Heikki Kovalainen 2013 - testikuskista keikkakuskiksi

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Iltasanomissa Lotuksen kerrottiin arvailleen myös, että olisi voinut olla kypärän visiirin kalvo. Yhtä kaikki, kun tuosta roskasta ei varmuutta ole, niin edelleen se roska on voinut olla siellä ohjaamossakin..

Peukut pystyyn sadelotolle ja hevosenkenkiä taskuun, että turva-autot osuisi suotuisasti. Normaaliolosuhteissa pisteet tiukassa Interlagosissakin.
Aikamoista spekulointia. Oma veikkaus on että ajamattomuuden vuoksi väsytti harjoituksissa kätensä puristamalla, jonka vuoksi ratti oli kisassa ruosteessa. Heikki itsekin vihjaili siihen suuntaan kuitenkaan täysin myöntämättä. Aika tekemätön paikka tuo valmistajien sijan parantaminen enää on.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Aikamoista spekulointia. Oma veikkaus on että ajamattomuuden vuoksi väsytti harjoituksissa kätensä puristamalla, jonka vuoksi ratti oli kisassa ruosteessa. Heikki itsekin vihjaili siihen suuntaan kuitenkaan täysin myöntämättä. Aika tekemätön paikka tuo valmistajien sijan parantaminen enää on.
Käden väsyminen on aika uskomaton peruste downforcen katoamiselle.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Käden väsyminen on aika uskomaton peruste downforcen katoamiselle.
Auto alkaa aliohjaamaan ellei jaksa kääntä rattia. Sitä voi korjata lisäämällä etusiipeä, jolloin ohjaus keventyy. Powersteeringiä ei parane nykyrenkailla käyttää.
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Jos tuijottaa vain nopeimpaan harjoitusaikaan. Mutta jos katsoo pitkiä vetoja, tietää ainakin paljonko vähintään on tankissa täytynyt olla.
Pisimmätkin vedot on niin lyhkäisiä, että bensakuorman aiheuttama epävarmuus on luokkaa 3-5s per kierros. Tottahan noista yritetään jotain povata aina paremman puutteessa, mutta melkolailla olematon noiden ennustusten informaatioarvo on.

FP3:n aika-ajoveto on ensimmäinen missä saa jotain vihiä suorituskyvystä. Lähes jokainen auto käy lauantain treenissä testaamassa että balanssi on ok tyhjällä tankilla ja uudella renkaalla.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Auto alkaa aliohjaamaan ellei jaksa kääntä rattia. Sitä voi korjata lisäämällä etusiipeä, jolloin ohjaus keventyy. Powersteeringiä ei parane nykyrenkailla käyttää.
Auto kääntyy vähemmän jos ei jaksa kääntää rattia, ei ala aliohjaamaan. Etusiiven lisääminen tekee ohjauksesta raskaamman.
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1326
Auto kääntyy vähemmän jos ei jaksa kääntää rattia, ei ala aliohjaamaan. Etusiiven lisääminen tekee ohjauksesta raskaamman.
No, Mangelo kirjoitti kommenttinsa klo 5.11. ehkä se selitää aivopierun :wink:
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Brasiliassa voi tapahtua mitä vaan, johan se on vuosien saatossa nähty. Uskomattomia tapahtumia (2003 Fisin voitto, 2008 Massan voitto/mestaruustaisto). Kaikki on mahdollista, Lotus voi ottaa vaikka kaksoisvoiton, eli Ferrarin (ja jopa Mersun) ohittaminen mm-pisteissä on täysin mahdollista vielä.

B) rata on tutumpi Heikille kuin tuo Austin
C) autokin on yhden kisan verran tutumpi
D) toivottavasti kers- & downforce-pulmat eivät tänä viikonloppuna vaivaa
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Brasiliassa voi tapahtua mitä vaan, johan se on vuosien saatossa nähty. Uskomattomia tapahtumia (2003 Fisin voitto, 2008 Massan voitto/mestaruustaisto). Kaikki on mahdollista, Lotus voi ottaa vaikka kaksoisvoiton, eli Ferrarin (ja jopa Mersun) ohittaminen mm-pisteissä on täysin mahdollista vielä.

B) rata on tutumpi Heikille kuin tuo Austin
C) autokin on yhden kisan verran tutumpi
D) toivottavasti kers- & downforce-pulmat eivät tänä viikonloppuna vaivaa
Joo-o, oma toiveeni on, että Kovis voittais Grosjeanin rehellisellä kisalla (lue: kummallakaan ei tule ongelmia). Tai että, Kovalainen pysyis Grosjeanin vauhdissa edes. austinissa ja nyt Brasiliassa varsinki harkoissa näyttänyt hyvältä. Austinin aika-ajo olis voinu toki paremminki mennä.. puolen sekunnin ero ei välttämättä pelkällä "ruosteessa" olemisella selity. Tarkoitan, että tuliko Kovalaisella joku Kimimäinen viimeisen vedon virhe kierroksella vai oliko tuhlannu renkaita edellisillä vedoilla?

Noh jokatapauksessa odotan Kovalaiselta top6 sijoitusta kisassa (Mikäli tuo Lotus täällä kulkee). Grosjean sit top 3-6.

Auto alkaa aliohjaamaan ellei jaksa kääntä rattia. Sitä voi korjata lisäämällä etusiipeä, jolloin ohjaus keventyy. Powersteeringiä ei parane nykyrenkailla käyttää.
hahah :D On taidettu baarista tulla foorumeille.
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14235
En tiedä baarista, mutta kyllä hieman harmittaa Heikin Kekemäinen tuuri noiden roskien suhteen. Tiedä sitten miten mekaanikkojen olisi pitänyt tehdä tilanne paremmin toisin, mutta olisi kannattanut katsoa ja puhdistaa tarkkaan kaikki ponttoonit ennen hulppeasti vielä nykyäänkin aikaa vievää etusiiven vaihtoa.

No toivottavasti Heikki pärjää tässä kilpailussa vaikka vettä näyttäisi edelleen tulevan ja vaikka ei tulisikaan niin koko sää Brasiliassa lähialueilla on ollut varsin pitkään harmaata ja sadetta on edelleen odotettavissa.
 

Montana

Well-known member
Liittynyt
11.7.2010
Viestit
552
Mitä sanoo foorumin asiantuntijat, onko Heikillä saumoja Force Indialle?
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Joo-o, oma toiveeni on, että Kovis voittais Grosjeanin rehellisellä kisalla (lue: kummallakaan ei tule ongelmia). Tai että, Kovalainen pysyis Grosjeanin vauhdissa edes. austinissa ja nyt Brasiliassa varsinki harkoissa näyttänyt hyvältä. Austinin aika-ajo olis voinu toki paremminki mennä.. puolen sekunnin ero ei välttämättä pelkällä "ruosteessa" olemisella selity. Tarkoitan, että tuliko Kovalaisella joku Kimimäinen viimeisen vedon virhe kierroksella vai oliko tuhlannu renkaita edellisillä vedoilla?
Tuossa voi olla tallillakin/kisainssillä sormensa pelissä, ts. lähetetty kuski liian myöhään radalle tekemään viimeset vedot. Pienestähän tuo on kiinni muutenkin sadekelillä. Ja samapa tuo olla 10. tai 11., jälkimmäinen pääsee sitä paitsi lähtemään puhtaammalta puolelta(?).
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Jos Heikki onnistuu Brasiliassakin jatkamaan pisteetöntä putkeaan (ollen nyt lähtöruudukossa kuitenkin pistesijojen välittömässä läheisyydessä), niin voi kyllä kokonaisuutena sanoa tämän tuurauskeikan epäonnistuneen pahasti. Tämä on mielipiteeni vaikka Austinin kisasuorituksen laittaisikin auton piikkiin. Tulosta on vain yksinkertaisesti tultava, edes jonkinlaista. Muuten voi heittää toiveet ensi vuoden kisakuskipaikasta romukoppaan.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Jos Heikki onnistuu Brasiliassakin jatkamaan pisteetöntä putkeaan (ollen nyt lähtöruudukossa kuitenkin pistesijojen välittömässä läheisyydessä), niin voi kyllä kokonaisuutena sanoa tämän tuurauskeikan epäonnistuneen pahasti. Tämä on mielipiteeni vaikka Austinin kisasuorituksen laittaisikin auton piikkiin. Tulosta on vain yksinkertaisesti tultava, edes jonkinlaista. Muuten voi heittää toiveet ensi vuoden kisakuskipaikasta romukoppaan.
:nope:

No ehkä Heikki sitten suuntaa katseensa vaikka Indyihin, olisi jokin syy sitten seurata niitäkin.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös