Le Mans 2012

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Varmaan tulee aika pian LM-sarjoihinkin jotain rengas-rajoituksia, sen verran vähän kilometrejä nykyään ajavat setillä.
Sen aika näyttää, mut kestävyysajo ja F1 vähän eri asia jos meinasit verrata heidän rengas rajoituksiin.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Sen aika näyttää, mut kestävyysajo ja F1 vähän eri asia jos meinasit verrata heidän rengas rajoituksiin.
Lähinnä meinasin kun rahaa säästetään joka lajissa(liikaakin kyllä mielestäni, vrt testikiellot etc). Ja eikös kestävyyskisassa pitäisi renkaidenkin kestää?
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Lähinnä meinasin kun rahaa säästetään joka lajissa(liikaakin kyllä mielestäni, vrt testikiellot etc).
Toki, mut protot/gt:t testaa vuoden aikana vapaammin ja usemman kuin F1:kköset, tuhlata voi mutta tietyissä rajoissa.
Ja eikös kestävyyskisassa pitäisi renkaidenkin kestää?
Kyl, mut rengasräjähdyksille ynnä muille ei aina mitään voi ne vain tapahtuvat.
 

Laatikkokauha

Well-known member
Liittynyt
7.8.2008
Viestit
1187
Eikös sitä paitsi nämä ekat stopit tapahtunut etuajassa? Eli kyllä se renkaiden "tuhlaaminen" pian palaa normaalille tasolleen
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
No taisi noissa torstaina julkistetuissa 2014 säännöissä olla jo jotain rengasmääristä.

Jos en ole ihan pihalla niin nykyään ei taida olla mitään rajoituksia. :confused:
 

KimiFan1

Well-known member
Liittynyt
27.2.2009
Viestit
675
Kertokaas millä pysyis hereilllä siitä n. 5 - 9 .. Kahtena edellis vuotena jossain tuolla välillä nukahtanu ja siitä onki si niin vaikee yrittää herätä vaikka kuin olis herätyskello soimassa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Jos en ole ihan pihalla niin nykyään ei taida olla mitään rajoituksia. :confused:
Itsekkin maistelin että noin olisi.
Kertokaas millä pysyis hereilllä siitä n. 5 - 9 .. Kahtena edellis vuotena jossain tuolla välillä nukahtanu ja siitä onki si niin vaikee yrittää herätä vaikka kuin olis herätyskello soimassa.
Mie kyl oon pysynyt ihan ilman juomia/syömistakin hereillä, ei yks yö paha ole. Minä en siihen mitään jippas konsteja ole aikaisempinakaan vuosina keksinyt katsoessani Le Mansia, sillä eipä niin pahasti väsytä että nukahtaisi vahingossa.
 

KimiFan1

Well-known member
Liittynyt
27.2.2009
Viestit
675
Tippuko Vilanderin tiimi 5:nneksi?

Harjotuksissa sanoivat ettei mitään rajotuksia ole rengasmäärissä.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Kertokaas millä pysyis hereilllä siitä n. 5 - 9 .. Kahtena edellis vuotena jossain tuolla välillä nukahtanu ja siitä onki si niin vaikee yrittää herätä vaikka kuin olis herätyskello soimassa.
Vedät epäterveellisiä määriä energiajuomaa ja kahvia ja kylmä suihku 1 h välein?

No heräämisen vaikeus on toinen juttu mutta jos meinaa nukkua niin järkevintähän se on yöllä. Ratakamerat on kun vähenee niihin muutamaan joten jos jotain tapahtuukin niin ei sitä ainakaan näe. Herää sitten ennen auringonnousua (suomen aikaan 06.59). Ainakin itse olen mennyt näin mieluummin kuin väkisin yrittää valvoa sitten viimeiset tunnit :D

ps. Super slow motion :alppu:
 

vharju

Well-known member
Liittynyt
3.9.2006
Viestit
186
Lähinnä meinasin kun rahaa säästetään joka lajissa(liikaakin kyllä mielestäni, vrt testikiellot etc). Ja eikös kestävyyskisassa pitäisi renkaidenkin kestää?
Kyllähän nuo renkaat kestävätkin, kierros de la Sathrella on yli 13km, normaali stintti on noin 10 kierrosta, renkaiden vaihto tehdään kahden/kolmen stintin jälkeen. Eli rengaskerta riittää 130km/260km välein, eli melkein enemmän kuin F1 kilpailu kestää. Muistaakseni André Lotterer veti vuoden 2011 kilpailussa 4 stinttiä, eli noin 720km, samoilla renkailla.

Toki Mihcelin on tehnyt ns. Le Mans renkaat kilpailua varten, ei voi mitenkään verrata F1 renkaisiin. Paljonko kehityskulut yms ovat vs F1 renkaat, sitä voin vain arvailla.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Harjotuksissa sanoivat ettei mitään rajotuksia ole rengasmäärissä.
No niin se on sitten selvä.
Toki Mihcelin on tehnyt ns. Le Mans renkaat kilpailua varten, ei voi mitenkään verrata F1 renkaisiin.
Ei niin voikkaan verrata ja ranskalaisten Michelin renkaiden lisäksi Le Mansissä nähdään myös Dunlopin renkaita muutamilla tiimeillä.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Kertokaas millä pysyis hereilllä siitä n. 5 - 9 .. Kahtena edellis vuotena jossain tuolla välillä nukahtanu ja siitä onki si niin vaikee yrittää herätä vaikka kuin olis herätyskello soimassa.
Suihku (tai jos ei tätä, niin naaman peseminen kylmällä vedellä), energiajuomaa, kahvia, jotain naposteltavaa. Ja sitten kun selviät siitä aamusta, niin vuorossa on vielä iltapäivä :ahem:
 

Laatikkokauha

Well-known member
Liittynyt
7.8.2008
Viestit
1187
Kuuntelin vain puolella korvalla britti-Eurosportin lähetystä, ja siinä sanottiin että Audit ottavat käyttöön neljä vetävää pyörää vasta kun auton nopeus ylittää 120 km/h. Osaavatko tekniikasta ymmärtävät selittää miksi näin?
 

KimiFan1

Well-known member
Liittynyt
27.2.2009
Viestit
675
Suihku (tai jos ei tätä, niin naaman peseminen kylmällä vedellä), energiajuomaa, kahvia, jotain naposteltavaa. Ja sitten kun selviät siitä aamusta, niin vuorossa on vielä iltapäivä :ahem:
Kalijaa ja sipsiä sillä mennään. Suihku vois olla jees
 
Liittynyt
9.6.2010
Viestit
23
Kuuntelin vain puolella korvalla britti-Eurosportin lähetystä, ja siinä sanottiin että Audit ottavat käyttöön neljä vetävää pyörää vasta kun auton nopeus ylittää 120 km/h. Osaavatko tekniikasta ymmärtävät selittää miksi näin?
Säännöt määräävät, että kun hybriditekniikan avulla veto tuodaan etupyörille niin vauhtia pitää olla 120 km/h. Toyota pystyy hyödyntämään lisävoimaa heti kaasua avatessa kun lisäveto tulee takapyörille.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Kuuntelin vain puolella korvalla britti-Eurosportin lähetystä, ja siinä sanottiin että Audit ottavat käyttöön neljä vetävää pyörää vasta kun auton nopeus ylittää 120 km/h. Osaavatko tekniikasta ymmärtävät selittää miksi näin?
Sääntöjen asettama rajoite.

Takapyörien suhteen ei ole samaa rajoitusta, ja Toyota käyttää omaa systeemiään varikolta lähdettäessä kytkintä säästääkseen.
 

Nurtsi

Registered Loser
Liittynyt
9.8.2011
Viestit
5615
Olen kattellu, että kaikissa protoissa on kaikki lokasuojat puhkottu. Kertokaas onko tässä joku sääntö ja mitä tällä haetaan? Aiempina vuosina tuonkaltaisia ei nimittäin ole näkynyt.
 
Ylös