Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2013, 6. kisa, Lavinto

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
859
AA
#7 kovin liukasta oli ja en oikein päässyt kartingin makuun kun mutkat meni driftaten. Tiesin ettei aika kummoinen ole kun muut lappasi ohi. Varikolla kuulin ettei aikoja edes tullut -ok, uudestaan sitten.

AA2
Nyt oli vain vähän aikaa ja kierros piti saada nopeasti kasaan, renkaat yhä kylmät ja vaikeaa oli. Kun rata alkoi kostua ja oletin ajan loppuvan niin kurvasin jo varikolle kun ajattelin ettei ajat enään tästä parane. Menin kuitenkin vielä radalle ja yllätykseni rata kuivui hyvin nopeasti. Aika ajon lopulla akselin kiinnike hajosi ja auton jarrut ja ohjaus samalla lamaantui 4 mutkassa. Sain käänettyä vain oikealle ja päädyinkin sitten rengaspinoja väistellen varikolle. Akselin kiinnike oli kuulemma hajonnut jo pääsuoran jälkeisessä 2 mutkassa.


D-finaali:
Lähtökiihdytyksessä olis päässyt jo ohi mutta malttia tavittiin ohituskiellon takia. Heti kävi selväksi, että #80 on aivan eri auto ja tällähän voi todella kisata muita vastaan. Yllätykseksi se oili erittäin nopea ja pian olin jo kärjessä. En tiennyt tässä vaiheessa vielä #4 ylivomaa, joten en osannut pelätä sitä takaa ja hyvä niin että keskittyi vaan omaan ajoon.


C-Finaali:
Huomio kiinnittyi penkin omituiseen asentoon, kun vasemmalla puolella ei ollut juurikaan tukea ja sieltä törrötti jokin metallikappale. Ensimmäisellä kierroksella onnistuin spinnaamaan #3 mutkaan, kun ei sitten tullut lämppärillä oikein jarruja testattua. #4:n ylivoma näkyi etenkin mutkien ulostulossa, esim.T3 ja T6 osoittautui hyviksi ohituspaikoiksi. Erästä muodostui jälleen ohituskarnevaali, mutta kivaahan se on vaikka nopeampi auto alla. Raceri oli jälleen hankalin ohitettava, mutta pitäähän sitä aina jotain vääntöä olla:) Maalissa sitten huomasin penkin kiinnikkeiden irronnen ja metallikappaleen ottavan vartaloon kiinni. Auto saatiin kuitenkin paikattua B-finaalia varten.

B-finaali:
Nyt oli tuttu auto alla ja ohituspaikat tuoreessa muistissa, joten samalla flowlla jatkettiin. Tuntui että ajoi LMP luokan autolla ja muilla olisi GTE / Le Mans. CM onnistuin ohittamaan sisäkautta kun hänellä oli oma ohituskesken. PP kanssa oli muutaman mutkan verran vääntöä, mutta T6 ulostulossa #4 oli ylivoimainen. Tästä PP tais mainita ettei jäänyt tilaa tarpeeksi mutta tarkoititko tuota #7, #8 vai mitä kohtaa? Lopulta ohitus taisi tapahtua varikkomutkassa ja siinä oli kyllä tilaa kun sulla meni jarrutus pitkäksi? Maalissa jälleen 1. ja mahtava fiilis nousta D-finaalista A:han.

A-finaali:
Jos tähän olisi tullut #4 niin kaikki mahdollisuudet olisi ollut palkintopallille. #270 matkaan ja sekin oli hyvä auto, mutta ei mikään #4 kaltainen. Ajoa kesti yksi mutka kunnes saavuttiin tokaan jarrutuskohtaan. Jarrut eivät toimineet ollenkaan ja suunta oli kohti Andyä. Kolari oli hyvin lähellä, mutta sain väistettyä nurmikon kautta. Varikolle ihmettelemään ja eihän auto tosiaan pysähtynyt edes kävelyvauhdista. Muut meni jo muutaman kierroksen ohi mutta halusin kuitenkin mennä ajelemaan. Saavutin Wope junaa, mutta kierrokset loppui harmillisesti kesken. Olishan siinä ollut ihmettelemistä jos olisin ohittanut -4 kierrosta jääneenä.

Hieno päivä kaiken kaikkiaan: paljon ajoa, ohituksia ja muuttama vaaratilanne auton rikkoutumisen myötä. Onni ei kestänyt loppuun saakka. Toisaalta jos olis tullut #4 aika-ajoon, niin en olisi kiertänyt D-finaalin kautta. Nyt sain kuitenkin ajaa koko rahalla: 4 finaalia ja 2 aika-ajoa.

Onnittelut kärkikolmikolle ja järkkäreille, jotka tekivät erinomaisella asenteella töitä, vaikka kaikenlaista pientä haastettä päivälle osui.
 
Viimeksi muokattu:

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
859
Aikojen perusteella näyttää Team107:n harjoittelu auttaneen. Esim. Totke 1s Nipsua nopeampi samalla autolla ja Jacques CM:n kanssa samoja aikoja. (CM ja Nipsulla kisakierrokset jäi vajaaksi, joten ei ihan vertailukelpoisia aikoja). Andy taas lensi aika-ajossa #58:lla. Auttoikohan rengaspaineiden pudotus niin paljon vai olinko tosiaan niin hidas samalla autolla:D
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13768
Aikojen perusteella näyttää Team107:n harjoittelu auttaneen. Esim. Totke 1s Nipsua nopeampi samalla autolla ja Jacques CM:n kanssa samoja aikoja. (CM ja Nipsulla kisakierrokset jäi vajaaksi, joten ei ihan vertailukelpoisia aikoja). Andy taas lensi aika-ajossa #58:lla. Auttoikohan rengaspaineiden pudotus niin paljon vai olinko tosiaan niin hidas samalla autolla:D
Nipsulla auto taisi olla jarruiltaan aika finaalissa alusta asti (+ ajoi ruuhkassa)... Ja mitä muutakin autoissa muuttuu päivän aikana.
Omalta osaltani totean että en kovin montaa kymppiä olisi varmaan parantanut B:n aikana, kunhan kuvittelen että lähellä PP:tä ja Jatenskia olisin ollut pitkin kisan.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Nipsulla auto taisi olla jarruiltaan aika finaalissa alusta asti (+ ajoi ruuhkassa)... Ja mitä muutakin autoissa muuttuu päivän aikana.
Omalta osaltani totean että en kovin montaa kymppiä olisi varmaan parantanut B:n aikana, kunhan kuvittelen että lähellä PP:tä ja Jatenskia olisin ollut pitkin kisan.
Joo, alusta asti jouduin jarruttamaan normaalia aikaisemmin ja myöhemmin jokainen jarrupaikka meni pitkäksi, vaikka jarrutin vieläkin aikaisemmin. :eek: Alussa olin kyllä RX:ää nopeampi eli puhtaita kierroksia en saanut aikaiseksi. Olisi kyllä ollut mielenkiintoista verrata omaa vauhtia Totkeen ehjällä autolla!
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Ykkösmutkassa Totke ainakin veti reilusti lujempaa kuin muut. Näin silmämääräisesti.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Minä ohitin FW08:n ohituskieltomutkassa, koska oli varikolla hääräilyjeni takia mennyt jotenkin ohi tuo ohituskielto enkä tajunnut. Menin vanhasta muistista niinkuin fosarikisoissa. Anteeksi, en tehnyt sitä tietoisesti. Kuitenkin hyväksyn, mikäli päätätte antaa minulle 1 sijoituksen rangaistuksen tms. Tein väärin.

Lisäksi pyydän tuomaristoa tutkimaan hahmo Powered By BMW:n tönimisen C-finaalissa. Tästä tulossa videomateriaalia tämän tekstini lopussa olevan linkin taakse. Myös alla olevassa raportissani tästä oma näkemykseni. Aiemmin oli puhetta ettei mitään tönimistä sallita ulkoradalla, mutta tämä oli tosi törkeää ottaen huomioon että kaveri ajoi autolla, jolla olisi päässyt missä vaan ohi ilman kontaktejakin.

------------------------------------

Itse kisasta noin muutoin.. Aika-ajoissa ihan perusok auto, mutta aloitin vähän niinkuin varman päälle. Sitten kun oli tarkoitus yrittää kunnon aikaa, menikin rata liukkaaksi tihkusateen takia. Session lopussa rata taas parani, mutta viimeisellä kierroksella ajoin varikkoneulansilmän pitkäksi koska hämäännyin siinä kohdassa heilunutta ruutulippua..
Tokassa setissä sitten rata parani toden teolla ja koko porukka sai siitä etua. Viimeisessä setissä satoi, mutta rata kuivui. Heidän kanssaan oli varmaankin aikalailla tasaiset olosuhteet. Ruoskia tuolla ei nyt ollut, mutta vähän niinkuin sekä auto että kelituurin raiskaamana C-finaaliin. Olin aika pettynyt.

C-finaali
Kirosin ekaksi tuuriani sillä #60 oli ollut aika-ajoissa kehnompi. Siihen oli kuitenkin vaihdettu eturenkaat, joten olin toiveikas. Lämmittelykierroksella oli jotain ihmeellistä säätöä. Kun olin kiertänyt kierroksen varikkomutkaan asti, näin että joku tuli vasta varikolta ja ajoi hitaasti.. Ajattelin ottaa kiinni, koska olin häntäpään ruudussa.. Siis ettei tarttisi odottaa heitä mun perääni. Lähtötornissa Kari kuitenkin huitoi vihaisen näköisenä jarruttamaan joten tein sitten niin. Pelkäsin vaan hitaasti ajellessani auton sammumista.. ei muuta..

Olisko ollut kolmas vai neljäs lämppärikierros kun katsoin taakseni että nipsu mummoilee takana edelleenkin jotain.. Aloin huitomaan ja vihdoin hän hiffasikin mennä ohitse. Taisin huutaa juuri tuon "mee nyt saatana ohi", mitä nipsu omassa rapossaan mainitsi. :D Jotain jokatapauksessa kirosin ja kypäräkamerastakin se kuuluu.

Vihdoin päästiin starttiin ja tässä alussa siis se mainitsemani moka ohituskieltomutkaan jota en tajunnut. Sitten takasuoralla heti ohi scyberistä, mutta kärkikaksikko oli päässyt jo pienen matkan päähän. Andy näytti "Easy" kylttiä, mutta en ymmärtänyt hänen tarkoittaneen että pitäisi päästää joku ohi.. Scyberistä ohituksen jälkeen Racer ja Nipsu menivät ärsyttävästi noin 100m päässä ja saavutin heitä vain hyvin hyvin vähän joka kierroksella. Muutaman kierroksen jälkeen nipsu onneksi yritti Racerista ohi ja tällöin pääsin itsekin imuun. Sain pari ihan hyvää ohituspaikkaa Nipsusta, mutta hän sai pidettyä paikkansa hyvin. Ihan hyvää vääntöä kuitenkin.

Pari kierrosta tätä ja sitten takaa joku tönäisee bussipysäkissä ja auto menee hetkeksi aivan holtittomaksi. Bemarihan se oli ja tönimisen seurauksena vauhti katosi ihan täysin ja hänen oli sitten helppo mennä ohi varikkomutkan jälkeisessä kiihdytyksessä. Sanoin tämän hänelle jo radalla ja sanon nytkin: Erityisesti noin ylivoimaisella autolla voisi kyllä siistimminkin ohittaa! Toisekseen: Tällaiset tönimiset eivät todellakaan kuulu ulkoradalle ja tässä olisi voinut käydä paljon huonomminkin. Kisan jälkeen havaitsimme Slugin kanssa, että myös pakoputken kiinnitysrauta oli mennyt poikki. En tiedä missä tilanteessa se oli, mutta oli sitten tässä tönimisessä mennyt tai ei, niin ei karting mitään linnanmäkiautoilua ole. Tönimiset pois ulkoradalta!

Noh.. bemarin ohittelun jälkeen menetin sitten asemiani selvästi ja taas tuli se 100m kaula. Onneksi myös nipsulla meni ajo sekaisin bemarin ohituksen jälkeen, jolloin pääsin uudestaan hänen peräänsä. Tässä taas ajeltiin ja lopulta pääsinkin ohitse ensimmäisen mutkan jarrutuksessa. En tiedä miten puhdas se oli mutta ei ainakaan pahasti kolahtanut. Ohituksen jälkeen Nipsu yritti uudelleen ohi takasuoralla, mutta pidin vaan ajolinjani ja sain pidettyä sijoituksen. Huomasin, että nipsu oli kadonnut ja pelkäsin että olinko kuitenkin sulkenut oven, mutta ilmeisesti hän oli painanut pihalle myöhemmässä vaiheessa.

Lopussa yritin vielä tavoitella Raceria, mutta hän oli saanut valitettavasti taas sen 100m kaulan ja se oli liikaa. Viimeiselle kierrokselle lähdettäessä yritin ajaa vähän riskilläkin ja yliohjaava auto liukui kanttareille. Tärinä oli irroittanut moottorikannen ja se taas irroitti tulpan johdon. Nopealla reaktiolla olisin saanut johdon takaisin, mutta olin hidas ja kone ehti sammua. Viimeinen kierros jäi ajamatta mutta FW08 oli ilmeisesti jäänyt kierroksella ja siksi taakseni.

Video kisastani valmistuu noin tunnin päästä osoitteeseen: http://www.youtube.com/watch?v=Meu04canSus&feature=youtu.be
 
Viimeksi muokattu:

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Ai ohitit vai? Pakko myöntää etten edes huomannut. #33 oli sen verran susi, että sillä oli varsinkin kisan alussa täysi työ pysyä nokka menosuuntaan, joten tuollaiset pikkuseikat kuin "joku meni ohi" eivät rekisteröityneet.

Edit
Muistaakseni kukaan ei kyllä kierroksella ohi mennyt. Siis muistaakseni.

Edit 2.
Tuo nelosen lähtönopeus mutkista oli sen verran muita parempaa, että meinasin itsekin aika-ajossa pari kertaa niitata öö ruzin perään vaikka seikan tiesin kun toisen "hitaus" yllätti. Tämä siis kommenttina tuohon tönintäjuttuun.
 
Viimeksi muokattu:

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Tällaiset tönimiset eivät todellakaan kuulu ulkoradalle ja tässä olisi voinut käydä paljon huonomminkin. Kisan jälkeen havaitsimme Slugin kanssa, että myös pakoputken kiinnitysrauta oli mennyt poikki. En tiedä missä tilanteessa se oli, mutta oli sitten tässä tönimisessä mennyt tai ei, niin ei karting mitään linnanmäkiautoilua ole. Tönimiset pois ulkoradalta!
En tiedä mitä siellä mun takana on tapahtunut, mutta tähän täysi komppaus! Mä en uskalla avopyöräisillä autoilla hakea ohitusta liian aggressiivisesti, kun pelkään että jollekin käy huonosti. Yleensä yritän ohitusta vain silloin, kun olen päässyt suoralla rinnalle. Jos olen aivan toisen perässä kiinni, voin kyllä yrittää ohitusta jos seuraavassa mutkassa linja on sellainen, että toinen pystyy näkemään tilanteen. (vaikea selittää :eek:) Esimerkiksi sä taisit ohittaa mut ekassa jarrupaikassa tuolla tavalla, ja se oli aivan puhdas ohitus!
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Andy taas lensi aika-ajossa #58:lla. Auttoikohan rengaspaineiden pudotus niin paljon vai olinko tosiaan niin hidas samalla autolla:D
En mä pudottanut niitä kun näytti sillä mittarilla jonka löysin, olevan oikeat. Se näytti 0,3 kuitenkin liikaa. Kun sain tietää sen, tarjouduin ottamaan virhemarginaalin verran painetta pois öö ruzin renkaista seuraavaan settiin, mutta sanoi että menee samoilla.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13768
Edit
Muistaakseni kukaan ei kyllä kierroksella ohi mennyt. Siis muistaakseni.
Kas, totta puhut. Mulla vaan joka kierros -paperit joista hiukan haastavampaa katsoa tulokset, kuin normaaleista lopputulosliuskoista joita yleensä radoilta saa. Nyt 2 kisaa putkeen (Koksu ja Lavinto) sekavammat paperit vuokrayrittäjältä mukaan. Wilzkunkin tulos muutettu. Molemmat ajoitte vaan viimeisen kiekan sen verran rauhallisemmin että hämäännyin laittamaan "-1krs". Mun moka.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Kas, totta puhut. Mulla vaan joka kierros -paperit joista hiukan haastavampaa katsoa tulokset, kuin normaaleista lopputulosliuskoista joita yleensä radoilta saa. Nyt 2 kisaa putkeen (Koksu ja Lavinto) sekavammat paperit vuokrayrittäjältä mukaan. Wilzkunkin tulos muutettu. Molemmat ajoitte vaan viimeisen kiekan sen verran rauhallisemmin että hämäännyin laittamaan "-1krs". Mun moka.
Ok, hyvä tietää ettei pää ihan hapero vielä ole.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13768
Minä ohitin FW08:n ohituskieltomutkassa, koska oli varikolla hääräilyjeni takia mennyt jotenkin ohi tuo ohituskielto enkä tajunnut. Menin vanhasta muistista niinkuin fosarikisoissa. Anteeksi, en tehnyt sitä tietoisesti. Kuitenkin hyväksyn, mikäli päätätte antaa minulle 1 sijoituksen rangaistuksen tms. Tein väärin.
Scyberin ohitit heti, mutta joo hyvin mahdollista sitten kumminkin ettei ohituskieltosääntö siinä hässäkässä tavoittanut vaan kaikkia. Itsekin juoksin tapahtuman aikana melko paljon + täyttelin kaaviopapereita.

Lisäksi pyydän tuomaristoa tutkimaan hahmo Powered By BMW:n tönimisen C-finaalissa. Tästä tulossa videomateriaalia tämän tekstini lopussa olevan linkin taakse. Myös alla olevassa raportissani tästä oma näkemykseni. Aiemmin oli puhetta ettei mitään tönimistä sallita ulkoradalla, mutta tämä oli tosi törkeää ottaen huomioon että kaveri ajoi autolla, jolla olisi päässyt missä vaan ohi ilman kontaktejakin.
Oma ensifiilis videolta ainakin on, ettei mitään kovin härskiä näytä olevan.
Auton tasoa en näkisi seikkana törkeyden asteelle muutenkaan, ja oli siinä kiirettä ajaa kärki kiinni...

Vihdoin päästiin starttiin ja tässä alussa siis se mainitsemani moka ohituskieltomutkaan jota en tajunnut. Sitten takasuoralla heti ohi scyberistä, mutta kärkikaksikko oli päässyt jo pienen matkan päähän. Andy näytti "Easy" kylttiä, mutta en ymmärtänyt hänen tarkoittaneen että pitäisi päästää joku ohi.. Scyberistä ohituksen jälkeen Racer ja Nipsu menivät ärsyttävästi noin 100m päässä ja saavutin heitä vain hyvin hyvin vähän joka kierroksella.
FW08:n ohitettuasi (kolmantena) siinä on näköjään Nipsu vaan sekunnin, sadan metrin sijaan, edellä :)

Pari kierrosta tätä ja sitten takaa joku tönäisee bussipysäkissä ja auto menee hetkeksi aivan holtittomaksi. Bemarihan se oli ja tönimisen seurauksena vauhti katosi ihan täysin ja hänen oli sitten helppo mennä ohi varikkomutkan jälkeisessä kiihdytyksessä. Sanoin tämän hänelle jo radalla ja sanon nytkin: Erityisesti noin ylivoimaisella autolla voisi kyllä siistimminkin ohittaa! Toisekseen: Tällaiset tönimiset eivät todellakaan kuulu ulkoradalle ja tässä olisi voinut käydä paljon huonomminkin. Kisan jälkeen havaitsimme Slugin kanssa, että myös pakoputken kiinnitysrauta oli mennyt poikki. En tiedä missä tilanteessa se oli, mutta oli sitten tässä tönimisessä mennyt tai ei, niin ei karting mitään linnanmäkiautoilua ole. Tönimiset pois ulkoradalta!
Videosi kohdassa 4:52 olet Nipsun takia sen verran ulompana etten ihmettele liikaa Bemarin siihen väliin menevän. Kevyt osumakin sitten. Itse en näkisi penalttin arvoisena, vaan hyvänä vääntönä ilman ns. reikäpäisyyttä. Vastaavaa mielestäni näkee näissä kisoissa silloin tällöin. Toivottavasti saadaan silti useammilta näkemystä tuohon.

Video kisastani valmistuu noin tunnin päästä osoitteeseen: http://www.youtube.com/watch?v=Meu04canSus&feature=youtu.be
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Videolta ei osumaa näe, mutta ulostulosi tiukasta oikeasta ei suuremmin muista kierroksista poikkea. Ja nelonen tosiaankin lähti tuosta ihan eri tavalla kuin käytännössä kaikki muut.
 

Scyber

Well-known member
Liittynyt
7.5.2012
Viestit
284
Sijainti
Hyvinkää
Aika-ajot: #66

Uusi rata ja auto tuntu jo heti radalle lähtiessä liukkaalta. Tuloksena heti eka mutka suoraks nurmikon kautta takas radalle. 11. kierroksen kohdal huomasin et oikea eturengas vatkaa -> Laakeri aivan lopussa ja pysäytin. Tätä ennen varmaan 4 spinnausta ihan ihmeellisen käytöksen takia.

Kisa: #11

Pasmat sekasi heti startissa. Jacques tuuppaa ohi heti ohituskielto alueella ja kaikki pilalle siihen takasuoralle. Sitten FW08 kanssa arpomista ohituksen osalta (kumpiki tosi varovaisia) ja siinä hetken arvonnan jälkeen pääsen ohitse. Edessä olevat onkin jo karannu tavoittamattomiin. Sitten hirveetä liukastelua erittäin liukkaalla autolla ja varmasti pari kertaa kävin nurmellakin kyntämässä ku yritin ajaa lujaalujaa. Autossa myös kaasu hirtti kokoajan -> mutkassa jarrun jälkeen tahatonta luisua ja mutkavauhdit kuraksi.

Mun mielestä se ohituskielto mainittiin muutamanki kerran ihan selvästi. Ja viimeistään se et kaikki ajaa letkassa hitaasti olis pitäny viestiä et jotai on pielessä.

Nooh, kisa pitkän tauon jälkeen ja radasta tykkäsin kovasti. Peukut Team107:lle autojen huollosta ja hienosta mestasta.
 

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
Pari kierrosta tätä ja sitten takaa joku tönäisee bussipysäkissä ja auto menee hetkeksi aivan holtittomaksi. Bemarihan se oli ja tönimisen seurauksena vauhti katosi ihan täysin ja hänen oli sitten helppo mennä ohi varikkomutkan jälkeisessä kiihdytyksessä.
On hankala tulkita bussipysäkin tönäisyä (videon kohdassa 4:51 nähdäkseni) muuksi kuin silkaksi vahingoksi. Jos autoissa on selkeä kulkuero (kuten tässä käsittääkseni oli), voi edelläajavan tiukka seuraaminen olla melkoisen hankalaa, ja harmillisia lipsahduksia voi sattua. Itse laskisin k.o. tilanteen huolimattomuusvirheeksi.

Itse ohitushan tapahtui nähdäkseni siististi, koska bussipysäkin jälkeen tönimistä ei tapahtunut(?). Tönimisen ja ohituksen välille ei voi vetää syy-seuraussuhdetta, koska ne tapahtuivat täysin eri mutkissa.

Tämä mielipide ei tarkoita sitä, että kannattaisin tönimistä millään muotoa.
 

Örfil

Guest
Tapaus Jacq/Bmw: videokuvan ja -äänenperusteella paha sanoa yhtään mitään. En ainakaan huomannut mitään hyvin poikkeavaa tapahtuneen Jakkuesin osalta. Seuraavissa kuvissa vain Bemu ilmestyy rinnalle.

Itsekin tökkäsin harkka-ajossa perään yhtä toista radalla ajanutta (ei KKWCS) kun hiljensi niin yllättäen bussipysäkissä. Tosin vastuu on aina peräänajajalla.

Bmw:n ajon/tason tuntien, toivon että tämä tulkitaan silkan reisinki tilanteen piikkiin.

Josko jakkues ollut tavallista säikymmällä päällä kun pelästyi ruutulippuakin :D :D
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Tapaus Jacq/Bmw: videokuvan ja -äänenperusteella paha sanoa yhtään mitään. En ainakaan huomannut mitään hyvin poikkeavaa tapahtuneen Jakkuesin osalta. Seuraavissa kuvissa vain Bemu ilmestyy rinnalle.

Itsekin tökkäsin harkka-ajossa perään yhtä toista radalla ajanutta (ei KKWCS) kun hiljensi niin yllättäen bussipysäkissä. Tosin vastuu on aina peräänajajalla.

Bmw:n ajon/tason tuntien, toivon että tämä tulkitaan silkan reisinki tilanteen piikkiin.

Josko jakkues ollut tavallista säikymmällä päällä kun pelästyi ruutulippuakin :D :D
Tai sitten vaan vituttaa kun kisa meni päin vittua vaikka olin suht nopea. :D
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Bmw:n ajon/tason tuntien, toivon että tämä tulkitaan silkan reisinki tilanteen piikkiin.
Vaikkei Bmv:n ajamisessa/tasossa olekaan sinänsä vikaa, päin vastoin, hän kuitenkin taitaa rakentaa sellaista Perezin mainetta itselleen että toivoo että omat aggressiiviset otteensa toimisivat pelokkeena muille kuljettajille.

Eikös joku muukin kritisoinut Bemarin ohitusta jossain muussa finaalissa?
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Scyberin ohitit heti, mutta joo hyvin mahdollista sitten kumminkin ettei ohituskieltosääntö siinä hässäkässä tavoittanut vaan kaikkia. Itsekin juoksin tapahtuman aikana melko paljon + täyttelin kaaviopapereita.
Kas.. Scyber ja FW meni mun päässä sekaisin.. Sittenhän se taitaa ollakin ok, koska Scyber meni lopputuloksissa ohi mun keskeytykseni myötä.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Vaikkei Bmv:n ajamisessa/tasossa olekaan sinänsä vikaa, päin vastoin, hän kuitenkin taitaa rakentaa sellaista Perezin mainetta itselleen että toivoo että omat aggressiiviset otteensa toimisivat pelokkeena muille kuljettajille.

Eikös joku muukin kritisoinut Bemarin ohitusta jossain muussa finaalissa?
PeePee muistaakseni kritisoi samasta asiasta B-finaalissa. Eikä tämä ollut ensimmäinen kerta kun ko. kuljettaja ajaa tosi aggressiivisesti. Toivottavasti mitään pahempaa ei tapahdu.

Hauskinta tässä on se, että sama kaveri itse osoittaa mieltä hyvin herkästi jos joku toinen vahingossa vähän ottaa kosketusta häneen..
 
Ylös