Ei siellä ajeta raskailla autoilla.(toki edellyttäen, että aika-ajojen raiskaaminen raskailla autoilla ja renkaan säästämisillä lopetetaan)
Ei siellä ajeta raskailla autoilla.(toki edellyttäen, että aika-ajojen raiskaaminen raskailla autoilla ja renkaan säästämisillä lopetetaan)
Minipainon pitäisi olla 125 kiloa.Ei siellä ajeta raskailla autoilla.
1. 2013
2. 1610
3. 1298
4. 1055
5. 865
6. 715
7. 596
8. 501
9. 431
10. 368
11. 317
12. 276
13. 242
14. 214
15. 191
16. 172
17. 156
18. 143
19. 132
20. 123
21. 116
22. 110
23. 106
24. 103
25. 101
26. 100
1. Alonso 6813
2. Vettel 6575
3. Webber 6550
4. Hamilton 5761
5. Rosberg 5602
6. Räikkönen 5014
7. Button 4583
8. Grosjean 3390
9. Perez 3185
10. Maldonado 3100
11. di Resta 2765
12. Kobayashi 2412
13. Senna 2067
14. Massa 1926
15. Hülkenberg 1877
16. Vergne 1756
17. Ricciardo 1452
18. Schumacher 1197
19. Glock 991
20. Kovalainen 962
21. Petrov 898
22. Pic 799
23. Karthikeyan 637
24. de la Rosa 597
Ei siellä ajeta raskailla autoilla.
Ehdottomasti. Natsitervehdys ja Hitlerviikset myös pakolliseksi hakaristin alla ajaville.Kopioidaanko myös Saksan lippu 30-luvulta?
Valitettavasti nykysäännöillä pisteet nopeimmista kierroksista ja paalupaikoista voisivat johtaa todella teennäisiin tilanteisiin. Lopussa tullaan varikolle vaihtamaan renkaat, jotta saadaan kevyellä autolla nopein kierros nimiin. Samoin paalupaikkoja voidaan lähteä hakemaan ns. aika-ajosäädöillä, jolloin paaluauto onkin kisassa kuin vastaantulija.Minun pistelaskujärjestelmä olisi muuten sama kuin nykyään, mutta pisteitä saisi myös paalupaikasta ja kilpailun nopeimmasta kierroksesta joista kummastakin saisi 5 pistettä.
Nopeimpaan kierrokseen pitäisi ottaa sama sääntö kuin GP2- ja GP3-luokissa, että pitää olla top-10:ssä saadakseen nopeimman kierroksen. Tällöin porukan viimeiset eivät voi kikkailla renkaiden kanssa.Valitettavasti nykysäännöillä pisteet nopeimmista kierroksista ja paalupaikoista voisivat johtaa todella teennäisiin tilanteisiin. Lopussa tullaan varikolle vaihtamaan renkaat, jotta saadaan kevyellä autolla nopein kierros nimiin. Samoin paalupaikkoja voidaan lähteä hakemaan ns. aika-ajosäädöillä, jolloin paaluauto onkin kisassa kuin vastaantulija.
Tällä säännöllä, kuten aika-ajon kärjenkin palkitsemisella vain suurennetaan piste-eroja. Samat hemmothan ne pisteet kisassakin vie. Tuollainen on vain kärjen triplapalkitsemista.Nopeimpaan kierrokseen pitäisi ottaa sama sääntö kuin GP2- ja GP3-luokissa, että pitää olla top-10:ssä saadakseen nopeimman kierroksen. Tällöin porukan viimeiset eivät voi kikkailla renkaiden kanssa.
Itse en näkisi lajille hyvänä ideana, että viimeisen 7-8 kierroksen aikana pistemahdollisuutensa menettäneet alkaisivat hakea uusia renkaita varikolta niin paljon kuin niitä riittää.Tällä säännöllä, kuten aika-ajon kärjenkin palkitsemisella vain suurennetaan piste-eroja. Samat hemmothan ne pisteet kisassakin vie. Tuollainen on vain kärjen triplapalkitsemista.
Melkein mieluummin näkisin niiden porukan viimeisten kikkailevan. Nopeimmalta kierrokselta menee tavallaan pointti jos palkinto jaetaan sellaisille, jotka sitä ei edes yritä (voittoa se kärkipää kuitenkin ensisijaisesti tavoittelee).
-Edit- Vähintäänkin aika-ajopisteiden vuoksi pitäisi sitten lähtöjärjestystä käänteistää, ettei paalun tai muun hyvän lähtöpaikan muodossa tule vielä "neljättä palkintoa".
Itsehän kuitenkin olen sitä mieltä, että pisteitä tuli antaa vain kisasijotuksista. Se on koko homman tarkoitus.
Mutta näet hyvänä sen, että käytännössä Top10:n viimeisenä rengasvaihdon tehnyt saa automaattisesti nopein kierros-pisteet? Sillehän se menee, jos vain latu edessä on tyhjä. Tai että sen vie joku, joka sattumoisin sai kahdesti maalisuoran DRS-edun?Itse en näkisi lajille hyvänä ideana, että viimeisen 7-8 kierroksen aikana pistemahdollisuutensa menettäneet alkaisivat hakea uusia renkaita varikolta niin paljon kuin niitä riittää.
No ainakaan sen tarkoitus ei ole palkita sattumanvaraisesti. Idea sen kikkailun palkitsemisessa olisi juuri se, että sitä nopeinta tosissaan yritetään ja juuri pisteiden ulkopuolella olevilla on suurin motiivi yrittää itselleen pistettä.Tietysti onkin jo laajempi kysymys, mikä on pistelaskujärjestelmän tarkoitus? Onko sen tarkoitus pitää peli väkisinkin tasaisena, vai palkita aidosti hyvistä suorituksista?
En näe sitäkään hyvänä, mutta mielummin niin, kuin rengasruletti. DRS-apu toki olisi ongelmallinen, mutta ei viimeisenä pysähtynyt mitenkään automaationa saisi nopeinta kierrosta. Mutta näiden ongelmien takia en haluakaan nopeimman kierroksen antamia pisteitä mukaan. Mutta jos näistä kahdesta pitäisi valita, niin ehdottomasti haluan välttää rengasruletin. Siinä menisivät katsojat sekä television äärellä, mutta erityisesti paikan päällä sekaisin tilanteesta. Ja mielestäni systeemin pitää kannattaa aina mahdollisimaan hyvään loppusijoitukseen, eikä niin että mielummin jäät viimeiseksi jos siitä saa pisteen nopeimmasta kierroksesta.Mutta näet hyvänä sen, että käytännössä Top10:n viimeisenä rengasvaihdon tehnyt saa automaattisesti nopein kierros-pisteet? Sillehän se menee, jos vain latu edessä on tyhjä. Tai että sen vie joku, joka sattumoisin sai kahdesti maalisuoran DRS-edun?
No ainakaan sen tarkoitus ei ole palkita sattumanvaraisesti. Idea sen kikkailun palkitsemisessa olisi juuri se, että sitä nopeinta tosissaan yritetään ja juuri pisteiden ulkopuolella olevilla on suurin motiivi yrittää itselleen pistettä.
Jep ja pirellin renkaita käyttäville voisi antaa myös 10 miinuspistettä :idea:Jokaisesta DRS-ohituksesta voisi vähentää yhden pisteen. :idea: