-kuskit ovat samat, mutta kuskin paremmuuden määrittäminen vaikeutuu, josta lajin sisällä syntyy ongelma tilanne, kun kukaan ei tiedä kuka se nopein on. Laimentaa nopeiden kuskien arvostusta.
Ei ole tähänkään asti tiedetty. Tai tarkemmin, kukaan ei ole nopein, koska sille ei ole selkeää määritelmää. Yksi on nopein tietyissä olosuhteissa, toinen toisissa. Yksi yhdellä autolla, toinen toisella. Yksi aika-ajossa, toinen kisassa. Jne. Kuskien paremmuutta ei lähtökohtaisesti voi määrittää.
-Autot ovat yhä nopeimpia kyllä! Mutta se ollutkaan asian pointti vaikka autot olisi kuinka nopeita tahansa, jos kilpailuun tulee kestävyys/säästävyys ajon elementit mukaan liiassa määrin, ei se ole enää nopeimpien autojen imogon mukaista kilpailemista.
Sanot sinä. Olen nähnyt edellisenkin turbokauden, jonka jälkipuolella polttoainemäärää rajoitettiin rankasti. Yhtään ei haitannut lajin imagoa. Itse asiassa piittaamattomuus ympäristöasioista haittaa lajin imagoa enemmän. Rajoitukset ovat erottamaton osa F1:ä, sen historiaa ja nykypäivää.
Tiivistettynä kun moottoriurheilussa aletaan säästämään liiassa määrin, mennään kyllä kovin kauas moottoriurheilun perus ideoligista eli nopeus.
Tuo on kuin sanoisi, että maraton syö uskottavuutta juoksulta, koska siinä ei paahdeta täysillä koko ajan. Perusideologia on päästä maaliin ensimmäisenä kulloisillakin säännöillä. Ulkoisesti F1:n kilvanajo ei muutu tuon säästön osalta ollenkaan niin radikaalisti kuin se muuttuu aerosääntöjen ja turbojen äänien takia. Kisailu itsessään tulee näyttämään jokseenkin samalta.
Sitten en tiedä oliks toi viimeinen joku vitsi, siis tarkoitat että viime kausien bensan säästelyä voi verrata ensi kauden säästelyyn?? ööh aika kaukaa haettua verrata vanhoja sääntöjä näihin uusiin. Vanhoissa muistaakseni ei ollut minkäänlaista polttoaine määrän rajoitusta, ainoa että typerä muutos välitankausten poistamisesta oli muakannut asian niin, ettei kannattanut ajaa koko kisaa aivan täysillä tehoilla, näin ollen päästiin lähtemään hieman kevyemmällä autolla.
F1 oli jo Keken aikana säästämistä. Polttoaineen, renkaiden, jarrujen. Säästämisen muodot vain muuttuvat sääntöjen myötä. Jos ajettaisiin koko ajan täysillä tehoilla, ei päästäisi maaliin. Välitankkausten loppuvaihe, jolloin vedettiin lyhyitä sprinttejä tankkausten välillä, eli "ajettiin täysillä koko ajan" oli myös F1-historian tylsintä katsottavaa (jos ei takavuosien tv-ohjausta huomioida).
En kyllä oikein käsitä, että kuskin pitää erityisesti varoa painamasta poljinta liian syvälle, jos aikoo nähdä ruutulipun..
Homma kyllä hoidetaan muilla keinoin kuin kaasupolkimella, ellei loppukisasta mene todella tiukoille maaliinpääsyn kanssa (mikä taas ei poikkkea tähänastisesta).