Triviaa!

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15034
Seuraava kysymys JJ:n ja Keken tallietsintään tulee tässä:

5 pisteen vihje:

Mikä talli oli kiinnostunut kaudella 1987 loppuvuodesta hankkimaan JJ:n ensin testirooliin ja kaudella 1988 mahdollisesti ajamaan talliin?

Kyseisen tallin lisäksi JJ:llä oli myös toinen Keken uran varrelta monesti Rosbergia kysellyt talli tai pikemmin sen omistajan tarjous tulla sinne ajamaan. Mikä toinen talli on kyseessä?
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15034
Ei ole Tyrrell ikävä kyllä. Kansallis Banking Racingiksi muuttuessa entiselle Tyrrelille JJ olisi toki mennyt. Ei ole kuitenkaan Tyrrell. Laitetaan pian 4 pisteen vihje vaikka jälkimmäinen näistä onkin paljon helpompi kuin ensimainittu.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18446
Seuraava kysymys JJ:n ja Keken tallietsintään tulee tässä:

5 pisteen vihje:

Mikä talli oli kiinnostunut kaudella 1987 loppuvuodesta hankkimaan JJ:n ensin testirooliin ja kaudella 1988 mahdollisesti ajamaan talliin?
Sanotaan että Osella.
Kyseisen tallin lisäksi JJ:llä oli myös toinen Keken uran varrelta monesti Rosbergia kysellyt talli tai pikemmin sen omistajan tarjous tulla sinne ajamaan. Mikä toinen talli on kyseessä?
Lotus tai Ferrari.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15034
Kaikki menivät nyt väärin tällä kertaa. Ferrari toki kiinnostui JJ:stä vuoden 1988 loppupuolella, mutta se tuli kysymyksen vastausta vasta myöhemmin. Laitetaan 4 pisteen vihje:

Kyseinen ensimainittu talli käytti myöhemmin erään tunnetun suunnittelijan palveluksia ja hän myös sai autot ajoittain kulkemaan erittäin hyvin. Toinen talli taas tunnettiin pistesijojen hukkaajana suunnitteluvirheen takia.

Mitkä tallit olivat kyseessä?
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15034
Ei harmittavasti. Brabham oli poissa koko kauden 1988. Nurmisen Jari olisi saattanut olla talliin ehdolla ainakin testikuljettajaksi. Kisakuljettajiksi kun olisi tullut Stefano Modena ja paljon rahaa tuonut Josele Garza Meksikosta.
 

Laatikkokauha

Well-known member
Liittynyt
7.8.2008
Viestit
1187
Leyton House/March on siis oikea vastaus. Adrian Newey suunnitteli heidän kaarojaan ennen siirtymistään Williamsille.

E: En nyt muista tiimin nimeä, mutta liittyykö toisen vihjeen suunnitteluvirheeseen liian pieni bensatankki?
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15034
Joo March on oikea vastaus ensimmäiseen kysymykseen ja toiseen kysymykseen vastaukseen liittyy vahvasti muun muassa liian pieni bensatankki.
 

iceman1988

Well-known member
Liittynyt
1.7.2008
Viestit
1418
Kuka suomalainen kuljettaja oli tehnyt kaudeksi 1995 jo F1-sopimuksen? Mihin talliin? Miksi sopimus lopulta kariutui?
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18446
Kuka suomalainen kuljettaja oli tehnyt kaudeksi 1994 jo F1-sopimuksen? Mihin talliin? Miksi sopimus lopulta kariutui?
Sanotaan Harri Toivonen joka yritti noihin aikoihin saada soppari, sillä mies allekirjoitti vuodeksi 1995 Pacific-tallin kanssa sopimuksen, jonka sponsorin vetäytyminen kuitenkin kaatoi. Ehkäpä hän yritti johonkin tiimiin myös 1994.
 

iceman1988

Well-known member
Liittynyt
1.7.2008
Viestit
1418
Sanotaan Harri Toivonen joka yritti noihin aikoihin saada soppari, sillä mies allekirjoitti vuodeksi 1995 Pacific-tallin kanssa sopimuksen, jonka sponsorin vetäytyminen kuitenkin kaatoi. Ehkäpä hän yritti johonkin tiimiin myös 1994.
Oikea vastaus. Mä itse muistin ton vuoden väärin. Tosiaan kaudelle 1995 Harri oli jo allekirjoittanut sopimuksen.

Harri ja Henri Toivonen ovat Suomen tähän astisen autourheiluhistorian ensimmäiset F1-veljekset. Molemmat ovat päässeet F1-autoa ajamaan, mutta kisoihin asti ei kumpikaan koskaan yltänyt. Harri sijoittui 4. sijalle vanhojen F1-autojen Euroboss-sarjassa kaudella 2002 vuoden 1997 Benettonilla. Henri pääsi kokeilemaan Marchin F1-autoa Silverstonessa 1982 ja ylsi 1,4 sekuntia tallin vakiokuljettajaa Raul Boeselia parempaan kierrosaikaan.
 
Viimeksi muokattu:

MrMasaTasa

Well-known member
Liittynyt
6.12.2010
Viestit
215
Millä tallilla on eniten paaluja niistä talleista joilla ei ole voittoa?
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15034
Indianapolisin 2005 kisassa olisi myös voinut voitto tulla mutta talli meni ja vetäytyi kilpailusta mikä oli todellinen harmin paikka melkein koko muunkin ruudukon ohella.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9322
Indyn paalupaikka tuli vain sen ansiosta, että Toyotalla tiedettiin jo lauantaina etteivät voisi ajaa kisaa läpi. Trullin auto lähetettiin aika-ajoon vain muutaman kierroksen riittävällä polttoainelastilla. Tuolloinhan ajettiin aika-ajot kisabensoilla.

Suzukan paalu samana vuonna tuli osittain sään ansiosta. Siellä kolmen stopin taktiikka ei sopinut yhteen alun turva-autoepisodin (Montoyan mälli) kanssa.

Bahrain 2009 oli noista paalukisoista se, mikä olisi kenties pitänyt voittaa, mutta taktiikka meni pieleen.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Indyn paalupaikka tuli vain sen ansiosta, että Toyotalla tiedettiin jo lauantaina etteivät voisi ajaa kisaa läpi. Trullin auto lähetettiin aika-ajoon vain muutaman kierroksen riittävällä polttoainelastilla. Tuolloinhan ajettiin aika-ajot kisabensoilla.
En bensamääristä varmaksi tiedä, mutta Trulli oli Kimiä lukuunottamatta kaikkia muita niin paljon nopeampi että kisassa epäonni Kimille olisi voinut tuoda Trullille voiton. Toki, ei myöskään tietoa, olisiko kaikki Misukat hajoilleet ovaalikaarteessa, ja Ferrari sittenkin voittanut.
 
Ylös