Kimi Räikkönen - Born to win - kaudella 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

sc

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
419
Vähän vielä OT. Kyllä Kimin suorituksia ainakin itse arvostan paljon, mutta moottoriurheilijoista vähän marginaalisemmasta lajista tulee mieleen Juha Salminen ja muutamat mestaruudet pyörien parista.
Samaa mieltä, enduro ja motocross ovat moottoriurheilu lajeista vielä sellaisia missä kalusto näyttelee pientä osaa ja ovat oikeasti kovia lajeja.
 

antimikael

Well-known member
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
313
Sijainti
Tampere
Suosittelen kaikkia enduro/f1vene/kuulantyöntö/mäkihyppy/hiihto/suunnistus/ampumapaini/sun muut mikä lie lajien fanit painumaan hiiteen.

Tässä puhutaan Kimistä eikä mistään vit..n suunnistajista.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Samaa mieltä, enduro ja motocross ovat moottoriurheilu lajeista vielä sellaisia missä kalusto näyttelee pientä osaa ja ovat oikeasti kovia lajeja.
Harmi sinänsä, ettei ketään oikein kiinnosta kumpikaan verrattuna seksiä ja shamppanjaa tihkuvaan Moottoriurheilun Kuninkuusluokkaan.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Sikäli arvostan huippu-F1-kuskejakin korkealle, että parhaat päätyvät parhaisiin tiimeihin. Ja vertailtakoot täällä (minun puolestani) vaikka Minna Kauppia ja Kimi Räikköstä, kunhan Kimi-toikissa toinen on nimenomaan Kimi. On niitä paljon OT:eita täällä forumilla siihen verrattuna.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Sikäli arvostan huippu-F1-kuskejakin korkealle, että parhaat päätyvät parhaisiin tiimeihin.
Tietysti näin käy, vaikkei sataprosenttisesti. Sekään ei tietysti takaa, että auto olisi aina ihan kärkitasoa. Suomalaiset hyvin tietävät, miten kalusto pettää.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7208
No ei se nyt niin vaisu ollut. Kuitenkin MM tasolla kilpaili ja pisteitäkin napsi. Ei se ralliauton ajaminenkaan ihan tosta noin vaan käy. Heikompi taso ihan kärjessä toki kuin esim F1 kahinoissa.:alppu:
Kimin ongelma rallissakaan ei ollut nopeus, koska hän pystyi testeissä ajamaan yhtä kovaa kuin Loeb vaan Kimin ongelma rallissa oli se, että hän ei halua kenenkään neuvovan häntä ajamisessa ja rallissa nimenomaan pitää kuunnella kartanlukijaa tai muuten ei voi menestyä.
 

tommii

Well-known member
Liittynyt
1.6.2004
Viestit
773
Off-topic, mut on kyllä taas mittasuhteet hukassa. Janne Ahonen? Mäkihyppy? Vrt. Jari Litmanen, yksi Euroopan parhaista 90-luvulla maailman ylivoimaisesti suosituimmassa ja pelatuimmassa urheilulajissa.
 

Wander

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
139
Off-topic, mut on kyllä taas mittasuhteet hukassa. Janne Ahonen? Mäkihyppy? Vrt. Jari Litmanen, yksi Euroopan parhaista 90-luvulla maailman ylivoimaisesti suosituimmassa ja pelatuimmassa urheilulajissa.
Tottakai Litmanen on 90-luvulta luultavasti Suomen merkittävin urheilija, mutta kysehän oli 2000-luvusta. Räikkönen on tällöin varmasti arvostuksessa korkealla, mutta niin on varmaan vaikkapa Janne Ahonen, sillä eipä tässä hirveän erityistä urheilumenestystä ole kellekään yksittäiselle Suomalaiselle urheilijalle (muulle kuin moottoriurheilijalle) tullut aikoihin. Mäkihypyssä tietysti se ongelma, että sitä harrastetaan noin puolessa tusinassa maassa tosissaan. Jääkiekossa vähän sama homma, mutta ainakin yksi noista maista on Yhdysvallat.
 

Toukka

Well-known member
Liittynyt
26.1.2012
Viestit
72
Harmi sinänsä, ettei ketään oikein kiinnosta kumpikaan verrattuna seksiä ja shamppanjaa tihkuvaan Moottoriurheilun Kuninkuusluokkaan.
Kimiä ainakin kiinnostaa sen verran mitä oman motocross tiimin pyörittäminen MM sarjassa vaatii.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Niki ylistää Kimiä, ensi saksaksi MSa:sta:

Dagegen hätte auch Lauda nichts einzuwenden: "Ich freue mich für den Kimi. Der ist ein Urgestein. Er ist ein super Typ. Der kümmert sich um nichts. Ob man ihn versteht oder nicht, ist ihm egal. Der steht da oben emotionslos. Heute Abend wird er sich einen runterkippen. Der lebt, der lebt richtig, obwohl er so ein kühler Typ ist", freut sich der 64-Jährige über den "Iceman", für den der Finne einer der wenigen Typen in der Formel 1 ist.

"Der verzieht keine Miene, freut sich natürlich. Der ist einfach einer von der alten Garde. Der ist eigensinnig. Er war schon weg im Rallye-Auto, da ist nicht viel herausgekommen. Dann hat er sich entschieden, zurückzukommen mit dem Lotus, wo keiner gedacht hat, dass irgendetwas geht", so Lauda. "Der ist so, wie er ist, ich habe ihn gern."
Sitten google-kääntäjällä paljastuu, että Nikillä on puheensa kanssa ongelmia:

Kuitenkin Lauda myös panisi pahakseni: "Olen iloinen Kimi Hän veteraani, hän on mahtava tyyppi, hoito mitään Olipa ymmärrämme sitä tai ei, sillä ei ole väliä, tunne on siellä nyt ...... illalla hän nakata pois yksi. Kuka asuu, joka asuu oikeassa, vaikka hän on niin viileä kaveri ", sanoo 64-vuotias noin" Iceman ", sillä Finn on yksi harvoista tyyppejä Formula 1.

"Vakavalla naamalla, olisi luonnollista. On helposti yksi vanhan kaartin. Hän itsepäinen. Hän oli mennyt ralliauton, siellä ei ole paljon tullut ulos. Sitten hän päätti palata Lotus, jossa kukaan ei ajatellut, että jotain "menee niin Lauda. "Niin se on, pidän hänestä."
 

nikale

Banned
Liittynyt
27.3.2011
Viestit
467
Niki ylistää Kimiä, ensi saksaksi MSa:sta:



Sitten google-kääntäjällä paljastuu, että Nikillä on puheensa kanssa ongelmia:
OT.

:)

Googlen kääntäjällä ei kyllä paljastu yhtään mitään.
Minäkin osaisin sanakirjan kanssa heikolla saksankielentaidollani tulkata paremmin kuin google.

'Ich Liebe Dich' :thumbup:
 

bbc454

Well-known member
Liittynyt
7.6.2010
Viestit
128
Mun mielestä aika vakuuttavaa ilman moottori-liitettäkin. 11 vuotta huipulla. Tosin se ralliura oli aika vaisu.

Kun mietttii tuota ralliuraa siltä kantilta että Kimi jäi Loebille yms. rallihuipuille ek-pätkillä n.1s/km, kilometrin päässä lähdöstä 100kmh vauhdissa autoilla eroa reilu 30metriä, se ei ole paljon.

Ja citikan testeissähän nuo nekaamikot yms henkilökunta on kertonut Kimin olleen samaa pätkää useasti hangattuna jopa Sebejä nopeampi...

Mutta TODELLA hieno aloitus kaudelle Kimiltä, tästä on hyvä jatkaa.
 

Alpertti

Well-known member
Liittynyt
17.3.2009
Viestit
519
Maikkarin mukaan La Gazzetta dello Sport -lehti on kirjoitellut tommosta:

- Tämä F1-kausi on julistettu siksi, jolloin Fernando Alonso saa kostonsa Sebastian Vetteliä ja Red Bullia vastaan. Ja se alkoi hyvällä tavalla Ferrari-kuljettajan kannalta. Vaikka aika-ajossa hänet ja hänen autonsa päihitettiin täysin, nousi Ferrari takaisin itse kilpailussa, kiitos heidän luotettavuutensa ja kisavauhtinsa, joka oli paljon parempaa kuin hallitsevalla maailmanmestarilla. Erinomainen Alonso ja Ferrarin varikkotaktiikka hoitivat loput.
Minä voisin mielessäni kirjoitella näin:
Tämä F1-kausi on julistettu siksi, jolloin Kimi Räikkönen saa kostonsa Fernando Alonsoa ja Ferraria vastaan. Ja se alkoi hyvällä tavalla Lotus-kuljettajan kannalta. Vaikka aika-ajossa hänet ja hänen autonsa päihitettiin täysin, nousi Lotus takaisin itse kilpailussa, kiitos heidän luotettavuutensa ja kisavauhtinsa, joka oli paljon parempaa kuin Alonsolla. Erinomainen Räikkönen ja Lotuksen varikkotaktiikka hoitivat loput.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Ihan kiva mutta se kun ei rallissa ikävä kyllä riitä :)
No shit? Siellä on jätkiä, jotka on hienonu nuotteja vuosikausia. Kimi just kerkes tottua ees kuunteleen niitä :D Pointti oli varmaankin se, että itse auton käsittelyssä ei ongelmaa ollut. Ymmärsi auton käyttäytymistä.

edit: ja onhan Räikkösellä yhen ek:n pohja-aikakin :D Nimenomaan sellaisella pätkällä, jonka voi vetää muistista. Mut tuo wrc:n kärki on todellaki kapea. muutama "oikea" kuski ja loput tyyliin jotai "öljysheikin" poikaa ym turhaketta.
 
Viimeksi muokattu:

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
No shit? Siellä on jätkiä, jotka on hienonu nuotteja vuosikausia. Kimi just kerkes tottua ees kuunteleen niitä :D Pointti oli varmaankin se, että itse auton käsittelyssä ei ongelmaa ollut. Ymmärsi auton käyttäytymistä.

edit: ja onhan Räikkösellä yhen ek:n pohja-aikakin :D Nimenomaan sellaisella pätkällä, jonka voi vetää muistista. Mut tuo wrc:n kärki on todellaki kapea. muutama "oikea" kuski ja loput tyyliin jotai "öljysheikin" poikaa ym turhaketta.
Ota myös huomioon, että eiköhän joku Loeb tai Latvala vois halutessaan ajaa jotain yhtä pätkää niin kovaa kuin lähtee ja päästä helposti Kimin parhaimpiin aikoihin, mutta kokeneina rallimiehinä ymmärtävät, että sillä ei ole tässä lajissa merkitystä. Pitää ajaa vain riittävän lujaa, ei niin lujaa kuin ikinä pystyy. Kimillä taas tulee varmaan aika luonnostaan se kuuluisa MAXIMUM ATTACK (pitää kirjoittaa aina isolla, sanoo Bottas).
 

Wander

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
139
Ota myös huomioon, että eiköhän joku Loeb tai Latvala vois halutessaan ajaa jotain yhtä pätkää niin kovaa kuin lähtee ja päästä helposti Kimin parhaimpiin aikoihin, mutta kokeneina rallimiehinä ymmärtävät, että sillä ei ole tässä lajissa merkitystä. Pitää ajaa vain riittävän lujaa, ei niin lujaa kuin ikinä pystyy. Kimillä taas tulee varmaan aika luonnostaan se kuuluisa MAXIMUM ATTACK (pitää kirjoittaa aina isolla, sanoo Bottas).
Tuo on kyllä paskapuhetta. Jos he pääsevät HELPOSTI johonkin aikaan, niin he myös ajavat sen ajan. Rallissakin joka sekunnilla on merkitystä. Se kun aletaan puhua riskirajoilla menemisestä on tietysti oma juttunsa. Yleensähän se, joka pystyy ajamaan nopeimmin ilman, että ajaa ulos, voittaa, eikö totta? Ja Latvalakaan ei varmasti ikinä olisi ajanut ulos, jos se olisi helppoa.

En osaa sanoa kuinka paljon nuotitusosaamisen puute hidasti Kimiä verrattuna rallin kärkikuljettajiin, mutta se kuulostaa ihan uskottavalta, että se jonkin verran eroa olisi tehnyt. Ehkä pitäisi saada Fykkösten ja WRC:n kärkiporukka johonkin rallicross kilpailuun ottamaan mittaa toisistaan. Siinä sitä olisi spektaakkelia.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Aika hankala arvioida urheilijaa lajissa, jossa kalusto ratkaisee menestyksen (kuski voi kyllä osaltaan ratkaista menestymättömyyden, muttei sitä kuinka korkealle kalusto riittää). Että sikäli en kamalasti lähtisi keulimaan.
Ihan hyvä ajatus, mutta missäs lajissa sitä ilman kalustoa kisaillaan? Jopa yleisurheilussa oikeanlaiset tossut saattavat ratkaista ne olennaiset kymmenykset.

Shakki, urheilua?
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1395
Kyllä sanoisin että Räikkönen on ainakin paras 2000-luvun moottoriurheilija Suomessa, vaikka rallikokeilun olisi voinut jättää tekemättä. Grönholm oli loppujen lopuksi aika virheherkkä ja olihan alla myös melko ylivoimainen auto ainakin 2002 ja -03. Itse en juuri seuraa 2-pyöräisiä joten esim. enduron suorituksia on melko vaikea arvioida.

Mutta kuka olisi Suomen kaikkien aikojen kuski moottoriurheilussa? Siinä vähän vaikeampi pala. :D
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös