Rentta
Well-known member
Kimillä uudet osat autossa kroisantilla ei joten kimi on todellakin selkeästi lotarin ykköskuski. Läppäprovo alonso läppäprovo
Eikös se mene nimenomaan päinvastoin? Aliohjaavassa autossa eturenkaiden pito lähtee ensiksi, kaasua painamalla painopiste siirtyy taaksepäin ja eturenkaiden pito heikkenee entisestään. Vai onko tämä taas niitä juttuja jotka formuloissa toimivat tismalleen päinvastoin kuin tavallisissa autoissa.Itseasiassa Kimiltä joskus kysyttiin haluaako hän autonsa yli vai aliohjaavaksi. Kimin vastaus oli tietysti että ei kumpaakaan vaan neutraalin mutta jankatessa että kumpi jos on pakko valita niin vastaus oli että aliohjaava koska sen voi korjata kaasulla. Yliohjaavuutta autossa korjataan lähinnä jarrulla eli yliohjaava auto on aina aivan pirun hidas jos yhtään vetää rajan yli, ja rajoilla ajaminen vetämättä ikinä yli on aivan mahdotonta.
Kyllä se noin menee. Kimistähän on aina toitotettu yliohjaavan auton haluavana kuskina. Eli rattia linkkaan ja kaasua niin perä lähtee alta -tyylin ajovirheiden korjaukset. Sitä mitä kaikki suomalaiset pikkupojat on oppinut pelloilla ja jääradoilla.Eikös se mene nimenomaan päinvastoin? Aliohjaavassa autossa eturenkaiden pito lähtee ensiksi, kaasua painamalla painopiste siirtyy taaksepäin ja eturenkaiden pito heikkenee entisestään. Vai onko tämä taas niitä juttuja jotka formuloissa toimivat tismalleen päinvastoin kuin tavallisissa autoissa.
Ymmärsin tuolla kaasulla korjaamisella tarkoitettavan sitä, että kun auto mutkassa puskee, niin kaasuttamalla saadaan perä irtoamaan, jolloin auto kääntyy paremmin mutkaan.Eikös se mene nimenomaan päinvastoin? Aliohjaavassa autossa eturenkaiden pito lähtee ensiksi, kaasua painamalla painopiste siirtyy taaksepäin ja eturenkaiden pito heikkenee entisestään. Vai onko tämä taas niitä juttuja jotka formuloissa toimivat tismalleen päinvastoin kuin tavallisissa autoissa.
Jos auto puskee mutkassa, niin kyllä se korjataan hölläämällä kaasua tai käyttämällä käsijarrua jota F1 autoissa ei taida olla.Ymmärsin tuolla kaasulla korjaamisella tarkoitettavan sitä, että kun auto mutkassa puskee, niin kaasuttamalla saadaan perä irtoamaan, jolloin auto kääntyy paremmin mutkaan.
:idea: ...Sitä en kyllä ymmärrä miten auto voisi puskea suoralla. Yleensä mielletään että termillä 'puskeminen' tarkoitetaan auton käyttäytymistä mutkassa.
Kai olet tietoinen että nuo on takavetoisia?Jos auto puskee mutkassa, niin kyllä se korjataan hölläämällä kaasua tai käyttämällä käsijarrua jota F1 autoissa ei taida olla
AsiantuntiJA?Jos auto puskee mutkassa, niin kyllä se korjataan hölläämällä kaasua tai käyttämällä käsijarrua jota F1 autoissa ei taida olla.
Sitä en kyllä ymmärrä miten auto voisi puskea suoralla. Yleensä mielletään että termillä 'puskeminen' tarkoitetaan auton käyttäytymistä mutkassa.
No ei muuten ole. Mulla ei ole linkkiä nyt mutta siteerasin siis Kimiä itseään em. kysymyksestä.Kyllä se noin menee. Kimistähän on aina toitotettu yliohjaavan auton haluavana kuskina. Eli rattia linkkaan ja kaasua niin perä lähtee alta -tyylin ajovirheiden korjaukset. Sitä mitä kaikki suomalaiset pikkupojat on oppinut pelloilla ja jääradoilla.
naukkiksella vain on käynyt ajatuserhe.
Siis Kimin puolelta ei ole ikinä tapahtunut mitään sorsimista tallikaveria kohtaan kuten vaikkapa Schumilla ja Alonsolla on jo ihan sopimustasolla. Aika eri asia jos tallilla ei ole tarjota kahta samanlaista autoa - edes Grosjean ei ole tainnut valittaa Kimistä tai tallista sen suhteen vaan tyytynyt toteamaan että ei vain ole saanut nykyisestäkään paketista kaikkea irti....Eli jos Kimi voittaisi mestaruuden ykköskuskina, se ei olisi monen foorumistin mielestä kovinkaan ansaittua. Nauttii juurikin samanlaista kohtelua, mitä esimerkisi Schumi on nauttinut koko uransa ajan. Auto on piirun verran parempi kuin tallitoverilla.
Kuinka monella Kimiä fanittavalla on enää varaa arvostella Ferraria?
Schumin aikana autoja testattiin iha eritahtiin mitä nyt. Testikuskeillekkin oli jopa töitä. Nyt testataan käytännössä vain kisaviikonloppuisin ja muutenkin ferrarin budjetilla osiakin saadaan valmistettua molemmille niin halutessaan.Eli jos Kimi voittaisi mestaruuden ykköskuskina, se ei olisi monen foorumistin mielestä kovinkaan ansaittua. Nauttii juurikin samanlaista kohtelua, mitä esimerkisi Schumi on nauttinut koko uransa ajan. Auto on piirun verran parempi kuin tallitoverilla.
Kuinka monella Kimiä fanittavalla on enää varaa arvostella Ferraria?
Hienoa, että tiedätte noi sopimukset noin tarkkaan? Schumin tallitoverin sopimus takasi nimenomaan tasavertaisen kaluston, toisin taisi olla käytännössä.Siis Kimin puolelta ei ole ikinä tapahtunut mitään sorsimista tallikaveria kohtaan kuten vaikkapa Schumilla ja Alonsolla on jo ihan sopimustasolla. Aika eri asia jos tallilla ei ole tarjota kahta samanlaista autoa - edes Grosjean ei ole tainnut valittaa Kimistä tai tallista sen suhteen vaan tyytynyt toteamaan että ei vain ole saanut nykyisestäkään paketista kaikkea irti....
Näinpä. Näillä kahdella muulla edellä mainitsemallani sankarilla on ollut tallitovereihin nähden hommat hallussa niin hyvin, että on ykköskuljettajan status oikeutettua? Joka vuosi Alonso ja Schumi on piiskannut tallitoverinsa uran huippuvuosina lähes poikkeuksetta. En näkisi, että tilanne poikkeaisi Räikkösen tilanteesta.IsoAhven sanoi:Räikkösellä on muutenkin nyt homma paremmin hallussa ja Grosjean keskittyy omiin ongelmiinsa. Räikkösen käsissä saadaan näin ollen luotettavampaa dataa uusista osista.
Joka tapauksessa annettiin uudet osat ekana käyttöön. Silloin minua huvittkin, että syytettiin syrjinnästä. Mistä Lotus pystyi tuolloin tietämään, onko uudet osat huonommat vai paremmat? Lähtökohtaisesti ykköskuljettajalle annetaan uudemmat osat joka tallissa.IsoAhven sanoi:Viime vuonna Räikkönen oli itseasiassa usein kärsivä puoli uusien toimimattomien osien testaajana. Kisaan sit säädettiin nopeasti säädöt vanhoilla osilla.
Joo, tuo muista postauksista irroitettu lause oli tarkoitus olla malliesimerkki alla olevasta "virhetulkinnasta".Neutraali balanssi on aina pyrkimyksenä mutta eri mutkissa joudutaan aina tyytymään komprosmisseihin.hfss sanoi:Sikseen jos pelkästään noita yksittäisiä Melbournen videoita katsoo, niin voisi vetää johtopäätökset että Alonso haluaa ajaa yliohjaavalla autolla ja Kimi taas tykkää melko neutraalista balanssista, mikä käsittääkseni antaa oikeastaan väärän kuvan.
Ja Alonso nimenomaan haluaa ajaa reilusti aliohjaavalla autolla, varsinkin Renaultilla aikanaan aliohjaavuus oli oikein silmäänpistävää. Aliohjaava auto saadaan aina kaasulla mutkan ulostulossa neutraaliksi kaasulla ja Alonso vetää ulostulot välillä ihan reilusti yliohjaavan puolelle. Em. tyyli vaan syö eturengasta mutkan sisääntulossa ja takarenkaita ulostulossa eli nykyrenkailla ei todellakaan ole mikään kovin nerokas tapa ajaa kisaa.
Revolt sanoi:Pitää myös muistaa, että vaikka kuskeilla jonkinlainen luontainen ajotyyli onkin, ilmentyy se aina käytännössä käytössä olevan auton ehdoilla. Pitää siis katsoa kuskin ajo useilla eri autoilla ja nähdä yhteiset tekijät, eikä katsoa vain yhtä kisaa tms. Aika usein näkee näitä videovertailuja, että katso nyt kuinka X ajaa mutkaan ja vertaa sitä Y:n ajoon. Vaikka saattaa hyvinkin olla, että ero on johtunut autosta/säädöistä/renkaista.
Siinä vaiheessa voi ainakin viimestään alkaa pitää kilpailuasetelmia Räikkösen ja Alonson välillä tasavertaisina (mitä tulee talitoveriin suhtautumisessa) kun Grosjeanilta aletaan rikkoa vaihteiston sinettejä jos tämä ajaa pari sijaa Kimiä korkeammalle lähtöruudukossa.Eli jos Kimi voittaisi mestaruuden ykköskuskina, se ei olisi monen foorumistin mielestä kovinkaan ansaittua. Nauttii juurikin samanlaista kohtelua, mitä esimerkisi Schumi on nauttinut koko uransa ajan. Auto on piirun verran parempi kuin tallitoverilla.
Kuinka monella Kimiä fanittavalla on enää varaa arvostella Ferraria?
Ei se suoralla puskekaan, mutta tuo Antti82:n mainitsema painopisteen siirtymä on kaasuttamisen olennainen seuraus vain suoralla. Mutkassa se olennainen seuraus on perän pidon heikkeneminen ja perän irtoaminen.Sitä en kyllä ymmärrä miten auto voisi puskea suoralla. Yleensä mielletään että termillä 'puskeminen' tarkoitetaan auton käyttäytymistä mutkassa.
Ai että painopiste siirtyy kaasutettaessa taakse vain suoralla.Ei se suoralla puskekaan, mutta tuo Antti82:n mainitsema painopisteen siirtymä on kaasuttamisen olennainen seuraus vain suoralla. Mutkassa se olennainen seuraus on perän pidon heikkeneminen ja perän irtoaminen.