Lotus F1 Team kaudella 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Romanilla oli kuitenkin Pirellin renkaat Kimiä paremmin hallussa, joka nähtiin harjoituksissa ja aika-ajoissa, niin ihan ymmärrettävä päätös.
Kauden aika-ajovoitot meni kyllä muistaakseni tasan. Kimillä oli alkukaudesta vähän opittavaa renkaista aika-ajossa, mutta lopukaudesta Grosjean sai takkiin myös aika-ajoissa, joten tuskin on epäselvyyttä kumpi ensi kaudella on parempi kun Kimi comeback kautensa loppupuoliskolla oli sekä varmempi, että nopeampi sekä kisoissa että aika-ajoissa.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Kauden aika-ajovoitot meni kyllä muistaakseni tasan.
19 kohtaamista, oisikos olleet 10-9 Grosjeanille mutta Kimillä ollut yksi lähtöruuturangaistus jolla tippui tämän taakse, eli sinänsä Kimi useammin nopeampikin. Tasaväkistä silti lauantaisin. Paljon saa muuttua, jollei Kimi ensi vuonnakin ole näistä se parempi kuljettaja.
 

Lycanthrope

Well-known member
Liittynyt
18.2.2012
Viestit
154
Romanilla oli kuitenkin Pirellin renkaat Kimiä paremmin hallussa, joka nähtiin harjoituksissa ja aika-ajoissa, niin ihan ymmärrettävä päätös.
Se nyt vielä olisi puuttunut ettei Romainilla olisi ollut Pirellin renkaat hallussa, Romainhan oli Pirellin testikuski.

Paljon vaahdotaan Romainin nopeudesta ikäänkuin se olisi todiste jostakin ihmeellisestä luonnonlahjakkuudesta: auto oli nopea!

Tallikaveri testasi tulevan kauden juttuja perjantaisin ja Romain paahtoi uusilla etusiivekkeillä hakien säätöjä aika-ajoja varten perjantaista lähtien.

Mihin hiipui se ihmeellinen vauhti kauden loppua kohden? Kisoissa Romain oli hitaampi kuin Kimi joka pelasti koko tiimin kasvot takomalla rahaa, kunniaa ja mainetta tiimille.

Romain taas teki kaikkensa ettei rahaa, kunniaa ja mainetta tullut.

Viime vuonna Lotuksella puhuttiin että Romainista tulee maailmanmestari ja että Romain voittaa tämän ja tämän kisan. Siitä jouduttiin luopumaan kauden loppua kohden.

Tulee olemaan mielenkiintoista nähdä miten Lotus lähtee seuraavaan kauteen. Keskitytäänkö siellä Romainin 'kätkettyyn' potentiaaliin vai lähdetäänkö suorin tein leipomaan hänestä maailman nopeinta ja lahjakkainta kuskia, jota tietty vaivaa se iänikuinen kokemattomuus, jetlag ja erittäin huono tuuri.

Raha on yleensä se tärkein asia formuloissa. Romain ei olisi vaikuttanut lopputuloksiin vaikka olisi istunut koko kauden sivussa ja olisi ollut oikeus ja kohtuus antaa edes vähän tunnustusta ja kiitosta Kimille kauden lopussa, ajavathan molemmat samassa tiimissä.

Mutta Romain lupasi muuttua ja ajatella tiimiä, maailmanmestaruutta ja itseään vuonna 2013. Muutos sinänsä jos ei ajattele vain itseään ;)
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Monta kohtaa, joille annan +1:stä ja peukkua. Kyllä minä uskon, että ne Lotuksella tietää hyvin, että ensvuonna Romain tekee heistä todella naurettavia, mikäli homma ei muutu. Helekuttiin ne puheet, että ei sais antaa painetta Romainille. Ei sitä mikkää felibe-baby pidäkkään olla. Paineet niskaan ja sillä sipuli! :) Enää ei prkl töhöillä tai se on potkut (on Grossu varmaa sen verra fiksu, että älyää tän ilman sanomistakin)! Paineen alla ne kovimmatkin kuskit erotellaan.

Jotenki mutuilen, että Romainilla saatto vähä nesteitäki nousta alkukaudesta ylös nuppiin, ku pärjäs Räikköstä vastaan niin hyvin. Lisää mutuilen ja heitän löylyjä keskusteluun, kun väitän, että Romain on samantyyppinen kaveri ku Alonso. Pitää kuite mölyt vielä mahasssa. Oottaakaapa vain, jos alkaa menestyyn. Se alituinen virnistys epäilyttää :doubtful:
 
Viimeksi muokattu:

NiPzyyZ

Well-known member
Liittynyt
3.12.2004
Viestit
663
Se nyt vielä olisi puuttunut ettei Romainilla olisi ollut Pirellin renkaat hallussa, Romainhan oli Pirellin testikuski.

Paljon vaahdotaan Romainin nopeudesta ikäänkuin se olisi todiste jostakin ihmeellisestä luonnonlahjakkuudesta: auto oli nopea!

Tallikaveri testasi tulevan kauden juttuja perjantaisin ja Romain paahtoi uusilla etusiivekkeillä hakien säätöjä aika-ajoja varten perjantaista lähtien.

Mihin hiipui se ihmeellinen vauhti kauden loppua kohden? Kisoissa Romain oli hitaampi kuin Kimi joka pelasti koko tiimin kasvot takomalla rahaa, kunniaa ja mainetta tiimille.

Romain taas teki kaikkensa ettei rahaa, kunniaa ja mainetta tullut.
Ensimmäiseen kohtan: Eiköhän tuo ole jo aikamoinen todiste Romainin nopeudesta, että ajoi aika-ajot melkein tasan Kimin kanssa. Valenciassa oli voittokin lähellä.

Ja sekin on mielestäni selvää, että suurin heikkous Romainilla liittyy nimenomaan henkiseen kanttiin. Kun saa sen puolen kuntoon, niin eiköhän kaverista pystytä maailmanmestariainesta leipomaan. Kolarointien syytkin otti terveellä tavalla omiin niskoihin, toisin kuin eräs venezuelalainen, tai Meksikolainen.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Se nyt vielä olisi puuttunut ettei Romainilla olisi ollut Pirellin renkaat hallussa, Romainhan oli Pirellin testikuski.

Paljon vaahdotaan Romainin nopeudesta ikäänkuin se olisi todiste jostakin ihmeellisestä luonnonlahjakkuudesta: auto oli nopea!

Tallikaveri testasi tulevan kauden juttuja perjantaisin ja Romain paahtoi uusilla etusiivekkeillä hakien säätöjä aika-ajoja varten perjantaista lähtien.

Mihin hiipui se ihmeellinen vauhti kauden loppua kohden? Kisoissa Romain oli hitaampi kuin Kimi joka pelasti koko tiimin kasvot takomalla rahaa, kunniaa ja mainetta tiimille.

Romain taas teki kaikkensa ettei rahaa, kunniaa ja mainetta tullut.

Viime vuonna Lotuksella puhuttiin että Romainista tulee maailmanmestari ja että Romain voittaa tämän ja tämän kisan. Siitä jouduttiin luopumaan kauden loppua kohden.

Tulee olemaan mielenkiintoista nähdä miten Lotus lähtee seuraavaan kauteen. Keskitytäänkö siellä Romainin 'kätkettyyn' potentiaaliin vai lähdetäänkö suorin tein leipomaan hänestä maailman nopeinta ja lahjakkainta kuskia, jota tietty vaivaa se iänikuinen kokemattomuus, jetlag ja erittäin huono tuuri.

Raha on yleensä se tärkein asia formuloissa. Romain ei olisi vaikuttanut lopputuloksiin vaikka olisi istunut koko kauden sivussa ja olisi ollut oikeus ja kohtuus antaa edes vähän tunnustusta ja kiitosta Kimille kauden lopussa, ajavathan molemmat samassa tiimissä.

Mutta Romain lupasi muuttua ja ajatella tiimiä, maailmanmestaruutta ja itseään vuonna 2013. Muutos sinänsä jos ei ajattele vain itseään ;)
Sehän on selvää, että Lotus oli nopea. Se nyt ei ollut kenellekään epäselvää. Sekin on miusta selkeätä, että Romain on nopea mutta erittäin kolariherkkä. Loppukaudelle Grosjeanilta nähtiin nopeutta vain ajoittain, eräässä kisassa ajoi jopa Kiminkin kiinni vaikka putosi alussa lähes hännille. Henkinen kantti on miehellä aika olematon loppukauden perusteella.

Milloin ja kuka asetti Romainille tavoitteeksi maailmanmestaruude kaudelle 2012? Sinä?
 

Lycanthrope

Well-known member
Liittynyt
18.2.2012
Viestit
154
Sehän on selvää, että Lotus oli nopea. Se nyt ei ollut kenellekään epäselvää. Sekin on miusta selkeätä, että Romain on nopea mutta erittäin kolariherkkä. Loppukaudelle Grosjeanilta nähtiin nopeutta vain ajoittain, eräässä kisassa ajoi jopa Kiminkin kiinni vaikka putosi alussa lähes hännille. Henkinen kantti on miehellä aika olematon loppukauden perusteella.

Milloin ja kuka asetti Romainille tavoitteeksi maailmanmestaruude kaudelle 2012? Sinä?
Ei kukaan asettanut Romainin tavoitteeksi maailmanmestaruutta kaudella 2012, ainoastaan viitattiin tulevaan maailmanmestariin ja miltei joka kisan alussa lotuksen väki toivoi Romainille kisan voittoa.

Nopeudesta taasen, on niitä muitakin nopeita tulokkaita sarjassa jotka ovat vähemmän kolariherkkiä. Siksi ihmetyttää tämä ainainen vouhotus Romainin 'nopeudesta' joka ilmeisesti perustuu ainoastaan aika-ajoihin.

Eri asia olisi jos aika-ajoista annettaisi pisteitä jotka korvataan rahalla kauden jälkeen. Mutta niillä pyritään ainoastaan antamaan hyvät lähtöasetelmat kuskille, asetelmat jotka Romain mokasi liian usein.

Yhden ehjän kauden jälkeen voin olla toista mieltä. Nyt kaikki perustuu Romainin omiin tekemisiin jotka eivät ole vakuuttaneet millään lailla.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Kolarointien syytkin otti terveellä tavalla omiin niskoihin, toisin kuin eräs venezuelalainen, tai Meksikolainen.
Ja, vaikka paljon harvemmin kolaroi, niin eräs espanjalainenkin Japanissa tuli tästä mieleen. Silti sitten vielä Webberin piti mennä kehumaan Alonson virheetöntä kautta.
 

Lycanthrope

Well-known member
Liittynyt
18.2.2012
Viestit
154
Ensimmäiseen kohtan: Eiköhän tuo ole jo aikamoinen todiste Romainin nopeudesta, että ajoi aika-ajot melkein tasan Kimin kanssa. Valenciassa oli voittokin lähellä.

Ja sekin on mielestäni selvää, että suurin heikkous Romainilla liittyy nimenomaan henkiseen kanttiin. Kun saa sen puolen kuntoon, niin eiköhän kaverista pystytä maailmanmestariainesta leipomaan. Kolarointien syytkin otti terveellä tavalla omiin niskoihin, toisin kuin eräs venezuelalainen, tai Meksikolainen.
Viimeinen lause pisti silmään koska itse en muista että Romain olisi terveellä tavalla ottanut kolarointien syyt omille niskoilleen. Jos seurasit Sky-tv:n lähetyksiä niin Romainia haastateltiin aina heti kunhan pääsi takaisin varikolle mällin jälkeen eikä mies kertaakaan sanonut että olisi ollut hänen syy. Levitteli käsiään eikä ymmärtänyt mitä oli tapahtunut.

http://www.inautonews.com/grosjean-did-not-apologise-for-spa-crash-sauber#.UNXOyKyQHRY
 

NiPzyyZ

Well-known member
Liittynyt
3.12.2004
Viestit
663
Viimeinen lause pisti silmään koska itse en muista että Romain olisi terveellä tavalla ottanut kolarointien syyt omille niskoilleen. Jos seurasit Sky-tv:n lähetyksiä niin Romainia haastateltiin aina heti kunhan pääsi takaisin varikolle mällin jälkeen eikä mies kertaakaan sanonut että olisi ollut hänen syy. Levitteli käsiään eikä ymmärtänyt mitä oli tapahtunut.

http://www.inautonews.com/grosjean-did-not-apologise-for-spa-crash-sauber#.UNXOyKyQHRY
Ne haastattelut tulee aina miltei heti kisan aikana/jälkeen, jolloin kuskeilla ei välttämättä ole ollut aikaa katsoa tilanteen uusintaa, tai edes rauhottua. Tästä johtuen, ainakin itse, laitan enemmän myöhemmin tulleille haastatteluille.

"I did a mistake and I misjudged the gap with Lewis. I was sure I was in front of him. So a small mistake made a big incident.

"I didn't change my line, I went from left to right. I was not really wanting to put anyone in the wall - I'm not here to stop the race in the first corner. I'm very, very sorry and I'm glad that nobody is hurt.
"But I have to say it is a very, very hard decision to hear."

Grosjean, who has been involved in seven early-race incidents this year, said he was more angry with himself than with the penalty, but added that the accidents were not all caused by over-aggression.

"I did too many," he said. "If there is more than one then that is too many, I agree. But as I say it is not always the same. It's not over-aggressive by braking 200 metres too late, it's just most of the time misjudgement of the space I have in front or the space I have on the side.

"It's true that we don't see much in the mirrors and stuff like that and it goes very quick at the start.

"I was to be honest 100 per cent sure I was in front of Lewis but I was not so I need to rethink about my view of the car.

"I am the most angry at myself to have misjudged the gap with Lewis's car."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/102205/

"Ever since I came back in Singapore my priority has been to be very cautious at the start, and I was watching Sergio [Perez] on my left to make sure there was no contact with him," said Grosjean.

"There was quite a big speed difference between me and Mark [Webber] as I came into the first corner which caught me by surprise and we collided. It was a stupid mistake.
"Mark came to see me after the race and was obviously not happy, but I apologised and we have to move on. We'll sit down and look at things again before the next race to see what we can do to improve these situations."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/103207/

Siinä pari esimerkkiä jotka puoltavat alkuperäistä kantaani.

Grosjean has been involved in seven early race incidents this year - in Australia, Malaysia, Spain, Monaco, Britain, Germany and Belgium.

Boullier says that he will have to sit down for talks with the Frenchman to try and help him avoid getting involved in further crashes.

"He was not responsible for seven incidents," he said. "He was involved in seven incidents, which is different.

"But obviously being in the wrong place is not good; and that means we have to keep working and talking, which is more talking I think, about the reason why he is in the wrong place."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/102210/

Tässä mielestäni validi argumetti Boullierilta.
 

Lycanthrope

Well-known member
Liittynyt
18.2.2012
Viestit
154
Viimeinen haastattelu oli huolestuttava.

Mutta antaa kaverin ihan rauhassa opetella ensi vuoden kisoissa, niitä piisaa onneksi.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Kyllähän kaiffari aika moneen muuhunkin kisaan joutui palaamaan siten, että edellinen kisa oli jäänyt ajamatta. Lähtöä lukuunottamatta.
Kolarointi tekee pärjäämisen vaikeaksi ajokilometrien jäädessä vähäisiksi, ja pärjäämisen vaikeus aiheuttaa lisää kolarointia. On kai ollut paineita tehdä heti tulosta, eikä tyytyä keräämään kokemusta.
 

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Älytön Grosjean-dissaus täällä forumilla! Epäilen et johtuu osittain siitä et viime kaudel Grosjean laitto Räikkösen niin koville aika-ajoissa :wink:
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Kun Grosjean ajoi 2009 loppukaudesta Rellua, niin hän keskeytti kolariin vain yhden kerran. Silloin Spassa. Nyt jatkuvasti kolaroi viime kaudella.
 

Turso

Well-known member
Liittynyt
7.9.2012
Viestit
1041
Älytön Grosjean-dissaus täällä forumilla! Epäilen et johtuu osittain siitä et viime kaudel Grosjean laitto Räikkösen niin koville aika-ajoissa :wink:
Varmaan koska Grosjean hävisi aika-ajot 10-9 (jos katotaan miten ne ajoi, ei sitä kumman vaihelaatikko oli useammin rikki) vaikka vastassa oli motivaatio-ongelmainen vanha ukko joka ei ole formuloissa pariin vuoteen pyörinyt. Grosjeanilla oli vielä enemmän kokemusta kuin muilla pirellin renkaista eikä silti voittanut aika-ajoissa ukkoa jonka jopa heikkous on aika-ajot. Ehkä sitä siksi vähän dissataan. Huomasitko, en edes ottanut puheeksi Grossun kolarointeja.
 

Lycanthrope

Well-known member
Liittynyt
18.2.2012
Viestit
154
Joo, Grosjean pesi Kimin mennen tullen tällä kaudella, siitä syystä aivan älytön dissaaminen...

Oli sitten kuka tahansa niin ei FIA tuosta vain langeta kilpailukieltoa vuosien jälkeen. Jossakin mättää ja kritiikki on aivan aiheellista. Korjaan "dissaus".
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Kun Grosjean ajoi 2009 loppukaudesta Rellua, niin hän keskeytti kolariin vain yhden kerran. Silloin Spassa. Nyt jatkuvasti kolaroi viime kaudella.
Kyllähän niitä kolarointeja 2009-kaudella oli, vaikka ei keskeyttänytkään kuin Spa:ssa.

Heti ensimmäisessä kisassa Valenciassa oli kontakti ensimmäisellä kierroksella, joka pilasi kisan. Spa:ssa osui Buttonin kanssa ja keskeytti ensimmäisellä kierroksella. Monzassa oli kontaktia ensimmäisellä kierroksella ja vielä Singaporessa osui harjoituksissa seinään täysin samassa paikassa ja identtisesti kuin Nelsinho edelisenä vuonna. Kolme viimeistä kisaa taisi olla ilman suurempia härdellejä?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös