Lisäksi kannattaa huomata, ettei se kansallisuusasia ihan niin mustavalkoinen ole, että jos firma X on maasta Y, niin samasta maasta oleva kuski olisi automaattisesti houkutteleva tuolle firmalle.
Yksi asia on suoritustaso, jota suurin osa sponsoreista suojateiltaan odottaa (ellei kytkös ole esim. sukulaisuuteen perustuva), toinen asia ns. mediaseksikkyys eli sopivuus markkinoitavaksi, kolmas asia on kytkökset. Kytköksillä viittaan siihen, että isoissakin maissa moottoriurheilupiirit ovat varsin tiiviitä, ja siten niiden sisällä on aika tiettyjä "klikkejä", jotka tarkoittavat käytännössä sitä, että vaikka ulkopuoliselle jokin kokonaisuus voisi näyttää erittäinkin loogiselta, voi se todellisuudessa olla osapuolille täysin mahdoton, johtuen vaikkapa jostain vuosien takaisista asioista. Nämä asiat voivat olla henkilöihin perustuvia tai sitten hyvinkin monimutkaisia poliittisia vyyhtejä. Yhtä kaikki, niillä on monesti erittäin iso merkitys erilaisten päätösten takana ja ulkopuoliset eivät niitä useinkaan näe tai ymmärrä lainkaan.
Lisäksi kannattaa huomioida se, että suuret sponsorit ovat useimmiten monikansallisia tai ainakin toimivat kansainvälisesti ja siksi kotimainen kuski ei välttämättä olekaan se paras vaihtoehto markkinointimielessä. Yhtiöllä voi olla vaikka vahva kasvupanostus uudelle markkina-alueelle, jolloin nimenomaan tuolta alueelta tuleva kuski olisi kiinnostavampi sponsoroitava kuin oman maan mies.