Jep ja kun Vettel on häikäissyt jo ekan kerran bmw:llä ja heti perään toro rossolla.Samoilla linjoilla. Pistää vituttamaan, että tuollaisen ajon jälkeen maailman foorumeilla jauhetaan tuosta buuaksesta ja miten Newey on se joka voittaa.
Q: (Anthony Rowlinson - F1 Racing) Fernando, do you feel confident that Ferrari will be able to close the performance gap to Red Bull next season?
FA: Well, I think we start from zero next year, completely from zero. Big change in regulations so it's our best opportunity to close the gap. This year was a continuation in a way. I think we started in a good way, we were competitive in Australia, maybe not in qualifying but in the race we were taking care of the tyres very very well, together with Lotus. We won in China, we won in Spain and then we seemed to lose a little bit of performance, especially when the 2012 Pirelli tyres came back so that was probably our point in the championship; when they changed the tyres, we said bye bye. For next year I think we start from zero. Really we will put all our effort and hopes into 2014, because starting from zero is our best opportunity to close the gap with all the top teams.
Eikös Allu ollu yks joka huolestu renkaista kun se hajoili kesällä? nyt si kuitenkaa ei olis saanu tehdä muutosta.Allu on ihan oikeassa. RB:hän valitti että nykyiset renkaat (siis kauden alkupuolella) eivät mahdollista heidän käyttää täyttä auton potentiaalia. No nyt se potentiaali näkyy ja muut ovat sekunttikaupalla perässä.
Missä sanoo, ettei olisi saanut tehdä turvallisemmiksi?Eikös Allu ollu yks joka huolestu renkaista kun se hajoili kesällä? nyt si kuitenkaa ei olis saanu tehdä muutosta.
http://www.iltalehti.fi/formulat/2013092917545484_fo.shtml- Sen lisäksi, että Sebastian kiihdytti 50 metriä ennen muita, murisi hänen Renault-moottorinsa ääni täysin eri tavalla kuin muiden autojen ranskalaismoottorit, mukaan lukien Mark Webberin auton. Ääni muistutti menneiden kausien moottoreita, kun luistonestojärjestelmä lähti päälle.
- Lisäksi ääni oli kuultavissa vain silloin, kun Vettel ajoi parhaita kierroksiaan. Esimerkiksi silloin, kun turva-auto lähti radalta.
- Kyseisinä hetkinä Vettelin moottori oli vahvempi kuin hänen tallikaverinsa tai kenenkään muun kuskin.
- Enkä halua osoitella ketään sormella, mutta haluan vain kertoa mitä näin ja kuulin.
Kuten jo toisessa topicissa aiheesta sivu kaupalla on jauhettu, tämä uutinen on melkoista roskaa. 50 metriä aijemmin tarkoittaisi, että kuljettaja pystyisi hypätä kaasulle jo käytännössä ennen mutkaa ja kaikki mutkat mukaan lukien Vettel olisi kaasulla yli kilometrin muita enemmän, jos tämä pitäisi paikkansa. Luistonesto ei ole mikään ihmelaite joka maagisesti taikoo autoon lisää pitoa, se vain pyrkii maksimoimaan käytettävissä olevan pidon, jonka myös kuski voi tehdä täysin omalla jalallaan jopa tehokkaammin. Yli kahta sekunttia se ei todellakaan vaikuta kierrosaikaan, jos ollenkaan. Täysin turhaa mustamaalaamista jälleen RB:lle. Auto ja kuljetta ovat vain yksinkertaisesti tällä hetkellä sarjan kovin yhdistelmä.Minardi selittää Vettelin ylivoimaa sutimisenestolla:
http://www.iltalehti.fi/formulat/2013092917545484_fo.shtml
Itse olen ymmärtänyt että ihmisen refleksit eivät pysty toimimaan läheskään yhtä nopeasti kuin mitä tietokone, kun kysymyksessä on luiston esto f1 autossa.Luistonesto ei ole mikään ihmelaite joka maagisesti taikoo autoon lisää pitoa, se vain pyrkii maksimoimaan käytettävissä olevan pidon, jonka myös kuski voi tehdä täysin omalla jalallaan jopa tehokkaammin.
Ei pystykkään. Kuskit toki mielellään kertovat pystyvänsä. Eikä kyse ole pelkästään reflekseistä, luistonesto pystyy kontrolloimaan moottoria muutenkin monipuolisemmin.Itse olen ymmärtänyt että ihmisen refleksit eivät pysty toimimaan läheskään yhtä nopeasti kuin mitä tietokone, kun kysymyksessä on luiston esto f1 autossa.
Lienee päivänselvää ettei ihminen kykene reagoimaan pidon menetykseen yhtä nopeasti kuin tietokone. Jo siitä yksinkertaisesta syystä, että tietokone kykenee vaikuttamaan moottorin toimintaan samalla hetkellä kun huomaa pidossa muutoksen, ihmisellä se vaatii jalan liikettä.Itse olen ymmärtänyt että ihmisen refleksit eivät pysty toimimaan läheskään yhtä nopeasti kuin mitä tietokone, kun kysymyksessä on luiston esto f1 autossa.
Mikäli tuo pitää paikkansa, niin Vettelin valtakausi saattaa päättyä ensi vuonna, koska puhalletut diffut ovat kokonaan historiaa. Paitsi, jos Newey keksii jotain muuta, mitä Vettel osaa hyödyntää muita paremmin.http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/24386679
Hyvä artikkeli miksi Red Bull & Vettel yhdistelmä on vain niin hyvä.
Väitätkö tuon kolmikon olevan kuskeina Vetteliä selkeästi kovempia? Vettel ei siis ole tällä kaudella hyödyntänyt autonsa potentiaalia riittävän hyvin? Suoritukset eivät ole olleet riittävän virheettömiä? Ei ole pärjännyt riittävän hyvin tallikaverilleen? Ei ole pärjännyt MM-sarjassa riittävän hyvin? Pitäisi pystyä ajamaan yli 2 sekuntia muita nopeampia kierroksia?Vaikea kuvitella millaista olisi meno, jos tuohon autoon laitettaisin Alonso/Räikkönen/Hamilton. Dominointi saisi uuden merkityksen.
Vähän samaa itse pohtinut. Ilmeisesti pitäisi voittaa tiimikaveri parilla sekunnilla aika-ajossa sekä kierroksella joka kisassa. Välillä näin lähes tapahtuu ja silloin porataan, että auto on laiton. Neljäs mestaruus tulossa näytöstyyliin ja edelleen jaksetaan itkeä. En usko, että kukaan olisi kyseisessä autossa suoritunut paremmin. Näitä edeltää upeta suoritukset BMW:llä sekä voitto Toro-rossolla. Tämän lisäksi herra on vielä erittäin nuori.Väitätkö tuon kolmikon olevan kuskeina Vetteliä selkeästi kovempia? Vettel ei siis ole tällä kaudella hyödyntänyt autonsa potentiaalia riittävän hyvin? Suoritukset eivät ole olleet riittävän virheettömiä? Ei ole pärjännyt riittävän hyvin tallikaverilleen? Ei ole pärjännyt MM-sarjassa riittävän hyvin? Pitäisi pystyä ajamaan yli 2 sekuntia muita nopeampia kierroksia?
En voi yhtyä näkemykseen. Mun mielestä Vettel ajaa mahtavaa kautta. Ei ihme että muiden (Alonson?) fanit buuaa palkintojen jaossa. Vituttaa kun saksalainen on parempi kuin muut. Toki RedBull ja Neweykin ovat tehneet työnsä hyvin, mutta niin on Vettelkin.