Tulevan kauden DRS alueet.
http://www.auto-motor-und-sport.de/bilder/drs-zonen-2013-6741817.html?fotoshow_item=5#fotoshow_item=1
http://www.auto-motor-und-sport.de/bilder/drs-zonen-2013-6741817.html?fotoshow_item=5#fotoshow_item=1
Eikö tuo poista DRD:n hyödyn useimmilla radoilla?
Millä tavalla?Eikö tuo poista DRD:n hyödyn useimmilla radoilla?
Jep meitsillä myös.Jaaha. Alkoi taas sapettaa kun näki nuo DRS-alueet. Miksi se on pakko laittaa radan pisimmälle suoralle? Sitten vielä idioottimaiset ratkaisut esim. Sepangin ja Montrealin tyyliin, missä kuljettajat hidastelevat kilpaa (ohittamisen sijaan) jotta saisivat itsellensä sen vauhtinappulan käyttöönsä. Katselisin mielelläni kilvanajoa sirkushuvien sijaan.
Ainahan se on siellä ollut.Monacoonkin uskallettu nyt laittaa DRS-alue pääsuoralle...
Jos DRS:n hyöty aika-ajoissa on todella rajoitettu, tallit käyttävät vaihdevälityksiä, joilla ei pääse ohi kisassa. Rajoittajalla paukuttaminen ei ole oikein viihdettä sekään.Mä en kyllä ymmärrä sitä perustelua, että kun DRS:ää ei saa käyttää harjoituksissa vapaasti, niin on pakko saada kaksi aluetta radalle.
Mun mielestä se olis ok suorituskykyä parantavana laitteena. Eli sais käyttää missä haluaa. Formulan idea mielestäni on että mopolla mahdottomia.Kuraa tuo DRS on ollut aina. Pois vaan.
Eikä edelliseen mutkaan oikeastaan muutenkaan. DRS:n "etäisyyden" vois mun mielestä ihan hyvin mitata vaikka maaliviivalta ja sitten vain kiellettäis "turha" siiven availu eli jos ohitus on tapahtunut tai edellä oleva muutoin poistunut johonin edestä, niin siipeä ei saa avata ko. kierroksella.DRS on ok laite, mutta mittauspistettä ei pitäisi laittaa +/- 50 metriä mutkasta.
Saisiko sitä käyttää kaikki vai vaan ohittaja millon lystää?Mun mielestä se olis ok suorituskykyä parantavana laitteena. Eli sais käyttää missä haluaa. Formulan idea mielestäni on että mopolla mahdottomia.
Esim. juuri Sepangissa tuskin kukaan uskaltaa ohittaa takasuoralla ellei edellä ajavalla ole renkaat aivan finaalissa. Monilla muillakin radoilla näyttää olevan yhtä surkeita ratkaisuja. :nope:Alkoi taas sapettaa kun näki nuo DRS-alueet. Miksi se on pakko laittaa radan pisimmälle suoralle? Sitten vielä idioottimaiset ratkaisut esim. Sepangin ja Montrealin tyyliin, missä kuljettajat hidastelevat kilpaa (ohittamisen sijaan) jotta saisivat itsellensä sen vauhtinappulan käyttöönsä.
Sellaista ratkaisua ei olekaan, joka olisi täysin ongelmaton.Mun mielestä pahin vika DRS-jutuissa on usein ollut se mittauspisteen paikka. Se pitäisi olla jossain muualla kuin mahdollisessa ohituspaikassa, jolloin se aiheuttaa juuri sen kyttäilyn, kun ei kannata ohittaa just ennen DRS-mittapistettä. :wall: Miten FIA ei voi tätä tajuta?
Miksi muuten mittapisteet pitää yleensä olla mutkassa (jarrutus tai ulostulo)? Miksei se voisi olla vaikka keskellä jotain suoraa, jossa ei luultavammin ohiteta vielä kuitenkaan. Perään tässä sitä ongelmaa, että takana oleva ohittaa juuri ennen DRS-pistettä ja sitten se juuri ohitetuksi tullut lentää ohi seuraavalla suoralla, kun saakin käyttää siipeä täysin DRS:n periaatteen vastaisesti.
Eikö tästä luovuttu jo viime kaudeksi?Ja toinen on vika on se, jos mennään yhdellä DRS-mittapisteellä!
Ei se ole lainkaan vaikeaa.Miten tästäkin on saatu päättävillä tahoilla näin vaikeeta? :thumbfh:
DRS-alueen tarkoitus oli ja on lisätä ohituksia. Ohitusten vähäisyys oli F1:n eniten valitettu ongelma, ja siihen haluttiin ratkaisu. Ei mitään "mahdollistetaan ohitustilanteet", vaan raa'asti tuodaan lajiin lisää ohituksia. Lisää actionia tylsäksi käyneisiin kisoihin.Musta tuntuu, että DRS:n tarkoitus on päässyt jo unohtumaan FIAltakin. Tai no, unohtuhan se kokolailla alkuunsa. Muistaakseni DRS:n idea oli mahdollistaa ohitustilanteet, ei mahdollistaa ohituksia saati edes auttaa ohilentoja.
Enimmäkseen eivät ole, laske vaikka. Ohilentoja ei voida välttää, sillä toisinaan takana-ajava on lähellä jo DRS-alueen alussa. Ohilentoja tapahtui toki jo ennen DRS-aikaa vastaavissa tilanteissa (erityisesti silloin, kun imuefekti vielä oli voimakkaampi).Nyt DRS-alueet on monilla radoilla pisimmillä suorilla ja melkein koko suoran matkan, jolloin jos ohituksia tulee , ne on enimmäkseen ohilentoja...
Silloin DRS ei hoitaisi tehtäväänsä.Tai sitten DRS:ää saisi käyttää vain lyhyemmillä suorilla mikäli rata sen mahdollistaa, jolloin DRS auttaisi vain konttiin pääsemisessä...
Mun mielestä taas ohitukset helpottuivat Pirellin renkaiden myötä, vaikka kaudella 2010 ohituksia tuntuikin tapahtuvan enemmän kuin sitä aiempina vuosina. Toki ohitusten helpottuminen oli myös renkaiden kovan kulumisenkin ansiota, ja viime kauden lopussa ohitukset tuntuivat vaikeutuneen (ehkä Austinin luistinrataa lukuunottamatta), kun tallit saivat renkaat kestämään paremmin.Kylmä totuus on, että nykyisillä F1-autoilla ohittaminen olisi erittäin vaikeata ilman DRS:ää. Sanoisin, että tilanne on mennyt itse asiassa vielä paljon huonompaan suuntaan vuodesta 2010. Kuivalla kelillä nähdään vain muutamia ohituksia DRS-alueiden ulkopuolella koko kisan aikana (toki johtuen pitkälti noiden DRS-alueiden olemassaolosta).
Mun "kylmä totuus" on se, että tuo peittely kuuluu lajiin. Jos pelkällä nopeudella mentäis, niin miksei olis pelkät aika-ajot vain, ajeltais rataa ympäri vähä niinku rallin tyyliin. Säästyttäis "peittelyiltä".Nykyinen DRS-systeemi on erinomainen. Kisat voittaa nopein, ei se joka osaa peitellä muita parhaiten.