Scuderia Ferrari kaudella 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mestarismies

Well-known member
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
208
Minun kriittistä ja harjaantunutta silmääni ferrarin ulkonäkö puolestaan puoltaa. Erittäin tyylikäs kokonaisuus. Mustan käyttö etusiivessä keventää mukavasti raskasta keulaa ja valkoinen viiva puolestaan antaa hyvän särmän ja kontrastin keulan alareunassa! Hyvä.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Minun kriittistä ja harjaantunutta silmääni ferrarin ulkonäkö puolestaan puoltaa. Erittäin tyylikäs kokonaisuus.
Komp. Ei näytä miltään löysältä lötköltä vaan aika maskuliiniselta ja lihaksikkaalta tekeleeltä. Ei mikään perusgeneerinen auto.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Itseasiassa tuo on lähempänä oikeaa Ferrarin punaista kuin nämä 1997-2012 Marlboro-oksennukset.

Tuossa nyt malli viimeisestä oikean värisestä Ferrarista:


Mutta nuo mustat raidat eivät tuonne sovi.
Tosin ainakin vuosina 2007 ja 2008 oli eri väriset autot:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Perusgeneerinen? No tuo on viime vuoden auto kokolailla, joten...
Eivät ole jäljittelemässä Red Bullia tai McLarenia vuoden pari viiveellä vaan vetävät rohkeasti omaa linjaansa edelleen. Onhan se selkeä evoluutio viimekauden pelistä mutta kelläpä ei nyt välivuonna olisi. Ei joka vuosi kannata pistää perustaa uusiksi.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Eivät ole jäljittelemässä Red Bullia tai McLarenia vuoden pari viiveellä vaan vetävät rohkeasti omaa linjaansa edelleen. Onhan se selkeä evoluutio viimekauden pelistä mutta kelläpä ei nyt välivuonna olisi. Ei joka vuosi kannata pistää perustaa uusiksi.
Jep ja kuitenkin perä on aika pitkälti laitettu kokonaan uusiksi vaihdelaatikkoa myöten joka on nyt pitempi. Se ei ole mikään ihan pieni muutos.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
En nyt sanois. tossahan oli jo ekalla sivulla vierekkäin 2012 ja 2013 autot. Viiden pisteen vihjeenä auton väri ei ollut ainoa ulkoinen muutos.
Voisit tietysti yhteisen hyvän nimissä mainita ne erot. Itse olen sitä mieltä, että paljoa ei ole muutettu ja niin se Domekin sanoin. Keulassa on pientä, lähinnä peitelevy. Ponttoonit on lähes samat kuin jopa vuoden takaisessa...

Vaihdelaatikon pituudesta en olekaan mistään vielä kuullu. Perä tosiaan näyttää kenties pidemmältä. Jotain siis sentään. Silti Domen omien kommenttien mukaan eivät ole lähteneet muuttamaan autoa, jotta alkukaudestakin pärjättäisiin. Eihän se lähtökohta huono toki ole, mutta on siinä riski, että kolme tallia on edellä jo ihan samalla taktiikalla...
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
http://www.formule1.nl/media/uploads/media_images/2013-02-05/racepictures_1360075668.52.jpg

Hauskasti jaettu takasiiven päätylevyjen perä pää tollasiin siivekkeisiin pystysuunnassa. Muotoiltu niin, että ohjaisivat ilmaa pois sieltä päätylevyjen välistä, eli sieltä missä itse siipi on ja näin lisää alipainetta.

http://www.formule1.nl/media/uploads/media_images/2013-02-05/racepictures_1360075662.95.jpg

Eikös toi ole jo melkeen tupladiffu tuolla keskellä oleva reikä?! En muista sääntöjä...
 
Viimeksi muokattu:

NiPzyyZ

Well-known member
Liittynyt
3.12.2004
Viestit
663
Pakko todeta, että tämä on mielestäni kaunein 'fykkönen' pitkään aikaan! 2009 tulleiden sääntömuutosten myötä ei ole näkynyt vertaista tälle jumalattarelle. Toki toivon, ettei se olisi nopea... Ainakaan itse Suuren-Samurain käytössä.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
http://www.formule1.nl/media/uploads/media_images/2013-02-05/racepictures_1360075662.95.jpg

Eikös toi ole jo melkeen tupladiffu tuolla keskellä oleva reikä?! En muista sääntöjä...
Ferrarilla ahdetaan starttimoottorin reikää, vastaa löytyy myös Red Bullilta rampin alta menevällä putkella (jonka voisi olettaa olevan tehokkaampi koska virtaus ei pääse karkaamaan) ja Mersulla vastaavasti ilma ohjataan diffun päälle.

Miks ne ei Ferrarilla vaan tee starttimoottorin akselista 10cm paksua? ;)
 

Ronttu

Well-known member
Liittynyt
12.3.2006
Viestit
650
On kyllä upean näköinen laitos. Kaikenlaista mielenkiintosta pientä yksityiskohtaa etenkin peräpäässä ja takasiivessä. Toivottavasti sopii Massalle, tekee niin gutaa kun Alfonso kiukuttelee jos tallikaveri on nopeampi. Jotenki niin kiero kuva koko Ferrarin johtoportaasta, että voin kuvitella kun siellä harmitellaan jos Massa pieksee Alonsoa. Massanhan pitäisi olla itse kuninkaan apupoika :D, tälläisen kuvan saanu jostain syystä. Vähä karkaa aiheesta, mutta olisi niin hienoa nähdä Alfons apupoikana :D
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Toki toivon, ettei se olisi nopea... Ainakaan itse Suuren-Samurain käytössä.
Massa ainakin ehtinyt jo kehua autoa kuin olisi toiselta planeetalta ja myös sitä että ensi kaudella on luvassa entistä pehmempiä rengasseoksia, mikä myöskin sopii Massalle joten jospa hän ottaa nyt komennon tallissa takaisin? :cool:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
http://www.formule1.nl/media/uploads/media_images/2013-02-05/racepictures_1360075662.95.jpg

Eikös toi ole jo melkeen tupladiffu tuolla keskellä oleva reikä?! En muista sääntöjä...
Starttimoottorin reiän kohdalla on tosiaan säännöissä oikein kirjaimellisesti ja virallisesti "porsaanreikä". :D

Tuosta kuvasta täytyy kyllä sanoo, että ei Ferrari ehkä ihan niin toivoton tapaus olekaan tänä vuonna. Komean kapeelle ovat ponttoonien takaosan vetäneet...

Tosin kuvittelen silti RB:n ramppisysteemin olevan pakokaasujen kannalta parempi diffua ajatellen, mutta kenties Ferrarin systeemi on parempi takasiiven alasiipeä ajatellen...
Jännää ettei tallit sitten löytäneetkään viime vuoden aikana sitä yhtä ja parasta pakokaaasuratkaisua. :thumbup:
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Jännää ettei tallit sitten löytäneetkään viime vuoden aikana sitä yhtä ja parasta pakokaaasuratkaisua. :thumbup:
F1-autossa ei ole sitä yhtä ja parasta pakokaasuratkaisua, auto on aina tuhansien asioiden kompromissi..
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
F1-autossa ei ole sitä yhtä ja parasta pakokaasuratkaisua, auto on aina tuhansien asioiden kompromissi..
Totta. Mutta ennen viime vuotta pakokaasujen suhteen oli kuitenkin kokolailla yksi ja selkeä ratkaisu (diffun ahtaminen). Säännöt kerrankin onnistuneet, kun sitähän viime vuonna haettiin ettei pakokaasuja saisi hyödynnettyä oikeastaan ollenkaan...

Jaa no, alkaa nää näköjään johonkin vakiintuun, kun autojen kuvia kattelee.. Esim. Mersu ja Mäkki on aika samanlainen ponttoonien takaosilta kuin Ferkku tai näistä kait Mäkki on se jota on seurattu... RB ja Lotus taas samasta puustaa...
Eli siis kärkitiimeillä on ponttoonien takaosassa joko ramppi ja tunneli (RB ja Lotus) tai lippa (Mäkki, Ferrari ja Mersu).
 
Viimeksi muokattu:

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi


Lähikuvaa Ferkusta...

Ferrarilla pakokaasut haluttaneen saada kokonaan diffun sivuille. Se toki on kait se suurin hyöty mitä pakokaasuista voidaan nykyisin saada.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi


Keulan alapuolinen skuuppi näkyy hyvin tuossa kuvassa.
Noita skuuppeja on ainakin RB:llä ja Sauberilla ymmärtääkseni. RB ja Sauberhan kait koko trendin aloitti viime vuonna...
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös