Kimi Räikkönen - Born to win - kaudella 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Camber kulmat on ratakohtaisia. Try again.
Ratakohtaisia tai ei, niin tietyt tiimit pistivät kulmat niin perseelleen, että gummit eivät kestäneet. Toisilla oli vielä renkaat asennettuna väärinpäin ja paineetkin pielessä.


Pirelli's recommended maximum camber is four degrees but Newey revealed that the camber on the Red Bulls had been "just a hair over four, four and an eighth, or something, just a tiny bit over".

Newey added: "Obviously if we had known there was a safety concern about it, we wouldn't have done it.
http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/14699837
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Nyt jumalauta! Sä sanot Red Bullin käyttäneen isoja camber kulmia,joista rengasrikot aiheutuivat. Monta rengasrikkoa Red Bullilla? Saisko vastauksen?
Pirellin sanelemat camber-rajoitukset otettiin käyttöön viime kaudella Span kisan jälkeen. Sitä ennen Pirelli antoi suosituksia, mutta Span episodin jälkeen FIA teki niiden noudattamisesta pakollista. Spassa Red Bull kinusi lupaa vaihtaa renkaat aika-ajon ja kisan välissä, kun olivat laittaneet camberia niin paljon että pelkäsivät ettei aika-ajossa käytetty rengas enää kestä 2-3 kierrosta kisan alussa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15012
Tänään sitten Kimiltä meni podiumpaikka jälleen kerran taktiikkaempimiseen ja rajuun yritykseen ajaa loppuun asti kuluneilla renkailla. Ehkä tällä kertaa oli mukana myös hieman liikaa yritystäkin.:dunno:

Jarrujen lämpöongelmat ilmeisesti aiheuttivat tuon 1-2 sekuntia liian pitkän stopin ja tilanne aiheutti taas lopulta renkaiden loppumisen kilpailun lopussa. Toki muutama muukin kuljettaja olisi voinut kärsiä saman kohtalon kun Kimi mutta tällä erää niin vain ei käynyt. Toisaalta Kimi teki Hentonit lopussa ajamalla kisan nopeimman kierroksen.:D
 

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Ens kaudella Räikkösel on syytä parantaa aika-ajojaan mikäli meinaa Alonson lyödä.

Ellei Alonso sitten lähde jo nyt McLarenille?
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Vetääkö Kimi permanee daijuun vielä ennen kuin kausi päättyy? Jää nähtäväksi. Veikkaan kuitenkin ettei ranskis uskalla olla lähellä kun Kimi ottaa kuppia.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
No kyllähän "Alan Permane" kovin ranskalaiselta nimeltä kuulostaa. Tietysti jos joku desantti tms on, niin sitten.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Ellen nyt ole ihan totaalisesti erehtynyt, niin kyllä se ihan britti on. Laittakaa nyt joku pian faktat pöytään, etten enää pidempään jankkaa (mahdollisesti) väärää tietoa :D
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Miten muuten Grosjean pääsi Kimin edelle? (En siis tarkoita sitä varsinaista ohitusta vaan ihan ylipäänsä). Ihan uskomatonta kun Kimillä nyt ei mitään radikaaleja ongelmia ollut ja lähtöruuduissa oli kuitenkin 11 sijaa eroa. Katsoin vain koosteen, niin en sitten tiedä, jäikö jotain olennaista näkemättä?
 
Viimeksi muokattu:

Kaimann

Well-known member
Liittynyt
31.7.2012
Viestit
594
Sijainti
Karigasniemi
Miten muuten Grosjean pääsi Kimin edelle? (En siis tarkoita sitä varsinaista ohitusta vaan ihan ylipäänsä). Ihan uskomatonta kun Kimillä nyt ei mitään radikaaleja ongelmia ollut ja lähtöruuduissa oli kuitenkin 11 sijaa eroa. Katsoin vain koosteen, niin en sitten tiedä, jäikö jotain olennaista näkemättä?
takajarrut kuumeni ja renkaat "sulivat" ainakin alussa,eka stintti lyheni vissiin reilusti ja eka stoppi venyi kun putsasivat/korjasivat/säätivät. Sitten pirntä venäläistä rulettia lopussa, mutta kuten jo tiedetään, loppu renkaat kesken.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Miten muuten Grosjean pääsi Kimin edelle? (En siis tarkoita sitä varsinaista ohitusta vaan ihan ylipäänsä). Ihan uskomatonta kun Kimillä nyt ei mitään radikaaleja ongelmia ollut ja lähtöruuduissa oli kuitenkin 11 sijaa eroa. Katsoin vain koosteen, niin en sitten tiedä, jäikö jotain olennaista näkemättä?
Suurin syy on renkaiden loppuminen lopussa. Alussa molemmat ajoi samaa vauhtia ruuhkassa, eikä ero venynyt Grosjeaniin nähden suureksi. Ekojen pysähdysten jälkeen Grossu oli 8 sekunttia perässä, välissä tais olla pelkästään Alonso. Kimi nosti eron 14 sekunttiin kun Hulkki meni edestä varikolle. Sitten alkoi hiipuminen renkaiden vuoksi.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Suurin syy on renkaiden loppuminen lopussa. Alussa molemmat ajoi samaa vauhtia ruuhkassa, eikä ero venynyt Grosjeaniin nähden suureksi. Ekojen pysähdysten jälkeen Grossu oli 8 sekunttia perässä, välissä tais olla pelkästään Alonso. Kimi nosti eron 14 sekunttiin kun Hulkki meni edestä varikolle. Sitten alkoi hiipuminen renkaiden vuoksi.
Eli Grosjean on pystynyt ajamaan suhteessa paremmin kun otetaan huomioon vauhti ja renkaiden kuluminen?
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Eli Grosjean on pystynyt ajamaan suhteessa paremmin kun otetaan huomioon vauhti ja renkaiden kuluminen?
Intian kisassa todella merkittävästi paremmin.

Se onkin sitten ikuinen mysteeri ja toinen tarina kuinka paljon Kimin jarruongelmat vaikuttivat siihen.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15012
Saattoivat kyllä vähintään jonkin verran ainakin.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös