Mä luulen tuon olevan pääsääntöinen ominaisuus ministereillä.Minkäpä sille sitten mahtaa, jos ministeri ei ymmärrä käsiteltäviä aiheita.
Mä luulen tuon olevan pääsääntöinen ominaisuus ministereillä.Minkäpä sille sitten mahtaa, jos ministeri ei ymmärrä käsiteltäviä aiheita.
Jeps. Olen vakavissani...ihan ärtsyn vakavissani.Soot hauska mies.......olethan? Ei kait tuollaista kukaan vakavissaan kirjoita? Eihän.....?
Ei nyt oo tähän mitään sanottavaa, mutta onko sun avatar muuttunut? Tutunoloinen, mutta jotenkin outo.Jeps. Olen vakavissani...ihan ärtsyn vakavissani.
Mikä kohta ko. kirjoituksista sinusta tuntui erityisen hauskalta?
Mulla on uusi lippis...rauhanturvaajaksi hauk...kehuttiin eräässä keskustelussa.Ei nyt oo tähän mitään sanottavaa, mutta onko sun avatar muuttunut? Tutunoloinen, mutta jotenkin outo.
Tyylikäs.Mulla on uusi lippis...rauhanturvaajaksi hauk...kehuttiin eräässä keskustelussa.
Iho umpeen kulkumul..upasifisti....Rauhanturvaaja - Turhan räyhääjä
Uho impeen!Iho umpeen kulkumul..upasifisti....
Huasta vaika hiihosta...Uho impeen!
Eli suun paukuttelua neitsyeelle!:eek!:
Et sentään Kärtsyn?Jeps. Olen vakavissani...ihan ärtsyn vakavissani.
Mikä kohta ko. kirjoituksista sinusta tuntui erityisen hauskalta?
En nyt sentään. Jätkä tuhlasi nyt kaistaa....:wink:Et sentään Kärtsyn?
Onko kyseessä rikos?En nyt sentään. Jätkä tuhlasi nyt kaistaa....:wink:
Mitä hallitus tulikaan taas päättäneeksi?
Helsingin Sanomat
Hallituksen päätökselle listaamattomien yritysten osinkoverotuksesta kävi kuten Jyrki Kataisen (kok) hallituksen monelle muullekin päätökselle: vasta jälkeenpäin ministerit alkavat miettiä, mitä oikein tulikaan päätetyksi. Nyt asiasta on kirjattu hallituksen kehyspäätökseen varauma, että päätöstä voidaan vielä tarvittaessa muuttaa. Elinkeinoministeri Jan Vapaavuoren (kok) mukaan ei muuteta.
Yritykset – myös pörssiin listatut – saivat joka tapauksessa hallitukselta avokätisen, lähes miljardin euron suuruisen lahjan, jonka toivotaan puolittain maksavan itsensä niin sanotuilla dynaamisilla vaikutuksilla.
Kuten Elinkeinoelämän keskusliiton puheenjohtaja Ilpo Kokkila totesi Kauppalehden haastattelussa (26. 3.), nyt on yritysten vuoro toimia. Hallitus ja palkansaajat voivat vain ristiä kätensä ja toivoa, että kansainvälisesti toimivat yritykset alkavat investoida Suomeen eikä Ruotsi vastaa Suomen verokilpailuun alentamalla omaa yritysveroaan.
Valtiovarainministeriön arvion mukaan valtionvelan suhde kansantuotteeseen kääntyy hienoiseen laskuun hallituskauden viimeisenä vuotena. Tämä tavoite oli hallitusohjelman talouspolitiikan toinen kulmakivi.
Toista kulmakiveä, valtiontalouden alijäämätavoitetta, hallitus ei enää yritäkään toteuttaa. Hallitusohjelman mukaan valtiontalouden alijäämä pitäisi painaa hallituskaudella prosenttiin kansantuotteesta. Ensi vuonna alijäämä on valtiovarainministeriön arvion mukaan 2,7 prosenttia kansantuotteesta. Jotta tavoitteeseen päästäisiin, valtiontalouteen pitäisi tehdä vielä yli kolmen miljardin euron suuruiset menojen leikkaukset tai veronkiristykset. Niin kireä finanssipolitiikka saattaisi nitistää kaiken mahdollisesti orastavan kasvun.
Hallituksen viimeviikkoinen budjettitiedottaminen ontui pahemman kerran. Tiedotteen viivästymistä selitettiin sillä, että valtiovarainministeriö joutui tarkistamaan lukuja. Selitys ontuu, kun tiedotteessa oli kovin vähän muita kuin vuosilukuja.
Oikeampi selitys taitaa olla, että avainministereiden erityisavustajilta otti aikaa hieroa tiedotteen sanamuotoja riittävän myönteiseen muotoon. Siinä he kyllä onnistuivat.
Oppiko hallitus kompuroinnistaan jotain? Ainakin sen, että kehysneuvotteluja ei kannata järjestää päivänä, jolloin eduskunnassa on kyselytunti. Tietysti ihannetilanne olisi, että hallitus saisi omat neuvottelunsa päätökseen hyvissä ajoin ennen kyselytuntia, jolloin hallituksen talouspolitiikan linjauksista voitaisiin tuoreeltaan keskustella suuressa salissa.
Jotta keskustelusta tulisi reilu – sana, jota pääministeri Katainen nykyisin viljelee –, oppositiolla pitäisi kuitenkin olla aikaa ja ennen kaikkea tasavertainen mahdollisuus tutustua hallituksen linjauksiin.
Taisi olla Matti Vanhasen (kesk) kakkoshallituksen aikaan, kun budjettineuvottelut ruvettiin viemään läpi päivässä. Ripeällä tahdilla haluttiin todennäköisesti viestittää kansainvälisille luottoluokittajille, että hallitus on kykenevä päätöksiin. Eihän se aivan niin sujunut: päätökset oli todellisuudessa valmisteltu etukäteen hyvin pitkälle hallituspuolueiden puheenjohtajien kesken.
Sama käytäntö on jatkunut Kataisen hallituksessa. Nyt puheenjohtajien pöydässä vain on enemmän väkeä. Vaikka hallitus lietsoi itseään päätöksiin neljä viikkoa sitten puolivälin strategiapalaverissaan, aika oli loppua kesken. Kompromisseja haettiin viimeisenä iltana ainakin puolille öin.
Nykyisen hallituksen korostunut ongelma on ollut, että päätöksiä syntyy vain pakon edessä ja silloin kun niille on asetettu selvä määräaika. Kannattaa kuitenkin vastedes miettiä, varmistettaisiinko huolellisemmalla valmistelulla selkeämmät, tietoon pohjautuvat päätökset ja ennen kaikkea yhteinen käsitys siitä, mitä tulikaan taas päätetyksi.
Ei ole kusetusta vaan ministerit eivät ole taaskaan tietäneet, mitä päättävät. Ihan perusjuttuja - jos ministeri on tyhmä ja asioihin perehtymätön, niin on jokseenkin kornia syyttää siitä muita.Täydellistä sekoilua hallitukselta taas. Asioiden pimittämistä hallituksen sisällä, vääristelevää tiedottamista ja tässä tilanteessa erittäin kyseenalainen päätös. Voisi kysyä, että kenen äänellä ja kenen lauluja, mutta siihenhän Katainen & co eivät tule vastaamaan. Jo annettu Kataisen kommentti investoinneista ja työllistämisestä joutuu nyt täysin uutee valoon.
Kusetusta.
Ei ministerien kusetusta- he ovat itse vastuussa tiedon hankkimisesta - vaan veronmaksajien ja äänestäjien kusetusta. Kaikkialla muualla kiristetään ja leikataan, mutta erittäin suuret verohuojennukset tälle ryhmälle. Kusetus.Ei ole kusetusta vaan ministerit eivät ole taaskaan tietäneet, mitä päättävät. Ihan perusjuttuja - jos ministeri on tyhmä ja asioihin perehtymätön, niin on jokseenkin kornia syyttää siitä muita.
Kieltämättä viestintä on ollut hyvin heikkoa ja puutteellista. Mikäli edes neljännes noista yrityksille kohdistuvista verohuojunnukista investoitaisiin kotimaahan, niin muutaman vuoden päästä se näkyy suurena työllisyyden paranemisena.Ei ministerien kusetusta- he ovat itse vastuussa tiedon hankkimisesta - vaan veronmaksajien ja äänestäjien kusetusta. Kaikkialla muualla kiristetään ja leikataan, mutta erittäin suuret verohuojennukset tälle ryhmälle. Kusetus.
Onko sulla tietoa tuon työllisyyden kasvun toteumisesta? Mun käsittääkseni juuri nuo osinkotulot palautuvat kotimarkkinoille kaikkein huonoimmalla suhteella kaikista tuloista. Saa korjata jos on parempaa ja tutkittua tietoa?Kieltämättä viestintä on ollut hyvin heikkoa ja puutteellista. Mikäli edes neljännes noista yrityksille kohdistuvista verohuojunnukista investoitaisiin kotimaahan, niin muutaman vuoden päästä se näkyy suurena työllisyyden paranemisena.
Valtion viestintä ylipäätään valtiontaloudessa on surkeaa - puhutaan säästöistä kun kiristetään veroja. Kuinkahan moni forumilainen saadessaan palkankorotuksen tulee kehumaan tehneensä säästöjä tuon tulonlisäyksen johdosta?
Ei ole mulla tutkittua tietoa, mutta pörssiyhtiöiden omistus on varsin suurilta osin ulkomaalaista, joten, ne osinkotulot menevät myös sinne. Samoin suuri osa ulkomaalaisten omistamista ei-listatuista yhtiöistä maksetuista osingoista.Onko sulla tietoa tuon työllisyyden kasvun toteumisesta? Mun käsittääkseni juuri nuo osinkotulot palautuvat kotimarkkinoille kaikkein huonoimmalla suhteella kaikista tuloista. Saa korjata jos on parempaa ja tutkittua tietoa?
Huonosti ja persut nousee suurimmaksi puolueeksi ja käytännössä peli on siinä kohtaa hävitty.Aika jännä nähdä miten käy seuraavissa vaaleissa esim. Kokoomukselle.