Il Tempo Gigante
Darth Father
Haa
On totta, että DSG käyttää suuria vaihteita. Jopa 50 km/h nopeudessa mennään pintakaasulla seiskavaihteella, jolloin kierroksia vähän yli tuhat. Mutta mitään värinöitä VW:ssä ei niillä kierroksilla tunnu. Sitkeästi vetää vaan. Ja kun vähän antaa kaasua, niin DSG vaihtaa kutoselle, tai vitoselle.
Omassa autossani alkaa värinän kurnutus jo heti alle 1500 kierroksella nelosella ja vitosella, vaikka on diesel ja pitäisi vääntää. No, ehkä välityksest ovat liian pitkät? Ajamani VW on siis 1,4 bensaturbo, ei diesel.
Ja kyllähän omalla manuaaliautollanikin pyrin pitämään kierrokset reilusti alle 2000 rpm, jos mahdollista. Ei kai kukaan viitsi kierrättää moottoria yli kahden tonnin. Siis kaupunkiajossa. Maanteillä assii on ihan eri, kun kaikilla ei välitykset riitä.
Mitä tulee TSI-moottorin jakoketjuongelmaan, niin on todettava, että niitä on ollut, mutta asia lienee jo korjattu. Uusissa VAG-TSI moottoreissa on taas jakohihna, jonsen vallan väärässä ole? Ketjumurheita nuissa Volkkareiden TSI-moottoreissa taitaa olla noin 2010 vuosimallia vanhemmissa? Tiijä häntä.
Mukava yhdistelmä se ainakin on. Ajaa. TSI & DSG
Jjoo, moon ajellut kaverin TSI-DSG:llä arviolta vähän yli 300 km. Eli aika vähän. Mutta pari sanaa kuitenkin.TSI + DSG on kuulemma pahin mahdollinen yhdistelmä, heittää mielivaltaisen suuren vaihteen tasaisilla nopeuksilla, niin että koneen kierrokset ovat alle 2000rpm, meneehän TSI silläkin alueella, mutta niin matalat kierrokset rasittaa konetta värinän muodossa liikaa, joka taas ei johda mihkään hyvään.
On totta, että DSG käyttää suuria vaihteita. Jopa 50 km/h nopeudessa mennään pintakaasulla seiskavaihteella, jolloin kierroksia vähän yli tuhat. Mutta mitään värinöitä VW:ssä ei niillä kierroksilla tunnu. Sitkeästi vetää vaan. Ja kun vähän antaa kaasua, niin DSG vaihtaa kutoselle, tai vitoselle.
Omassa autossani alkaa värinän kurnutus jo heti alle 1500 kierroksella nelosella ja vitosella, vaikka on diesel ja pitäisi vääntää. No, ehkä välityksest ovat liian pitkät? Ajamani VW on siis 1,4 bensaturbo, ei diesel.
Ja kyllähän omalla manuaaliautollanikin pyrin pitämään kierrokset reilusti alle 2000 rpm, jos mahdollista. Ei kai kukaan viitsi kierrättää moottoria yli kahden tonnin. Siis kaupunkiajossa. Maanteillä assii on ihan eri, kun kaikilla ei välitykset riitä.
Mitä tulee TSI-moottorin jakoketjuongelmaan, niin on todettava, että niitä on ollut, mutta asia lienee jo korjattu. Uusissa VAG-TSI moottoreissa on taas jakohihna, jonsen vallan väärässä ole? Ketjumurheita nuissa Volkkareiden TSI-moottoreissa taitaa olla noin 2010 vuosimallia vanhemmissa? Tiijä häntä.
Mukava yhdistelmä se ainakin on. Ajaa. TSI & DSG