Ok. Eli auto ei vaan natsaa miehen käteen tällä hetkellä.Autossa ei mitään vikaa. Gridwalkissa sanoi Salolle, ettei pysty luottamaan autoon nopeissa mutkissa ja niissä tuntui juuri tulevan eniten turpaan Kimiltä.
Ok. Eli auto ei vaan natsaa miehen käteen tällä hetkellä.Autossa ei mitään vikaa. Gridwalkissa sanoi Salolle, ettei pysty luottamaan autoon nopeissa mutkissa ja niissä tuntui juuri tulevan eniten turpaan Kimiltä.
Tuossa on miehen omat mietteet kisasta. Mitään syytä ei oikein mainita. Permane sanoi, että Romain ei saanut renkaita toimimaan.“It was a long, tough race and again we not able to make it work quite as well as we wanted. I’m definitely not happy with ninth place; we started P6 and thought we had a good chance to end up within the top five, but unfortunately we could not manage it. I did as much as I could, but I couldn’t get the performance I wanted and being in traffic of course affects this. It was good to score some points for the team, but I want more in Bahrain for sure.”
Vaihtoon olisi mennyt 5-10 sekunttia lisäaikaa pitillä, niin se on siinä ja siinä. Vaarana olisi ollut myös juuttuminen ruuhkaan.Lotuksen facebookin mukaan Kimi hävisi 0.25 sekkaa per kierros siiven hajottua. Eikö tuo olisi jo kannattanut vaihtaa?
Kyllä. Mutta se on oikeestaan "vain" sekunti per stintti. Se voi toki tiukassa tilanteessa olla paljon, mutta tyhjällä radalla sekunnin ottaa kiinni milloin vain.Jo nyt Kimi hävisi parhaille sekunnin joka stopilla. Kyllä pitäisi laittaa varikkomiehet treenaamaan ja miettiä työtapoja renkaiden vaihdossa.
Kimi ajoi Lewisin perässä sen stintin, tuskin olisi yhtään sen lähempänä ollut stintin lopussa vaikka olisikin näennäisesti nopeampi ollut. Eli ei mitään merkitystä.Lotuksen facebookin mukaan Kimi hävisi 0.25 sekkaa per kierros siiven hajottua. Eikö tuo olisi jo kannattanut vaihtaa?
i can not understand why did you want go for more thighter clutch because it was perfect to start ?Viimeinen lause Kimiltä jotenkin näin "en ymmärrä miksi halusitte laittaa enemmän" ja sitten en minä enää saa lopusta selvää, mutta ehkä kytkimen asetuksista puhuu?
Mulla on vähän semmonen käsitys, että toisin kuin muut, Lotus on hellä nimenomaan takarenkaille. Mersulla takarenkaiden kuluminen on ollut useinkin ongelma, ja radat joilla eturenkaat kuluvat luonnostaan enemmän sopivatkin heille paremmin. Kiinan rata on yksi niistä.Viime viikonloppu osoitti ainakin sen, että Lotuksella ei ole mitään suvereenia kaikkien ratojen rengaetua puolellaan. Sekä on ehkä keskimääräistä hellempi renkaille mutta suurin juttu on se, että koko paketti toimii hyvin. Paitsi sateella... Itse pelkään että Kimin mestaruustaisto kaatuu pariin huonosti ajoitettuun sadekuuroja Euroopassa...
Tän kuvan perusteella kannattaisi Kiinaan päin olla yhteydessä.Kukas iso sponssi on tulossa?
Tsiisus! :eek!: :eek!:Tän kuvan perusteella kannattaisi Kiinaan päin olla yhteydessä.
Ei mielestäni osoittanut, kun Räikkönen ajoi rikkinäisellä etusiivellä jonka vuoksi renkaat kului normaalia enemmän. Grossu ei ole muutenkaan ollut Kimin tasolla kulutuksen suhteen.Viime viikonloppu osoitti ainakin sen, että Lotuksella ei ole mitään suvereenia kaikkien ratojen rengaetua puolellaan. Sekä on ehkä keskimääräistä hellempi renkaille mutta suurin juttu on se, että koko paketti toimii hyvin. Paitsi sateella... Itse pelkään että Kimin mestaruustaisto kaatuu pariin huonosti ajoitettuun sadekuuroja Euroopassa...
Jos Webberin etusiiven vaihdon perusteella jotain voi päätellä, niin ei Räikkönen olisi ottanut pahasti pataan jos hänen autoonsa olisi vaihdettu etusiipi, koska Webberinkään kohdalla stoppi ei etusiiven vaihdon kanssa ollut kuin noin puolet pidempi kuin normaalisti.Kimi ajoi Lewisin perässä sen stintin, tuskin olisi yhtään sen lähempänä ollut stintin lopussa vaikka olisikin näennäisesti nopeampi ollut. Eli ei mitään merkitystä.
Stopilla olennaista oli päästä Lewisin ohi. Ja sitä ei olisi tapahtunut jos olisivat siiven vaihtaneet. Stopin jälkeen Kimin kyyti riitti pitämään Lewis takana.
Vaihtamalla siiven tiimi olisi ottanut varikkostopilla pataan ja pahasti, hyötyä tuskin olisivat saaneet realisoitua.
BBC:n lähetyksessä ennen kisaa haastattelivat Buttonia siellä paraatikierroksella, kesken haastattelun Buttonkin huomasi tuon lippumeren ja sekosi oikein sanoissaan.Tsiisus! :eek!: :eek!:
Saaren jutuista ymmärsin, että paljon on Suomen lippuja katsomossa, mutta että ihan noin paljon... :thumbup:
Varmasti Lotuksella pähkäiltiin paljonkin etusiiven vaihtamisen hyötyjä ja riskejä, päädyttiin sitten olemaan vaihtamatta. Jos siipi olisi vaurioiden takia kanittanut kiinni ja vaihtoon olisi tuhrutunut puolikin minuuttia, niin itkun määrä ja tallin syyttely "tarpeettomasta" vaihdosta olisi tolkuton.Jos Webberin etusiiven vaihdon perusteella jotain voi päätellä, niin ei Räikkönen olisi ottanut pahasti pataan jos hänen autoonsa olisi vaihdettu etusiipi, koska Webberinkään kohdalla stoppi ei etusiiven vaihdon kanssa ollut kuin noin puolet pidempi kuin normaalisti.
Jos Lotus olisi vaihtanut etusiiven Räikkösen autoon yhtä nopeasti kuin Red Bull Webberin autoon ei Räikkönen olisi menettänyt kuin korkeintaan 3 sekuntia jonka hän olisi pystynyt ajamaan kiinni ja ohittaminen olisi ollut helpompaa ehjällä keulalla paremman aerodynamiikan takia.