Samanlaisella autolla se Grosjean ajaa eli kyllä se nyt miehestäkin on aika paljon kiinni. Yksinkertaisesti pakko alkaa aika-ajoissa saamaan kierrokset kohdalleen/renkaat lämpimäksi/jne tai ensi kaudella tulee Alonsolta takkiin.Eiköhän tuo 2005 vuosi todistanut, ettei Kimi ole paska aika-ajaja. Eiköhän tuo ole enemmän autosta kiinni...
Samanlaisella autolla se Grosjean ajaa eli kyllä se nyt miehestäkin on aika paljon kiinni. Yksinkertaisesti pakko alkaa aika-ajoissa saamaan kierrokset kohdalleen/renkaat lämpimäksi/jne tai ensi kaudella tulee Alonsolta takkiin.
Arvelinkin, että rengasmuutos on Lotusta vastaan. Tosin on enämpi Kimiä vastaan ajotyylinsä takia.Kimi Räikkönen selittää vaisua aika-ajovirettään kesken kauden muuttuneilla Pirellin renkailla.
Nykyiset renkaat tulivat käyttöön Unkarin GP:ssä heinäkuussa.
- Sen jälkeen kun renkaita muutettiin, on tilanne ollut kuten viime vuonna. Minulle oli ehdottomasti parempi ajaa aika-ajo toisenlaisilla renkailla. He olivat etupäässä hieman terävämmät, Räikkönen sanoi Autosport.comin mukaan.
Räikkönen on hävinnyt tallikaverilleen Romain Grosjeanille neljästi viidessä viimeisimmässä aika-ajossa. Koko kauden osalta Lotus-kuskien aika-ajovertailu on 9-5 Räikkösen eduksi.
- Meidän täytyy yrittää löytää takaisin se, missä haluamme olla, sillä se on ollut meille melko kova isku aika-ajossa viime aikoina, Kimi myöntää tilanteen.
Samalla tavalla Alonson suht ok aika-ajo vauhti, on kadonnut alkukauden jälkeen kuin pieru saharaan.Arvelinkin, että rengasmuutos on Lotusta vastaan. Tosin on enämpi Kimiä vastaan ajotyylinsä takia.
Ei nyt ihan näinkään, koska samalla tavallahan se alkukauden kisavauhtikin on kadonnut. Alonso on edes suht hyvin kuitenkin ajanut auton aika-ajoissa sinne minne se kuuluukin. Ei ei ole aika-ajovauhdissa ja kisavauhdissa sellaista älytöntä eroa kuin Kimin kohdalla.Samalla tavalla Alonson suht ok aika-ajo vauhti, on kadonnut alkukauden jälkeen kuin pieru saharaan.
Itse olen ollut huomaavinani, että Kimi pärjää aika-ajoissa parhaiten silloin kun samalla rengassarjalla voi vetää enemmän kuin yhden nopean kierroksen, siis että rengas kestää vähän paremmin. Lisäksi tallin pitäisi ajattaa aika-ajoissa Kimiä paljon, tuntuu että jos jätetään yhden varaan niin usein ei natsaa.Ei nyt ihan näinkään, koska samalla tavallahan se alkukauden kisavauhtikin on kadonnut. Alonso on edes suht hyvin kuitenkin ajanut auton aika-ajoissa sinne minne se kuuluukin. Ei ei ole aika-ajovauhdissa ja kisavauhdissa sellaista älytöntä eroa kuin Kimin kohdalla.
Ehkä kuitenkin loppujen lopuksi parempi niin päin kuin Kimillä eli aika-ajovauhti katoaa ja kisavauhti säilyy.Ei nyt ihan näinkään, koska samalla tavallahan se alkukauden kisavauhtikin on kadonnut. Alonso on edes suht hyvin kuitenkin ajanut auton aika-ajoissa sinne minne se kuuluukin. Ei ei ole aika-ajovauhdissa ja kisavauhdissa sellaista älytöntä eroa kuin Kimin kohdalla.
Vaikea näitä herroja nyt on verrata, kun ajavat eri talleissa. Mutta eipä se Alonsokaan ole kovin maaginen aika-ajoissa ollut (nyky-massa on kovin heppoinen vertailukohta, jos tiimikaveriin verrataan).Samanlaisella autolla se Grosjean ajaa eli kyllä se nyt miehestäkin on aika paljon kiinni. Yksinkertaisesti pakko alkaa aika-ajoissa saamaan kierrokset kohdalleen/renkaat lämpimäksi/jne tai ensi kaudella tulee Alonsolta takkiin.
Millä perusteella?(nyky-massa on kovin heppoinen vertailukohta, jos tiimikaveriin verrataan). .
Millä ihmeen tavalla ikääntyminen näkyisi jotenkin hidastavana tekijänä aika-ajossa? Etenkin kun Kimi on kilpailuissa yleensä todella hyvä ja ei ainakaan rankemmissakaan kisoissa kuolemaa tee kilpailuiden jälkeen.Voi olla myös ikääntyminen syynä vaisuihin aika-ajoihin Räikkönen täyttää jo pian 34 jolloin hän on esim Vetteliä kahdeksan vuotta vanhempi.
En minä Tarkoittanut että Räikkönen olisi hidastunut ikääntymisen myötä vaan heitin huvinvuoksi oman teoriani siitä mikä on syy Räikkösen vaisuihin aika ajoihin.Millä ihmeen tavalla ikääntyminen näkyisi jotenkin hidastavana tekijänä aika-ajossa? Etenkin kun Kimi on kilpailuissa yleensä todella hyvä ja ei ainakaan rankemmissakaan kisoissa kuolemaa tee kilpailuiden jälkeen.
No eihän niitä vaisuja aika-ajoja ole ollut kuin muutama, ja viimeisimpien syytkin on selvillä, kipeä selkä joka esti saamasta autoa säätöihin ja muuten vain hiukan väärät säädöt viimeisimmässä kisassa, johtuen osittain ehkä harjoitusten ulosajosta. Huonot säädöt eivät pilanneet vain aika-ajovauhtia vaan myös kisavauhtia, paremmin onnistuneilla säädöillä Kimi olisi taistellut aivan tosissaan Korean voitosta minkä takia happamuus palkintopallillakin.En minä Tarkoittanut että Räikkönen olisi hidastunut ikääntymisen myötä vaan heitin huvinvuoksi oman teoriani siitä mikä on syy Räikkösen vaisuihin aika ajoihin.
Samaa olen itsekin pähkäillyt. Josko kehno a-a menestys johtuisi nuoruuden kaistapäisyyden menettämisestä. Jos kuitenkin vertaa Grosjeaniin tällä kaudella, niin menestys aika-ajoissa on pääasiassa johtunut auton säädöistä. Vaikea muodostaa ihan täysin 100 % mielipidettä.Voi olla myös ikääntyminen syynä vaisuihin aika-ajoihin Räikkönen täyttää jo pian 34 jolloin hän on esim Vetteliä kahdeksan vuotta vanhempi.
Se että ylipäätään puhutaan autosta, säädöistä tai renkaista, todistaa melkolailla kaiken Kimin aika-ajokyvyistä. Oli em. elementit missä kuosissa tahansa, hyvä aika-ajokuski ottaa siitä irti sen 100 % sillä ainoalla aikakierroksella Q3:ssa. Kimi ei siihen pysty.Eiköhän tuo 2005 vuosi todistanut, ettei Kimi ole paska aika-ajaja. Eiköhän tuo ole enemmän autosta kiinni...
Mun käsittääkseni se johtuu renkaiden lämmöstä. Samoja ongelmia mitkä alkoivat Ferrarilla. Mutta mistä tämä sitten johtuu, mikä näissä autoissa on muuttunut?Eiköhän tuo 2005 vuosi todistanut, ettei Kimi ole paska aika-ajaja. Eiköhän tuo ole enemmän autosta kiinni...
Renkaat.Mun käsittääkseni se johtuu renkaiden lämmöstä. Samoja ongelmia mitkä alkoivat Ferrarilla. Mutta mistä tämä sitten johtuu, mikä näissä autoissa on muuttunut?
Eikö ne nyt ole muuttuneet jo monta kertaa vuodesta 2007?Renkaat.