MrMasaTasa
Well-known member
- Liittynyt
- 6.12.2010
- Viestit
- 215
Pidennetään turva-alueita. Ja katsomot vois laittaa joko niiden päähän, varikkorakennuksen päälle tai sitten vois käyttää jonkinlaisia kuumailmapalloja jotka lentäis radan yli. Ja ei ne 600-kiloset niinkäänpaljon lentelis. Syitä on kaksi.Nuo ehdotukset yhdessä johtaisivat siihen, että F1-autoista tulisi vähintään 1500 hevosvoimaisia raketteja joilla paineltaisiin Monzassa suorilla jopa 450 kilometriä tunnissa ja jos sellaisessa vauhdissa auto lähtee lapasesta esimerkiksi rengasrikon seurauksena ei seinään osumisesta voi selvitä hengissä.
600 kiloinen F1-auto joutuu sitä paitsi 1500 hevosvoiman myllätessä konehuoneessa sellaiseen rasitukseen, että etu- ja takasiipiä rikkoontuisi jokaisessa kilpailussa ja renkaatkin joutuisivat niin koville, että varikolla olisi pakko käydä useammin kuin nykyisin ja siitä huolimatta rengasrikkoja esiintyisi enemmän kuin nykyisin.
Sitä paitsi F1-auton jarrutkaan eivät kestäisi sitä rasitusta mihin ne joutuisivat kun yli 400 kilometrin tuntinopeudesta jouduttaisiin jarruttamaan pudottaakseen vauhti 80-120 kilometriin tunnissa 100-200 kertaa kilpailua kohti.
Monacossa 600 kiloa painavalla 1500 hevosvoimaisella raketilla lähdettäisiin tietyissä kohdissa osuman seurauksena niin korkeisiin ilmalentoihin, että auto päätyisi mereen ja monella muulla radalla auto päätyisi ilmalennon jälkeen yleisön sekaan.
Turvallisuussyistä hevosvoimien määrää on siis pakko rajoittaa ja niinikään turvallisuussyistä myöskään maaefektiä ei tulla enää sallimaan F1-autoissa.
1. Paino.
2. Maaefekti pitää auton kiinni maassa.
Ja rakennetaan vaikka kaksoisjarrut, niin taatusti kestää..
Ja Monacossa sitten vaikka pakollinen autojen painoraja, ja jos niin paljon painoa ei ole saatu poistettua, kisaan ei ole asiaa.
Ja etu- ja takasiivistä rakennetaan tietysti kestävämmät.
Viimeksi muokattu: