Viimeksi kun ajettiin turboilla -88 bensarajoitus oli 155 litraa eli ei kovinkaan kaukana ensi kauden rajoituksesta. Toki bensarajoitus tuo mukanaan kilpailuun myös pisaralla pisimmälle mentaliteetin eli renkaiden lisäksi kuskien on säästettävä bensaa tai muuten tiedossa on taas viimeisten kierrosten säästöajelua ja sijojen vaihtumista. Kimi on säästänyt hyvin renkaita ja ajotyyli säästää bensaa joten ensi kausi saattaa sopia hyvinkin käteen, aika näyttää.....^ Juuri samaa olin kirjoittamassa, että Turbo ja ERS nostavat moottorin hyötysuhdetta niin paljon, että bensankulutuksen kiristäminen on ihan perusteltua.
Kaipa se Ferrarikin polttoainetta kuluttaa. Et silleen liittyy.Mitenkäs nämä liitty Ferrarin 2013 kauteen?
http://www.motorsport.com/f1/news/alonso-to-have-more-medical-checks/
Alonso to have more medical checks
Ferrari driver Fernando Alonso revealed to reporters he was suffering from "pain" in his back.
Nov.4 (GMM) Fernando Alonso on Monday admitted he is still in pain after a violent impact during the Abu Dhabi Grand Prix.
The Spaniard crashed over the kerbs with such force in his duel with Toro Rosso's Jean-Eric Vergne that it triggered the alarm signalling a mandatory medical check.
The alarm is triggered when a force exceeding 15G is reached.
But Germany's Auto Motor und Sport said that although Alonso's medical light was triggered, the impact was actually lower than 15G.
Officially, however, the impact registered at over 15G, reportedly because the sensor had not been properly secured in Alonso's chassis.
"The doctors gave the all-clear," said correspondent Michael Schmidt.
But the photo emerging from the medical check were alarming, as his manager Luis Garcia Abad depicted the Ferrari driver covered with a space blanket and strapped to a spinal board.
Ferrari's post-race statement made no mention of Alonso's injuries, but the 32-year-old revealed to reporters he was suffering from "pain" in his back.
And on Monday, he told his 1.9 million fans via Twitter: "The night was so-so. I will do more tests this afternoon and try to be 100 per cent as soon as possible."
The next Grand Prix, in Austin in two weeks, will be the second last race of this year's 19-event calendar.
Hieno kommentti, hihi :thumbup:Oivoi. Ompas siinä Fernando kipeen näkösenä. Tästä on pakko antaa vähän säälipisteitä.
t. FIA
Omat ajatukseni se ainakin havainnoitsi hyvin. 10 säälipistettä täältäkin. Parane pian -kortinkin voisin lähettää, jos kortteja olisi tapana lähetellä. Voimia Alonso <3.Hieno kommentti, hihi :thumbup:
Ellen ihan väärin muista, on Alonsolla ollut aiemminkin toistuvia kovia kipuja selässä. Olisiko ollut joku hermo puristuksissa tms.Ferrarilla on ensi kaudella kuskeina kaksi selkävikaista vanhusta :thumbup:
Tämä. Ihan silkkaa hölmöyttä, lääkäriin mennään jalat edellä, ei oteta oireita todesta ja mennään kun on jo liian myöhäistä :thumbdownOmat ajatukseni se ainakin havainnoitsi hyvin. 10 säälipistettä täältäkin. Parane pian -kortinkin voisin lähettää, jos kortteja olisi tapana lähetellä. Voimia Alonso <3.
Vakavissaan puhuttuna, nii hyvä vaa, että ei leikitä selkä-asioilla. Kimiä tai ketään muutakaan suomalaista en tosin osais kuvitella tuollaiseen (ottaen huomioon, että Alonso ajo kuite kisan loppuun, että ei ole mistään akuutista kyse), vaikka lääkärit pakottais. Sen verran ittepäisiä pösilöitä olemme Jalat kantaa, kaikki hyvin. Antakee jotain kipuun.
Minulle jäi tuosta käsitys että Kimin tehtävä on viedä pisteitä Alonson kilpailijoilta, ei Alonsolta. Onhan noita 'ei ole ykköstä ja kakkosta' jorinoita ennenkin kuultu.Tätä kun lukee niin tuntuu, että Monttumolo olis tosiaan vähän kyllästyny Fernandoon ja sen ruikutukseen. Toisaalta tuntuu myös, että ei se Monttumolo ole koskaan mihinkään tyytyväinen kun nyt sitten taas puhutaan Kimistä niin mukavaan sävyyn.
Alonso parempi DRS -ohittaja, muokkaa agressiivisesti ajolinjaa niin että saa paremman lähdön suoralle.Ohittaminen: Kimi parempi.
Tosin tämähän johtuu lähtökohtaisesti siitä, että Lotus on ollut viimeiset kaksi kautta auttamattoman hidas suorilla. Siksi Kimin on oltava luovempi ohitustilanteissa kuin Alonson.Alonso parempi DRS -ohittaja, muokkaa agressiivisesti ajolinjaa niin että saa paremman lähdön suoralle.
Kimi parempi DRS -alueen ulkopuolinen ohittaja. Usein ohittanut (näyttävästi) missä toinen ei sitä odota, saanut ensin kilpailijan tuhlaamaan KERSit suoralle. Rankaisee virheistä tämä Kimi.
Avaatko noita näyttöjä? Ja sitä miten ennalta-arvattavuus vaikuttaa positiivisesti.Auton säätäminen ja kehittäminen: Kimi. Määrätietoisempi ja ennalta-arvattavampi. Uralta näytöt paremmat.