En tiedä. Umpipiukkaan tankattuna tietsikka väittää joskus, että 960-980 voisi ajaa mutta ei ole tullut kokeiltua. Veikkaan, että jos sukkasillaan lähtisi päälaelta tiputtelemaan kohti Hankoa, voisi mennä sen 1000km. Hauskaa ei olis kenelläkään - ei kuskilla, ei kyydittävillä, ei kanssa-autoilijoilla.Ja mikä kone?
Omalla pääsee melko tarkkaan 1000 km kun ajotietokoneen ilmoittama keskinopeus pidetään maltillisessa 120 km/h lukemassa moottoritiellä.
Kun keskinopeus on 80 km/h, vähän yli 1100 km, joten ihan kauheesti ei noinkaan iso keskinpeuden nosto vaikuta.
(Kone siis 2,7 litrainen tublaturbodiisseli)
Matkailuauton kulutusta en kehtaa edes laskea.
Unbusted BSOnko dieselautoilijoilla kokemusta Pro-Dieselistä?
Itsellä on tosi hyvä kokemukset: Koneen käynti on selvästi pehmeämpi, kuluttaa jopa toista litraa vähemmän/100 km sen kanssa, kiihtyy niin paljon paremmin, että tuntee perstuntumalta (ja sen saa todennettua GPS:lläkin) jne.
Ei oo. Ei saa Teboililta (johon firman kortti).:thumbfh:Onko dieselautoilijoilla kokemusta Pro-Dieselistä?
Itsellä on tosi hyvä kokemukset: Koneen käynti on selvästi pehmeämpi, kuluttaa jopa toista litraa vähemmän/100 km sen kanssa, kiihtyy niin paljon paremmin, että tuntee perstuntumalta (ja sen saa todennettua GPS:lläkin) jne.
Varsinkin kun tankissa on muunmaalaista dieseliä ja vaihtaa Pro Dieseliin, se ero on vielä selkeämpi. Samaten Torquesta on nähtävissä alemmat saastutusarvot ja ajotietokoneesta alentunut kulutus. Mun mielestä sellanen, jonka olen kykenevä itse mittareilla toteamaan ei ole bullshittiä. Täysin eri asia sitten onkin, onko se niin paljon parempaa, että se on ostamisen arvoista.Unbusted BS
Kokemukseni mukaan kuluttaa desin tai kaksi vähemmän kuin muut disukkalaadut. Minun kohdalla (hintaero huomioiden) liian vähän, että hyötyisin vaihtamisesta ko. laatuun kokonaan. Persedynokaan ei indikoi tehon lisäystä sen koommin kuin käyntiäänten muutosta.
Niin toki jos maanteillä suhailisi. 600km sekalaisessa ajossa.. 57l tankilla kokoa.Vois päästä 700km. 3.1l bentzeeni.
Kokeilin, en huomannut eroa mun ajotavalla.Onko dieselautoilijoilla kokemusta Pro-Dieselistä?
Itsellä on tosi hyvä kokemukset: Koneen käynti on selvästi pehmeämpi, kuluttaa jopa toista litraa vähemmän/100 km sen kanssa, kiihtyy niin paljon paremmin, että tuntee perstuntumalta (ja sen saa todennettua GPS:lläkin) jne.
Mulla tossa asuntoautossa sama. Ihan sama onko pro diisseliä vai ryssändiiseliä...ihan samallalailla menee aina. Ois kiva tietää miks se ei toimi samallalailla kaikissa autoissa.Kokeilin, en huomannut eroa mun ajotavalla.
Tiedä en, mutta moottoriteknologia lienee dieseleissä nykyään aika kirjavaa? Hiukkaset, palaminen... Mitä parempi ja nykyaikaisempi moottori, niin pro toimii sitä paremmin? tai toisinpäin...Mulla tossa asuntoautossa sama. Ihan sama onko pro diisseliä vai ryssändiiseliä...ihan samallalailla menee aina. Ois kiva tietää miks se ei toimi samallalailla kaikissa autoissa.
Suht pieni tankki kyllä jenkkiautoksi. 20 USG oli meidän vanhassa jenkkiautossa, vaikka oli peräti pienempi tankki.57l tankilla kokoa.
Häh?Suht pieni tankki kyllä jenkkiautoksi. 20 USG oli meidän vanhassa jenkkiautossa, vaikka oli peräti pienempi tankki.