Formula 1 - 2013 - Singapore - Osakilpailun jälkitunnelmat

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Päätelkää näistä nyt jotain. Hamiltonin kova ohitusmäärä verrattuna kisojen määrään selittynee sillä että ajanu aina voittaja-autoa.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ok. No poimit yhden jutun, mites muut? Tähdennän vielä kerran, että iha sekuvain pari pointtia tuolta otin silmääni.

Omasta mielestä tuo statistiikka kertoo eniten kisa/aika-ajovauhti -suhteesta ja/tai negatiivisten tapahtumien määrästä kisoissa.
Niin, sehän se ohituksia synnyttää, että edellä on hitaampia autoja, johtuu tämä sitten huonosta aika-ajosta, jostain ongelmasta tai erilaisesta varikkostoppirytmistä. Jos tippuu varikkokäynniltä keskikastiin, niitä hitaampia on edessä runsaammin, kuin jos ei tipu top5:n ulkopuolelle.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24311
Sijainti
lappeen Ranta
Ei noi ohituslistat oikeastaan oikein mitään taida varsinaisesti merkitä. Tai vaihtoehtoisesti niiden perusteella voi vetää vaikka minkälaisia johtopäätöksiä.

Esimerkiksi, että jonkun paljon ohittaneen kuljettajan talli on tehnyt hyviä autoja, mutta mokannut taktiikoissa, jolloin kuljettaja on ohittanut kilpakumppaneitaan radalla kun auto on antanut siihen mahdollisuuden.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ei noi ohituslistat oikeastaan oikein mitään taida varsinaisesti merkitä. Tai vaihtoehtoisesti niiden perusteella voi vetää vaikka minkälaisia johtopäätöksiä.
Ei niitä kuskivertailuihin voi sellaisenaan käyttää. Pikemmin ne herättävät miettimään miksi numerot ovat sellaisia kuin ovat.

Yhden asian ne kyllä kertovat: Kuinka tapahtumarikas kisa on ollut. Jonossa-ajelukisassa on pahimmillaan ollut 0 ohitusta.
 

Cage

Well-known member
Liittynyt
23.4.2001
Viestit
907
Sijainti
Pori
On kai sillä nyt joku ero istuuko autossa kiinni turvavöissä, vai auton ulkopuolella jalka hieman ohjaamon puolella. :rolleyes:
Pointti oli, jos nyt oikeasti sen missasit, että nuo kuskit osaavat kyllä ajaa siten, että se kaveri siinä pysyy kyydissä. Ne lentokentällärekkaapäin tapaukset on kuitenkin aika harvinaisia ja vielä jos auto on jo pelannut sen 1,5-2h kisassa normaalisti.

Mutta nythän varoitukset eivät tulleetkaan siitä kyydistä vaan siitä toikkaroinnista radalla. Sen ymmärrän kyllä varsin hyvin. Btw, oisko noiden pitänyt saada kaksi varoitusta mieheen, toinen toikkaroinnista ja toinen taksihommista :rolleyes:
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Vastaan tähän uudelleen, että tuskin :) Olis ollut vielä vaarallisempi paikka. Ellei sit ois koukannu sisämutkaan Alonson mentyä alta pois, mut eipä sekää ois turvallista ollut. Mun mielestä vaa himmaili pienen hetken odottaen Alonsoa.
Itse itseäni lainaan. täytyy muuttaa mielipidettä. Ehkäpä Räikkönen tosiaan oli myös antamassa kyytiä tän videon nähtyäni: http://www.youtube.com/watch?v=IBByzQBCSXE erittäin vaaralliselta näyttää myöskin.
Aiempien videoiden perusteella kuvittelin, että Webber tuli radalle sisämutkasta.
 
Viimeksi muokattu:

Raitaponi

Well-known member
Liittynyt
3.11.2008
Viestit
821
Ferrarin ohje faneilleen: Lopettakaa Vettelille buuaaminen

– Meidän pitää tunnustaa, että vastustajamme ovat tehneet parempaa työtä kuin me ja antaa heille kunniaa, koska urheilussa pitää hyväksyä, kun vastustaja on sinua parempi. Sama koskee faneja: En ollut tyytyväinen kuullessani, että Vettelille oli buuattu Singaporen palkintopallin edessä, Domenicali sanoo.
Myös Stefu ojentaa buuaajia, tallinsa faneja. Selkärankaista.
 

harzi

Well-known member
Liittynyt
6.11.2012
Viestit
189
Itse itseäni lainaan. täytyy muuttaa mielipidettä. Ehkäpä Räikkönen tosiaan oli myös antamassa kyytiä tän videon nähtyäni: http://www.youtube.com/watch?v=IBByzQBCSXE erittäin vaaralliselta näyttää myöskin.
Aiempien videoiden perusteella kuvittelin, että Webber tuli radalle sisämutkasta.
Edelleen olen sitä mieltä ettei näyttänyt lainkaan vaaralliselta. Noi autot pysähtyy tarvittaessa kuin seinään ja vauhtia ei jäähdyttelykierroksella ole paljoa. Kulttuuri on kyllä muuttunut. 90-luvulla selostajatkin hehkuttivat vastaavissa tapauksissa hienoa urheiluhenkeä mutta nykyään ollaan vaan syyttelemässä kun on niin vaarallista.
 
Viimeksi muokattu:

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Edelleen olen sitä mieltä ettei näyttänyt lainkaan vaaralliselta. Noi autot pysähtyy tarvittaessa kuin seinään ja vauhtia ei jäähdyttelykierroksella ole paljoa. Kulttuuri on kyllä muuttunut. 90-luvulla selostajatkin hehkuttivat vastaavissa tapauksissa hienoa urheiluhenkeä mutta nykyään ollaan vaan syyttelemässä kun on niin vaarallista.
Joo paitsi jäähdyttelykierroksella jätkät ei enää nii keskittyneitä ole ajamiseen vaa faneille huitomiseen. Yhtäkkiä sielä onki joku auto edessä pysähtyneenä kulman takana,nii mitä vittua. Voit helposti käyä liveleakistä kattoon niitä nättejä "kivoja vanhoja aikoja", ku porukalla lentää suolet ja ukko menee käytännössä kahteen kappaleeseen, koska kyllähä nää jätkät nää vekottimet hallittee. Ainiin, mutta ne on unohdettu kaiken muun hienon tieltä, oli ne aikoja. voi että... Voi vitun turvallisuussäännöt sentäs, ku on pilannu kaiken.
 
Viimeksi muokattu:

Poistettu jäsen 5082

Guest
Varotukset tuli aiheesta, olisivat hoitaneet taksihommat radan ulkopuolella
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Edelleen olen sitä mieltä ettei näyttänyt lainkaan vaaralliselta. Noi autot pysähtyy tarvittaessa kuin seinään ja vauhtia ei jäähdyttelykierroksella ole paljoa. Kulttuuri on kyllä muuttunut. 90-luvulla selostajatkin hehkuttivat vastaavissa tapauksissa hienoa urheiluhenkeä mutta nykyään ollaan vaan syyttelemässä kun on niin vaarallista.
Kun ruutulippu on heilunut niin kaasu pois. Faneja voi tulla radalle joltain voi loppua bensa, innokas lippumies voi tulla radalle, moottori tai vaihdelaatikko voi jumittua. Hamilton on ainoa joka tästä penaltin voisi saada varomattomasta ajosta. Webber katsoo rauhassa ja nousee kyytiin. Alonso ja webber ovat ajaneet 200 gp:tä mieheen. Tietävät riskit ja osaavat käyttäytyä.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Alonso hoitaa homman suurelta osin jo ensimmäisellä kierroksella, jota tuossa tilastossa ei ole huomioitu.
Onko tossa tilastossa sitten mitän järkeä? Vaikken Alonsosta kuskina erityisemmin pidäkään, on kyllä ainakin tänä vuonna ollut maaginen alkukierroksilla. Ei tietysti vähiten vaisujen aika-ajojen takia. Fiilispohjalta nimeäisin kyllä Alonson vuoden ohittajaksi, oikeiden tilastojen puuttuessa.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6407
Hamilton on kyllä nero jätkä :D

"– Jos Mark olisi kävellyt siinä mistä minä ajoin, olisin ajanut hänen päälleen, Hamilton sanoi. "

:D loogista.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Hamilton on kyllä nero jätkä :D

"– Jos Mark olisi kävellyt siinä mistä minä ajoin, olisin ajanut hänen päälleen, Hamilton sanoi. "

:D loogista.
hehe :D Mut joo tarkoitti tietenki, että ei ois välttämättä ehtiny väistää.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24311
Sijainti
lappeen Ranta
Semmonen yksityiskohta tuosta taksikyydittelyn kieltämisestä, että kun se ei ole sallittua, niin kuljettajat, jotka moiseeen ryhtyvät, ottavat samalla omalle vastuulle mahdolliset seuraukset. Siis onnettomuudet. Jos sieltä olisi joku takaa tuleva ajanut Alonson auton takanurkan sekä Webberin paskaksi, niin FIA ja muut viralliset tahot olisivat voineet pestä tapahtuneen suhteen kätensä ja kertoa miten: "Toi on kyllä kiellettyä, kuskien syy! :frank:". Sen sijaan jos ei olisi kiellettyä ja joku loukkaantuisi, niin kuskit puolestaan voisivat selittää, että: "Kun ei ole kielletty, niin ei me osattu arvata, että on noinkin vaarallista. Ilkeä FIA kun ei ole kieltänyt, ei me siis muuten mutku ei kiellettyä ollut! :frank: :(".
 
Ylös