Vanhat rallikuvat

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Puolet tuonkin kuvan sisällöstä hävinnyt maailman kartalta; Henkan kohtalon tiedämme ja tuon auton pääsponsorina ollut elektroniikkavalmistaja SABA ( Schwarzwälder Apparate-Bau-Anstalt) lopetti toimintansa 90-luvun alussa. No, toivottavasti tuo auto on ehjänä nykyisinkin jossain. :dunno:
 

jjs

Ford-o-holic
Liittynyt
1.11.2011
Viestit
218
Sijainti
Nummela
Onkos tälle WJREDMAN-kilvelle jotain tarinaa, kun ei tuo ihan normi brittirekkari ole?
Ei mitään takeita seuraavasta mutta ymmärtääkseni sijoitusyhtiö W.J. Redman & Son oli jotenkin sotkeutunut moottoriurheiluun.
Varsinainen rek.kilpi se ehkei ollut, Torinon kilpi riitti silloinkin briteissä.
 

jjs

Ford-o-holic
Liittynyt
1.11.2011
Viestit
218
Sijainti
Nummela
Jep.
Del Zoppo oli maalissa 7.
Auto oli Italian Pösön ilmoittama, ja Betty Tognana kartturoi :)
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15649
Sijainti
Tampereen lenkki
Audi-kuvasta sanotaan:

Audi wrapped up a one-two on the RAC. Mikkola was gifted the drivers crown when Alen failed to show up, but that was the end of his luck. On the Knowlsey 'Mickey Mouse' stage on the first day he hit a tree stump and knocked a wheel off. As a result he was once again denied a hat trick of RACs.
Vuosi on siis 1983
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Giro'd Italiasta, joka oli käsittääkseni jonkinnäköinen hybridi kisa, jossa ajettiin radoilla ja teillä. Kilpailussa oli mukana myös radalle tarkoitetut 5-ryhmän autot. Porscheissa muistaakseni tehot pyöri siellä 600hp:n paremmalla puolella (kauan ennen b-ryhmää).
Lancioissa maantie osuuksia ajelivat Alen, Bettega ja Röhrl.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Giro'd Italiasta, joka oli käsittääkseni jonkinnäköinen hybridi kisa, jossa ajettiin radoilla ja teillä.
Eli vähän kuin Mille Miglia aikoinaan. Tuo Giro d'Italia (Italian ympäriajo?) järjestetään kai jossain muodossa vieläkin:
http://www.giroditaliaauto.com/
-Tuossa Beta Montecarlo Turbossa oli 1,4-litrainen R4 037:sta poiketen poikittain asennettuna Bemareista tutulla Kugelfischer-ruiskulla ja KKK Turbo:lla. Mikä hätkähdyttävintä;; teho jo tuolloin samaa luokkaa Ferrari F40:n kanssa 473 bhp / 353 KW @ 9500 rpm (korkeat kierrokset turboksi! :eek:). Beta Montecarlo ja 037 molemmat juonsivat tästä Abarth 030-protosta: http://www.lanciamontecarlo.net/abarth030.html, jossa Fiat 130:n 3,4-litrainen V6 (Stratoksessa Ferrarin 2,4-litrainen).
 
Viimeksi muokattu:
Ylös