Mieluummin päätöskisaksi. Interlagos on yleensä sen verran viihdyttävämpi kisa, että jättää jälkeensä mukavan, odottavan tunteen seuraavaan kauteen. Abu Dhabi ei päätöskisana jotenkin innosta samalla tavoin, semminkään jos mestaruus on jo ratkennut.On todennäköistä, että mestaruus ratkeaa ensi kaudella ennen päätöskisaa kuin vasta päätöskisassa. Kumpi olisi katsojalle tärkeämpää, että Interlagos on kisa jossa mestaruus ratkeaa vai kauden päätöskisa?
Interlagosin katsoisin vaikka olisi MM-sarjan ulkopuolinen kisa. Ei sillä ole mitään väliä jaetaanko siellä MM-pisteitä tai onko niillä pinnoilla merkitystä MM-sarjassa. Samaa ei voi sanoa Abu Dhabista...Kumpi olisi katsojalle tärkeämpää, että Interlagos on kisa jossa mestaruus ratkeaa vai kauden päätöskisa?
Öö tota, jos se on iltapäivällä jenkeissä niin täällä se olisi keskellä yötä. Miten näät sen nostavan katsojalukuja Euroopassakin?Minusta USA pitäisi laittaa päätöskisaksi, tai sitten Brasilia. Jos USA:n (ja Amerikoiden) katsojalukuja halutaan nostaa, olisi minusta tärkeää, että kausi huipentuisi amerikkalaisittain iltapäivällä eikä aamuvarhain. Päätöskisa USA:ssa toisi lisää julkisuutta USA:ssa, etenkin jos mestaruus on vielä auki. Brasilia olisi myös OK, samalla aikavyöhykkeellä.
Ja kyllä USA/Brasilia taitaa saada enemmän katsojia myös Euroopassa, iltakisa sopii TV:n katsojille vielä paremmin.
Öö tota, Austinissa startattiin iltapäivällä paikallista aikaa. Jos katsoit kisan keskellä yötä, et katsonut livenä :thumbup:Öö tota, jos se on iltapäivällä jenkeissä niin täällä se olisi keskellä yötä. Miten näät sen nostavan katsojalukuja Euroopassakin?
Austinin ja Helsingin ero on 8 tuntia. Koska lähetys alkoi Suomessa klo 21, kisa paikallisesti alkoi klo 13, eli iltapäivällä.Öö tota, jos se on iltapäivällä jenkeissä niin täällä se olisi keskellä yötä. Miten näät sen nostavan katsojalukuja Euroopassakin?
No lasketaan sitten samalla todennäköisyys monennessako kisassa MM keskimäärin viimekausina on ratkennut ja sijoitetaan Interlagos keskelle kautta. Eli en nyt oikein ymmärtänyt tuota argumenttia.On todennäköistä, että mestaruus ratkeaa ensi kaudella ennen päätöskisaa kuin vasta päätöskisassa. Kumpi olisi katsojalle tärkeämpää, että Interlagos on kisa jossa mestaruus ratkeaa vai kauden päätöskisa?
Kysymys tuossa se olennaisempi oli. Haluavatko katsojat, että Brasilian GP on MM:n kannalta merkityksetön kisa? Jos siitä halutaan päätöskisa, niin luultavimmin käy.No lasketaan sitten samalla todennäköisyys monennessako kisassa MM keskimäärin viimekausina on ratkennut ja sijoitetaan Interlagos keskelle kautta. Eli en nyt oikein ymmärtänyt tuota argumenttia.
Kummalakaan ei ole mitään väliä.On todennäköistä, että mestaruus ratkeaa ensi kaudella ennen päätöskisaa kuin vasta päätöskisassa. Kumpi olisi katsojalle tärkeämpää, että Interlagos on kisa jossa mestaruus ratkeaa vai kauden päätöskisa?
Austinin ja Helsingin ero on 8 tuntia. Koska lähetys alkoi Suomessa klo 21, kisa paikallisesti alkoi klo 13, eli iltapäivällä.
En tullutkaan ajatelleeksi, että USGP alkoi paikallista aikaa klo 13, eikä 14 kuten normaalisti.No huhhuh. Klo 13 on joo iltapäivien aatelia.
E: ELi siis minuuttia vaille 12 on aamupäivä. Minuuttia yli 12 on iltapäivä. Ja klo 12:00 on keskipäivä se yhden nanosekunnin tuhannesosan ajan vai?
Laskisin "showcase"-kisoiksi Monacon, Singaporen ja Abu Dhabin. Pointti noissa kisoissa on loppujen lopuksi muualla kuin itse kisan viihdyttävyydessä. Siinä mielessä Abu Dhabi siis sopii päätöskisaksi, se on paikallaolopatsastelukisa. Näyttävyys ja näyttäytyminen ajaa itse kisan ohi.Abu Dhabista vielä. Jos sitä halutaan pitää jonkinlaisena showcase-kisana, niin laittaisin sen kauden avaukseksi. Abu Dhabi kun ei oikein eeppistä kilvanajoa tarjoa, jota soisi päätöskisassa nähtävän. Tai olihan 2010 eeppinen, mutta ei kilvanajon suhteen. Avauskisana se olisi kylläkin näyttävä auringonlaskuineen ja valaistuine hotelleineen.
Alkukaudessakin on ensivuodesta alkaen keinovaloja ja todennäköisesti myös auringonlasku, kun Bahrainissakin laitetaan valot päälle.Avauskisana se olisi kylläkin näyttävä auringonlaskuineen ja valaistuine hotelleineen.
Iltakisa Bahrainissa ja Abu Dhabissa on vaan kovin eri juttu. Bahrainin aavikko on muutenkin tylsä näky ja musta öinen aavikko valaistun radan taustalla on vielä tylsempi näky, eikä lainkaan verrattavissa Abu Dhabin valaistuun hotelliin, jne.Alkukaudessakin on ensivuodesta alkaen keinovaloja ja todennäköisesti myös auringonlasku, kun Bahrainissakin laitetaan valot päälle.
Komp. Olisi muuten hienoa, vaan ei varmaan tule koskaan toteutumaan.Bahrainissa pitäisi kiinnittää valot autoihin ja ajaa pimeässä.
Turvallisuus ei olisi ongelma koska: F1 ei ole protoja olellisesti nopeampi, F1-kisoissa ei ole muita luokkia ja aavikolla voi vähän eksyäkin ilman vaaraa seinäkontaktista.
Mahtava idea! Veikkaan että tästä olisi jatkokehittelyssä hyötyä siviilipuolellakin. :idea: Ajattele nyt, varmaan moni ammattiautoilija arvostaisi näin talvella jos tuollainen autojen mukana liikkuva valaisinjärjestelmä kehitettäisiin. Jätkän kantsii laittaa nyt idea paperille.Bahrainissa pitäisi kiinnittää valot autoihin ja ajaa pimeässä.