Bobakki
@f1hog
Valtteri näki asian niin, että ongelmat rengaslämmöissä olivat aeropidon puutteesta johtuvia. Eli jos aerodynamiikka saadaan pelaamaan, poistunevat rengasongelmat samalla.
Mike Coughlanin ja Williams-kuskien kommentteja lukiessa syntyy tosiaan käsitys ongelmatilanteesta, jossa useat tekijät vaikuttavat toisiinsa. Pohjimmiltaan Williamsilla tunnutaan arvelevan, että autoa kehitettiin väärään suuntaan ensimmäisen Barcelonan testin jälkeen, mistä johtuen auton aerodynamiikka ei toiminut odotetusti Australiassa eikä renkaitakaan saatu siitä syystä oikeaan toimintalämpötilaan.Valtteri näki asian niin, että ongelmat rengaslämmöissä olivat aeropidon puutteesta johtuvia. Eli jos aerodynamiikka saadaan pelaamaan, poistunevat rengasongelmat samalla.
Lähde: AutosportWilliams removed some of its more recent upgrades during the Australian GP weekend and raced with the car closer to launch specification.
It is set to backtrack a step further with one car for a back-to-back test in Friday practice.
"Now we think we see where the problems are and we think we have a solution," said Maldonado when asked by AUTOSPORT if the team felt it had found any answers.
"But we have different solutions to test tomorrow with both cars and then we will see if we were right or not.
"We saw the problems, they are very clear, and we have some ideas to solve them. You never know about the conditions and the tyres, so we need to be careful and do our best."
Lähde: WilliamsObjectives: Set-up work, tyre testing and long runs.
Mike Coughlan, Technical Director: We haven’t made the progress we had hoped for today. We need to look at the data we have from both sessions to maximise the package we have. We will then head straight back to the factory to work on some improvements ahead of Shanghai.
Pastor Maldonado: We didn’t have the pace today unfortunately. We need to analyse the data tonight to see what we can do. We have a lot of work to do but we’ll be pushing hard to see what we can achieve tomorrow.
Valtteri Bottas: We had a number of parts to test today following the race in Melbourne and we were evaluating different things between the two cars. We will analyse the data to see what worked well and make some decisions for qualifying tomorrow. We hope to find some improvements, but we know we still have a lot of work to do to close the gap.
Näin ne Lotukselta viime vuonna kertoi ainakin alkuun. Kisa pari myöhemmin kertoivat, että saivat menetettyjä tehoja jonkun 15 hv takaisin uusimmalla putkistolla...Minun käsitykseni mukaan pakokaasujen ohjailu coanda-efektillä vie jonkin verran moottorin tehoja, mutta kun se toimii niin vastineeksi saadaan tuntuvasti lisää aerodynaamista pitoa. Kun Williams ei vielä ole saanut systeemiään toimimaan, niin moottorin tehoja haaskataan saamatta lisää pitoa. Siksi paluu viimevuotiseen pakoputkistoon saattaisi periaatteessa olla hyvä tilapäisratkaisu, jolla auton kilpailukykyä parannetaan lyhyellä tähtäimellä.
Ihan yhtään väheksymättä Oikarisen ammattitaitoa ja asiantuntemusta, koska hän on oikeasti asiantuntija:MTV3:n F1-asiantuntija Ossi Oikarisen teoria Williams-tallin alkukauden ongelmiin johtaneista syistä.
Mistäs tämä vai onko ihan yleistä "tietoa"?Huippusuunittelijoille ei siellä makseta riittävää palkkaa ja motivaatio siten vähän hakusassa.
Ihan yleistä tietoa.Mistäs tämä vai onko ihan yleistä "tietoa"?
Muistaakseni voittivat viime vuonna kisankin ihan meriitillä. Ja paremmalla kuljettajakaksikolla olisi valmistajien sarjastakin ollut kotiintuomisiksi jotain ihan muuta kuin 8. sija.Mutta, nuo samat ongelmat ovat kaikilla talleilla, Williams ei vaan ole pystynyt pitkään aikaan tekemään nopeaa autoa.
Muistelisin Hamiltonin saaneen lähtöruuturangaistuksen paalulta? Kakkosruudusta olis voinut tulla aika paljon ankeampi sija. Mutta paljonhan toi Maldo heitti hyviä pisteitä pois, ja joku olis voinut Sennan paikalla tuoda enemmänkin.Muistaakseni voittivat viime vuonna kisankin ihan meriitillä. Ja paremmalla kuljettajakaksikolla olisi valmistajien sarjastakin ollut kotiintuomisiksi jotain ihan muuta kuin 8. sija.
Yksittäisiä kisoja, mutkia ja lähtöjä saa tietenkin muistella.Muistaakseni voittivat viime vuonna kisankin ihan meriitillä. Ja paremmalla kuljettajakaksikolla olisi valmistajien sarjastakin ollut kotiintuomisiksi jotain ihan muuta kuin 8. sija.
Kyllä kyllä. Mutta joskus olisi ihan viisasta tehdä teksti-tv -scouttausta tarkempaa analyysia ja miettiä miten siihen lopputilanteeseen päädyttiin.Yksittäisiä kisoja, mutkia ja lähtöjä saa tietenkin muistella.
Minulle merkitsevintä on kuitenkin eniten kauden lopussa nähtävät pisteet ja siten tiimien suoritustaso.
F1 on tournament, ei time-trial tai single race. U know. :alppu:
Mutta sinä nyt kuitenkin kirjoitit erityisesti Williamsin auton nopeudesta, et menestyksestä. Nopeahan viime vuoden Williams oli, vaikka tulokset jäivät laihoiksi. Autolla olisi pystynyt paljon parempaankin kuin mitä kuskit saivat aikaan.Yksittäisiä kisoja, mutkia ja lähtöjä saa tietenkin muistella.
Minulle merkitsevintä on kuitenkin eniten kauden lopussa nähtävät pisteet ja siten tiimien suoritustaso.
F1 on tournament, ei time-trial tai single race. U know. :alppu:
Tästä tiedosta ei kauheasti viisaammaksi tule, mutta olin jostain kuulevinani, että tämä uusi Venezuelan hallitsija oli ns. "hyvää pataa" Chavezin kanssa.Onko jonkun silmään osunut uutisia aiheesta Maldonado, PDVSA, uus pressa Maduro? Mitenköhän venezuelalainen kadunmies suhtautuu siihen, että kansallinen öljy-yhtiö on mukana tukemassa formuloita, tai ylipäätään formuloihin? Ajaakohan Maldonado ensi kaudella, mikäli rahahanat sulkeutuvat? Vai sulkeutuvatko ne? Valaiskaa minua, viisaammat.