2013 autojen julkistukset ja ensikommentit

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Tänään on hienoa olla Suomalainen.
Tollaseen tilaisuuteen, johon McLarenilla on varaa valita lukemattomista historiallisista autoista 5-6 kappaletta; mahtuu niihin mukaan 2 kappaletta Suomalaisen kuljettajan ajamia autoja, joilla on tehty merkittävää moottoriurheiluhistoriaa niin McLarenille kuin Suomelle.

JJ Lehdon häkellyttävä suoritus Le Mans:in yössä 1995 palkittiin kautta aikojen ensimmäisellä Le Mans suomalaisvoitolla. Muutama vuosi myöhemmin Mika Häkkinen kirjoitti nimensä F1 Maailmanmestareiden joukkoon.
Nämä molemmat autot olivat tuola Wokingin McLarenin Teknologia keskukessa tänään. AJamalla ajettiin ovesta sisälle kutsuvieraiden eteen.
Molemmissa luki Suomalaisen kuljettajan nimi ohjaamon kohdalla.

Siinä onkin vähän riskeptiä, olla tänään Suomalainen.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Tuossa, kun katselee näitä kuvia ei voi kuin ihmetellä miten kauniin pehmeät linjat tuossa nokassa on varsinkin joistakin kuvakulmista.

https://pbs.twimg.com/media/BB8WLJCCYAE6l94.jpg:large
Totta. Ja sit kun katsot muutamaa viestiä ylempää viime vuoden esittelymallia, niin aika sama eri vinkkelistä :)

Pidän kyllä uudesta Larenista, mutta mielestäni ulkoiset muutokset ovat vähäisemmät kuin toisella jo esitellyistä. Ehkä näin on syytäkin olla, koska Lotus tarvitsee enemmän aerodynaamisia muutoksia pärjätäkseen tulevalla kaudella, olettaisin.

Mclarenin ongelma voi piillä kuljettajakaksikossa. Perez on nopea ja lupaava, mutta ajoittain virheherkkä. Button taasen omaa kokemusta ja on parhaimmillaan suhteellisen nopea - osaa myös säästää renkaita -kuten Perez, mutta jokin siinä kaivertaa. Luulen, että mediassa olleesta sisällöstä huolimatta Jenson kautta rantain vaatinee johtavan kuljettajan asemaa. Tämä ja se, että Perez ei moista ehkä voi sulattaa, voi johtaa vuoden 2008-malliseen skenaarioon. Eli bändi hajoaa sisäisten ristiriitojen vuoksi.

Kolikolla on tietysti kääntöpuolensa. Nähtäväksi jää.

edit. suvaittakoon pieni ot näinkin kattavassa ketjussa..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Totta. Ja sit kun katsot muutamaa viestiä ylempää viime vuoden esittelymallia, niin aika sama eri vinkkelistä :)

Pidän kyllä uudesta Larenista, mutta mielestäni ulkoiset muutokset ovat vähäisemmät kuin toisella jo esitellyistä. Ehkä näin on syytäkin olla, koska Lotus tarvitsee enemmän aerodynaamisia muutoksia pärjätäkseen tulevalla kaudella, olettaisin.

Mclarenin ongelma voi piillä kuljettajakaksikossa. Perez on nopea ja lupaava, mutta ajoittain virheherkkä. Button taasen omaa kokemusta ja on parhaimmillaan suhteellisen nopea - osaa myös säästää renkaita -kuten Perez, mutta jokin siinä kaivertaa. Luulen, että mediassa olleesta sisällöstä huolimatta Jenson kautta rantain vaatinee johtavan kuljettajan asemaa. Tämä ja se, että Perez ei moista ehkä voi sulattaa, voi johtaa vuoden 2008-malliseen skenaarioon. Eli bändi hajoaa sisäisten ristiriitojen vuoksi.

Kolikolla on tietysti kääntöpuolensa. Nähtäväksi jää.

edit. suvaittakoon pieni ot näinkin kattavassa ketjussa..
Ainakin Alzon postaamassa linkissä jossa verrataan viimevuoden esittelymallia tänään julkaistuun, on tänään julkaistussa selkeesti korkeampi nokka. Toki viimekauden lopun Mclaren on aika lähellä tätä uutta.
 

Leo

User
Liittynyt
14.1.2008
Viestit
530
Sijainti
Location
Kuten hän-joka-kuvien-perusteella-tietää arvioi, niin ponttoonit ovat kulmikkaammat ja voimakkaammin kaareutuvat kuin ennen.

Mutta onko todella niin, että kyhmykeulat läpäisevät FIA:n syynin? wtf?
Noista tietokoneella tehdyistä kuvista on vaikea mennä sanomaan, että miten hyvin ne vastaavat oikeaa autoa. Luultavasti kyseessä on vain taiteilijan näkemys.

Mitä kyhmykeulaan tulee, niin todennäköisesti Jeresin testeissä nähtävässä autossa ei moista tule olemaan. Auto mikä nähtiin esittelytilaisuudessa oli E20, johon oli vaihdettu takakatteet ja pakoputkiratkaisu jota ei viimevuonna kisoissa käytetty. Vuosi sitten Lotus julkisti tilaisudessaan R31:n, josta ei voinut tehdä paljonkaan päätelmiä tulevalle kaudelle.
 

Miikhail

Well-known member
Liittynyt
16.5.2010
Viestit
3477
Ferrarilla ei taida olla huomenna mitään livestreamiä interwebissä julkistuksesta? Entä Intian Voimalla?
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Noista tietokoneella tehdyistä kuvista on vaikea mennä sanomaan, että miten hyvin ne vastaavat oikeaa autoa. Luultavasti kyseessä on vain taiteilijan näkemys.

Mitä kyhmykeulaan tulee, niin todennäköisesti Jeresin testeissä nähtävässä autossa ei moista tule olemaan. Auto mikä nähtiin esittelytilaisuudessa oli E20, johon oli vaihdettu takakatteet ja pakoputkiratkaisu jota ei viimevuonna kisoissa käytetty. Vuosi sitten Lotus julkisti tilaisudessaan R31:n, josta ei voinut tehdä paljonkaan päätelmiä tulevalle kaudelle.
Uskoisin, ettei julkistuskuvia jätetä vain taitelijoiden näkemykseksi. Muutenhan kyseessä olisi "Marca ja sen ennakoinnit tulevista esittelyautoista". Eikö tämä kuva ole kuitenkin ns. validi tämän kauden auton kuva?

Ehkä hillitsisin myös taiteilija -käsitteen liiallista käyttöä kontekstissa. Pikemminkin insinööri 3d-lautoineen voisi tulla kyseeseen(väheksymättä yhtään inssejä) tässä tapauksessa. Sopiva analogia lienee viime kauden Caterhamin julkistuskuvat, jotka totta vie antoivat katsojalle liki sen mitä livenäkin nähtiin.

Julkistuksissa epäilemättä on mukana taiteilijoita oli kyse live- tai renderö-kuvista. Pitäisin kuitenkin ihmisiä jotka kameralla kuvaavat ja niitä muokkaavat, enemmän taiteilijoina verraten kuivan viileään 3d-otokseen ko. pirssistä. Vai mitä olet mieltä?

Hieno esimerkki teknisestä auton muotojen esittämisestä oli mun mielestä Hondan 2007 F1-mallin 3d-rotaatio, jonka käyttäjällä oli avaimet pyöritellä autoa lähes mihin suuntaan tahansa vain poimimalla ylös-alas-ja-sivuille-näppäimet hallintaansa. Siinä ei ollut kertakaikkiaan mitään taiteellista. Pelkkää faktaa. Ehkä detaljit poislukien :wink:

Tuosta viime kauden auton esittelystä... eikös se ollut kaikille, myös medialle kerrottu, että kyseessä oli vain sponsoriväritysten esittely...
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Muuten, miksei näitä voi laittaa omiin ketjuihinsa? Tekijä esiin. Meneekö tämä siis niin, että kun ennen oli esim. ketju Mclaren mp-sejase, niin nyt kahlataan tätä triidiä läpi hermot mennen jotta löytää haluamansa kuvan? Saattaa hippasen pitkäksi tää nimittäin venähtää...
Eikös sitä voi jokainen vapaasti perustaa oman kausitopicin joka tallille. :)
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Ainakin Alzon postaamassa linkissä jossa verrataan viimevuoden esittelymallia tänään julkaistuun, on tänään julkaistussa selkeesti korkeampi nokka. Toki viimekauden lopun Mclaren on aika lähellä tätä uutta.
Toki, tarkoitin siis postaajan hehkuttamaa sulavaa muotoilua, jota mielestäni näimme jo edellisessä mallissa noiden kuvien perusteella. Nokka tosiaan "koheni" viime vuoden lopulla luultavasti aika lailla näihin nykymallin mittoihinsa.

Toi on tosi hieno tuo Alzon linkki. Pitäis vaan olla loppukauden lareni siinä referenssinä vielä.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
uusi kyhmytön ferrari
 
Viimeksi muokattu:

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Näyttää kyllä pelottavan hyvälle. Saa nähdä mikä on totuus tuulitunneli sekoiluiden jälkeen.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Lisää kuvia




 
Viimeksi muokattu:
Ylös