Niin valju ja pökkelö toteutus ettei tuota kyllä (41min) jaksa katsoa. Saisiko laiska paska kirjallisen tiivistelmän videosta, kiitos?
Tässä muutamia poimintoja ensimmäiseltä 13 minuutilta:
- RB:n auton pohjaleveyn etuosassa olevan splitterin epäillään taipuvan sallittua enemmän.
- Kyseinen osa saadaan ilmeisesti taipumaan lämmön avulla.
- Keulassa olleen lämpökameran kuvassa lämpöä "hohtavat" renkaat, jäähdyttimet sekä splitteri.
- FIA on testannut osaa kuumentamalla sitä 300 asteeseen ja samalla vääntänyt sitä 200 kg voimalla. Osa läpäisi testin.
- RB:lla kyseinen osa on metallia, kun muilla hiilikuitua. Ilmeisesti myös Ferrarilla on saman tyyppinen viritys(?).
- Splitterin alla on titaanipala, joka ei saa kulua 1 milliä enempää(?), joten kyseessä ei voi olla splitterin lämpeäminen maakosketuksen takia(?).
- Videossa näkyy kuinka splitterin pystytuki taipuu/heiluu huomattavan paljon ajossa. Tosin pystytuki on mutkalla, vaikka auto on pysähtyneenä. Jos ymmärsin oikein, FIAn testissä pystytuki ei taipunut, jolloin splitterikään ei taipunut.
Sorry sekava teksti, mutta jäppis puhuu englantia sen verran murteella, ettei kaikista sanoista saa selvää