy 1500 asiakasta vuodessa ja niistä viisi alittaa 40 sekuntia. Ja ne viisi löytyy teidän ryhmästä
Jäi lämmittävästi mieleen tämä ennen kuin ajot alkoivat
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Jäi lämmittävästi mieleen tämä ennen kuin ajot alkoivat
Sama.

Muutenkin on vahvasti jäänyt kuva, että Forssassa tykätään järkkärien puolelta meidän porukasta. Taitaa tosin tykätä meidän porukka Forssastakin.

--

Meniks tää nyt liian My Little Ponyksi jo?
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
a-a:

Linjat kovasti hakusessa ja sai ihmetellä kun en saanut muita kiinni ja muut pikemminkin otti mua kiinni. PP meni heittämällä ohi, joten kaukana kärjestä ollaan. Ilmeisesti autossa jotain vikaa olikin, kun tuntui muita hitaammalta. Renkaat ainakin vaihdettiin ennen kisaa. C-finaalin peräpäähän, mutta tämähän on Motorsporttia!

b-c finaalit. Ei paineita. Tästä voi vaan nousta ja sitä lähdettiin hakemaan. Kovaa kyllä kaikki menee ja erot on suht pieniä. Lopussa pääsin vielä PP:n rinnalle kerran, mutta vanha kettu kuittasi heti:) Lisää kierroksia niin olisi ollut mahkuja vielä yrittää toistekin. Tuossa tohinassa lfb oli ottanut kiinni ja yllätti täysi ja meinasi mennä ohikin. En ollut tilanteen tasalla, mutta onneksi sain pidettyä paikan. Yhteensä viisi ohitusta, joten loppujen lopuksi positiiviset fiilikset vaikka sijoitus nyt ei parasta ollutkaan.

Kumarrus järkkäreille ja kisakumppaneille! On mukavaa!
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Sama.

Muutenkin on vahvasti jäänyt kuva, että Forssassa tykätään järkkärien puolelta meidän porukasta. Taitaa tosin tykätä meidän porukka Forssastakin.
Sanoivat myös että jos joku kisa peruuntuu (kuten Lavinto 2011) niin kyllä he meille kolmannenkin kisan järkkää tänä vuonna.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Eka huomio: monen auton suorituskyky muuttui paljon settien aikana, esim. #2 oli aivan rupi ekassa a-a setissä wopen alla, mm. totke meinas tulla lentämällä ohi #7:lla.
Sitten B-finaalissa #2 ja #7 menivät ihan tasapäin, 4stroke pysyi hyvin Dickin #7:n kyydissä.
Iso heitto parin erän välillä vaikkei radan olosuhteet hirveemmin muuttuneetkaan.
(#2:een vaihtoivat eturenkaan, ei kai muuta)
Itse ajoin #2lla ekan setin, sen jälkeen eturenkaan vaihto ja Wope seuraavaksi. Aika parani olosuhteetkin huomioiden vähän. Taisivat vaihtaa ennen finaaleja vielä kummatkin eturenkaat uudestaan.

Ja tuo miksi Strokekin pysyi kyydissä b-finaalissa niin hyvin johtui siitä, hän ajoi tavallista paremmin, #2 ja #7 autojen ero ei ollut enää toista sekuntia vaan puolet siitä ja sitten oli vielä se, kun huomasin visiirin täyttyvän vesipisaroista niin keskittyi pitämään eron siinä parissa sekunnissa. Olisin voinut puristaa, mut Nipsun aikaan en olisi siinä enää yltänyt. Ja A-finaalin alla vihjaisin Wopellekin, kun tunki itsensä kakkoseen tatti otsalla "älä ny, ei se enää niin huono ole." Huonolla ei olisi kolmanneks ajanut. Vesisadekin tasoitti paljon.

Edit. Seiska oli varmasti paras alusta loppuun ja kakkonen saatiin edes suunnilleen muiden kanssa samalle viivalle päivän aikana. Oma mielipiteeni asiasta.
 
Viimeksi muokattu:

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Ihan hyvin. kostoksi kommentoin pelkkien tulosten perusteella. ;) itse olisin ollut viiminen joten relax!



voitithan säkin jonkin? kaikki hyvin.
Hei en mä nyt tosissani vittuillut, ja tajusin toki ettet säkään. Relax sulle itsellesi vaan :D. Tullaan kohta perässä sinne niin :thumbup:.
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Cmoney, saatko katottua millä kierroksella aika-ajoissa tuli paras kierros? Oliko se 8. ?

Wope, pläjäystä varten olisi muutamia klippejä, mitenhän ne sais taas nätisti siirreltyä?
 
Viimeksi muokattu:

4stroke

Well-known member
Liittynyt
17.1.2010
Viestit
592
Aika-ajot #4

Ihan kohtalaisesti lähti menemään mitä nyt pomppimista oli havaittavissa. Sitten tapahtui jotain kummallista takasuoran jälkeisessä mutkayhdistelmässä ja osuin Wilzkuun. Ilmeisesti autosta jotain hajosi, mutta en silloin sitä tiennyt, vaan luulin että pelkällä puskurin menettämisellä selvisin... Tulos oli sitten se, että ajan parantaminen oli mahdotonta ja ne aika-ajot olivatkin sitten siinä :nope: Pettymyshän se oli koska olisi ollut kiva päästä tappelemaan kärjen kanssa a-finaaliin mutta tällaista se välillä on.

B-finaali #2

C-money lähtee edeltä ja DW tulee #7 takaa joten kova taisto voitosta tiedossa! Ilmeisesti vaihtoivat autooni eturenkaat, joten ihan toivoton ei tilanteeni ole. Pari ensimmäistä kierrosta menee ohituspaikkaa etsiessä ja lopulta pääsen ohi takasuoran jälkeisessä oikeassa ja C-money vetää samalla leveäksi kun ulkolinjalla ei olekaan pitoa. Nyt puristan niin limitillä mitä ikinä pääsee koska DW on ohittanut muut ja on aivan kannassa kiinni. Takasuoran jälkeisessä mutkassa joudun välillä vetämään sisälinjaa ettei nyt ihan ilmaiseksi tulla ohitse. Lopulta vikaan mutkaan tullessa DW pääsee rinnalle ja mennään rinnakkain koko suora ja eka mutka. Ei mahda mitään, DW ekan mutkan jälkeen ohi kun pääsee sisälinjalle. Pääsee sitten hieman karkuun ja vaikka kuinka puristan niin ei mitään mahdollisuutta ottaa kiinni vaan ero pysyy 1-2 sekunnissa. Näin maaliin ja DW a-finaaliin. Kaiken kaikkeaan kuitenkin ihan tyytyväinen siihen että niinkin pitkään pystyin pitämään DW:n takana ja tyytyväinen myös kierrosaikaani b-finaalissa. Taistelu oli myös kovaa mutta rehtiä eikä osumia tullut. Tästä on hyvä jatkaa kohti Hyvinkäätä :alppu:
 
Viimeksi muokattu:
Ylös