Tallipaikat 2014

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Tallin arvo on sinänsä epäkurantti tilasto tämän hetken ja tulevan menestyksen arvioimiseen. Budjetti ja henkilökunta ovat paljon oleellisempia asioita. RB:llä taitaa jäädä kuitenkin enemmän rahaa auton kehittämiseen, koska Ferrari suunnittelee ja tekee moottorit itse.
Moottorinkehitystä tuskin tallin budjetilla tehdään? :idea: Päinvastoin tallin budjetissa ei varmaan moottoriin mene penniäkään.
 
Viimeksi muokattu:

raka75

Well-known member
Liittynyt
13.7.2009
Viestit
364
Kyllä tuossa Kimin Ferrari-siirrossa järkeä olisi, ainakin Ferrarin kannalta. Ferrari tarvitsee Massaa paremman kuskin pisteitä saadakseen, ja Kimi on siinä hommassa ollu viime aikoina aika hyvä.

Alonso-Räikkönen, saattaisi kilpailukykyisin pari nykykuskeista, jos suoritusvarmuutta haetaan. Vähän virheitä ja usein kärjessä. Olisi todella mielenkiintoinen vaihtoehto.

Silti edelleen uskon, että RB:llä voisi olla ensi kaudella paras auto. En tiedä voiko Allison vaikuttaa vielä paljoakaan ensi kauden Ferrariin? Mutta luulisi, että viimeistään kaudella 2015 "vehkeet soittaa" :alppu:

Saattaa se olla paha valinta Kimillekin. Ferrari perinteikäs kilpatalli ja korvaus Kimin palveluksista luultavasti on asiallinen. RB:llä ehkä taas paras auto jne...

Lotuksella jatkamiseen en usko enää ollenkaan. Se on mielestäni joko RB tai Ferrari. Paha sanoa , kummassa autossa mielummin kattelisin Kimiä, ehkä kuitenkin loppujen lopuks Ferrarilla...
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4222
Ja mikä parasta Alonso-Räikkönen parivaljossa, vihdoinkin saataisiin tänne forumille selvyys siitä kumpi oikeasti on parempi. :wink:
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
No ei varmasti saataisi selvyyttä paremmuudesta. Salaliittoteoreetikkojen juhlaa se parivaljakko yhdistettynä Ferrariin riippumatta siitä, kumpi olisi niskan päällä.

Itse taas jaksan olla optimistinen isomman siirtoruletin osalta. Yleensä ainakin yksi isompi 'pommi' per kausi on poikkeuksetta saatu (Hamilton 2013, Kimi 2012, 2011 nyt ei ketään mutta 2010 ruletti pyörähti melkein kaikkien osalta, sama osaltaan 2009 jne.), joten jaksan luottaa myös tänä vuonna ainakin yhden isomman palasen liikkuvan (ei siis Ricciardo).
 

Lobosaurus

Jopefani
Liittynyt
23.4.2009
Viestit
528
Sijainti
Suamesa
Niin, että meinaat ihan oikeasti, että Vettel ja Ricciardo riittäisivät ensi kaudella Mersun Hamilton/Rosberg-yhdistelmää vastaan? Aika kovia ennusmerkkejä on ilmassa siitä, että Mersusta on tulossa paras kokonaispaketti. Toki ensi kauden sääntömuutokset sotkevat pakkaa, mutta kyllä Mersun kehitys on erittäin vakuuttavaa.
Ensikauden Mersun vauhdista voi olla montaa mieltä, mutta tarkemmin ajateltuna tallien kannattaisi panostaa vahvaan kuljettajakaksikkoon justiinsa voimasuhteiden hämäryyden vuoksi.

Onhan se Ricciardon pestaaminen siinä suhteessa heikko valinta. Newey uskoakseni motivoituu riskin ottamisesta eikä välttämättä ole ollenkaan Ricciardon pestaamista vastaan.
 

Q

Well-known member
Liittynyt
28.12.2005
Viestit
63
Tallin arvo on sinänsä epäkurantti tilasto tämän hetken ja tulevan menestyksen arvioimiseen. Budjetti ja henkilökunta ovat paljon oleellisempia asioita. RB:llä taitaa jäädä kuitenkin enemmän rahaa auton kehittämiseen, koska Ferrari suunnittelee ja tekee moottorit itse.
Saako RedBull moottorinsa Renaultilta täysin ilmaiseksi vai miten se menee?
 

anoni

Well-known member
Liittynyt
17.2.2010
Viestit
149
Vielä tuosta SuomiF1 Kimi-Ferrari uutisesta. Uutisessa todetaan, että sopimus on tehty muutamia päiviä sitten ts. varmaankin alkuviikosta. Eikös Kimi ole nähty bilettämäs tms. sellaista lähes koko viikon Suomessa ja hän olisi saapunut Suomeen jo su iltana.

Toisaalta Kimillä on asioiden hoitajia ja varmaankin heille voisi järjestää valtakirjan allekirjoittaa sopimus kun ehdot täyttyvät, Kimi allekirjoittaa etänä tai Kimin nimi on jo ollut papereissa ja Ferrarilta on pantu alkuviikosta nimi. Kuitenkin tuntuu, että tälläiset sopimukset on sellaisia, että osapuolet ovat paikalla. Toisaalta kun aamulla lähtee Italiaan niin komeasti ehtisi illaksi takaisin bilettämään Suomeen ;)

Lisäystä. Voihan olla että sopimus on tehty viikonloppuna ja Alonso suuttui siitä. Tuohonkin muutama päivä vielä taipuisi.
 
Viimeksi muokattu:

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Newey uskoakseni motivoituu riskin ottamisesta eikä välttämättä ole ollenkaan Ricciardon pestaamista vastaan.
Mikäs ihmeen juttu tämä on? Miksi Newey motivoituisi siitä, että talliin otetaan ei-paras mahdollinen kuski? Eihän siinä ole mitään logiikkaa. Newey suunnittelee mahdollisimman nopean auton, niin eiköhän miehen motivaatio ole nimenomaan nähdä, että siitä otetaan kaikki mahdollinen irti. Huh huh joidenkin ihmisten logiikkaa :D
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Ennemmin Red Bullille Vettelin kaveriksi, kun Ferrarille Alonson rinnalle. Luulisin, että aika vaikeassa tilanteessa hän olisi Alonson rinnalla, kun Fernando on ollut tallissa jo useamman vuoden ja auto on hinkattu hänen ajotyyliään silmällä pitäen.
Ööh, tuota miten tuo logiikkasi oikein toimii, että Ferrarille on huono mennä koska auto on Alonsolle tehty mutta Vettelin rinnalle RB:lle olisi parempi mennä?
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Mikäs ihmeen juttu tämä on? Miksi Newey motivoituisi siitä, että talliin otetaan ei-paras mahdollinen kuski? Eihän siinä ole mitään logiikkaa. Newey suunnittelee mahdollisimman nopean auton, niin eiköhän miehen motivaatio ole nimenomaan nähdä, että siitä otetaan kaikki mahdollinen irti. Huh huh joidenkin ihmisten logiikkaa :D
No miksi Newey meni ylipäätään RB.lle? Minusta tuossa lobosauruksen jutussa on logiikka kohdallaan, mutta toki epäilen itsekin asian niin olevan lähinnä siks kun uskon Neweyn tykkäävän Kimistä.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Minusta tuo ajotyylipuhe ylipäätään on liian isossa arvossa.

Mclaren on tehny kymmenen vuotta neutraalia autoa ja silti alonso ja hamilton ajoi paria pistettä vaille mestareiksi. Siis alonso Ajoi kimille Hinkatulla autolla hyvin.
Samana vuonna kimi ajoi schumille hinkatulla koslalla mestariksi. Ja alonsokin on menestynyt samalla koslalla varsin hyvin sinne siirryttyään. Ja kimin ferrari aikana massakin pärjäsi oikein mukavasti.

Näillä jätkillä oli muille hinkatut autot silti hyvin rullaa..? Paskat sen ajotyylipuheen voi lopettaa, kimi pesee vettelin jos on parempi ajoi ne lotusta tai bullia. Joka vuosi se auto pitää testeissä hinkata kuskille sopivaksi kuitenkin...
 

Lobosaurus

Jopefani
Liittynyt
23.4.2009
Viestit
528
Sijainti
Suamesa
Mikäs ihmeen juttu tämä on? Miksi Newey motivoituisi siitä, että talliin otetaan ei-paras mahdollinen kuski? Eihän siinä ole mitään logiikkaa. Newey suunnittelee mahdollisimman nopean auton, niin eiköhän miehen motivaatio ole nimenomaan nähdä, että siitä otetaan kaikki mahdollinen irti. Huh huh joidenkin ihmisten logiikkaa :D
No siitä kun aikoinaan siirtyi Jaggelle Mäkiltä. Tietty RedBull maksoi siirrosta hyvin.
 

Hakseli90

Kohti uusia pettymyksiä
Liittynyt
29.12.2010
Viestit
317
Sijainti
Turku
No siitä kun aikoinaan siirtyi Jaggelle Mäkiltä. Tietty RedBull maksoi siirrosta hyvin.
Pikkusen jos saan korjata niin Newey siirtyi Red Bullille vasta 2007, sillä hän suunnitteli McLarenin kausilla 2005 ja 2006 käyttämät autot.
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Minusta tuo ajotyylipuhe ylipäätään on liian isossa arvossa.
Yep.. Alonso voitti heti toisen kisansa "Kimille tehdyllä" autolla siirtyessään mäkille ja esimmäisen kisansa Ferrarille tultuaan, eli vaikka ajotyylit olisi erilaiset niin puheet siitä että vuoden n auto on suunniteltu vuoden n-1 kuljettajien ajotyylille on aika soopaa.

(ja toki Kimi voitti samantein "schumin autolla")
 
Ylös