mikkov
Well-known member
- Liittynyt
- 27.9.2011
- Viestit
- 721
Loebin ulosajo
http://www.youtube.com/watch?v=XkxStk0NKLY
http://www.youtube.com/watch?v=XkxStk0NKLY
Heh, jälkiviisautta nännännää-hymiölläUsko vaan, jupla, mutta ei päässyt vanha mestari kolmantena päivänä enää muuta kuin selälleen
Hirvosta ei voi vaihtaa Kataloniaan jo aiemmin mainitun tiimipisteistä ajavan ykköskuskipykälän vuoksi. Ja toiseksi Loeb ei varmasti suostu tekemään heti comebackkiä.Latvakin pysyi tiellä. Hirvosen ajelut Citicalla loppuvat tähän kauteen, siltä se alkaa näyttää. Harmillista, että Loebin piti mennä puskaan ajamaan, lishan se ollut kiva nähdä mestari vielä kolmen joukossa. Citicalta olis hyvä veto korvata Loebillä hirvonen Kataloniassa.
Katalonin osallistujat olivat julkistettu. Neuvillle kuitenkin jatkaa Fordilla. Toivottavasti näin käy muuten voi käydä niin, ettei Fordeja aja ens vuonna.Hirvosta ei voi vaihtaa Kataloniaan jo aiemmin mainitun tiimipisteistä ajavan ykköskuskipykälän vuoksi. Ja toiseksi Loeb ei varmasti suostu tekemään heti comebackkiä.
Hirvonen sopisi Citroenille ensi vuodeksikin jos he saisivat Neuvillen ykköskuskiksi. Hirvonen ajaisi sorakisat ja Sordo asfalttikisat. Neuvillen lisäksi on vaikea nähdä ketään muuta ehdokasta ykköskuskiksi, kaikki muut ovat liian hitaita tai sitten suorituskyky on ihan vielä ihan arpapeliä.
Malcolm tekee varmasti mitä tahansa, että Neuville ajaisi siellä ensi vuonnakin. Mutta sitten Citroenilla ei ole kuin huonoja vaihtoehtoja. Riskipelillä Hänninen/Meeke?Neuvillle kuitenkin jatkaa Fordilla. Toivottavasti näin käy muuten voi käydä niin, ettei Fordeja aja ens vuonna.
Mutta sitten Citroenilla ei ole kuin huonoja vaihtoehtoja. Riskipelillä Hänninen/Meeke?
Nyt ajovaloja päälle. Kumpikin on Hirvosta hitaampi kuljettaja.Mutta sitten Citroenilla ei ole kuin huonoja vaihtoehtoja. Riskipelillä Hänninen/Meeke?
Kiitos vaan loukkauksesta. Esimerkillä halusin juuri kärjistää sitä, ettei todistetusti Hirvosta soralla ja Sordoa asfaltilla kuskeja ole saatavilla. Ja Hirvonen/Sordo ei mestaruudesta aja oli autona mikä vaan.Nyt ajovaloja päälle. Kumpikin on Hirvosta hitaampi kuljettaja.
Ei Latvala ole niin huono asfalttikuski (tai huono ollenkaan) kuin annat ymmärtää. Latvala on viimevuosina ollut erittäin hyvä Espanjassa ja Ranskassa. Olen edelleen sitä mieltä, että kuski ratkaisee. Loeb olisi taistellut mestaruudesta Citroenilla. Tai jos Loeb olisi ajanut VW:llä ja Ogier Citroenilla, niin Ogier olisi taistellut mestaruudesta.Alcase kertoi varsin selvää kieltä siitä, että tämän hetken Sitroenilla ei ajeta maailmanmestaruudesta. Asfalttispesialistit joutuivat ajamaan kilpaa Volkkarilla kurvailleita soramiehiä vastaan. Ja vaikka Ogierin laskisi kehittyneen kestopäällysteellä, niin Latvalalla ei ole ollut ikinä mitään jakoa Sordolle tai Loebille. Sitä ei valitettavasti edes vahvan sinivalkoisilla laseilla asioita tarkasteleva optimisti voi laittaa kehityksen piikkiin.
Nyt ajovaloja päälle. Kumpikin on Hirvosta hitaampi kuljettaja.
Alcase kertoi varsin selvää kieltä siitä, että tämän hetken Sitroenilla ei ajeta maailmanmestaruudesta. Asfalttispesialistit joutuivat ajamaan kilpaa Volkkarilla kurvailleita soramiehiä vastaan. Ja vaikka Ogierin laskisi kehittyneen kestopäällysteellä, niin Latvalalla ei ole ollut ikinä mitään jakoa Sordolle tai Loebille. Sitä ei valitettavasti edes vahvan sinivalkoisilla laseilla asioita tarkasteleva optimisti voi laittaa kehityksen piikkiin.
Kiitos vaan loukkauksesta. Esimerkillä halusin juuri kärjistää sitä, ettei todistetusti Hirvosta soralla ja Sordoa asfaltilla kuskeja ole saatavilla. Ja Hirvonen/Sordo ei mestaruudesta aja oli autona mikä vaan.
Ei Latvala ole niin huono asfalttikuski (tai huono ollenkaan) kuin annat ymmärtää. Latvala on viimevuosina ollut erittäin hyvä Espanjassa ja Ranskassa. Olen edelleen sitä mieltä, että kuski ratkaisee. Loeb olisi taistellut mestaruudesta Citroenilla. Tai jos Loeb olisi ajanut VW:llä ja Ogier Citroenilla, niin Ogier olisi taistellut mestaruudesta.
Onahn Sordon ja Hirvosen vauhti ollut tällä kaudella hieman pettymys, mutta kyllähän Volkkari on tehnyt paremman auton ja sitten kun vielä Ogier ajaa niin hyvin, ettei siinä oikein voi pelkästään Hirvosta ja Sordoa täysin syyttää. Omasta mielestäni Loebin voitot tällä kaudella osoittavat, vaan sen miten hyvä Loeb on.Citroen tulee ensi kaudella ajattamaan tulevaisuuden lupauksia, Neuville jos saavat, Kubica varmasti. Tilanne on kyllä kinkkinen kun ei varmasti nopeita ole tarjolla. Hirvonen saa jäädä jos Neuville tulee ykköstykiksi.
Niin asia vain on Hirvonen eikä Sordo ikinä tule ajamaan mestuudesta. Kuskista tämä homma juurikin on kiinni. En ymmärrä kuinka jotkut jaksaa vielä tämänkin kauden jälkeen vaittää että Citikalla ei pysty Volkkarin eikä nyt näköjään Fordinkaan vauhtiin. kun autoissa ei edes kehitetä mitään?
Ja Wolkswagenin voitot osoittavat, miten hyvä Ogier on. On melko epäreilua sanoa, että Loeb imarteli Citroenia ja samaan hengen vetoon kuitata Ogierin menestys paremmalla kalustolla. Kenen mielestä Wolkswagen olisi Citroenia nopeampi, jos Ogier otettaisiin pois yhtälöstä? Onko Latvala ja Mikkelsen olleet Sordoa ja Hirvosta vakuuttavampia? Latvala antoi Ford kautensa lopulla painetta Loebille parissakin asvalttirallissa.Onahn Sordon ja Hirvosen vauhti ollut tällä kaudella hieman pettymys, mutta kyllähän Volkkari on tehnyt paremman auton ja sitten kun vielä Ogier ajaa niin hyvin, ettei siinä oikein voi pelkästään Hirvosta ja Sordoa täysin syyttää. Omasta mielestäni Loebin voitot tällä kaudella osoittavat, vaan sen miten hyvä Loeb on.
Anteeksi. Täällä vaan ollaan välillä niin negatiivisia suomalaisia kohtaan ja toisaalta hyvin innoissaan jostain kolme rallia ajaneesta tulokkaasta, että ei voi millään tietää, kuinka tosissaan näitä ehdotuksia heitellään.Kiitos vaan loukkauksesta. Esimerkillä halusin juuri kärjistää sitä, ettei todistetusti Hirvosta soralla ja Sordoa asfaltilla kuskeja ole saatavilla. Ja Hirvonen/Sordo ei mestaruudesta aja oli autona mikä vaan.
Loeb ei olisi ajanut enää tällä kaudella Sitruunalla mestariksi ja vielä vähemmän sitä olisi tehnyt Ogier.Ei Latvala ole niin huono asfalttikuski (tai huono ollenkaan) kuin annat ymmärtää. Latvala on viimevuosina ollut erittäin hyvä Espanjassa ja Ranskassa. Olen edelleen sitä mieltä, että kuski ratkaisee. Loeb olisi taistellut mestaruudesta Citroenilla. Tai jos Loeb olisi ajanut VW:llä ja Ogier Citroenilla, niin Ogier olisi taistellut mestaruudesta.
Ja samainen Loeb veti autonsa lepikkoon yrittäessään haastaa Ogierin ja jos Citroen olisi suhteessa muihin autoihin samalla tasolla kuin vielä viime vuonna ei Loeb olisi päätynyt lepikkoon, koska hänen ei olisi tarvinnut yrittää yhtä paljon Ogierin vauhdissa pysymiseksi kuin mitä hän nyt joutui tekemään.Loeb ajoi lähes puolenvuoden tauon jälkeen heti kärkivauhtia . Autosta se vauhti ei ole kiinni. Autot ovat tälläkin hetkellä kaikki osaavissa käsissä yhtä nopeita. Se vain pitää osata säätä itselle sopivaksi.
Eikö tuolla lähes puolenvuoden tauolla ole mitään tekemistä Loebin vauhdin kannsa?? Joku muu kuski kun on kisan tai kaksi sivussa, niin ajosta ei meinaa tulla yhtään mitään.Ja samainen Loeb veti autonsa lepikkoon yrittäessään haastaa Ogierin ja jos Citroen olisi suhteessa muihin autoihin samalla tasolla kuin vielä viime vuonna ei Loeb olisi päätynyt lepikkoon, koska hänen ei olisi tarvinnut yrittää yhtä paljon Ogierin vauhdissa pysymiseksi kuin mitä hän nyt joutui tekemään.
Anteeksi. Täällä vaan ollaan välillä niin negatiivisia suomalaisia kohtaan ja toisaalta hyvin innoissaan jostain kolme rallia ajaneesta tulokkaasta, että ei voi millään tietää, kuinka tosissaan näitä ehdotuksia heitellään.
Enemmän ja vähemmän tosissaan heitettynä Hirvonen olisi ajanut maailmanmestaruudesta ainakin Quattrolla, 205:lla, Delta Integralella, 206:lla ja hän ajoi mestaruudesta Focuksella ja Fiestalla. DS3 ei jostain syystä ole sopinut Hirvoselle, enkä usko, että tulee missään vaiheessa sopimaankaan.
Tuloksellisesti Hirvosen olisi varmasti paras vaihtaa takaisin Fordille, mutta vähän veikkaan, että uransa tässä vaiheessa ottaa pisimmän sopimuksen ja isoimmat rahat ja se on ihan ok. Hirvonen tuskin kuvittelee itsekään enää voittavansa maailmanmestaruutta. Se juna meni, nimi oli VW, eikä uutta ole näköpiirissä.
Loeb ei olisi ajanut enää tällä kaudella Sitruunalla mestariksi ja vielä vähemmän sitä olisi tehnyt Ogier.
Loebillä oli ehkä ajotaukoa takana, mutta toisaalta hän on ajanut tuota samaa autoa kymmeniä tuhansia kilometrejä asfaltilla. Ei rallin kolmantena päivänä voi mennä enää sen asian taakse piiloon, että 9kertaisella maailmanmestarilla ja viimeisen kymmenen vuoden aikana asfalttirallit enemmän tai vähemmän näytöstyyliin vieneellä kuljettajalla ajotauko vähän hidastaa menoa ja Latvala hyppii silmille puhumattakaan jostain Ford-tulokkaasta. Mitenkään väheksymättä Latvalaa tai Neuvilleä. Kyse oli vain ja ainoastaan siitä, että paraskaan ei enää kuljeta Citroenia sitä vauhtia, että sillä ajaisi mestaruudesta.
Asioita voi katsoa miten vain, mutta itse näen tuon niin, että Citroenin kehitys on taantunut pahiten - jopa Fordiin nähden. Hirvosella on kaksi rallia, joissa hän ajaa vuosittain voitosta, Ruotsi ja Jyväskylä. Viime vuonna molemmista tuli kakkossijat sekuntien erolla. Tänä vuonna ei päässyt kummassakaan edes pallille ja pätkäajoissa tuli turpaan jopa Fordeilta. Toki isot tiet ovat olleet aina myös Fordin vahvuus, mutta jos joku vakavissaan uskoo, että toista täyttä kauttaan ajava ja viime vuoden Ruotsin rallissa kaksi ja puoli minuuttia viidellä ensimmäisellä pätkällä Hirvosesta jäänyt belgialainen on yht'äkkiä kehittynyt näissä parissa rallissa Hirvosta nopeammaksi, niin olkoon uskossaan autuas.
Nascar on huomattavan paljon enemmän yksityyppisarja kuin WRC ja siellä vuodesta toiseen hallitsevat HMS ja JGR ovat joko onnistuneet palkkaamaan parhaat kuskit tai sitten kyse on vain siitä, että autolla on väliä. Sen perusteella, että kuljettajat vaihtuvat, mutta tulokset pysyvät, voisi veikata jälkimmäistä.
Uskon toki itsekin, että kuljettaja on se, joka kääntää marginaalit edukseen, mutta ralli ei oikeastaan muutamaa kautta lukuunottamatta ole ollut niin tasainen sarja, että kyse olisi ollut marginaaleista. PSA:n toisen tulemisen jälkeen sarjassa on ehkä yhtä tai kahta kautta lukuunottamatta ollut muita selvästi parempi auto.