markoj
Custom User
- Liittynyt
- 28.12.1998
- Viestit
- 38925
Mikan sadetaidot oli mun mielestä mainettaan paremmat, mutta luulen McLarenin auton olleen aika kehno niissä oloissa vuosina -94-97, joilta se maine käsittääkseni pitkälti tulee. -95 onnettomuus toki vei sitä itseluottamusta kans, mutta sitten voittojen myötä se tuli takas. Noilta vuosilta kun kattoo Häkän tallikaverien suorituksia sateella niin voi tehdä sellaisen huomion, että jokseenkin aina, kun ne oli Mikaa nopeempia märällä niin ne veti hetikohta pihalle. Näin teki Brundle, Mansell, Blundell kuin Coulthardkin. Tosta otoksesta vois jo tehdä sellaisen johtopäätelmän, että Mika ajoi sen mitä kalusto anto myötä. Muut yritti sellaista mitä sillä ei voinut tehdä.Saattaa nyt tulla aika paljon p*skaa niskaan, MUTTA:
Samaan mieltä ja valitettavasti kaikki muut suomalaiset F1-kuskit, ehkä Kovalaista lukuunottamatta, ovat olleet Häkkistä vahvempia kisakuskeina. Tai sanottakoon näin, että muilla vahvuudet F1-kuskina ovat olleet juuri kisanopeudessa kun taas Häkkisen menestys on enemmän nojannut hyviin aika-ajosuorituksiin.
Häkkisellä toki oli hetkensä, mutta oli myös heikot hetkensä. Tärkeää itseluottamustahan Mikalla ei useinkaan puuttunut, paitsi märällä radalla. -Jossa taas hiukan "epäsuomalainen".
TÄSSÄ tapauksessa en laske Leksa Kinnusta F1-kuskiksi..
Kisakuskin vahvuuteen pitää mun mielestä ottaa huomioon tuon ajan autot ja sen, että kaikki ajoi samoilla renkailla. Siinä vaiheessa kun tuli toinen rengasvalmistaja niin ohitukset ja kisailu lisäänty huomattavasti.
Kimin ja Keken nostasin kisakuskina Mikan yli, JJ:tä en nosta, kun se lopullinen näyttäminen jäi ymmärrettävistä syistä näkemättä. Ois svoinu olla parempi, jopa Kimin tasoinen. Vähän sama Salon kans ja muiden kans.
Huikein aika-ajaja Mika oli ehdottomasti. Mitä oliskaan nähty ilman sitä -95 onnettomuutta? -96 puoli kautta meni tuntumaa hakiessa ja -97 se käsittämätön Mikan/McLarenin? kämmi siirtyä oikean jalan jarrutukseen. Silverstonessa käytti taas vasenta ja lensi, kuten koko loppukauden!