Jooh, 50metriä ennen muita kaasulle ja kaksi sekuntia. Miksi turhaan pilata hyvää tarinaa faktoilla.
Kersin säätäminen jousitusvoimien perusteella olisi aika helppo nähdä sieltä ECU:sta, vaikka kontrollointi tehtäisiinkin laittomasti ECU:n "ohi". Kersin lataaminen kiihdytyksessä ei sinänsä ole kiellettyä(?).
Kiihdytyksessä lataaminen, siis moottorin vastustaminen ei ole luistonesto, vaikka sillä lisäpitoa epäsuorasti voisi ehkä saadakin. Ilman diffuusorin ahtamista pakokaasuilla johtaisi se pelkästään bensankulutuksen lisääntyminen ilman mitään hyötyä. Pakokaasuja kuitenkin käytetään ja kersin vastustaessa moottoria kuljettaja pystyy menemään aikasemmin ja kovemmin kaasulle. Tuloksena on enemmän virtausta, enemmän pitoa, enemmän kiihtyvyyttä. Tärkeää siis, että hyöty tule lisääntyneestä downforcesta, ei tarkemmasta kaasunhallinnasta. Edelleen mikään ei aktiivisesti estä pyöriä sutimasta. Kyseessä ei olisi siis luistonesto.
Hakisin kuitenkin syitä Redbullin ylivoimaan jostain muualta. Esimerkiksi sen hemmetin pakoputkisysteemin muodoista, moottorikartoista ja kaikesta muusta aerodynamiikasta. Kersiä käyttävät luultavasti samoin kuin kaikki muutkin.