Suuri autonostojck

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Kilpailukyikyinen Ferrari olis ihan kiva. Olisin varmaan lähimmässä liikenneympyrässä kahva edellä seuraavat tunnit.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Juu, tuskinpa siinä A4:ia enää katseltaisiin kun kunnolla olisi massia.
Onko A4 jollain tapaa Passattia parempi valinta ellei neliveto? Makuasioistahan ei voi kiistellä, sillä volkkarin ulkonäkö on tyylikkäämpi.
 

Tolerantti

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
4704
Kyllä ne on yhden sirkkelisahurin käden sormien lukumäärä, milloin olisin kaivannut nelivetoista henkilöautoa taajama- ja maantieolosuhteissa. En edes maaseudulla olisi tarvinnut. Jos metsäautotiellä on liikaa lunta, ei matalaa henkilöautoa neliveto pelasta juuttumasta. Pitäisi olla korkeampi maasturi sitten.

Koskaan ei ole kadulla ollut niin paljon lunta aamulla, etteikö siitä perusetuvetoperhekinnerillä olisi päässyt. Kuskin noloutta on, jos olisi tarvinnut.

Minulla ei ole nelivetoautoa enkä voi suositella kenellekään.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Onko A4 jollain tapaa Passattia parempi valinta ellei neliveto? Makuasioistahan ei voi kiistellä, sillä volkkarin ulkonäkö on tyylikkäämpi.
A4:stä Passattiin hiljan vaihtanut totesi, että Volkkarissa "kaikki on laadultaan pykälän verran huonompaa."

Kysyin, että onko seuraava auto Volkkari kuitenkin.

"Ei!"
 

Palkopoika

Juntti-Urpo & kateellinen
Liittynyt
20.8.2000
Viestit
6979
Sijainti
Denver
Kiitos! :)

Taloudellisesti järkevintä kai olisi ostaa vuoden tai kahden ikäinen auto, mutta näin siinä vaan taas kävi. Todennäköisesti kiroan sitten joskus seuraavaa autoa ostaessani, kun huomaan, ettei vanhasta saa kuin korkeintaan pahan mielen sekä autokauppiaan säälivän katseen.
Juuh, kauppiaita ei paljon kiinnosta vaihtoautot. Viimisimmän vaihdon yhteydessä heppu ei edes avannut vanhan auton ovea, pikaisesti kiersi vaan auton ympäri ja tarjosi paskan summan.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Juuh, kauppiaita ei paljon kiinnosta vaihtoautot. Viimisimmän vaihdon yhteydessä heppu ei edes avannut vanhan auton ovea, pikaisesti kiersi vaan auton ympäri ja tarjosi paskan summan.
Aha. No täällä ne testaa sen vanhan auton, minkä jälkeen ne tarjoaa samaisen paskan summan. Se vaihtoauton perushinta määräytyy suoraan EuroTax-hinnaston mukaan, mutta siitä sitten tiputetaan pois kaikki korjauskustannukset eli esim. kaikki naarmut ja lommot ja vastaavat ja mahdollisesti myös yksi huoltomaksu jos viimeisestä huollosta on liikaa aikaa. Tipahtaa aika äkkiä auton arvo semmoseksi että jäät pohtimaan olisko fiksumpaa jättää kersoille leikkikaluksi :doubtful:

Huomattavasti suuremman summan sais, jos myis sen suoraan jollekulle, mutta mua ei yksinkertaisesti huvita ryhtyä moiseen. Siitäkin omat vaivansa, pahimmassa tapauksessa on sitten kaksi autoa, jotka tarttis olla kumpikin vakuutuksessa.

Yksinkertaisinta olis, jos tulis joku ja ajais kylkeen niin, että menis biili lunastukseen. Sais varmasti enemmän kuin kauppiaalta. Itseasiassa näin on mulle kerran käynytkin.
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Onko A4 jollain tapaa Passattia parempi valinta ellei neliveto? Makuasioistahan ei voi kiistellä, sillä volkkarin ulkonäkö on tyylikkäämpi.
A4:stä Passattiin hiljan vaihtanut totesi, että Volkkarissa "kaikki on laadultaan pykälän verran huonompaa."

Kysyin, että onko seuraava auto Volkkari kuitenkin.

"Ei!"
A4 on myös pykälän verran kalliimpi kuin paskatti ja "loogisesti" myös ahtaampi.

Jos haluaa etuvedolla ajaa, voi ihan hyvin tyytyä Seatiin ja Skodaan. Uutena hintaa vähintään 10ke vähemmän, verrattaessa samalla koneella ja about samantasoisilla varusteilla varustettuja suunnilleen samankokoisia malleja.


Lisäksi mm. Seatin Leonia on kehuttu aika monessa yhteydessä, eikä sekundavolkkarin maine ole enää perusteltu senkään merkin osalta.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
A4 on myös pykälän verran kalliimpi kuin paskatti ja "loogisesti" myös ahtaampi.
Tuosta syystä oli tuo mainitsemani kaveri tuohon vaihtoon päätynyt. Kyseessä on leasing-auto, ja Passatkin on kuukautta kohden kallis. A6:n hinta olisikin jo ollut posketon.
 

Palkopoika

Juntti-Urpo & kateellinen
Liittynyt
20.8.2000
Viestit
6979
Sijainti
Denver
Huomattavasti suuremman summan sais, jos myis sen suoraan jollekulle, mutta mua ei yksinkertaisesti huvita ryhtyä moiseen. Siitäkin omat vaivansa, pahimmassa tapauksessa on sitten kaksi autoa, jotka tarttis olla kumpikin vakuutuksessa.
Tämä. Ei muakaan kiinnosta ruveta tinkaamaan ja tappelemaan kotipihalla. Vakuutus ja rekisteröintirumbakin sujuu paljon helpommin kun vaan ruuvaa vanhat rekkarit uuteen autoon.

Varmasti enemmän saisi kun itse möis mutta ei vaan kiinnosta koko homma.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kyllä ne on yhden sirkkelisahurin käden sormien lukumäärä, milloin olisin kaivannut nelivetoista henkilöautoa taajama- ja maantieolosuhteissa. En edes maaseudulla olisi tarvinnut. Jos metsäautotiellä on liikaa lunta, ei matalaa henkilöautoa neliveto pelasta juuttumasta. Pitäisi olla korkeampi maasturi sitten.

Koskaan ei ole kadulla ollut niin paljon lunta aamulla, etteikö siitä perusetuvetoperhekinnerillä olisi päässyt. Kuskin noloutta on, jos olisi tarvinnut.

Minulla ei ole nelivetoautoa enkä voi suositella kenellekään.
Kotonakotona on pihasta lähdön jälkeen sen verran jyrkkä mäki, että ihan perus vettä jään päällä -keli riittää torppaamaan mm. takavetoisella autolla mäkeennousuyritykset. Juuri ennen mäkeä on lähes 90-asteen mutka, joten vauhtia ei paljoa pysty keräämään.

Etuvedolla pääsee usein parhaiten peruuttamalla ylös, vain silloin vetävillä pyörillä tarpeeksi painoa.

Nelivedolla voi vaikka pysähtyä keskelle mäkeä ja lähteä uudelleen liikkeelle ihan normikiihdytyksellä kohti mäen huippua.


Ja kyseessä on ihan kunnan ylläpitämä asutusalueen yhdystie. Leveyttä piisaa, mutta se ei auta.
 

Tolerantti

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
4704
Kotonakotona on pihasta lähdön jälkeen sen verran jyrkkä mäki, että ihan perus vettä jään päällä -keli riittää torppaamaan mm. takavetoisella autolla mäkeennousuyritykset. Juuri ennen mäkeä on lähes 90-asteen mutka, joten vauhtia ei paljoa pysty keräämään.

Etuvedolla pääsee usein parhaiten peruuttamalla ylös, vain silloin vetävillä pyörillä tarpeeksi painoa.

Nelivedolla voi vaikka pysähtyä keskelle mäkeä ja lähteä uudelleen liikkeelle ihan normikiihdytyksellä kohti mäen huippua.


Ja kyseessä on ihan kunnan ylläpitämä asutusalueen yhdystie. Leveyttä piisaa, mutta se ei auta.
No tämä nyt olkoon säännön vahvistava poikkeus.
 
Ylös