Tallipaikat 2014

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Vielä mitä. Alonsohan kertoilee usein meille että auton on sysipaska. Miksi Kimi vaihtaisi loistavan Lotuksen paskaan Ferrariin? :confused:

/sarcasm
En tiedä mitä Ekin tietotoimistoa käytät mutta mikäs Lotuksesta tekee loistavan ja Ferrarista sysipaskan? Alonson puheet? Tällä hetkellä Lotus alkaa jäämään kärjelle enemmän kuin alkukaudesta. Ferrarilla otettiin voittoja ja pisteitä enemmän viime ja tällä kaudella. Alonso nyt sattuu pärisemään ku Diego Serrano kun autolla ei voiteta mestaruutta.
 
Viimeksi muokattu:

Har*

Well-known member
Liittynyt
29.7.2010
Viestit
1331
Sam Bird kinuaa tallipaikkaa ensi kaudeksi:

http://www.suomif1.com/2013/08/gp2-mies-tarvitsen-enaa-loppukirin-f1-paikan-saamiseksi/

Tulosten puolesta ei eroaisi juuri lainkaan Chiltonista, vdG:stä tai Picistä, mutta korkea ikä (27) karsii armotta, ellei sitten ole hilloa - ja tuon jutun perusteella sitä nimenomaan ei ole.

Aika kuvaavaa, että taas kerran GP2:n kärkinimiä ei ole edes nostettu esille mihinkään kisakuskispekulaatioihin. Sitä vastoin James Caladoa puuhataan Force Indialle, samoin vd Gardea. Vaikka toisaalta, pitihän Jaime Alguersuarilla olla satavarmat paperit intialaistalliin täksi kaudeksi jo ennen viime vuoden puoltaväliä.

Lotuksen simulaattorivastaavaa Davide Valsecchia ei ole kukaan maininnut missään. Näinköhän jumiutui sille paikalle lopullisesti? GP2-veteraanien titteleillä ei tunnu olevan yhtään minkäänlaista painoarvoa. Tänä vuonna kunnia saattaa langeta jollekin kolmikosta Coletti/Leimer/Bird, eikä yhdelläkään mitään toivoa saada simukuskin paikkaa kummempaa.
Koko GP2-sarjan tarkoitus tuntuu nykyään olevan testata sitä, että kenellä on pohjattomin lompakko ts. taustajoukot kunnossa. Kolme-neljä vuotta jos on varaa jurnuttaa ok-tuloksin jonkun miljardöörin laskuun, niin F1-ura saattaa aueta. Niille lopuille vaikuttaa lähinnä siltä, että muutama vuosi sitten mukaan kisaviikonloppuihin otettu GP3 lähinnä heikensi GP2-sarjan arvoa mitatessa pystyvien kuskien lahjakkuutta.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
jaa-a, kaipa sieltä poimitaan ne helmet hyvissä ajoin. Jos oot jo gp2-sarjaan asti ajellu, nii oot jo liian vanha, jos sulla ei rahaa ole.
Kaikkien ylistämälle Robin Frijnsille on muuten käymässä näin. Voitti kolmen sarjan mestaruudet putkeen 2010-12. Kolkkasi viime kaudella päävastustajansa Jules Bianchin Formula Renault 3.5:n päätöskisassa ulos tittelin arvoisesti, eli hieman on mulkkua Schumacheriakin jannussa. Kaikin puolin jo nykyisellään F1-raamit täyttävä kuski. Niin vain joutuu höyläämään GP-kakkosia keskikastin autolla, ja ikävästi raha ei riittänytkään Unkarin viikonloppuun. Spassa nähtiin taas ratin takana, mutta saas nähdä saako Monzaan pakettia kasaan.

Pakko vähän sympata kaveria, tulee Keken taistelu F1-paikasta mieleen. Ihmettelen vain mihin ovat hollantilaiset kummisedät kadonneet? Ainakin Jos Verstappenille maksettiin paikka Minardilta 2003 (Trust) ja sama firma hoiti Christijan Albersin ja Robert Doornbosin kisakuskeiksi 2005. Sitten tuli Spyker ja Albersille hommia sieltä. Mitä tapahtui, talouskriisi niitti satoa?
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Pakko vähän sympata kaveria, tulee Keken taistelu F1-paikasta mieleen. Ihmettelen vain mihin ovat hollantilaiset kummisedät kadonneet? Ainakin Jos Verstappenille maksettiin paikka Minardilta 2003 (Trust) ja sama firma hoiti Christijan Albersin ja Robert Doornbosin kisakuskeiksi 2005. Sitten tuli Spyker ja Albersille hommia sieltä. Mitä tapahtui, talouskriisi niitti satoa?
Jospa Jos hakkasi sponsoreiden akkoja ja liikekumppaneita aikoinaan, muttta 'Frijns ei ole tuohon suostunut.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tuotahan Jos on harjoittanut F1-uran jälkeen, niin miksei sitten ennen?
Ollaan kuitenkin asiapuolella, niin ei nyt kuitenkaan ihan noin mauttomalle linjalle lähdetä. Ei että moisessa väitteessä nyt muutenkaan mitään tolkkua olisi ollut, tuolla tavalla nimenomaan ei rahoittavia ystäviä hankittaisi.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Tarpeeksi kun on rahaa niin voi tehdä mitä tahansa.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5725
Aika kuvaavaa, että taas kerran GP2:n kärkinimiä ei ole edes nostettu esille mihinkään kisakuskispekulaatioihin. -- GP2-veteraanien titteleillä ei tunnu olevan yhtään minkäänlaista painoarvoa. Tänä vuonna kunnia saattaa langeta jollekin kolmikosta Coletti/Leimer/Bird, eikä yhdelläkään mitään toivoa saada simukuskin paikkaa kummempaa.
GP2-sarjan taso on roskaa. Minä olen ollut sitä mieltä jo vuosikaudet, että jos kuski menee GP2-sarjaan eikä voita mestaruutta ensimmäisellä kaudellaan, niin todennäköisesti ei ansaitse päästä Ykkösiin asti. No muutama poikkeus listalta löytyy, mutta heidät onkin verta ja kyyneliä vuodattamalla koulittu paremmiksi kuskeiksi tiimien toimesta. Tällaisia pilotteja ovat mm. Glock, Grosjean ja Perez. Maldonadolla on menossa jo kolmas vuosi ja edelleen ajot riippuvat täysin siitä, kuinka kauan Venezuelasta löytyy sponssirahaa.
 

Maco

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
671
Lotuksen simulaattorivastaavaa Davide Valsecchia ei ole kukaan maininnut missään. Näinköhän jumiutui sille paikalle lopullisesti? GP2-veteraanien titteleillä ei tunnu olevan yhtään minkäänlaista painoarvoa. Tänä vuonna kunnia saattaa langeta jollekin kolmikosta Coletti/Leimer/Bird, eikä yhdelläkään mitään toivoa saada simukuskin paikkaa kummempaa.
No, mielestäni se ei ole lahjakkuuden osoitus, jos voittaa GP2 mestaruuden esim. ajettuaan sarjaa viisi vuotta, mutta nuo veteraanit on hyvä mittari oikeille lahjakkuuksille, jos 1-2 kaudessa tulee mestaruus eli pystyy lyömään ne veteraanit, silloin puhutaan ainakin jonkin tason lahjakkuudesta.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Minun mielestäni GP2 on menettänyt asemiaan F1-kuljettajien ponnahduslautana, vaikka 12 tän kauden kuljettajaa on kilpaillut GP2-sarjassa, koska ei GP2 enää vaikuta F1:ssä kilpailemiseen mielestäni. :doubtful:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Minun mielestäni GP2 on menettänyt asemiaan F1-kuljettajien ponnahduslautana, vaikka 12 tän kauden kuljettajaa on kilpaillut GP2-sarjassa, koska ei GP2 enää vaikuta F1:ssä kilpailemiseen mielestäni. :doubtful:
Onko sarja mennyt siihen että kokeneet jyrät voittaa siellä? Ehkä jos joku ensikertalainen pärjäisi heti, kiinostus heräisi.
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
Menee hauskaksi tämä tallispekulaatio? Yht'äkkiä Ricciardon lanteet ei sovikaan Newyn autoon, Red Bull sponssaa isosti Räikkösen MC-tiimiä, Mateschitz haluaakin avata neuvottelut uudelleen Räikkösen kanssa. Pop corn anybody? :p
 

Pingu22

Member
Liittynyt
4.10.2007
Viestit
12
Sijainti
Finland
Menee hauskaksi tämä tallispekulaatio? Yht'äkkiä Ricciardon lanteet ei sovikaan Newyn autoon, Red Bull sponssaa isosti Räikkösen MC-tiimiä, Mateschitz haluaakin avata neuvottelut uudelleen Räikkösen kanssa. Pop corn anybody? :p


Nääh, Kimin sopimus Ferrari on jo täysin varmasti tehty..Red Bull ei sitä kykene enää muuttamaan.

Ricciardon lanteet eivät tule olemaan niin iso ongelma ettei paikkaa saisi...tekihän Newey muutoksia autoihinsa jo Montoyan,Webberin ja Wurzin takia, koska kukin näistä on omalla tavallaan isokokoinen :)
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Menee hauskaksi tämä tallispekulaatio? Yht'äkkiä Ricciardon lanteet ei sovikaan Newyn autoon, Red Bull sponssaa isosti Räikkösen MC-tiimiä, Mateschitz haluaakin avata neuvottelut uudelleen Räikkösen kanssa. Pop corn anybody? :p
Täällä on jo sipsipussikin avattu ja kohta sihautan cokiksen. Lisää tätä! :thumbup:
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Rouskutella saa aika kauan, kun Monzaan ei vielä ole luvattu kuskijulkistuksia. :mad_old:
Väittäisin, että syy sille, että Monzaan ei ole luvattu kuskijulkistuksia on pitkälti Kimi Räikkönen, koska Kimi odottaa vielä sitä pystyykö Lotus antamaan sen mitä hän vaatii ja siksi muutkin Kimistä kiinnostuneet tallit joutuvat odottamaan hänen päätöstään ennen kuin voivat lyödä sopimukset lukkoon.
 
Ylös