Heikki Kovalainen 2013 - testikuskista keikkakuskiksi

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

tieri

Banned
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
571
Osku tarjoili näkemyksensä Heikin tilanteeseen twitterissä:
Oskari Saari ‏@OskariSaari 7 h sanoi:
Moni kysyy Heikin mahdollisuudesta Lotukselle. Uskon yhä että @H_Kovalainen ajaa kilpaa tänä ja ensi vuonna, mutta ei Lotuksella. #mtv3f1
Jotenkin mun on vaikea uskoa noihin Oskarin juttuihin. Muutenkin, mitä väliä sillä on jos Heikki ajaisikin vielä tällä kaudella toivottoman hidasta Caterhamia? Siellä se pyörisi muiden jaloissa niin kuin Caterhamin nykyisetkin kuskit.

Ensikausi ei paljon lupaavammalta näytä. Vaatisi todella suuria panostuksia, että Caterham ensikaudeksi pomppaisi tuolta perukoilta merkittävästi. Sellaisista ei ole kuulunut ja kohta alkaa olemaan myöhäistä. Ei niitä autoja ihan kuukaudessa parissa suunnitella ja valmisteta, kilpailukykyisiä nyt ainakaan. Voisi myös olettaa että, tallilla jolla on pienemmät resurssit, tämä prosessi kestää vielä kauemmin. Kohta ollaan jo lokakuussa ja hiljaista pitelee.

Hienoahan se olisi, jos Heikki vielä todellisen näytönpaikan saisi. En vaan jaksa siihen oikein uskoa, etenkään nykyisenlaisessa taloustilanteessa, johon mielestäni ei ole ihan muutamaan vuoteen näköpiirissä ainakaan positiivistä muutosta.
 

carbonara

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
432
Eikä nopeastakaan kuskista ole iloa jos auto on hidas. Fernandes on liikemies. Jos maksukuski ajaa sijalle 19, tuo 10 miljoonaa rahaa ja Heikki ajaisi sijalle 17 eikä tuo mitään vaan vaatii 3 miljoonaa palkkaa niin kumman itse pakkaisitte?
Jos vielä saa samat sopnsorirahat niin enpä palkkaisi Heikkiä tuossa tilanteessa itsekään. Sponsoreita voi huijata muutaman vuoden mutta sittenpä tuollaiset tallit yleensä kuihtuu pois.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Eikä nopeastakaan kuskista ole iloa jos auto on hidas. Fernandes on liikemies. Jos maksukuski ajaa sijalle 19, tuo 10 miljoonaa rahaa ja Heikki ajaisi sijalle 17 eikä tuo mitään vaan vaatii 3 miljoonaa palkkaa niin kumman itse pakkaisitte?
Jos vielä saa samat sopnsorirahat niin enpä palkkaisi Heikkiä tuossa tilanteessa itsekään. Sponsoreita voi huijata muutaman vuoden mutta sittenpä tuollaiset tallit yleensä kuihtuu pois.
Kerrankin ollaan samaa mieltä. Caterham ja Marussia ratkaisevat paremmuuden yleensä tuurisijoituksella jossain kaaos kisassa.
 

SergioCresto

Well-known member
Liittynyt
28.2.2012
Viestit
467
Kerrankin ollaan samaa mieltä. Caterham ja Marussia ratkaisevat paremmuuden yleensä tuurisijoituksella jossain kaaos kisassa.
Ens vuodeksi tilanne voi muuttua.
Tota on hoettu niin monta vuotta, että onneksi vihdoin on sääntömuutosten vuoksi jotain perusteitakin epäillä noin.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7568
Olisi syytäkin vauhdin parantua. Omasta mielestä tuollaiset sekuntikaupalla kärkeä hitaammat autot, joilla ei ole mitään mahdollisuuksia taistella muita vastaan eivät kuulu kuninkuusluokkaan. :thumbfh:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Muutenkin, mitä väliä sillä on jos Heikki ajaisikin vielä tällä kaudella toivottoman hidasta Caterhamia? Siellä se pyörisi muiden jaloissa niin kuin Caterhamin nykyisetkin kuskit.
Ei välttämättä ihan niin jaloissa, vaan noiden muiden Caterhamien ja Marussioiden edellä. Ensimmäisenä korjaamassa hedelmät, jos edessä sössitään. Sitä väliä sillä on, että radan sivusta ei voi näyttöjä antaa eikä ole esillä, ajaessaan voi ja on, huonollakin autolla.
Kohta ollaan jo lokakuussa ja hiljaista pitelee.
Tuskinpa pitää tallin sisällä. Ei tässä vaiheessa ulospäin kukaan muukaan huutele. Autot esitellään tammikuussa, siihen asti pitää hiljaista kaikilla.
Omasta mielestä tuollaiset sekuntikaupalla kärkeä hitaammat autot, joilla ei ole mitään mahdollisuuksia taistella muita vastaan eivät kuulu kuninkuusluokkaan. :thumbfh:
Kuten Minardi? Nämä nykyisethän eivät ole läheskään yhtä paljon kärkeä hitaampia.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Olisi syytäkin vauhdin parantua. Omasta mielestä tuollaiset sekuntikaupalla kärkeä hitaammat autot, joilla ei ole mitään mahdollisuuksia taistella muita vastaan eivät kuulu kuninkuusluokkaan. :thumbfh:
Ovat aina kuuluneet. Tuolla sun perustelulla useina vuosina ei radalla olisi ollut kuin ehkä kuusi autoa.
 

carbonara

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
432
Tottakai ne ruputallit sinne kuuluu. Täytyy muistaa että F1 on showbisnestä. Sen tarkoitus on tuottaa mainos- ja televisiointirahaa Bernielle ja tallin omistajille. Ja siinä sivussa elättää nippu muitakin pellejä.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Voisi olla enemmänkin, joku 25-30 autoa olisi aika bueno.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Pari ruputallii menee vielä, saavat seuraa toisistaan, muttei enempää. Ei jääny yhtää ikävä HRT:tä.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Itse aina kun katson GP3/GP2-härdellejä sitä kaiholla miettii että olisipa F1:ssäkin enemmän materiaalia täyttämään rataa.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Omasta mielestä tuollaiset sekuntikaupalla kärkeä hitaammat autot, joilla ei ole mitään mahdollisuuksia taistella muita vastaan eivät kuulu kuninkuusluokkaan. :thumbfh:
Onhan ne tärkeitä ainakin sen takia, että niiden ansiosta isommat tiimit näyttää vielä paremmalta. Kärkitallien arvostus luultavasti laskisi jos kaikki kuskit vetäisivät sekunnin sisään. Toisekseen, jostain se on niin kuskien kuin tallienkin aloitettava ja sieltä pyrittävä kovalla työllä eteen päin. :)
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Kukaan ei tiedä onko joku hyvä/loistava jos ei ole niitä huonoja joihin voi suoritusta verrata. Eli jos joku harrastaisi ainoana vaikkapa keihäänheittoa, ei heittämästään 100 metrisestä tietäisi onko hyvä tulos jos ei olisi vertailupohjaa.
 

17688771

Well-known member
Liittynyt
13.3.2013
Viestit
233
Ite oon ainaki siis sitä mieltä, että ylipäätään mitä enemmän autoja radalla, sen parempi. Jos multa kysyttäisiin, niin jokaisessa F1-kisassa ajaisi ainakin 40 autoa. Tilanteita piisaisi, ohituksia, ja jos neljästäkymmenestä sijoittuu ensimmäiseksi on voitonkin kontrasti jo hieman toisenlainen. :tongue:

Lisäksi jos 40 autoa sijoittuu max. 5 sekunnin päähän toisistaan, tulee pakostakin aina todella tasaista tiettyjen autojen välille.

Kukaan muu koskaan ajatellut että autoja pitäisi olla kisoissa huomattavasti enemmän?
 

TumBero

Well-known member
Liittynyt
26.3.2012
Viestit
184
Ite oon ainaki siis sitä mieltä, että ylipäätään mitä enemmän autoja radalla, sen parempi. Jos multa kysyttäisiin, niin jokaisessa F1-kisassa ajaisi ainakin 40 autoa. Tilanteita piisaisi, ohituksia, ja jos neljästäkymmenestä sijoittuu ensimmäiseksi on voitonkin kontrasti jo hieman toisenlainen. :tongue:

Lisäksi jos 40 autoa sijoittuu max. 5 sekunnin päähän toisistaan, tulee pakostakin aina todella tasaista tiettyjen autojen välille.

Kukaan muu koskaan ajatellut että autoja pitäisi olla kisoissa huomattavasti enemmän?
Oma mielipiteeni on se, että 26-28 autoa gridissä olisi hyvä.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Tuskin radalle mahtuu 40 autoa, 30 mahtuu, jos sitäkään. 28 ehkä maksimi.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Eikä nopeastakaan kuskista ole iloa jos auto on hidas. Fernandes on liikemies. Jos maksukuski ajaa sijalle 19, tuo 10 miljoonaa rahaa ja Heikki ajaisi sijalle 17 eikä tuo mitään vaan vaatii 3 miljoonaa palkkaa niin kumman itse pakkaisitte?
Jos vielä saa samat sopnsorirahat niin enpä palkkaisi Heikkiä tuossa tilanteessa itsekään. Sponsoreita voi huijata muutaman vuoden mutta sittenpä tuollaiset tallit yleensä kuihtuu pois.
Heikkihän on ollut valmis ajamaan käytännössä ilmaiseksi, ei varmasti ainakaan miljoonista puhuta.

Maksukuski tuo rahaa, mutta se että vauhti riittäisi haastamaan edes jonkun, antaisi sponsoreille reippaasti lisää näkyvyttä verrattuna nykytilanteeseen.

Viime kisassakin Caterhamit ja Marussiat ajoivat vaan jonossa? Ei ainakaan juuri lainkaan näkyneet ruudussa.
 

theoneandonly

Banned
Liittynyt
13.9.2013
Viestit
19
Sijainti
Penthouse
Tapaus Kovalainen on säälittävä. Jätkä roikkuu väkisin surkeassa tallissa testikuljettajana, noloa. Kaverilla oli tsäänssi mäklaarenilla, mutta mokas sen kun taso ei riittännyt ajamaan absoluuttisella huipulla. Heikillä ei ole edes murto-osaa Räikkösen lahjakkuudesta, ja muutenkin täysin väritön ja mauton hahmo. Heikki on semmoinen joojoo-mies.

Onko kellään teoriaa sitää minkä takia Heikki viellä formuluissa väkisin pyörii? Kai se nyt on sen verran rahaa ansainnut, että sen takia ei tarvitse itsestään narria tehdä.

Tuu jo Heikki pois sieltä, kaikki häpee sua! Maikkarin tiimiin tekemään formula lähetyksiä. :wink:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös