Corsica on parsa-toikki

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Vielä vähän isompaa keulamerkkiä kaipaisin kouvon Corsicaan.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Oikea etujarru lukittaa aluksi jarrua painaessa, mutta tasoittuu sitten muutaman jarrutuksen jälkeen. Johan tässä pari tuhatta ehdittiinkin suristella vailla mitään.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Oikea etujarru lukittaa aluksi jarrua painaessa, mutta tasoittuu sitten muutaman jarrutuksen jälkeen. Johan tässä pari tuhatta ehdittiinkin suristella vailla mitään.
Kyllä minusta autokorjaaja tulisi. Takajarruhan se oli, sentään oikealta puolelta.. Jarrunestettä ruikkinut vähän ja jarrupölyn kanssa tehnyt sen verta pitäväksi sen jarrun, että hipaisusta lukkojarrutus.. Rumpujarrujen putsaus ja matka jatkuu.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Huolellisella rumpujarrujen putsauksella se jarrujärjestelmän nestevuoto korjaantuu!
Jarrunestesäiliön pinnan seurannan perusteella vuoto hyvin hituraista, ja pikaisen arvion perusteella ja vaikka minkä perusteella tuo putsaus riitti näin aluksi ihan hyvin. Katsoo josko paremmalla ajalla alkaisi osaa vaihtamaan.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24298
Sijainti
lappeen Ranta
Jarrujärjestelmä on kyllä sellainen kohde, että katsastuksessa ovat aika nirsoja antamaan leimaa jos jotain pientäkin sieltä löytävät. Itse sain aikoinaan ajaa katsastuspaikan vieressä olevaan jarrukorjauspaikkaan jarruja korjauttamaan kun löytyi jarruletkusta murtuma (ei vuotanut). Eipä kyllä olisi paljoa huvittanut lähteä isompia matkoja ajamaankaan, vaikka letkun pettäessä olisi jäänyt vielä molemmat etujarrut ja toinen takajarru käyttöön.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Jos uudestaan tulee jarruhäikkää, vuoto muuttuu silmin havaittavaksi (ei tuo jarruneste ole mihinkään kaikonnut säiliöstä) tai eivät katsastuksessa tykkää, niin sitten jarruremppaa. Katsastukseen yli puoli vuotta. Ehtii tuosta kait levitä vielä sen verta juttuja, että tiedä uskaltaako katsastukseen viedä ilkuttavaksi. Jos näin, niin sitten jää varaosiksi.
 
Viimeksi muokattu:

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Kouvon Corsican moottoriviat eivät ole riittäneet nostamaan Chevyä listoille.
Honda rakentaa maailman luotettavimmat henkilöautomoottorit.
Yllättävää että Volkkari on noinkikorkialla huonojen listalla.
Toisaalta oon mä kyllä niistä kuullukki pahaa sanottavaa luotettavuuspuolelta.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Yllättävää että Volkkari on noinkikorkialla huonojen listalla.
Toisaalta oon mä kyllä niistä kuullukki pahaa sanottavaa luotettavuuspuolelta.
Taitaa olla varsinkin ne kalliimmat volkkarin koneet kun audikuskit vetäneet kakkoseksi :eek:
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Yllättävää että Volkkari on noinkikorkialla huonojen listalla.
Toisaalta oon mä kyllä niistä kuullukki pahaa sanottavaa luotettavuuspuolelta.
TSI-moottorit ovat niittäneet kyseenalaista mainetta monen näköisten vikojen vuoksi.
7-portainen kuivakytkin-DSG on myös melkonen susi, vaikka se ei tähän vertailuun vaikutakaan.
Vanhempi, 6-pykäläinen märkäkytkin-DSG on paremi luotettavuusmielessä.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Kouvon Corsican moottoriviat eivät ole riittäneet nostamaan Chevyä listoille.
Honda rakentaa maailman luotettavimmat henkilöautomoottorit.
Hondan VTECistä (Hondan patentoima venttiilien ohjausjärjestelmä) kiersi aikanaan huhu, että ei ole kertaakaan merkin historiassa tuotu takuukorjaukseen sen vuoksi. Lienee liioiteltu huhu, mutta joku perä silläkin lienee.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Hondan VTECistä (Hondan patentoima venttiilien ohjausjärjestelmä) kiersi aikanaan huhu, että ei ole kertaakaan merkin historiassa tuotu takuukorjaukseen sen vuoksi. Lienee liioiteltu huhu, mutta joku perä silläkin lienee.
Osasyy tuohon luotettavaan maineeseen voi toki olla sekin, että kori aina ehtii lahoamaan alta ennen ku kone :D
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Osasyy tuohon luotettavaan maineeseen voi toki olla sekin, että kori aina ehtii lahoamaan alta ennen ku kone :D
Juu! Muistan kyllä elävästi kun enon Accordia paikkasivat 80-luvulla aina ennen katsastusta. Siinä hitsipilli pihisi ja spraymaali haisi!
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
TSI-moottorit ovat niittäneet kyseenalaista mainetta monen näköisten vikojen vuoksi.
7-portainen kuivakytkin-DSG on myös melkonen susi, vaikka se ei tähän vertailuun vaikutakaan.
Vanhempi, 6-pykäläinen märkäkytkin-DSG on paremi luotettavuusmielessä.
TSI-koneissa jakoketju hypännyt yli, venttilikoneisto paskana, paljon alle 100tkm ajettuja.
TSI-koneiden ahdinongelmat, alle 100tkm ajetuista paukahdellu turboja.
Kolome isäntää kehottanu jo välttähän TSI koneita.
TSI + DSG on kuulemma pahin mahdollinen yhdistelmä, heittää mielivaltaisen suuren vaihteen tasaisilla nopeuksilla, niin että koneen kierrokset ovat alle 2000rpm, meneehän TSI silläkin alueella, mutta niin matalat kierrokset rasittaa konetta värinän muodossa liikaa, joka taas ei johda mihkään hyvään.
Samoin vaihteisto rasittuu siitä.
Kulutus saatu alas luotettavuuden kustannuksilla.
Googlettakaa näistä ongelmista, niin saatte lukea kauhutarinoita.
Ja kun VW puolelta ollaan yritetty niin että he maksavat vain puolet...
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
TSI-moottorit ovat niittäneet kyseenalaista mainetta monen näköisten vikojen vuoksi.
7-portainen kuivakytkin-DSG on myös melkonen susi, vaikka se ei tähän vertailuun vaikutakaan.
Vanhempi, 6-pykäläinen märkäkytkin-DSG on paremi luotettavuusmielessä.

googlegooglegoogle

?

anybody?
 
Ylös