Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2013, 7. kisa, Forssa II

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Noo Scyber oli kuskilistalla toisena, ja nostamansa toinen lappu lippalakista oli semmoinen läppälappu numeroiden 1-7 joukossa kahdeksantena. Scyberi voi kertoa mitä siinä oli :)
Me naureskeltiin että saman kylän poika nosti itselleen paremman auton ja mulle hieman huonoman. Mutta niinkuin Slug mainitsi niin turha kitistä autoeroista, se kuuluu vuokra-autoiluun.
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Aika-ajot #6
Ensimmäisessä ryhmässä Scyber suorastaan lensi kutosella ja ihmettelin minun suorastaan hävettävän hyvää autotuuria. #6 olikin todella nopea ja vakaa, hiukan joutui runttaamaan mutkiin puskemisen takia. Paalu tuli mutta olihan se paras auto. Isohko ero Ppbemariin ja Scyberiin ei tullut ajamalla vaan keveydellä..

A-finaali #5
Hieno oli katsoa muitten vääntöä B-finalissa josta Wope lopulta vei voiton. Arvelin että kova kisa tulossa jossa saa todella vääntää, #5 oli omaan silmään näyttänyt melkoisen epätasapainoiselta ajettavalta. Sitä se varmaan olikin ollut mutta ennen kuin mulla kisa alkoi mekaanikko sanoi että säätivät siitä jotain (en muista mitä) ja vaihtoivat toisen takarenkaan.

Kisa alkoi hyvin, muut jäi kisailemaan keskenään ja sain tehtyä eroa. Vaikka #5 ei edelleenkään mikään mainio ollut ajaa, oli se kuitenkin paljon parempi mitä odotin. Ei siinä kovin kauan mennyt kuin Wope näkyi jo peileissä. Kummasti antoi lisää yritystä ja ero tuntui pitävän kun ei vaan virheitä tee ja niinhän se piti. Ois voinu tulla hyvä kamppailu Wopea vastaan jos ois lähdetty peräkkäin.

Loistavan autotuurin siivittämänä kauden kolmas voitto eikä pisteissä näytä huonolta mutta pakko tän hyvän tuurin on joskus loppua. Isot kiitokset Cmoneylle ja muille järkkäreille. Sitä mieltä myös että meni vähän yli noi autoista valittamiset ym. en ihmettele jos henkilökunta jo hermostui. Anyway, kivaa oli ja sääkin oli kohdallaan. Nähdään hyvinkäällä. Onnittelut vielä Wopelle Bemarille palkintosijoista! + Scyberille :thumbup: ensimmäisestä eturivistä.
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kisarapo

Ennakko:

Käytiin ennakkoreenaamassa muutaman KKWCS kuskin kanssa tiistaina ennen kisaa. Tällöin muokkautui jo mielipide muutamasta autosta.


Harkat/A-A: #4

Voi vittu! oli ainoa asia joka tuli mieleen kun autoarvonta oli suoritettu. Tiistaina jo joukon hännillä ko. keksinnöllä ja taas sama pommi alle. Noh, ajetaan.

Ajettiinhan sitä. Omaksi yllätyksekseni en ollut viimeinen, vaan toiseksi viimeinen vakikuskeista. Ainoastaan myös #4:llä ajanut öö ruz jäi taakse.

Auto lipsui ja klappia ohjauksessa ihan liikaa tarkkaan ajamiseen. Moottorin vetopuolesta ei voi sanoa juuta eikä jaata kun ei tullut ajettua kenenkään lähituntumassa.


C-finaali: #3

Vihdoinkin jotain muuta käteen kuin #4. Lähdettiin pitkään kestäneiden valmistelujen jälkeen liikkeelle ja alussa tiukkaa skabaa lfb:n, öö ruzin ja Wilskun kanssa.

Kun parin ekan kiekan jälkeen tilanne rauhoittui, loppukisa oli ylhäisessä yksinäisyydessä ajoa. Sijoitus C-finaalin toinen. Kierrosaika parani vaatimattomat 1,1s aika-ajoista kun oli kelvollinen auto alla.


Pari sanaa:

Aika-ajoissa vitutti ihan homona tuo paskaakin paskempi autotuuri. Mutta onneksi kisassa sitten korjaantui. Ei tuon parempaan kisatulokseen olisi 92 kiloisena ollutkaan mahdollisuuksia, vaikka olisi ollut paras auto aika-ajoissa.

Ylipäätään tuosta autoista nillittämisestä. Mikäli auto ei selkeästi ole kunnossa ennen ajoa, siitä pitää ilmoittaa. Nyt oli selkeää vikaa jonka korjauksen johdosta auton suorituskykykin parani. Minun mielestäni meillä ei ollut siinä suhteessa mitään hävettävää.

Se, että kuinka kovaan ääneen paikan päällä laukoo "totuuksia" autoista, onkin jo eri juttu. #4 oli vaan niin paska auto, että aika-ajon jälkeisessä mielentilassa oli ihan pakko avautua hieman. Sori. Taisin kyllä hakkua auton maanrakoon jo aiemminkin, eli autoarvonnan päätyttyä ennen aika-ajoja.


Mutta mutta.
Kiitokset Cmoneylle ja forssan ratahenkilökunnalle. Loppujen lopuksi kaikki meni hyvin kalustorikoista huolimatta. Autoerotkin tasoittuivat autojen korjausten myötä.
 

Örfil

Guest
Ylipäätään tuosta autoista nillittämisestä. Mikäli auto ei selkeästi ole kunnossa ennen ajoa, siitä pitää ilmoittaa. Nyt oli selkeää vikaa jonka korjauksen johdosta auton suorituskykykin parani.
Jeps, juuri näin! Tässä oma aktiivisuus on SE pointti: itse käyn auton kriittiset osat läpi ennen ajosettiä - potkin kumit, joskus jopa mittaan rengaspaineet :)D), jarruvaijeri, jarrupalat, jarruvivusto, onko kaasarissa kaikki osat kiinni (se putsaritötskä + kurkku), onko ohjaukseen liittyvä mekaniikka silmämääräisesti ok, kaikki korkit kiinni bensaosastolla (=> tapaus DW aikanaan!) jne. On siinä ennen omaa ajosuoritusta hyvää aikaa ihmetellä että mikäs se seuraava ajopeli nyt on

Luulisin että että kaikkia ei näin tekninen lähestyminen omaan ajosettiin kiinnosta, mutta sitten pitää vaan ajaa sillä pelillä mikä alle arvotaan.

Ja reilun urheiluhengen mukaan on jokaisen kuskin velvollisuus ilmoittaa auton epäkohdista ainakin oman ajovuoron jälkeen, oli sama auto alla seuraavassa setissä tai ei.

Forssassa ei ole pelkoa että autot olis koskaan huolimattomuuttaan huonossa kunnossa. Siksi asiallinen suora palaute, jos jotain autossa havaitsee, on varmaan edelleenkin tervetullutta.

Mutta tosiaan, ne on siellä kuten muuallakin vuokra-autoja ja se sanelee sen autojen nopeuksien vaihteluvälin ja toivon mukaan se "autotuuri" jakautuu tasaisesti kaikkien kesken kauden aikana. Mitä useampaan kisaan kauden aikana osallistuu, sitä todennäköisemmin näin käy.

Hyvällä radalla autot on n. 1 -2 sekunnin sisällä (radan pituudesta riippuen). Sen alle ei päästä ilman kustannuksia, jotka ylittävät sitten jo vuokratoiminnan kannattavuuden. Huonolla radalla on sitten niitä 4 sekunnin eroja :(

Forssa on mielestäni paras ulkorata Suomessa tässä mielessä. Tästä ei kahta sanaa.
 

Scyber

Well-known member
Liittynyt
7.5.2012
Viestit
284
Sijainti
Hyvinkää
Noo Scyber oli kuskilistalla toisena, ja nostamansa toinen lappu lippalakista oli semmoinen läppälappu numeroiden 1-7 joukossa kahdeksantena. Scyberi voi kertoa mitä siinä oli :)
Hahaha. En kerro mikä se oli. :D

Itse kyllä tykkään Forssan huoltoukoista. Nytkin pyysin laittamaan lukkomutterin toiselle ajoon menevään autoon jarrun kierretankoon ettei vaan lähde mutteri irti. Oli ihan sormin pyöriteltävissä. Heti kävi etsimässä ja laittoi. Toki perustelin sen myös siten että kerran ollessani samalla radalla jarrupoljin pohjas lattiaan ekassa tiukassa :)

Mitä jos arvonta tehtäisiin niin että jokainen kuski saa ite vetää piposta autonumeronsa? Mä voin ottaa vikana.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13809
Jos kokeillaan tuota heti Hyvinkäällä. Sama finaaliin lähdettäessä.
Mikäli Haapiksellekin ok.

Ja onhan KiC:lläkin noin.
 

Örfil

Guest
Eikös tuosta tule lisää vaan hässäkkää järkkäreille?

Kuinka se autotuuri muuttuisi jos itse sen lapun nostaa? Onko jollain "kultaiset sormet" :D

Asko-metodilla eli pelikorttimenetelmällä autot jakoon ja sillä siisti.
Arvotaan vaan joka ajoerään autot erikseen, niin tulee hyvin hajontaa.

Näin tehdään Forssa-sarjassa ja hyvin on homma pelannut. Aina on kauden lopussa tasaisin kuski voittanut sarjan.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13809
Eikös tuosta tule lisää vaan hässäkkää järkkäreille?

Kuinka se autotuuri muuttuisi jos itse sen lapun nostaa? Onko jollain "kultaiset sormet" :D

Asko-metodilla eli pelikorttimenetelmällä autot jakoon ja sillä siisti.
Arvotaan vaan joka ajoerään autot erikseen, niin tulee hyvin hajontaa.

Näin tehdään Forssa-sarjassa ja hyvin on homma pelannut. Aina on kauden lopussa tasaisin kuski voittanut sarjan.
Itse näen sen turhana lisänä arpoa joka erään erikseen. Normaalisti vaan kysyn lappujennostajalta tyyliin "laitetaanko seuraavaan erään numerot samassa järkässä alhaalta ylös vai ylhäältä alas" tms. Hajonta tulee samoin siinä, missä järjestyksessä nimimerkit ovat paperilla.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Itse näen sen turhana lisänä arpoa joka erään erikseen. Normaalisti vaan kysyn lappujennostajalta tyyliin "laitetaanko seuraavaan erään numerot samassa järkässä alhaalta ylös vai ylhäältä alas" tms. Hajonta tulee samoin siinä, missä järjestyksessä nimimerkit ovat paperilla.
Minä olisin sitä mieltä, että olisi parempi ettei autoja olisi määrätty etukäteen finaaleihin, vaan että numerot nostettaisi hatusta juuri ennen.

Lisäksi olen sitä mieltä, että tämän tasoiselle porukalle vuokra-autoilla ajaminen ei ole fiksuin tapa kilpailla. Vuokrayrittäjältä ei voi edellyttää että kalusto on tasollamme koska heidän täytyy ajattaa myös höpö-höpö-ajelijoita ja silloin kalusto saa kolhuja joita höpö-höpöt eivät huomaa mutta jotka me huomaamme.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13809
Varmaan olet oikeassakin, mutta tämänhenkiselle porukalle tämä on ihan hyvä, ja huoleton, juttu ollut tähän asti. Ja kisa-autojen arvonta olisi kyllä ihan hyvä juttu vasta juuri ennen kisalähtöön menoa. Siinä vaiheessa tietää jos joku auto on poissa pelistäkin.

Ja liian tasaisia autoja en edes haluaisi ilman painotasauksia.
 

Örfil

Guest
Kyllä se henkisyys nyt vain katoaa tältäkin porukalta kun kypärä laitetaan päähän. Ainoa, joka on mukavampi kisatapahtumissa kuin Foorumilla, on Racer X :D.
Miten tän nyt ottais :eek:

Ettei nyt olis inan verran piilovittuilua pelissä ;)
 

Örfil

Guest
Itse näen sen turhana lisänä arpoa joka erään erikseen. Normaalisti vaan kysyn lappujennostajalta tyyliin "laitetaanko seuraavaan erään numerot samassa järkässä alhaalta ylös vai ylhäältä alas" tms. Hajonta tulee samoin siinä, missä järjestyksessä nimimerkit ovat paperilla.
Juu, tuohan ajaa saman asia kun laittaa autot toisinpäin.
Tosin joka erän arpominen vie vain 5-10 minuuttia jos sulla on apurit.

Jos oikein pilkkua viilaa ja on salaliittoteorioiden kannattaja niin itseasiassa ajoerien jaothan on se joka on pahimmat erot tällä kaudella tehnyt massamääräisesti, ei yksittäinen auto.

Periaatteessahan niillä vois pelata kun esim. 1) case Lahti 2) näkee sääennusteen jo hyvissä ajoin

Mutta olis kohtuutonta tehdä kaikki eräjaot, autojaot yms. paikanpäällä ilman että sitten siinä olis Cmoneylla ainakin kaksi nimettyä apuria joka kisan alussa hoitamaan tälläiset arpapelit. Ei liene kuin järjestelykysymys.

Jos jotain arvotaan paikanpäällä, minusta olis reilua arpoa nimenomaan ajoryhmät.

Autot voisi arpoa hyvinkin etukäteen, sitten nostellaan vaan hatusta kuskit autoihin. Tässä tietenkin aikatauluongelmat paikalle saapumisten suhteen voi aiheuttaa joskus ongelmia.

Mutta jo ihan ennakkoon, jos Lahti on kuten tänä vuonna, niin ens vuonna kisa on ratkaistu jo ennen kuin kukaan on edes paikanpäällä ihan pelkällä ajoryhmittelyllä.

Siinähän vois pelata esim. Lahdessa niin että a) ilmoittautuu aivan viime tipassa (yleensä vikassa ajoryhmässä silloin) b) sanoo ettei ehdi kuin vikaan a-a erään "kun töissä on niin kiirettä". Saattaa olla ens vuonna monella "kiirettä töissä" sinä päivänä kun kaikki tietää tilanteen radalla :D Minä en ainakaan enää ehdi ekaan ajoryhmään kun töissä on silloin niin kiirettä :D

Nostin kissan pöydälle. Mau!
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Autoarvonnoista: Finaaleihin arvonnat mielellään vasta aika-ajojen jälkeen. Tuo lisäjännitystä se. Ja eri osakilpailuihin autoarpojat voisi vaihtaa, ei se aina ole pakko olla sama henkilö.

Tyyliin: vuorollaan yksi hallitusjeppe + vuorollaan joku vaki-KKWCS -kuski.

Tai sitten se, että jokainen nostaa pipasta lappunsa. Tosin silloin viimeisellä nostajalla onni ratkaisee vähemmän kun vaihtoehdot ovat niukassa.

Siinähän vois pelata esim. Lahdessa niin että a) ilmoittautuu aivan viime tipassa (yleensä vikassa ajoryhmässä silloin) b) sanoo ettei ehdi kuin vikaan a-a erään "kun töissä on niin kiirettä". Saattaa olla ens vuonna monella "kiirettä töissä" sinä päivänä kun kaikki tietää tilanteen radalla :D Minä en ainakaan enää ehdi ekaan ajoryhmään kun töissä on silloin niin kiirettä :D
Lahden kisa iltakisana? Jokunen ryhmä kun ajelee ennen meitä niin erojen luulisi pienentyvän tämänvuotiseen verrattuna. Ekaan mutkaan saisivat vielä tehdä selkeän ohituspaikan. Nykyinen vasenoikea ei toimi.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Tulipa tässä eräänkin hahmon kanssa juteltua ja totesin melkoisen huonon arvan saavan usein osakseen. Jos oikein halutaan homma tasata, niin silloin jokaisella pitäisi olla oikeus valita auto finaaliin siten, että pistejohtaja ottaa sen mikä sattuu jäljelle jäämään.

Mulle on itselle kyl riittäny sekin, kun kahta eri paskaa päivän aikana saa ajaa.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13809
Anteeksi, kun en nyt ymmärrä, mutta mikä tämä Case Lahti nyt on?
Varmaan sitä, kun autot olivat kumminkin osoitettu lapulla kuskeille jo ennen tapahtumaa. En epäile tippaakaan, ettetkö niitä oikeasti arponut, luotan täysin kun niin sanoit ja helpottaa/vähentää vaan työtä tapahtuman aikana. Itsellä ollut aina vaan periaate että ne arvotaan paikanpäällä ainakin jonkun toisen kuskin ollessa mukana, ja muillakin mahdollisuus nähdä arvonta.

Tai sitten se, että jokainen nostaa pipasta lappunsa. Tosin silloin viimeisellä nostajalla onni ratkaisee vähemmän kun vaihtoehdot ovat niukassa.
Kaikilla silti samat mahdollisuudet saada mikä tahansa auto, kun edelliset nostajat ovat voineet nostaa minkä tahansa numeron itselleen pipasta.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Eikö Lahdessa ongelma ollut se, että pari päivää ennen kisaa autosta oli lauennut öljyt radalle ja kaikki kumi lähti radan pinnasta. Johti siihen, että viimeinen a-a -ryhmä ajoi jo ihan eri radalla kuin aiemmat.

Tuollaisen ennakoiminen on vaan hiukan vaikeaa.

Edit.
Mun mielestä on ihan sama kuka ne laput sieltä lippiksestä nostaa. Sen, että jokainen nostaa omat lappunsa, merkitys on lähinnä symbolinen. Mutta tuollainen on vaan omiaan aiheuttamaan lisää sekaannusta ja hidastamaan asioita kisapaikalla.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13809
Lahden kisa iltakisana? Jokunen ryhmä kun ajelee ennen meitä niin erojen luulisi pienentyvän tämänvuotiseen verrattuna. Ekaan mutkaan saisivat vielä tehdä selkeän ohituspaikan. Nykyinen vasenoikea ei toimi.
Itse haluaisin kokeilla sillä radalla kisatapahtuman toiseen suuntaan ajettuna...
 
Ylös