Formula 1 - 2013 - Iso-Britannia - Aika-ajot

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Ainahan siitä jotain hyötyä on, vaikkei välttämättä rengashyötyä olisikaan. Joka tapauksessa pidän arveluja hyödyn määrästä ylimitoitettuina. Kehitystä tapahtuu koko ajan muutenkin, joten pelkästään yhden rengastestin piikkiin ei kaikkea voi laittaa. Safety Carit vähän vaikeuttavat Silverstonen kisan arviointia.
No kait sinäkin voit myöntää, että melkoista yhteensattumaa, kun ovat testin jälkeen ottaneet suuren loikan kisavauhdissa? Eikä selity pelkillä radoillakaan enään.

nojoo, safetycarit on olleet myös isossa roolissa viimekisoissa. Noh katsellaan vielä.
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
RB:n vaihdelaatikko oli tänään vielä vähän isompi vitsi. ;)
RB:n kakkosauto otti kuitenkin isomman pistepotin kuin kaksi Lotusta yhteensä (no Grosjean keskeytti lopussa, mutta päätyi tuloksiin ja pisteisiin sillä tuskin oli vaikutusta). :rolleyes:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
No kait sinäkin voit myöntää, että melkoista yhteensattumaa, kun ovat testin jälkeen ottaneet suuren loikan kisavauhdissa? Eikä selity pelkillä radoillakaan enään.
En sanoisi suureksi loikaksi. Nopeus ei ole ollut ongelma missään vaiheessa, rengaskulutus on/oli. Kuva Mercedeksen suorituskyvystä ilmeisesti tulee monille pelkästään Bahrainin ja Espanjan kisojen perusteella, jotka olivat Mersulle erityisen vaikeita. Sitä ennen Hamilton oli jo kaksi kertaa ajanut podiumille. Monacossa Nico pystyi kontrolloimaan vauhtia ja Kanadassa Mersut olivat ihan tavallisia kuolevaisia, edes paalua ei tullut. Silverstonessa olisi voinut jotain kuvaa saada, mutta SC:n takia on vaikea tietää miten esim. yksi stoppi muita enemmän olisi vaikuttanut lopputulokseen.

Kisaketjussa on kirjoitettu siitä, että Lotus on mennyt takapakkia. Tietenkään Lotuksen auto ei ole huonontunut, vaan muiden autot vain ovat parantuneet enemmän. Myös Mersun. Paraneminen kauden aikana on luonnollista ja voimasuhteilla on tapana muuttua. Yksi rengastesti ei tee autuaaksi muihin verrattuna.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
En sanoisi suureksi loikaksi. Nopeus ei ole ollut ongelma missään vaiheessa, rengaskulutus on/oli.
Tapasi mukaan takerrun pilkkuun; tuo seikkako ei ole osa kisavauhtia? Ts. aikaa, joka kuluu kisan läpi menemiseen tai vauhtia, jota voi ylläpitää kisan ajan(keskinopeus)?

Kisaketjussa on kirjoitettu siitä, että Lotus on mennyt takapakkia. Tietenkään Lotuksen auto ei ole huonontunut, vaan muiden autot vain ovat parantuneet enemmän. Myös Mersun. Paraneminen kauden aikana on luonnollista ja voimasuhteilla on tapana muuttua. Yksi rengastesti ei tee autuaaksi muihin verrattuna.
Itse näkisin, ettei Lotus kauheasti kisavauhdissa ole hävinnyt. Yhdessä kisassa olleet ylivoimaisia, mut muuten semmosta Ferrari-vauhtia keskimäärin. Muutenki menneet keskimäärin ferrarin kans käsisynkassa, jompikumpi ollen nopeampi. Aika-ajovauhtikin on melkolailla samaa kastia, mitä se koko kauden on ollutkin.

Tänääkin oli melko varma podiumi tiedossa. Monacossa kulki iha ok. Kanada oli skeidaa. btw, se "yks rengastesti" oli helekutinmoinen määrä kilometrejä ilman mitään häiriöitä. Mitään.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tapasi mukaan takerrun pilkkuun; tuo seikkako ei ole osa kisavauhtia? Ts. aikaa, joka kuluu kisan läpi menemiseen tai vauhtia, jota voi ylläpitää kisan ajan(keskinopeus)?
On tietenkin. Jaoin vain kokonaisuuden kahteen melko itsenäiseen osatekijään. Koska vain toisessa on ollut olennaisesti parantamisen varaa, ja juuri siihen rengastestin väitetään vaikuttaneen.
btw, se "yks rengastesti" oli helekutinmoinen määrä kilometrejä ilman mitään häiriöitä. Mitään.
Onko sinulla jokin lähde? Tribunaalin käsittelyn dokumentti tai jotain? Itse en tiedä testin sisällöstä kuin viitteellisesti ja olennaisin tieto lienee se, ettei testissä käytettyjä renkaita luultavasti koskaan tulla käyttämään kisoissa. Joitain niissä olleita ratkaisuja mahdollisesti.
 

Lobosaurus

Jopefani
Liittynyt
23.4.2009
Viestit
528
Sijainti
Suamesa
On tietenkin. Jaoin vain kokonaisuuden kahteen melko itsenäiseen osatekijään. Koska vain toisessa on ollut olennaisesti parantamisen varaa, ja juuri siihen rengastestin väitetään vaikuttaneen.

Onko sinulla jokin lähde? Tribunaalin käsittelyn dokumentti tai jotain? Itse en tiedä testin sisällöstä kuin viitteellisesti ja olennaisin tieto lienee se, ettei testissä käytettyjä renkaita luultavasti koskaan tulla käyttämään kisoissa. Joitain niissä olleita ratkaisuja mahdollisesti.
No testi ajettiin heti kisan jälkeen, joten dataa oli käytettävissä mielettömän paljon. Siinä ihan alkupaloja testin tuomista eduista.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Onko sinulla jokin lähde? Tribunaalin käsittelyn dokumentti tai jotain? Itse en tiedä testin sisällöstä kuin viitteellisesti ja olennaisin tieto lienee se, ettei testissä käytettyjä renkaita luultavasti koskaan tulla käyttämään kisoissa. Joitain niissä olleita ratkaisuja mahdollisesti.
Ei ole. Ihan yleisen puheen perusteella tuon 1000 kilsaa olen repinyt. Kaipa sillekki joku lähde löytyy. Äkkiäkös tuota vertailudataa ottaa ja sen jälkee lähtee hakeen pienempää kulutusta?
 
Viimeksi muokattu:
Ylös