Heikin kuskipesti ei riipu palkan suuruudesta/pienuudesta, vaan siitä riittääkö Caterhamin budjetti kauden 2014 läpiviemiseen ilman kahden maksukuskin tuomaa lisärahoitusta. Kovalaisen käsityksen mukaan Caterhamilla haluttiin kyllä pestata Heikki ajamaan kilpaa tälläkin kaudella, mutta rahatilanteen takia oli pakko ottaa kaksi maksukuskia.Ja jos taas ihan vaihteeksi asiaan, miten on gaattorin rahoitustilanne tuleveisuudessa, meinaan että vaikka heikki on sanonut että ei maksa ikinä siitä että saa ajaa niin onko se valmis ajamaan ilmaiseksi? En jotenkin usko että Marussian tai Gaattorin talous antaa iikkumavaraa palkanmaksuun ilmaan Maldonadon kaltaisia sponsori hahmoja.
Kai sekin nyt vähän merkkaa jos hinnoittelee ittensä ihan överiksi, mutta pyytääkö Heikki enään ylipäätänsä palkkaa vai onko valmis ajamaan ilmaiseksikin? Luulis että jotain pientä palkkaa saa, että saa kaupasta ruokaa.Heikin kuskipesti ei riipu palkan suuruudesta/pienuudesta, vaan siitä riittääkö Caterhamin budjetti kauden 2014 läpiviemiseen ilman kahden maksukuskin tuomaa lisärahoitusta. Kovalaisen käsityksen mukaan Caterhamilla haluttiin kyllä pestata Heikki ajamaan kilpaa tälläkin kaudella, mutta rahatilanteen takia oli pakko ottaa kaksi maksukuskia.
Tilanne on nyt sama kuin vuosi sittenkin, paitsi että sääntöuudistusten takia ensi kausi tulee talleille 20 miljoonaa puntaa tätä kautta kalliimmaksi. Caterham saa myös näillä näkymin 10 miljoonaa euroa vähemmän palkkiorahaa kuin viime vuonna, jos häviää Marussialle. Yhden maksukuskin korvaaminen Heikillä merkitsisi näin ollen Caterhamille toista menetettyä tuloerää samaan aikaan kun tallin menot kasvavat reippaasti.
No joskus vuosi sitten Heikki itse kertoi Maikkarille, että on valmis ajamaan Caterhamilla minimipalkalla, mutta kuskipäätös riippuu siitä tarvitseeko talli taloustilanteensa vuoksi maksukuskin, koska Kovalainen ei suostu etsimään sponsoreita tai muutenkaan maksamaan ajamisestaan.Kai sekin nyt vähän merkkaa jos hinnoittelee ittensä ihan överiksi, mutta pyytääkö Heikki enään ylipäätänsä palkkaa vai onko valmis ajamaan ilmaiseksikin? Luulis että jotain pientä palkkaa saa, että saa kaupasta ruokaa.
Ai se olikin Heikki joka päätti olla ajamatta vaikka luuli loppuun saakka saavansa paikan? Montakoha kertaa näit asioit on väännetty täällä Kyllä ihan jätettiin kylmästi rannalle rahan takia eikä siihen Heikin päätöksillä ollu paskaakaan osaa. Ja jos joku täällä on sanonu, että homma roikkuu Heikin pukeutumisesta nii ei kannata nii tosissaa ottaa Luonne on mitä on.No joskus vuosi sitten Heikki itse kertoi Maikkarille, että on valmis ajamaan Caterhamilla minimipalkalla, mutta kuskipäätös riippuu siitä tarvitseeko talli taloustilanteensa vuoksi maksukuskin, koska Kovalainen ei suostu etsimään sponsoreita tai muutenkaan maksamaan ajamisestaan.
Tällä foorumillahan on esitetty myös vaihtoehtoisia näkemyksiä, joiden mukaan Heikki menetti pestin kisakuskina vääränlaisen pukeutumisensa tai luonteensa kierouden ja petollisuuden takia (kun ensin lupasi ajaa kilpaa tällä kaudella, mutta päättikin sitten olla ajamatta). Minusta Heikin selvitys omasta tilanteestaan kuullostaa paljon uskottavammalta kuin nämä vaihtoehtoiset selittelyt.
Joku (en muista kuka) on tällä foorumilla kampanjoinut, että Kovalaisen lausunto "Se on ihan 100varmaa, että ensi kaudella ajetaan formuloissa" oli tahallista harhaanjohtamista. Päättelin tästä kyseisen foorumikirjoittajan uskovan, että Heikki on rikkonut lupauksensa ajaa formuloissa tällä kaudella, mikä puolestaan edellyttää, että ajamatta jättäminen oli Heikin oma päätös. Saatoin tietysti päätellä väärinkin.Ai se olikin Heikki joka päätti olla ajamatta vaikka luuli loppuun saakka saavansa paikan? Montakoha kertaa näit asioit on väännetty täällä Kyllä ihan jätettiin kylmästi rannalle rahan takia eikä siihen Heikin päätöksillä ollu paskaakaan osaa. Ja jos joku täällä on sanonu, että homma roikkuu Heikin pukeutumisesta nii ei kannata nii tosissaa ottaa Luonne on mitä on.
Noinko tiukkaa tekee myöntää, että Heikki ei saanut tallipaikkaa ja keksit omassa päässäs että se olikin Heikki kun hylkäsi Cateringin sopimuksen? Heikki luuli olevansa tilanteen herra ja saavansa tallipaikkansa muualtakin kuin Cateringilta ja siksi kuulutteli varmaa työpaikkaa ympäri Suomen radiota, simple as that.Joku (en muista kuka) on tällä foorumilla kampanjoinut, että Kovalaisen lausunto "Se on ihan 100varmaa, että ensi kaudella ajetaan formuloissa" oli tahallista harhaanjohtamista. Päättelin tästä kyseisen foorumikirjoittajan uskovan, että Heikki on rikkonut lupauksensa ajaa formuloissa tällä kaudella, mikä puolestaan edellyttää, että ajamatta jättäminen oli Heikin oma päätös. Saatoin tietysti päätellä väärinkin.
Voi sinua angstista naperoa joka ei tiedä mistään neuvotteluista tai kenenkään päätöksistä yhtään mitään mutta tosi varmat on faktat kun on lukenut Iltasanomia. :ahem:Ai se olikin Heikki joka päätti olla ajamatta vaikka luuli loppuun saakka saavansa paikan? Montakoha kertaa näit asioit on väännetty täällä Kyllä ihan jätettiin kylmästi rannalle rahan takia eikä siihen Heikin päätöksillä ollu paskaakaan osaa. Ja jos joku täällä on sanonu, että homma roikkuu Heikin pukeutumisesta nii ei kannata nii tosissaa ottaa Luonne on mitä on.
Oletko montakin kertaa kokeillut työhaastattelussa? Miten on toiminut?Neuvotteluissakin varmaan olisi joskus hyvä lyödä nyrkkiä pöytään eikä alistua liian helposti.
Jos tarkoitat huippukuskeja, jotka saavat kymmeniä miljoonia liksaa, niin pitäisi ensiksi olla sellanen status että on varaa lyödä nyrkkiä pöytään.Minäkin myönnän että Heikillä voisi olla sellaista raivoa enemmän tekemisissään. Nythän se monesti on sellaista anteeksipyytelyä olemassaolostaan.
Neuvotteluissakin varmaan olisi joskus hyvä lyödä nyrkkiä pöytään eikä alistua liian helposti.
WebSlaven kysymyksen lisäksi toinen kysymys: oletko useastikin ollut mukana Heikin käymissä neuvotteluissa?Neuvotteluissakin varmaan olisi joskus hyvä lyödä nyrkkiä pöytään eikä alistua liian helposti.
Eiköhän Kovalainen osaa puolensa pitää. Ehkäpä ajelis Caterhamilla, jos ois suostunu typeriin ehtoihin. Ei ole alistunut. Kunnianhimoa takuulla löytyy, ku on Caterhamiakin niin pitkäjänteisesti alusta asti koittanu nostaa ylöspäin. Se, että on vähä mauton ja väritön kaveri haastatteluissa on oma juttunsa. Heikki ei vaa ollut valmis/parhaimmillaan Mclarenilla ja se ei tehnyt hyvää. Sitte taas , ku on kaikkien silmissä ollu kauden kovimpia kuskeja,vaikka jämätallissa ajaa, nii sit ei ole tallipaikkoja vapaana. Väärässä paikassa väärään aikaan aina.Minäkin myönnän että Heikillä voisi olla sellaista raivoa enemmän tekemisissään. Nythän se monesti on sellaista anteeksipyytelyä olemassaolostaan.
Neuvotteluissakin varmaan olisi joskus hyvä lyödä nyrkkiä pöytään eikä alistua liian helposti.
Hyvin, en ole kertaakaan joutunut töihin :thumbup:Oletko montakin kertaa kokeillut työhaastattelussa? Miten on toiminut?
No mitä sitten itket, näköjään Heikkikin on toiminut samoin tuloksista päätellen.Hyvin, en ole kertaakaan joutunut töihin :thumbup:
Polttoainekorjattuna Heikki pärjäsi aika-ajoissa Hamiltonia vastaan paremmin kuin yksikään tämän tallikavereista Fernando Alonsoa lukuunottamatta. Kisoissa otteet eivät sitten olleetkaan ihan yhtä vakuuttavia. Vaikea arvioida onko kehitystä tapahtunut paljon vai vähän, Petrov kuitenkaan ei jäänyt millään lailla Heikin jalkoihin ja oli lopulta jopa niskan päällä. Siihen kai se ura päättyi. Olisi ehkä ollut mahdollista vielä tekohengittää ryhtymällä testikuskiksi, mutta aikansa kutakin. Vaikea jatkaa uraa ellei ole rahaa tai mestariainesta.Eiköhän Kovalainen osaa puolensa pitää. Ehkäpä ajelis Caterhamilla, jos ois suostunu typeriin ehtoihin. Ei ole alistunut. Kunnianhimoa takuulla löytyy, ku on Caterhamiakin niin pitkäjänteisesti alusta asti koittanu nostaa ylöspäin. Se, että on vähä mauton ja väritön kaveri haastatteluissa on oma juttunsa. Heikki ei vaa ollut valmis/parhaimmillaan Mclarenilla ja se ei tehnyt hyvää. Sitte taas , ku on kaikkien silmissä ollu kauden kovimpia kuskeja,vaikka jämätallissa ajaa, nii sit ei ole tallipaikkoja vapaana. Väärässä paikassa väärään aikaan aina.
Kisathan Heikiltä meni yleensä pilalle jo ekalla kierroksella, kun jäi jalkoihin muita raskaammalla autolla ja kovemmilla renkailla. Talli (ja Heikki) yritti sitkeästi läpi kauden taktiikkaa, mikä ei reaalimaailmassa toiminut kun se teoreettinen etu hukkui muiden takana jumittaessa.Kisoissa otteet eivät sitten olleetkaan ihan yhtä vakuuttavia.