Ja sitten vielä FIA:n kuntoluokitus 2 eli viimesijaiset varaosakilpailuun soveltuvat radat joita ei käytetä kuin vain äärimmäisen hädän tullen F1-kisana ja mielellään vasta kun myös FIA:n kuntoluokan 1 ratoja peruuntuisi niiden edeltä:
FIA:n kuntoluokitus 2 eli viimesijaiset varaosakilpailun lisenssin omaavat ja F1:n varaosakilpailuun poikkeusoloissa soveltuvat radat
Adria International Raceway (Sijaitsee Italiassa ja on 2,702 kilometriä pitkä rata lähinnä vakioautoille, urheiluautoille ja pikkuformuloille tai enintään Italian F3-sarjalle.)
Algarve Circuit/Portimao Circuit (Sijaitsee Portugalissa ja on parhaimmillaan ollut ihan hyväkin rata, mutta on viime vuosina kärvistellyt velkaongelmissa ja remontoimattomuudessa. On 4,684 kilometriä pitkä.)
Autodrom Most (Sijaitsee Tsekissä.)
Circuito San Juan Villicum (Sijaitsee Argentiinassa, on viime vuonna avautunut ja siellä ovat ajaneet Argentiinan urheiluautosarjat ja jopa Superbike-kisa moottoripyörien puolella on pidetty siellä.)
Autodromo Internacional de Codegua (Sijaitsee Chilessä missä ovat ajaneet Argentiinan urheiluautosarjat maan kansallisten sarjojen ohella ja on ollut ehdolla mahdolliseksi MotoGP-radaksi mikäli F1:n varsinaiseen varaosakilpailun lisenssin saamiseen ei saa rahoitusta.)
Autodromo Termas de Rio Hondo (Tuttu rata Argetiinassa mikä voisi olla Argentiinan Grand Prixin paluurata Buenos Airesin ohella.)
Buenos Aires (Mikäli rahat ja kunnostaminen riittäisi niin paluu ihan F1-kisaksi asti on mahdollinen.)
Autodromo Victor Borrat Fabini (Sijaitsee Uruguayssa, on tällä hetkellä 3,534 kilometriä ja laajennustöiden jälkeen pidempi jolloin tulevaisuudessa ensimmäinen Uruguayn Grand Prix voi olla mahdollinen.)
Automotordrom Slovakiaring (Sijaitsee Slovakiassa ja tuttu vakioautojen ja urheiluautojen kisa.)
Autopolis (Japanin hyvinkin tuttu varaosakilpailun ehdokas, mutta viime vuosien huonomman tilan takia ei välttämättä ole kovinkaan suurella ehdolla edes ensisijaisemmaksikaan varaosakilpailuksi.)
Brands Hatch (Viime vuosina on saanut varaosakilpailun lisenssinsä Anderstorpin ja Kyalamin ohella, mutta varsin viimesijainen se on eikä todennäköinen pitopaikaksi.)
Brno (Pitää varaosakilpailun viimesijaisuuden lisenssiä, mutta enimmäkseen soveltuu moottoripyörien radaksi jatkossakin ilman ihmeitä.)
Taupo Motorsports Park/Bruce McLaren Motorsports Park/McLaren Motorsports Park (Uuden-Seelannin mahdollinen tulevaisuuden F1-rata pitää tällä hetkellä viimesijaista varaosakilpailun lisenssiä.)
Bugatti Circuit (Mahdollinen mikäli Le Mansin pitkää rataa ei haluttaisi käyttää, mutta kaikkiaan todennäköinen se ei ole Ranskan F1-kisaksi vaikka vuonna 1967 kertaalleen Ranskan Grand Prix pidettiin Le Mansissa.)
Circuit de Ledenon (Sijaitsee Ranskassa ja on parhaimmillaan pitänyt Formula Renault-kisoja. Paras mahdollisuus pitää F1-kisa oli 1970-luvulla, mutta Pierre Ugeuxia ei tuolloin saatu vakuutettua sen soveltuvuudesta F1:siin ja Bernie ihme kyllä piti lajiedeltäjänsä kannan myös kun rata tuntui niin kovin syrjäiseltä. Pitää yllä kuitenkin viimesijaisen varakilpailun lisenssiä.)
Circuit International Automobile Moulay El Hassan/Marrakech Street Circuit (Mahdollinen Marokon Grand Prixin pitopaikka jonakin päivänä.)
Circuit Paul Armangnac/Nogaro (Pitää yllä varaosakilpailun viimesijaista lisenssiä, mutta ei kovin todennäköinen olemaan Ranskan Grand Prixin pitopaikka siinäkään tapauksessa. Parhaimmillaan on ollut F2-kisana ja F3000-sarjan kisana.)
Zolder (Tuttu rata, mutta ei toivoakaan paluusta käytännössä vaikka Zandvoort onnistuikin sen tekemään.)
Circuito de Navarra (Sijaitsee Espanjassa ja olisi ehkä ollut Valenciaan verrattuna jopa ehkä parempi paikka ylläpitää F1-kisa. Voisi olla tulevaisuudessa ehdolla uusi F1-kisan pitopaikka Espanjassa.)
Jarama (Ei todennäköisesti ole palaamassa tavoittelemaan järkevää varaosakilpailun paikkaa vaikka lisenssi päivittyi kuntoluokankin osalta kolmosesta kakkoseen.)
Circuito dos Cristais (Sijaitsee Brasiliassa ja on 4,4 kilometriä pitkä Brasilian Urheiluautojen kisarata. Voi olla mielenkiintoinen rata tulevaisuudessa F1:n kannalta.)
Dijon-Prenois (Ei taida olla paluuta kalenteriin vaikka viimesijaisen varakilpailun lisenssi onkin hallussa.)
Donington (Vielä ennen vuotta 2010 näytti siltä, että Donington palaisi jopa ihan F1-kisaksi Silverstonen sijaan. Vajaan vuosikymmenen mittaan sen varaosakilpailun mahdollisuus on helposti tippunut ensisijaisesta viimesijaiseksi.)
Lausitzring (Radan omistaja eli Dekra ei välttämättä enää halua pitää moottoriurheilua radalla muutoin kuin DTM:n kisoja ja erinäisiä muita autoilutestejä varten vaikka omistaakin vielä nimellisesti viimesijaisen varakilpailun lisenssin.)
Fort Grozny Autodrom (Sijaitsee Venäjällä ja sillä on lisenssi varakilpailun viimesijaisuutta varten, mutta 3,086 kilometriä pitkänä se olisi lyhin rata kalenterissa mikäli teoreettinen F1-kisa ajettaisiin.)
Inje Speedium/Inje Circuit (Sijaitsee Etelä-Koreassa ja voi olla tulevaisuuden F1-kisa Etelä-Koreassa mikäli Yeongamin rata kokisi TI Circuit Aidan kohtalon. Injessä on ajettu Aasian Le Mans-sarjaa ja muita urheiluautojen kisoja.)
Kazan Ring (Sijaitsee Venäjällä ja voisi tulevaisuudessa ehkä olla Venäjän Grand Prixin vaihtoehtoinen pitopaikka.)
Mokpo Circuit (Sijaitsee Etelä-Koreassa lähellä Yeongamia Mokpossa. F1-kisan mahdollisuuksia rajoittaa Yeongamin tapaan kaukaisuus liikenneyhteyksien varrelta ja lyhyys. Rata on vain 3,045 kilometriä pitkä.)
Kyalami (Tuttu rata jota on paljon kunnostettu mahdollista F1-paluuta varten tulevaisuudessa kuten myös ensisijaista varakilpailun lisenssiä varten.)
Madras Motor Race Track/Irungattukottai Race Track (Sijaitsee Intiassa ja voisi olla F1-kisapaikka mikäli Buddh Circuit ei siihen kelpaisi.)
Circuito Marco Simoncelli/Misano (Moottoripyörien tuttu rata jolla on myös varakilpailun viimesijainen lisenssi hallussaan.)
Motorsport Arena Oschersleben A (Tuttu DTM-rata ja Saksan F3-sarjan rata kuten myös F3:n Eurosarjan rata pitää yllä varakilpailun viimesijaista lisenssiä.)
Ningbo International Circuit (Sijaitsee Kiinassa ja on mahdollinen Kiinan Grand Prixin tulevaisuuden pitopaikka. Toistaiseksi ei todennäköisesti pitkään aikaan kun on melko uusi rata.)
Norisring (Lyhyys rajoittaa pitämistä vaikka periaatteessa viimesijaisen varakilpailun lisenssi hallussa onkin.)
TI Circuit/OI Circuit/MI Circuit Aida (Parhaimmillaan F1-kisana ollut rata on näinä päivinä Doningtonin tapaan melko heikossa kunnossa sinänsä ainakin talouspuoleltaan ja vaikka ei olisikaan niin viimesijaisen varakilpailun lisenssin omistamisesta huolimatta tällä radalla ei todennäköistä paluuta lajiin ole. Jo ylipäänsä selväksi varakilpailuksi pääseminen ja saatikka sitten nimeäminen olisi jo suuri ihme.)
Ordos International Circuit (Sijaitsee kovin latinalaisperäisestä nimestään huolimatta itse asiassa Kiinassa. Voisi olla tulevaisuudessa yksi muu mahdollinen Kiinan Grand Prixin pitopaikka. Tällä hetkellä kuitenkin vain varakilpailun viimesijaisen lisenssin omaava rata.)
Penbay International Circuit (Sijaitsee Taiwanissa tai Kansallisessa Kiinassa. Voisi olla ilman poliittisia ongelmia ja kunnostusten osuessa kohdilleen hyvinkin mielenkiintoinen kisapaikka.)
Potrero de los Funes (Argentiinan mahdollinen F1-kisan paluurata.)
Sachsenring (Tuttu RR-ajojen rata ja myös DTM-rata jolla myös on ollut vaikeuksia viime vuosina olla oikein edes ensisijaisen varaosakilpailun lisenssinkään arvoinen rata.)
Anderstorp (Takavuosikymmenten tuttu formularata länsinaapurissamme on onnistuttu päivittämään nykyaikaan päin, mutta näillä näkymin ensisijaiseen varakilpailuun asti saamiseen ei taida halukkuus riittää.)
Sentul (Indonesian Grand Prixin oletettava pitopaikka pitää kyllä yllä varakilpailun viimesijaista lisenssiä, mutta ilman Indonesian valtion isompaa panosta tai Rio Haryanton paluuta lajiin ei taida olla tälle kisalle tulemista F1:siin.)
Snetterton (Kovin ponnistuksin on tämäkin rata muutettu vastaamaan edes viimesijaisen F1:n varakilpailun vaatimuksia, mutta yksi epätodennäköisimpiä paikkoja pitää F1-kisa tämä kyllä olisi. Tosin pienemmille formuloille rata kyllä sopii.)
Sportsland SUGO (Japanin tuttu kisarata on viime vuosina kiinnostunut hankkimaan varakilpailun viimesijaisen lisenssin ja mikäli rahoitus järjestyy niin ensisijainen varakilpailun lisenssi ei suinkaan ole mahdottomuus. Turvallisuuspuoli voi kuitenkin olla este FIA:n ja sen välillä.)
Sydney Motorsport Park/Eastern Creek (Hyvinkin tuttu rata australialaisen moottoriurheilun seuraajille ei ole kovin todennäköinen muuksi kuin vain viimesijaisen varakilpailun pitopaikaksi.)
The Bend Motorsport Park (Sijaitsee Australiassa ja voisi olla tulevaisuuden mahdollinen F1-rata Australiassa koska muutamaan muuhun Australian potentiaaliseen F1-rataan verrattuna sen omistajat ovat saamassa rahoitusta tulevaisuudelle viimeisijaisen varakilpailulisenssin päivittämistä varten ensisijaiseen varakilpailun lisenssiin.)
Tokachi International Speedway/Takikubo International Speedway/Sarabetsu International Speedway/Hokkaido International Speedway (Sijaitsee Japanissa ja on tuttu Japanin GT-sarjojen rata ja voisi olla tulevaisuudessa F1-pitopaikka.)
Motegi Circuit (Tutun ovaaliradan moottoriradasta puhuttaessa sillä tällä hetkellä on hallussaan varakilpailun viimesijainen lisenssi.)
Vallelunga (Yksi heikoimmista varakilpailun viimeisijaisen lisenssin haltijoista F1:stä varten huolimatta sen pidosta joten ei välttämättä ole tulossa lähivuosina ja ihme on jos vuosikymmeninäkään.
)
Zheijiang International Circuit/Shaoxing International Circuit (Sijaitsee Kiinassa ja on melko kehuttu, mutta erittäin lyhyt rata olemaan F1-tasolla ilman pidennystä.)
Zhuhai (Tuttu Kiinan Grand Prixin melkein ensimmäinen pitopaikka joka on näinä vuosina vaihtelevasti pitänyt varakilpailua yllä niin ensisijaisesti kuin viimesijaisestikin.)