WebSlave
Trackman
- Liittynyt
- 9.2.2005
- Viestit
- 29660
Onhan se, mutta tuota tai vastaavia ilmaisuja on käytetty tällä foorumilla jopa tasapisteisiin päätymisestä (McLaren 2007).Myös "pesee jäämiehellä lattiaa" on mielestäni melko vahvasti sanottu.
Onhan se, mutta tuota tai vastaavia ilmaisuja on käytetty tällä foorumilla jopa tasapisteisiin päätymisestä (McLaren 2007).Myös "pesee jäämiehellä lattiaa" on mielestäni melko vahvasti sanottu.
Auton potentiaalista voi paljastaa jotain vain se kuski joka ajaa sillä paremmin, ei se, joka ajaa sillä selvästi alle potentiaalin. Miten tämä voi vielä olla epäselvää, kun esimerkkejä on jatkuvasti vähän joka tallista?Joo, kuten Webber on osoittanut. Rullaati rullaa ja samaa rataa, ympäri mennään ja yhteen tullaan. :alppu:
No juuri näin. Ei Ferrari ole niin paska auto kuin Massa antaa olettaa, eikä Red Bull niin ylivoimainen kuin johon Sebin menestys viittaa. Joskus vain kuski/auto/rengas/jokumuumikä yhdistelmä toimii jollain jopa selvästi paremmin kuin muilla.Auton potentiaalista voi paljastaa jotain vain se kuski joka ajaa sillä paremmin, ei se, joka ajaa sillä selvästi alle potentiaalin. Miten tämä voi vielä olla epäselvää, kun esimerkkejä on jatkuvasti vähän joka tallista?
Itse ymmärsin websin kommentin niin, että se auto on just niin ylivoimainen kuin joku voi sillä ajaessa olla, eli tässä tapauksessa Vettel. Näin myös itse näen asian. Auto on niin ylivoimainen muihin nähden, kuin sillä joku pystyy ajamaan. Sehän on sen potentiaalin käyttämistä, joka autolla on tarjota. Se miten paljon Vettelillä ja toisaalta muiden tallien kuskeilla on käyttämättä omien autojensa potentiaalia on sitten toinen juttu...No juuri näin. Ei Ferrari ole niin paska auto kuin Massa antaa olettaa, eikä Red Bull niin ylivoimainen kuin johon Sebin menestys viittaa. Joskus vain kuski/auto/rengas/jokumuumikä yhdistelmä toimii jollain jopa selvästi paremmin kuin muilla.
Ei tietenkään, Alonsohan siitä yleensä enemmän irti saa.No juuri näin. Ei Ferrari ole niin paska auto kuin Massa antaa olettaa,
Ööö... onpas. Seb saa siitä enemmän irti, mutta auto on niin hyvä, ettei Sebinkään tarvitse ajaa limiitillä, vaan voi kontrolloida kisaa pitkälti cruisailemalla, kun tietty ero on saavutettu.eikä Red Bull niin ylivoimainen kuin johon Sebin menestys viittaa.
Toki. Autossa kuitenkin täytyy olla se potentiaali, jolla renkaista saadaan tietyllä ajotyylillä se lähes maksimi irti. Vettel on (Gary Andersonin mukaan) löytänyt ajotyylin, jolla se Neweyn autosta erityisen hyvin onnistuu. Mutta se potentiaali on siinä autossa. Muissa autoissa sitä ei tällä hetkellä ole yhtä paljon vaikka Räikköset, Hamiltonit ja Alonsot ajaisivat kuinka hyvin. Eri radat ja olosuhteet toki varioivat tilannetta jonkin verran.Joskus vain kuski/auto/rengas/jokumuumikä yhdistelmä toimii jollain jopa selvästi paremmin kuin muilla.
Nykyaikana voisi FIA:n taholta pamahtaa surkealle kuljettajalle ikuinen porttikielto F1-sarjaan lajin maineen lokaamisen takia.Nokitan Giancarlo Serenellillä. Vakuuttavaa jälkeä GP2:ssa viime kaudella kunnes sai kenkää, on nyt kaiketi töitä vailla. Haastaisi tosissaan deletrazit, belmondot, idet ja lavaggit historian kovimman huumorikuskin tittelistä.
Tarkoitus olikin tuoda kaksoisstandardit esiin ärrrrveällä provoilulla. Kun Alonso sanoo auton olleen ei-hyvä, mutta tulos on ollut ok, mies luo myyttiä elämää suuremmasta rattisankarista. Kun Räikkönen ajaa hyvän tuloksen, mutta mainitsee, että autossa on vielä parantamisen varaa, kukaan ei joko sano mitään, tai hehkuttaa kuinka paljon parempaan se Kimi vielä pystyykään kunhan auto on täydessä tikissä.Aika sikamaista provoilua jos minulta kysytään.
Kyllä saa melkoiset antikimi-lasit olla päässä jos noissa Kimin kommenteissä itsekehua näkee. Myös "pesee jäämiehellä lattiaa" on mielestäni melko vahvasti sanottu. Totta, että Kimi hävisi pisteissä Massalle, mutta ei se nyt ihan sellaista kyykytystä kuitenkaan ollut, kun mitä esim. Schumacher tai Alonso esittivät aikanaan tallikavereille. Mitä tulee Massan jäämisestä Kimin kaveriksi, niin olisiko Massalla ollut tuohon aikaan(kaan?) mahdollisuutta päästä johonkin muuhun kärkitalliin kuin Ferrarille?
Tietysti jos kirjoituksesi ainoa tarkoitus on provosoida ja nostaa tänne kirjottavien verenpainetta, on käyttämäsi termit oikein osuvia.
Et sitten huomannut, että se tallikaveri pitää löylyttää ensin, ennenkuin voi haaveilla niitä "isoja nimiä" vastaan ajamisesta? Taitaa Maldolla olla pieni johto Bottakseen nähden keskinäisessä kamppailussa, mutta toinen on osakilpailuvoittaja ja toinen rookie. "Pieni" ero tulee esiin motivaatiossa eri taustaisten kuskien kohdalla; toinen on joutunut raivaamaan tiensä ylös (vaikkakin viimeisin pykälä vaati häneltäkin sponsoreita taakse) ja toinen on sitten saanut edetä rahakassin kanssa. Rahakassista huolimatta huono kuski EI voita yhtään kisaa, mutta motivaatiota ei kysytä yhtä paljon matkan varrella.Viime viikonloppuna Korean GP:ssä Maldonado hävisi tallikaverilleen Valtteri Bottakselle aika-ajoissa ja myös kisassa.
- En ole täällä taistelemassa Bottasta vastaan. Hän on hyvä kuski, mutta ei minun tavoitteeni. Haluan taistella suurten nimien kanssa, Maldonado sanoi.
http://www.iltasanomat.fi/formula1/art-1288606970693.html
Jos auto on mitäänsanomaton lussu, jolla kumpikaan kuski ei pääse lähellekään niin lujaa kuin haluaisi ja on vielä kuitenkin helppo ja vakaa ajettava, se ei mittaa välttämättä kuskien välisiä eroja ollenkaan.Maldonadosta kun oli puhe, niin samaisessa IS:n jutussa sanoo myös näin:
Et sitten huomannut, että se tallikaveri pitää löylyttää ensin, ennenkuin voi haaveilla niitä "isoja nimiä" vastaan ajamisesta? Taitaa Maldolla olla pieni johto Bottakseen nähden keskinäisessä kamppailussa, mutta toinen on osakilpailuvoittaja ja toinen rookie. "Pieni" ero tulee esiin motivaatiossa eri taustaisten kuskien kohdalla; toinen on joutunut raivaamaan tiensä ylös (vaikkakin viimeisin pykälä vaati häneltäkin sponsoreita taakse) ja toinen on sitten saanut edetä rahakassin kanssa. Rahakassista huolimatta huono kuski EI voita yhtään kisaa, mutta motivaatiota ei kysytä yhtä paljon matkan varrella.
Auton ominaisuuksien sopiminen eri kuskeille vaikuttaa toki paljon ja siksi vaikeuttaa myös samassa tallissa ajavien vertailua (esimerkkinä Kimi vs Massa 2007 ja sama pari kaksi seuraavaa kautta). Mutta pointti olikin siinä, että tuo kommentti "en ole täällä ajamassa Bottasta vastaan, haluan ajaa isoja nimiä vastaan" on aivan naurettava ja tuo mieleen semmoisen 6-vuotiaan kiukuttelun. Kaikki siellä pitää voittaa, jos menestyä haluaa. Ja tallikaveri ensimmäisenä. Tottaha toki se on turhauttavaa ajella siellä peräpäässä, kun viime vuonna ajoi kärkipäässä. Mutta kovat äijät puree hammasta ja koittaa auttaa tiimiä ratkomaan ongelmat, jos ei nykyiselle kaudelle enää pystytä, niin ainakin seuraavalle kaudelle.Jos auto on mitäänsanomaton lussu, jolla kumpikaan kuski ei pääse lähellekään niin lujaa kuin haluaisi ja on vielä kuitenkin helppo ja vakaa ajettava, se ei mittaa välttämättä kuskien välisiä eroja ollenkaan.
Nyt alko kiinnostaa mitä se Frentzen kortti pitää sisälläänTuo päättely akselilla Alonso-Räikkönen-Massa taitaa olla kohtalaisen turhaa. Pitääkö vetää taas Frentzen kortti esiin?
Piti taas miettiä mikä topicin aihe olikaan?
Hill pesi Villeneuven. Villeneuve pesi Frentzenin. Frentzen pesi Hillin.Nyt alko kiinnostaa mitä se Frentzen kortti pitää sisällään
Pitääkö aina vain fanittaa sitä "parempaa" tai menestyneempää?Hirveen vaikea päättää ketä fanittaa jos Kimi antoi Massalle "kyytiä" 2007 ihan uutena tulokkaana vieraassa tallissa jonka Massa tunsi jo vuosien kokemuksella läpikotaisin ja Massa taas pyyhki Kimillä lattiaa ja antoi kyytiä 6-0 vuonna 2008 ja jonkun tulkinnan mukaan myös 2009 tai ainakin siihen asti kun kosahti vieteri kypärään.
Itse ajattelin suhtautua asiaan sillä tavalla, että maanantaisin ja keskiviikkoisin pidän Massaa parempana ja muina viitenä viikonpäivänä taas Kimiä, koska kotiinpäin pitää aina vähän vetää.
Toisaalta esimerkiksi Trulli pyyhki Alonsolla lattiaa jo aikoja sitten tallikaverina, mutta hävisi taas rökälemäisesti Heikille Caterpillarilla, josta voimme laskea että Heikki on parempi ku Alonso---> Alonsolle kenkää Ferrarilta ja Heikki tilalle.
Ja Schumi vei sen muijan, siks se voitti kaikki mestaruudetkin!Hill pesi Villeneuven. Villeneuve pesi Frentzenin. Frentzen pesi Hillin.
Joten paremmuusjärjestykseen:
Frentzen-Hill-Villeneuve-Frentzen
Yhtä aukotonta kuin yllä olevat
Massan koko uralla on tuo yksi vuosi kun on kerrankin onnistunut, muuten ura ollut lähinnä muitten perseen pyyhkimistä. Ei oo epäilystäkää kummalla on paremmat meriitit uran aikana, Kimillä vai Massalla. Kimi oli pari vuottakin pois, hyppäsi Lotukseen ja Massa kattoo paremmalla autollakin Kimin perävaloja, viime ja tänä kautena.Hirveen vaikea päättää ketä fanittaa jos Kimi antoi Massalle "kyytiä" 2007 ihan uutena tulokkaana vieraassa tallissa jonka Massa tunsi jo vuosien kokemuksella läpikotaisin ja Massa taas pyyhki Kimillä lattiaa ja antoi kyytiä 6-0 vuonna 2008 ja jonkun tulkinnan mukaan myös 2009 tai ainakin siihen asti kun kosahti vieteri kypärään.
Itse ajattelin suhtautua asiaan sillä tavalla, että maanantaisin ja keskiviikkoisin pidän Massaa parempana ja muina viitenä viikonpäivänä taas Kimiä, koska kotiinpäin pitää aina vähän vetää.
Älä nyt suutu, mutta... Kumpikaan Heikki ja Trulli eivät saaneet pisteitä Lotuksella. Heikki oli parempi 2010 ja Trulli parempi 2011, missä vaiheessa tässä tapahtui rökäletappio?Toisaalta esimerkiksi Trulli pyyhki Alonsolla lattiaa jo aikoja sitten tallikaverina, mutta hävisi taas rökälemäisesti Heikille Caterpillarilla, josta voimme laskea että Heikki on parempi ku Alonso---> Alonsolle kenkää Ferrarilta ja Heikki tilalle.
2010. Tiesin että pillastut tästä, sanoinhan traumanaiheuttajasi Heikki Kovalaisen voittaneen jonkun.Massan koko uralla on tuo yksi vuosi kun on kerrankin onnistunut, muuten ura ollut lähinnä muitten perseen pyyhkimistä. Ei oo epäilystäkää kummalla on paremmat meriitit uran aikana, Kimillä vai Massalla. Kimi oli pari vuottakin pois, hyppäsi Lotukseen ja Massa kattoo paremmalla autollakin Kimin perävaloja, viime ja tänä kautena.
Älä nyt suutu, mutta... Kumpikaan Heikki ja Trulli eivät saaneet pisteitä Lotuksella. Heikki oli parempi 2010 ja Trulli parempi 2011, missä vaiheessa tässä tapahtui rökäletappio?
Menikö Heikki-hypejuna taas solmuun, et nyt sitten kertonu mitää uutta. Trulli taas pesi Heikin seuraavana vuonna. Vai pitäiskö tää ymmärtää niin että Trullin päänahka on korvaamaton, kun taas Heikin arvoton?2010. Tiesin että pillastut tästä, sanoinhan traumanaiheuttajasi Heikki Kovalaisen voittaneen jonkun.
Trullin ja Heikin mittelöt rökäletappioita ja Fisichellan kanssa litran mittaa... aika väkevät termit niinkin tasaisista kausista. Mahdoton löytää enää sanoja Mclaren kausista.Heikkihän tunnetusti myös vei tallikaveriaan Fisichellaa kuin litran mittaa pitkin lattiaa rökälemäisesti 7-0 kaudella 2007.
Menikö Heikki-hypejuna taas solmuun, et nyt sitten kertonu mitää uutta. Trulli taas pesi Heikin seuraavana vuonna. Vai pitäiskö tää ymmärtää niin että Trullin päänahka on korvaamaton, kun taas Heikin arvoton?
Trullin ja Heikin mittelöt rökäletappioita ja Fisichellan kanssa litran mittaa... aika väkevät termit niinkin tasaisista kausista. Mahdoton löytää enää sanoja Mclaren
Jep