Scuderia Ferrari kaudella 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Ronttu

Well-known member
Liittynyt
12.3.2006
Viestit
650
Santanter pitää huolen että Alfons on kisoissa korkeemmalla sijalla.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Alonson ja Massan väliset erot pieniä. Mutta mikäli vanhat merkit paikkansa pitää, niin Alonso on reilusti nopeampi aika-ajossa. Mutta jos näin ei ole, niin Massa laittaa Alonson tiukille.
Jos auto Massan alla toimii miestä miellyttävästi, niin Felipe on erityisen kova juuri aika-ajossa. Todennäköisesti Alonson edellä.
Itse kuitenkin pidän todennäköisenä että Alonsolle pedataan hommaa Ferrarilla, mutta sehän on ollut aina niin.
Pitkällä tähtäimellä kyllä, tosin pitkällä tähtäimellä Massa kuitenkin jää pisteissä muutenkin, kun ei omaa Alonson suoritusvarmuutta. Ihan alkukaudesta Massan voi antaa voittaa (kuten tapahtui Australiassa 2010, Massa 3., Alonso 4.).
 

NiPzyyZ

Well-known member
Liittynyt
3.12.2004
Viestit
663
Alonso ilmaisee yleensä asiansa harvinaisen kaunistelematta ja suoraan (mitä itse arvostankin). Välillä vain tuntuu, että mikä tarve niistä on itkeä medialle. Esim kauden 2005 tai 2006 lopulla valitteli miten tiimi ei tue häntä. Eikös toikin asia ois järkevämpi ottaa esille nimenomaan tiimin sisällä, eikä lähteä medialle heittämään?

Kuitenkin kuten edellisessä postauksessa mainitsin, kaikki muut Alonson tempaukset ovan olleet niin ja näin, mutta kausi 2007 vei käsityksen hänestä siihen suuntaan, ettei paluuta ainakaan kovin helpolla ole. (spygate, unkarin aika-ajot, Ronille uhkailu). Kaverista jäänyt hyvin likaisen urheilijan maine, ei niinkään tempauksista radalla, vaan sen ulkopuolella.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Voi niitä aikoja kun jotain Alonsosta tai Ferrarista kirjoittelin, ehkä joskus vielä on paluu ahkerammaksi kirjoittajaksi tällekin puolelle.
 

FinnishTifoso

Well-known member
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
335
Sijainti
Finland
Maranello, 16 April – The routine of packing up in the Formula 1 paddock at the end of the first leg of a back-to-back run of races is a well-practiced one, with every team member knowing his set tasks during the slick operation that can see an entire paddock move from one continent to another in a matter of a couple of days. It’s a difficult and unrewarding job at the end of the long race weekend, but if you have had a good result that afternoon, everything seems to go more smoothly and tiredness is banished to the back of the mind. Cases don’t seem so heavy and time flies by when you have just won a Grand Prix. That was definitely the case for Scuderia Ferrari on Sunday night, after Fernando Alonso’s win in China, as the forklift trucks rushed around in the dark, loading everything on the trucks that would take the precious cargo of cars and equipment to Shanghai’s Pudong Airport for the flight from Far East to Middle East, from China to Bahrain.

“It was a great weekend for us, the team did extremely well, Fernando drove an extraordinary race and I am just sorry for Felipe who was robbed of the chance to finish nearer the front, because of an issue with tyre graining,” said Scuderia Team Principal Stefano Domenicali a few hours after the Chinese Grand Prix. “The result is definitely a nice boost as we prepare to start again in just a couple of days in Bahrain.” However, Domenicali has spent too much time on the F1 frontline to get over excited with a single win. “The F138 produced a good performance, but we are not going to get carried away, as it’s just one race, one win in a season that’s got a very long way to go yet,” he warned. “We are not yet at the level we need to be at in qualifying, but it’s hard to judge the level of our competitors because we have seen no one team dominate in the three races so far. Clearly some of our rivals are very strong and matching them is a target we need to achieve very soon. Because it’s only by securing the best possible grid positions that we can use the full extent of the potential offered by our race pace. If you start from the front, you can manage the tyres in a better way too.”

As from Tuesday, the job starts all over again, as the garages are prepared at the Sakhir circuit on the outskirts of Manama, Bahrain. The Ferrari crew will still have a spring in its collective step thanks to the Shanghai win, but the preparation work will proceed in the usual down to earth and routine way. As for the Scuderia’s engineers, they will be preparing for this next challenge, opening up their Bahrain notes from previous years while also incorporating lessons learned so far this season, including the fact that Pirelli will be bringing the Medium and Hard tyres. In the past, these compounds from the harder end of the range were the least suited to the Ferrari cars, but the way the scenarios change so quickly this year means that might not be the case this week. “As the conditions will be very different with much higher temperatures, we can expect this to affect the way the tyres perform,” confirmed Domenicali. “Cooling requirements also need to be looked at in Bahrain and in general, we will be doing all we can to ensure we are as well prepared as possible and that we make no mistakes when it comes to finalising the set-up on the F138 for this weekend.”

Apart from tyres and the heat, another important factor this weekend is braking performance, dictated by the layout of the track. It’s a motor racing truism that, in order to go quickly, you need to be able to stop quickly. Here in Bahrain, it’s not a question of brake reliability, because the heat does not really affect a component of the car that already operates at incredibly high temperatures. But giving a driver brakes he has confidence in, allows him to attack the track much more and in order to achieve that, the cars run with relatively high downforce this weekend. High temperatures are not the only unusual feature at this event: sometimes, when one approaches the Sakhir circuit, it is hard to see because of all the sand swirling around and that sand can affect car preparation as precautions have to be put in place to prevent too much of it getting in the engine.

As Domenicali mentioned earlier, at the moment there is no accurate form guide one can look to, when it comes to predicting a winner on Sunday. However, while past results mean little, the Sakhir circuit has certainly been a happy hunting ground for Ferrari and its current driver line-up. There have been eight Bahrain Grands Prix to date and the Scuderia has won half of them. Michael Schumacher won the inaugural race in 2004 and Felipe Massa made it to the top step of the podium in 2007 and ’08. As for Fernando Alonso, he won with another team in 2005 and ’06 and secured his first ever victory at the wheel of a Prancing Horse car here in 2010. On that occasion, Felipe finished second to give the Scuderia a one-two finish and the Brazilian also started from pole in 2007.

Past successes are good to have, but they are precisely that, something from the past. Back in the present, Domenicali has the final word on Scuderia Ferrari’s approach to the fourth round of the World Championship. “If we want to achieve our ambitious targets over the course of the year, we need our drivers to perform well and the fact that both of them are in the top five of the classification after three races is important, but it is down to us to give them a good car. So we need to knuckle down to work to ensure we are well prepared and keep the momentum we found in Shanghai running all the way through this Bahrain weekend.”


-formula1.ferrari.com-

:thumbup:
 

FinnishTifoso

Well-known member
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
335
Sijainti
Finland
Mielenkiintoista oli huomata, että Ferrari "putsasi" autoilla varikkoaluetta perjantain toisissa vapaissa harjoituksissa. Hyöty se on pienikin hyöty. Bahrainissahan varikolta lähdettäessä on alue ihan pölyssä ja hiekassa...nyt siinä on Ferrarin kohdalla edes hieman pitoa enemmin. :D Käytössä oli myös paineilmalla toimiva "jack" :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Mielenkiintoista oli huomata, että Ferrari "putsasi" autoilla varikkoaluetta perjantain toisissa vapaissa harjoituksissa. Hyöty se on pienikin hyöty. Bahrainissahan varikolta lähdettäessä on alue ihan pölyssä ja hiekassa...nyt siinä on Ferrarin kohdalla edes hieman pitoa enemmin. :D Käytössä oli myös paineilmalla toimiva "jack" :rolleyes:
Nyt on lainausmerkkejä vaikka muille jakaa, mutta ihan normikäytäntö toi on. Tallit tekevät myös niin että laittavat autoon sadekelin renkaat ja tekevät varikkoharjoituksia ja polttavat kumia varikosuoran pintaan.
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Jotenk tuntuu että Ferrarilla ei oo nyt kaikki kohillansa.
Joko siä on pakka sekasi tai ei vain olla tarpeeksi rohkeita ja innovatiivisia autojen suhteen.
Toki ensivuonna oletan Ferrarin olevan kirkkainta kärkeä, senerran suuria muutoksia on tulossa enskauden autoihin, että Ferrari kaltaiset tiimille ne muutokset olisi helpompi toteuttaa.
Ellei sitten Nevey keksi taas jotain todella hyvää ja hienoa.
 

James Hunter

Well-known member
Liittynyt
20.7.2008
Viestit
281
Jotenk tuntuu että Ferrarilla ei oo nyt kaikki kohillansa.
Joko siä on pakka sekasi tai ei vain olla tarpeeksi rohkeita ja innovatiivisia autojen suhteen.
Tulit tähän tulokseen kun takasiipi ei toiminut yhdessä kisassa?
 

TumBero

Well-known member
Liittynyt
26.3.2012
Viestit
184
Jotenk tuntuu että Ferrarilla ei oo nyt kaikki kohillansa.
Joko siä on pakka sekasi tai ei vain olla tarpeeksi rohkeita ja innovatiivisia autojen suhteen.
Toki ensivuonna oletan Ferrarin olevan kirkkainta kärkeä, senerran suuria muutoksia on tulossa enskauden autoihin, että Ferrari kaltaiset tiimille ne muutokset olisi helpompi toteuttaa.
Ellei sitten Nevey keksi taas jotain todella hyvää ja hienoa.
Kun kaudelle 2009 tuli nämä uudistukset, niin silloinen Ferkku oli aivan sysipaska. Mahtaakohan tämä toistua ensi vuonna?
 

Raitaponi

Well-known member
Liittynyt
3.11.2008
Viestit
821
Jotenk tuntuu että Ferrarilla ei oo nyt kaikki kohillansa.
Joko siä on pakka sekasi tai ei vain olla tarpeeksi rohkeita ja innovatiivisia autojen suhteen.
Toki ensivuonna oletan Ferrarin olevan kirkkainta kärkeä, senerran suuria muutoksia on tulossa enskauden autoihin, että Ferrari kaltaiset tiimille ne muutokset olisi helpompi toteuttaa.
Ellei sitten Nevey keksi taas jotain todella hyvää ja hienoa.
Tällä hetkellä Ferrari on kyllä mielestäni kovimmillaan pitkään aikaan. Huono tuuri ja kuskien mokat on verottanu pisteitä. Aika-ajoissa ne on ollu viimeset pari kisaa kovassa tikissä ja kisoissa pitelemättömiä, jos vaan kaikki menis putkeen.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös