Heikki Kovalainen 2013 - testikuskista keikkakuskiksi

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

satalankku

Well-known member
Liittynyt
4.11.2011
Viestit
57
Tapaus Kovalainen on säälittävä. Jätkä roikkuu väkisin surkeassa tallissa testikuljettajana, noloa. Kaverilla oli tsäänssi mäklaarenilla, mutta mokas sen kun taso ei riittännyt ajamaan absoluuttisella huipulla. Heikillä ei ole edes murto-osaa Räikkösen lahjakkuudesta, ja muutenkin täysin väritön ja mauton hahmo. Heikki on semmoinen joojoo-mies.

Onko kellään teoriaa sitää minkä takia Heikki viellä formuluissa väkisin pyörii? Kai se nyt on sen verran rahaa ansainnut, että sen takia ei tarvitse itsestään narria tehdä.

Tuu jo Heikki pois sieltä, kaikki häpee sua! Maikkarin tiimiin tekemään formula lähetyksiä. :wink:
ROC:issa taso riitti kuitenkin pesemään silloin huippukuntoisen Schumin. Mielestäni Hekeä voi näin päiväyksenkin kunniaksi pitää todellisena Mr.Beanina, aina väärässä paikassa, etenkin aina väärään aikaan. Jees-mies Heikki epäilemättä on, mutta paremmilla taustajoukoilla aikanaan, uskoisin olevan vähintään Buttonin tasoinen, uskoakseni ominaisuuksiltaan jopa parempi.(lähde: mutu).
Maikkarin tiimiin miestä ei tarvita, ainakaan jos Salo ei linnaan joudu tatuoinnistaan. Alkaisi kohta selostamo muistuttaa leijonien johtotiimiä, kaikki vanhat pierut kasattuna jollain tittelillä mukaan, kunhan on joskus käynyt rapakon takana, tai ollut mukana 95. Pahoittelut OT:sta
 

tieri

Banned
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
571
Ei välttämättä ihan niin jaloissa, vaan noiden muiden Caterhamien ja Marussioiden edellä. Ensimmäisenä korjaamassa hedelmät, jos edessä sössitään. Sitä väliä sillä on, että radan sivusta ei voi näyttöjä antaa eikä ole esillä, ajaessaan voi ja on, huonollakin autolla.
Totta kyllä, että paremmin on esillä vaikka kiertäisi viimeisenä rataa joka kisassa, kun varikkopilttuun perukoilla tai kotisohvalla. Lähinnä meinasin tuolla "onko sen väliä?" jutulla, fanien innostuksen ja Heikin motivaation kannalta. Itseäni ainakin rupeaisi leipäännyttämään ajella viimeisten joukossa, vailla kunnon haasteita, vuodesta toiseen. Tietysti en ole Heikki, joten...
Omasta fani (ompas väärä sana tähän, mutta en parempaakaan keksi) näkökulmasta, on itselleni melko sama ajaako heikki Caterhamilla tallikaverinsa ja ehkä marussioiden kanssa kilpaa vai neppaileeko kotona kiveksiään. Luulisi todellista kilpakuljettajaa kiinnostavan enemmän itse kilvan-ajo, kun muodonvuoksi mukana pyöriminen. Jos olisin Heikki, pyrkisin johonkin toiseen luokkaa, jossa pääsisi kilpailukykyisemmällä kalustolla harrastamaan sitä kilvan-ajoa. Muutenkin mielestäni Heikin ongelma ei ole näkyvyyden puute vaan huono taloustilanne. Jos raha ei olisi formula mailmassakin niin tiukalla kun on väittäisin, että Heikillä ei olisi ongelmaa löytää paikkaa kilpailukykyisemmällä kalustolla varustetusta tallista.

Tuskinpa pitää tallin sisällä. Ei tässä vaiheessa ulospäin kukaan muukaan huutele. Autot esitellään tammikuussa, siihen asti pitää hiljaista kaikilla.
Tarkoitin lähinnä tuolla kiireellä talouden parantamista esim. uusilla sponsoreilla, joka vuorostaan mahdollistaisi paremman kehitystyön. Vaikka saisivat uuden sponssin marraskuussa en usko, että se lisäraha näkyisi vielä ihan hetkeen auton suorituskyvyssä jos näkyisi lainkaan (Toyota?).

P.S. Tullut vissin taas suollettua kovin epäselvää tekstiä, kun mun pointit on mennyt noin ohi. Noh, koitan jatkossa petrata ja saatiinpahan aikaiseksi ihan asiallista keskustelua.
 

theoneandonly

Banned
Liittynyt
13.9.2013
Viestit
19
Sijainti
Penthouse
No joo.
Itse en tosin paljon arvoa anna noille Race Of Champions hassuttelu ajoille. Buttoniin vertaus kuitenkin mielestäni ontuu. Kaveri kuitenkin on onnistunut kannun voittamaan, tosin suurin kiitos siitä menee kyllä Ross Brawnille ja tallille. Ja kyllähän se Button pärjäsi Hamiltonia vastaan paremmin kuin Heikki, joten näkisin kyllä, että Jenson on pykälää kovempi kuski kuin Kovalainen.

Sokeakin sen näkee, että Heikin F1-ura on ohi. Tiedä sitten onko liian kova paikka myöntää herralle itselleen, oli kuitenkin mahdollisuudet menestyä mutta mokas ne ihan ite.
 
Viimeksi muokattu:

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Perfect idea gone wrong

Tehdään F1:stä samankaltainen "sekameteliluokka" kuin esim. LM-luokat ovat nykyisin. F1:n, Formula Renaultin ja vaikkapa Formula Fordin voisi yhdistää jonkinmoiseksi Formula Allstars-luokaksi, jossa tapahtumia riittäisi taatusti radalla Vettelin ja kumppaneiden ohitellessa hitaampia. -Ai niin, ja bonukseksi voisi radalle ympätä mukaan vielä parit tekoky..än muotoiset Deltawingit sekoittamaan pakkaa.
:idea: :wall: :yuck: :dunno: :eek: ...
-Olisikohan kuitenkin niin, että missään kilpa-autoluokassa määrä ei korvaa laatua? Minulle riittäisi vaikka F1:ssä olisi vain vaikkapa 5 tallia, jos ne olisivat riittävän tasaväkisiä tiukkojen kilpailujen aikaan saamiseksi. Nykyiset häntäpään tallit voisivat muodostaa puolestani uuden F2-sarjan, josta voisi riittävillä näytöillä nousta takaisin kuninkuusluokkaan.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
ROC:issa taso riitti kuitenkin pesemään silloin huippukuntoisen Schumin. Mielestäni Hekeä voi näin päiväyksenkin kunniaksi pitää todellisena Mr.Beanina, aina väärässä paikassa, etenkin aina väärään aikaan. Jees-mies Heikki epäilemättä on, mutta paremmilla taustajoukoilla aikanaan, uskoisin olevan vähintään Buttonin tasoinen, uskoakseni ominaisuuksiltaan jopa parempi.(lähde: mutu).
Maikkarin tiimiin miestä ei tarvita, ainakaan jos Salo ei linnaan joudu tatuoinnistaan. Alkaisi kohta selostamo muistuttaa leijonien johtotiimiä, kaikki vanhat pierut kasattuna jollain tittelillä mukaan, kunhan on joskus käynyt rapakon takana, tai ollut mukana 95. Pahoittelut OT:sta
Vai että Race of champions :D Vähän hölmöä hakee vertailua hyväntekeväisyystapahtumasta. Tästä voidaan tehdä johtopäätös että Schumi on aivan sukka ja Ekströmin ja Loebin pitäisi nousta formuloihin kun monta kertaa voittaneet sen. Milloin otetaan pöydälle Massan kartingtapahtuma mittariksi?
 

satalankku

Well-known member
Liittynyt
4.11.2011
Viestit
57
No joo.
Itse en tosin paljon arvoa anna noille Race Of Champions hassuttelu ajoille. Buttoniin vertaus kuitenkin mielestäni ontuu. Kaveri kuitenkin on onnistunut kannun voittamaan, tosin suurin kiitos siitä menee kyllä Ross Brawnille ja tallille. Ja kyllähän se Button pärjäsi Hamiltonia vastaan paremmin kuin Heikki, joten näkisin kyllä, että Jenson on pykälää kovempi kuski kuin Kovalainen.

Sokeakin sen näkee, että Heikin F1-ura on ohi. Tiedä sitten onko liian kova paikka myöntää herralle itselleen, oli kuitenkin mahdollisuudet menestyä mutta mokas ne ihan ite.
Mokas joo, mutta aina voi jossitella jos olis ollut enemmän selkänojaa. Hami oli juuri pessyt tallista ulos 2x maailmanmestarin, Dennisin kasvatti jne. Aiemmin Briatoren varanumerona, päähuomio managerilla lienee ollut eräässä spanskissa. Paljolti samaa kuin Jykän Benetton pestissä. Aina voi jossitella, eikä ainakaan minulla ole tarjota tosiaan parempaa faktaa kuin se mutu/maalaisjärki;) Button tuli talliin kuitenkin mestarina ja vielä Britti sellaisena, ei voinut tehdä uutta luuttua pilttuun lattiaan, ainakaan yhtä räikeästi. Ja edelleen, tämä kaikki perustuu vain perstuntumaan sohvalta katsottuna, joten ei syytä ottaa liian vakavasti. Joskus on vaan kiva osallistua keskusteluunkin foorumilla, jota kuitenkin päivittäin seuraa;)
 

KL-petteri

Old Fart
Liittynyt
26.5.2008
Viestit
1393
Sijainti
On the Road
Tapaus Kovalainen on säälittävä. Jätkä roikkuu väkisin surkeassa tallissa testikuljettajana, noloa. Kaverilla oli tsäänssi mäklaarenilla, mutta mokas sen kun taso ei riittännyt ajamaan absoluuttisella huipulla. Heikillä ei ole edes murto-osaa Räikkösen lahjakkuudesta, ja muutenkin täysin väritön ja mauton hahmo. Heikki on semmoinen joojoo-mies.

Onko kellään teoriaa sitää minkä takia Heikki viellä formuluissa väkisin pyörii? Kai se nyt on sen verran rahaa ansainnut, että sen takia ei tarvitse itsestään narria tehdä.

Tuu jo Heikki pois sieltä, kaikki häpee sua! Maikkarin tiimiin tekemään formula lähetyksiä. :wink:
Todellisen asiantuntian kommentti, jotenkin vaa nolottaa ihan sun puolesta.
Oot ilmeisesti seurannu moottori urheilua jo jokusen vuoden, kyllä se siitä:p
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Ja kyllähän se Button pärjäsi Hamiltonia vastaan paremmin kuin Heikki, joten näkisin kyllä, että Jenson on pykälää kovempi kuski kuin Kovalainen.
Voihan se ollakin kovempi, mutta se kannattaa muistaa että Buttonin tullessa McLarenille säännöt muuttuivat ja bensalla ei voinut enää läträillä aika-ajoissa. Juuri aika-ajokikkailulla Heikki oli helppo pitää Hamiltonin takana lähtöruudukossa. Toki Whitmarsh muisti aina kehua että hei, bensamäärät ottaen huomioon Heikkihän on ajanut aika-ajoissa paremmin kuin Hamilton. Tämä varmasti lämmitti Heikin mieltä. 2010 Hamilton/Kovalainen taistelu olisi näyttänyt ihan eriltä kuin 2008-2009.
 

carbonara

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
432
Meiän isä on pykälää parempi kuin teiän isät yhteensä.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Voihan se ollakin kovempi, mutta se kannattaa muistaa että Buttonin tullessa McLarenille säännöt muuttuivat ja bensalla ei voinut enää läträillä aika-ajoissa. Juuri aika-ajokikkailulla Heikki oli helppo pitää Hamiltonin takana lähtöruudukossa. Toki Whitmarsh muisti aina kehua että hei, bensamäärät ottaen huomioon Heikkihän on ajanut aika-ajoissa paremmin kuin Hamilton. Tämä varmasti lämmitti Heikin mieltä. 2010 Hamilton/Kovalainen taistelu olisi näyttänyt ihan eriltä kuin 2008-2009.
Totta, kuten myös se, että brittiläisenä mestarina Buttonilla oli aivan erilainen poliittinen (sisäinen) painoarvo, sekä myös markkina-arvo. Lisäksi Heikin aikana McLaren jahtasi kauan odotettua mestaruutta ja kaikki alistettiin sille. Buttonin aikana tätä päähänpinttymää ei enää ollut. Heikki on luultavasti aika lähellä Buttonin tasoa. Tai olisi jos olisi saanut ajaa ja kehittyä. Button on kuitenkin tehnyt jo pitkän uran ja on siinä samalla kehittynyt kuljettajana.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Helkkari, nyt täälläkin jokainen ostaa yhden niin saadaan Heikki ajamaan!
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Tony Fernandes vihjaa tässä Maikkarin haastattelussa, että Heikillä on mahdollisuus vielä päästä kisakuskiksi talliinsa, jos katuautojen valmistus alkaa tuottaa paremmin rahaa:
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2013/09/1808538/kovalaisen-f1-paluuseen-vahva-mahdollisuus
eli tämä Caterhamin konseptimalli on osaltaan ratkaisevassa roolissa Koviksen tulevaisuudessa:
http://paultan.org/2013/09/20/caterham-aeroseven-concept-premieres-singapore/
Fernandes sanoo tuossa haastattelussa, että Heikin mahdollisuudet riippuvat monista asioista, mm. sponsoreista ja siitä miten iso osuus Caterhamin rahoista menee katuautojen kehitystyöhön. Singaporessa julkistettu Caterhamin katuautokonsepti menee tuotantoon vasta ensi vuonna, eikä Renaultin kanssa tehtävä Alpinekaan valmistu vielä muutamaan vuoteen, joten näiden projektien tuotto tuskin vaikuttaa ensi vuoden kuskien valintaan.

Aika-ajojen MTV3-ennakkolähetyksessä Mika Salo sanoi jutelleensa Heikin kanssa viikko sitten ja odottaneensa tämän keskustelun perusteella Heikin ajavan kilpaa Caterhamilla Singaporessa. Salolla taisi olla sama lähde, kun kirjoitti blogissaan Silverstonen jälkeen odottaneensa Heikin ajavan kilpaa jo siellä. Julkisissa haastatteluissaan Kovalainen ei ole antanut aihetta tällaisiin odotuksiin, joten joko jutut ovat yksityisissä keskusteluissa olleet erilaisia, tai sitten Maikkarin tiimi on lisännyt tapansa mukaan Heikin puheisiin vahvasti omaa tulkintaansa.

Heikki totesi kyllä Monzassa Skyn haastattelussa pitävänsä mahdollisuuksiaan päästä ensi vuonna ajamaan kilpaa Caterhamilla hyvinä, ja Fernandes sanoo nyt samaa Maikkarin haastattelussa. Toisaalta Fernandes sanoi Skyn tuoreimmassa The F1 Show -ohjelmassa, että Caterham saattaa joutua ottamaan kaksi maksukuskia ensi vuodeksikin. Fernandes oli mukana myös FIA:n tallipäälliköiden pressitilaisuudessa Singaporessa, missä sanoi Caterhamin toisen kuskipaikan olevan aika lailla selvillä ja toisen avoimena. Oletan Fernandesin tarkoittaneen, että Charles Pic ajaa Caterhamilla ensi vuonnakin, mutta toista kuskia ei olla vielä päätetty.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Fernandes oli mukana myös FIA:n tallipäälliköiden pressitilaisuudessa Singaporessa, missä sanoi Caterhamin toisen kuskipaikan olevan aika lailla selvillä ja toisen avoimena. Oletan Fernandesin tarkoittaneen, että Charles Pic ajaa Caterhamilla ensi vuonnakin, mutta toista kuskia ei olla vielä päätetty.
Pic solmi alun perin "monivuotisen" sopimuksen Caterhamille. Eihän se mitään takaa, mutta hänellä siis on jo sopimus ensi vuodesta.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös